Kivaa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Koko Mandalorianille iso :peukku: täältä. Parasta Tähtien Sotaa sitten Jedin paluun (tai no R1:n loppukohtauksen ainakin)! Ja juu, minäkin itkin kun vihreä valomieka alkoi viuhua...

Kannattaa tsekata myös ne Making of -pätkät, mikäli Disney+ on vielä voimassa. Itse katselin niitä tänään.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Vielä ei ole viimeisiä jaksoja katsottu Mandoa, mutta R1:n lopusta samat fiilikset.

Uusimmista elokuvista R1 on mielestäni täysin ylivertaisesti paras. Vaikka siinä on yksi iso plothole, jota ei kukaan ole jaksanut ainakaan leffassa selittää :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Rogue One tosiaan tiedostavista Disney tekeleistä se hyvä elokuva. Kathleen ja Ruin Johnson ottivat lapsuuteni, repivät sen palasiksi, oksensivat sen päälle ja nauroivat tällä visvaisen pahuuden roviolla kaikelle kauniille maailmassa.

Kiitos Dave Filoni, Jon Favreau, itse George myös kun jaksoi kammeta takaisin. Mandalorianin kakkoskauden sukellus syviin vesiin Bo-Katanin (ihastuttava Katee Sackhoff) ja Ahsoka Tanon (hienosti hahmon henkiin tuova Rosario Dawson) kanssa olisi minulle jo riittänyt. Tämä kausi nosti jo ennen lopetusta Mandalorianin yksittäisten länkkärijaksojen mukiinmenevästä ykköskaudesta suuruuteen. Hiukan tässä on ollut hahmojen omien sarjojen jalustan rakennusta (Boba Fett vähän väkisin mukana), mutta kauden viimeiset minuutit. *gutpunch* Right.In.The.Feels.

Parasta mitä tapahtunut 37 vuoteen. 2020 ei ollut kokonaan ilkeä ja surkea.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:^Rogue One tosiaan tiedostavista Disney tekeleistä se hyvä elokuva. Kathleen ja Ruin Johnson ottivat lapsuuteni, repivät sen palasiksi, oksensivat sen päälle ja nauroivat tällä visvaisen pahuuden roviolla kaikelle kauniille maailmassa.
Itse kuitenkin nostan nuo uusimmat prequeleiden edelle. Niistä en saanut minkäänmoista otetta.

V
IV
VI

Mandalorian
R1
VII

IX
Solo
VIII
III
I
II
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :shock:

Onneksi voin tätä järkytystä loiventaa Netflixistä tänään löytyneellä kultakimpaleella: Cobra Kai kausi III on julkaistu! #TeamJohnny

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Cobra Kai on kyllä aivan parhautta!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vittorio Jano kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^Rogue One tosiaan tiedostavista Disney tekeleistä se hyvä elokuva. Kathleen ja Ruin Johnson ottivat lapsuuteni, repivät sen palasiksi, oksensivat sen päälle ja nauroivat tällä visvaisen pahuuden roviolla kaikelle kauniille maailmassa.
Itse kuitenkin nostan nuo uusimmat prequeleiden edelle. Niistä en saanut minkäänmoista otetta.

V
IV
VI

Mandalorian
R1
VII

IX
Solo
VIII
III
I
II
Mun lista hyvin samankaltainen, pienellä erotuksella. Jopa I että II oli parempia, kuin VII, VIII ja IX.
Syynä oli se, että EP7-9 oli tasan suoraan EP4-6, mutta kaikki vaan suurempana.
IV ja V vei mun lapsuuden, VI herätti ihmisenä eloon. R1 menee johonkin näiden keskelle, mutta en osaa sanoa mihin...

Myös The Clone Wars ja Rebels-animaatiot olleet todella mieluista katsottavaa, vaikka animaatiotyyli onkin hyvin lapsille suunnattua ollut. Etenkin Rebelsissä onnistuttiin monessa kohtaa hyvin luomaan kovia fiilareita...

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Beta Julio kirjoitti:Cobra Kai on kyllä aivan parhautta!
En ole ollut aivan samaa mieltä, kunnes katsoin 3s kauden jakson 5.
Tv-sarja jossa on Dee Snider on parhautta!

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Lunta! Nyt kun on ollut aikaa opetella kytkemään Suitsan napit oikeaan asentoon, niin sen neliveto onkin ihan hauska. Voi olla Stadin ainoa Vitara joka tulee vastaan kylki edellä! :twisted:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Turkuunkin tuli talvi ja lunta. Mikä itsessään on kivaa mutta ennen kaikkea muutos ihmisten käyttäytymisessä on suuri. Kun lapioi porttinpieltä auki niin lähes jokainen ohikulkija tervehtii ja moni jää jopa vaihtamaan muutaman sanan. Moinen sosiaalisuus on Suomessa kaupunkiympäristössä muilla keleillä harvinaista.

P.S. Kolmea autoilijaa tuli autettua prosessin aikana kaivamalla autoja esiin. Yksi oli ajanut lähiristeyksen valliin ja jäänyt jumiin, kaksi oli jo lähtökohtaisesti jumissa katuparkissa aurausvallin takana. Hyvä mieli tulee tuostakin hikoilusta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^Yhteinen koettelemus tuo ihmisiä yhteen, ja sää on ylipäätään aina turvallinen puheenaihe. Tuo naapuriapu on kyllä hyvä tapa.

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Sain uuden näppiksen ja hiirenkin.
Auto kaivettu hangesta, ja juma lähti laakista käyntiin vaikka pakkasta ainakin 8.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.

