Luova Luokka

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Luova Luokka

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Maikkarin uusi myyntiin ja markkinointiin keskittyvä ohjelma Luova Luokka http://www.luovaluokka.fi on mielestäni ihan ok kokonaisuus. Mutta mutta, syyllistytään taas samaan kuin esim. Ajoneuvoksessa. Ohjelma on säälittävän lyhyt ja mihinkään ei ehditä paneutumaan kunnolla.

Tämän illan jaksossa käsitellään näköjään uuden Civicin designia, mikä omasta mielestäni on erilaisuudessan onnistunut. Huomionarvoista on se, ettei uutta Civiciä ole mainostettu ollenkaan!
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sivujen testin mukaan olen kissa, joita inhoan suunnilleen yhtä paljon kuin uutta Civicciäkin joten en taida olla kohderyhmää vaikka kaiken järjen mukaan niin pitäisi olla..

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

apina :mrgreen: no luonnehdinta osu jollain lailla...mut nois kyssäreis pitäis olla huomattavasti enemmän vaihtoehtoja,hyvin mustavalkosta prkl :drinking:

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Mä olin luova lepakko :-D

Avatar
niki
Viestit: 1652
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Kissa. :roll: Jotkin palikat kyllä osuivat paikalleen.
Ammattina autokauppa

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

niki kirjoitti:Jotkin palikat kyllä osuivat paikalleen.
Joo perus horoskooppi meininkiä, kaikille jotain :-D

Näitä topikkeja olisi muuten hyvä heittää ENNEN ohjelmaa, Ajoneuvoskin menee aina lahjakkaasti ohi.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Meitsi on norsu.

"Koska norsut tietävät maailmasta kaiken tietämisen arvoisen, he eivät ole koskaan väärässä."


"Norsut eivät kuitenkaan ota juurikaan stressiä muiden mielipiteistä – YLIVERTAISUUS SYNNYTTÄÄ AINA KATEUTTA."


Kas siinä teille muutama fakta. 8)

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Norsu minäkin. Ja minä kun luulin olevani luova... :-o

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Min oon sammakko..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sammakko kolahti, hippunen Lepakkoa seassa. Oli siellä joitain paloja, jotka itsestäni tunnistan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Lepakko, enkä oo edes nainen... :crazyeyes:
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ronsu - tarttee varmaan varoo vähän kun alkaa kääntyileen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Georgios Terziakis
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 16:27
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Georgios Terziakis »

Sammakko, ripaus lepakkoa ja kissaa..

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

elevantti vaikka mikään jääräpää ookkaa...

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Lepakko + apinaa ja kissaa..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4724
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Norsu mikä norsu.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Kissa jossa ripaus sammakkoa. Mitenköhän se on mahdollista :shock:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Sammakko. Hiukan kissaa, apinaa ja jotain muuta josta en saanut selvää että mikä oli...

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Tulokseks arvottiin kissalla hyöstetty sammakko. Eipä olis voinu pahemmin pieleen mennä :silly:

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Bat-man

alba
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 14:17
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alba »

Sammakko, norsulla ja kissalla sävytettynä, tätä en tiennyt ...
sul on mun luonto

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Lepakko + ripaus sammakkoa & kissaa. Osin kuvaukset pitävät paikkansakin kuten e. olen sekä boheemi että yökyöpeli. Tuli hyvä ja osuva motto mieleen yhdestä horoskooppikortista: Osaan olla joustava asioissa, jotka sujuvat suunnitelmieni mukaan. :lol:

Janica
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Touko 2005, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janica »

Hmph Lepakko jossa ripaus sammakkoa ja kissaa... oi kun imartelevaa :mrgreen:

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

sammakko mikä sammakko vaikka voissa paistais

seuraava sopii kyllä mulle kun naula päähän!!!

Työelämässä sammakot ovat on/off -persoonia. He ovat aika ajoin flegmaattisia, mutta vaivuttuaan luovaan tilaan heiltä on lupa odottaa briljantteja ratkaisuja. Yksityiskohdat eivät heitä juurikaan kiinnosta – ja tämä aiheuttaa usein muille harmaita hiuksia.

:oops:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minä muka boheemi hedonisti, jolta uudet innovaatiot vääntyvät nopeasti. Pöh, maantienharmaa insinööri joka hoitaa päivät urakointia. Hommat pakettiin ja se siitä, ei oo paljon aikaa pipertelylle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Sammakko mikä sammakko..... :mrgreen:

Jos haluatte lisää huuhaatestejä niin kokeilkaa esim. mikä elokuvapahis olette? :twisted: www.liquidgeneration.com/content/a55hat.aspx?cid=1326

Itse olin Jack Torrance elokuvasta The shining/Hohto. :shock:

Noilla sivuilla paljon muitakin "elämää mullistavia" testejä. :mrgreen:

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Kissa,tuo laiska hedonisti. :shock:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

annie wilkes(piina) :mrgreen:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Civicistä en ole mitään mieltä, mutta Luovaa luokkaa en voi katsoa. Tosin, koska en voi sitä katsoa, en tiedä siitä mitään. Tässä syyt katsomattomuuteeni:

Toimin itse ruohojuuritason mainosnikkarina, jolla on viiltävää kokemusta matalien mainosbudjettien maailmasta, maailmasta jossa joka perkeleen mainos tehdän puoliksi tavarantoimittajien tuella ja logoilla, ja jos ei tehdä, niin silloin hyvän mainoksen esittämiseen lehdessä tai esim. radiossa jää niin vähän rahaa, että se on ihan vittu sama miten hyvä se on - ei sitä kukaan kuule tai näe.

Ja sitten kun päästetään iso toimisto asialle, maksaa se kahden vuoden mainosbudjetin ja mainoksen tekee loppujen lopuksi joku saatanan rookie-tason nulikkatiimi, joka on todella innoissaan, että saa leikkiä mielettömällä rahamäärällä. Viimeksi sain pullapalaverissa kuulla, että tehdään sellainen televisiomainos, jossa on taikurinsauva ja simsalabim - väsynyt nainen saa uudet vaatteet ja hymyilee taas. Mä tapan, ajattelin.

Siksi minua vituttaa nämä mainosnikkareiden itse itsestään tekemät ohjelmat - ja vittu ne mainosgaalat. Jos niillä tai esim. Markkinointi & Mainonta -lehden informatiivisella henkseleiden paukuttelulla olisi jotain merkitystä, niin silloinhan tässä maassa kaikilla firmoilla olisi mainokset ja mainonnallinen linja kunnossa. Mutta ei.

"Oivaltavaa mainontaa" my ass! Olin hetken duunissa mainostoimistossa, jonka voitto oli miljoona markkaa per työntekijä. Kun ne saivat miljoonan budjetin mainoksen tekoon, oli kommentti seuraava:

"Tällä millillä ei tee mitään, ei kunnon telkkukamppista, ei voimakasta printtiä". Miljoona ei siis riittänyt oivaltamiseen eikä yllättämiseen. Jätkät olivat kyllä ihan oikeasti alansa huippuja.

Näin ollen mainonnasta tulee oivaltavaa vasta kun sitä voi esittää niin paljon, että sen havaitsee kuudesta viestimestä tunnin sisällä. Näin on luova luokka syntynyt.

Ja sen jälkeen voikin mennä televisioon kertomaan, miten mainoksia tehdään.






öö. missäs se avautumis-thread olikaan?

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Hyvä Seiska5mma! :mrgreen: Ensimmäinen vastaus esitettyyn avaukseen. Itsekin toimin pienessa verkkoviestintätoimistossa, missä mikään ei saisi maksaa yhtään mitään silloin kun on kyse firman omasta markkinoinnista. Mutta toisaalta, eikö tämä pakota juuri luovan luokan syntyyn? Kun rahaa ei ole, niin on pyrittävä luomaan tyhjästä. Sissimarkkinointia?

Minua kyllä kiinnostaa päästä tekemään kunnon mainontaa kunnon budjetein. Sen jälkeen voin vasta joko yhtyä Seiska5mman ajatelmiin, tai vaihtoehtoisesti paukutella olemattomia henkseleitäni.

Nyt munia maalaamaan. 8)
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juuri tuollainen lässyn lässyn mielikuva tuosta syntyy kuten seiskafemma kertookin. Kaikki on niin guruja sinne sun tänne, kaverit vaihtelee firmaa kuin kalsareita tai vaihtoehtoisesti laitetaan se oma toimisto pystyyn. Tuntuu olevan turhan paljon arvostusta kun joku insinööriparka vain nielee kaikki palkkaamansa mainostoimiston ideoita kuin vettä vaan, ja sitten me muut saadaan katsoa/kuunnella toinen toistaan järkyttävempiä tempauksia.

Mutta televisiomainonta on kyllä parantunut ja paljon viime vuosien aikana! Luoviakin mainoksia on useampia, mutta siinä on taas sama homma kuin tuuningissakin, liian monet luulee että olemalla vain täysin sekaisin ja erilainen niin on olevinaan luova positiivisessä mielessä.

Sissimarkkinointi? Yksi luokkakaveri sitä ehdotti yhdeksi aiheeksi erään konsulttigurun vetämälle innovaatiokurssille mutta sai niin kylmän vastaanoton että ei ole enää luennoilla näkynyt :mrgreen:

Sanotaan sen verran vielä että vaikka itse saan näppylöitä tuosta mainosmaailman jotenkin jenkkimäisestä maailmasta niin luovutta tarvittaisiin muuallakin kuin mainosten tekemisessä jos Suomi meinaa vielä jotain työpaikkoja tarjota. Tai kyllähän me osataan keksiä mutta olisi suotavaa tehdä sillä jotain rahaakin ennenkuin myydään se idea parilla kympillä ulkomaille..
Viimeksi muokannut Rolle, 14 Huhti 2006, 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

dna mainokset on ihan piristäviä....vaikkei oo kyllä saanu siihen vaihtamaan on niin kauhee kapula,mut ennen meen baarikaapille :drinking: :silly:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Sammakko. Tekee ensin, ajattelee sitten...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Nukahteletko kokouksissa ja seminaareissa? Miten pysyt hereillä asiantuntija-alustusten aikana? Tässä keino, joka muuttaa kaiken!

Säännöt:

Tee etukäteen 25 ruudun ruudukko (5*5) ja ripottele siihen numerot 1-25 haluamaasi järjestykseen. Ota ruudukko mukaasi kokoukseen (seminaariin tms.)

Kun kuulet jonkun alla olevista ilmauksista, kruksaa vastaava numero ruudukkoon. Kun saat viisi kruksia vaaka- tai pystysuoraan tai vinottain, nouse ylös ja karju: "hevonpaskaa!"

Ilmaukset:

1.Synergia
2.Strategia
3.Visio
4.Case
5.Tilanneherkkyys
6.Ydinosaaminen
7.Dynaaminen
8.Missio
9.Profiloituminen
10.Brandi
11.Arvot
12.Segmentti
13.Business-to-Business
14.Itseohjautuvuus
15.Signaali
16.Tulosvastuu
17.Resurssointi
18.Fokusoida
19.Laatujohtaminen
20.Pitkässä juoksussa
21.(Mega)trendi
22.Asiakaslähtöisyys (-keskeisyys)
23.Toimintaympäristö
24.Konsepti
25.Funktio

Kommentteja yhdysvaltalaisen version käyttäjiltä

"Olin ollut kokouksessa vasta viisi minuuttia, kun voitin."
Jack W., Boston

"Keskittymiskykyni kokouksissa on kohonnut huomattavasti."
David D., Florida

"Ensimmäisen voittoni jälkeen kokoukset eivät ole enää koskaan tuntuneet samalta kuin ennen."
Bill R., New York City

"Ilmapiiri oli jännittynyt viimeisimmässä projektipalaverissamme, kun 14 meistä odotti viidettä ruutua."
Ben G., Denver

"Puhuja oli ällistynyt, kun me kahdeksan huusimme 'hevonpaskaa' kolmannen kerran kahden tunnin sisään."
Kathleen L., Atlanta

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

HEI! Tuohan ON totta. :mrgreen: :drinking: nim.merk.seminaareja/muuta höpötystä päivittäin...tai eihän nuo puhu ku ma-pe jos sillonkaan mitään kehittävää mut sanotaanko et ti-to on kiiruisimmat päivät...johtuneeko siitä et promoottoreilla lasi heiluu tai nykyään tuntuu et bongi sauhuaa viikonloppusin??? kyllä niillä semmosia visioita viuhuaa et jurva taitaa olla 10 vuoden päästä jo pääkaupunki,ellei jo ens viikolla :lol: :lol: edit.OT..kännijuttuja antakee anteeks oho sori rolle,näin pääsiäisenä innostuin liikaa nois hymiöis oon bissen velkaa...näin menee niin kumpiki on kesään mennes ympäripäissään ilmaitteeks treffatessamme ku kumpiki joutuu tarjoomaan bissejä :crazyeyes:

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Norsu :drinking:

Vastaa Viestiin