Cotzy

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Cotzy kirjoitti:HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Pele »

On tullut IG:ssa jonkunverran viestiteltyä Gradmax-HBB Motorsportin kanssa. Tässä päivänä eräänä kysyivät osoitetietojani. Lähettäisivät mulle kuulemma lahjan.
No mikäpä siinä, aattelin.
Mukava se on aina kun huomiodaan. Mietin että varmaan tulee joku kynä ja kortti...
Vielä mitä! Sieltähän tuli kaksi seinäkalenteria, tiimin painatuksilla tuubihuivi, panta, avainnauha, kassi, tarroja, pari korttia ja se kynä. :-D
Kiittelin kovasti tästä yllätyksestä!
He puolestaan olivat kovasti otettuja ja yllättyneitä että heillä on suomessa fani, ja siksi halusivan huomioda. Hienosti ajateltu. Fanitan jatkossakin!! :-D
Liitteet
DSC_2948.JPG
DSC_2948.JPG (233.83 KiB) Katsottu 6020 kertaa

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tazio kirjoitti:
Cotzy kirjoitti:HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio
Tämä on luonnollisesti erittäin subjektiivinen aihe mutta oman kokemuksen pohjalta sanoisin että rauhalliseen perheautoiluun sopivassa Stelviossa ajonvakautus+luistonesto antaa riittävästi "leikkimisvaraa" mutta urheilullisempaan ajoon tarkoitettussa Giuliassa tämä raja lienee hieman turhan ankara. Stelviossa ei ole myöskään tullut vastaan takaveto Giulia kuljettajien huomioimaa ongelmaa luistonesto yliaktiivisuudesta liikkeellelähdön yhteydessä.

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Metsälaskua telemarkeilla otsalampun valossa. :-D Ei ole vielä vanhuus hiipinyt sieluun, vaikka keho ei enää uusi olekaan.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

hjpp kirjoitti:Metsälaskua telemarkeilla otsalampun valossa. :-D Ei ole vielä vanhuus hiipinyt sieluun, vaikka keho ei enää uusi olekaan.
Urheaa toimintaa! Eikä ilmeisesti yhtään puunrunkoakaan hiipinyt kehoon keikan aikana?

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tazio kirjoitti:
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio
Kyllä Stelvion D-asennossa saa pidettyä kivaa ihan mukavasti. Antaa pitää tasaista, piitkää peräluistoa vetotapaan kauheasti puuttumatta. Ja sallii nopeat vastaheitot. Ja antaa manuaalilla kierrättää konetta rajoitinta vasten. Puuttuu menoon isommasti vasta kun pyörähdys on jo väistämätön.
Joten D-asennossa saa auton luistavalla pinnalla lähtemään lapasesta aika helpostikin, jos ei ole hereillä.

Tuota A-asentoa sitten käytän oikeastaan vain aivan vesijäisellä kallonhalkomispinnalla, kun joka rengas pyrkii sutimaan. Sillä ei voi pitää hauskaa, mutta päästä liikkeelle täysin pitämättömällä pinnalla.

Arkiajossa yleensä N-asennossa, jolloin luistonesto liukkaalla puuttuu aika sivistyneesti luistoon liikenneympyrässä, polanteissa tai jääurissa pitäen auton hyvin aiotulla linjalla.

Cotzy

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:
Cotzy kirjoitti:HarrasteAlfailun talvipäivänseisaus todennäköisesti ohitettu! :P

Kaksi kuukautta 166:n talviteloille viennistä. Ja todennäköisesti alle kahden kuukauden sisään käyn hakemassa kotitalliin käpisteltäväksi.
Sitä ennen vähän pahenevat vieroitustärinät, kun käyttöAlfailu on katkolla vaimon halutessa Alfan lähialuetyömatkailuun :( .

No, viikonloppuisin sitten hallittua piiiiitkää sivuluisua kunnon lumipinnalla.
Sanokaas muuten Stelvio ja Giulia miehet kuinka paljon lankaa tuo AR:n luistonesto oikeasti antaa (eikös se niin ole, että oikea off-nappi on vain QV:ssa)?
Eli millaista korin sivuttaissiirtymää on mahdollista käyttää?
Kuinka paljon kaasulla voi taka/nelivetoa ohjata?

Ihan vaan kaverin puolesta kyselen...

-Tazio
Ei hajua lumella luistatteluajosta Juulialla kuin vain 1000 km ajettu talvella , kun on vain kesäautona tämä.
Nopein tapa edetä asfaltilla ei ole sivuluisussa vaan tukevasti F1-tyyliin kuin raiteilla luistoneston
varmistamana kesäisellä mutkatiellä.

Tiedätte varmaan, että uusimmissa prätkissäkin on
monipuolisia luistonestoja ja ABS-systeemejä, jopa
kaarrejarrutukseen sopeutettavia kuten Ducatilla uusimmat .

Perän luistattelun voin hoitaa vävyn 1985 Volvo 240 :llä ja talvella jos
huvittaa. Mutta ei ole moneen kymmeneen vuoteen huvittanut...
taisin maalla parikymppisenä noin 5 vuotta pelkästään
luistatella, joten olen nyt absolutisti luistattelun suhteen, kai :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hjpp
Viestit: 1910
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja hjpp »

FinPat kirjoitti: Urheaa toimintaa! Eikä ilmeisesti yhtään puunrunkoakaan hiipinyt kehoon keikan aikana?
Jep. Siinäpä toinen "kivaa"-aihe. Osumien sietokyky saattaisi ollakin jo alentunut.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jiitee kirjoitti:
Ei hajua lumella luistatteluajosta Juulialla kuin vain 1000 km ajettu talvella , kun on vain kesäautona tämä.
Nopein tapa edetä asfaltilla ei ole sivuluisussa vaan tukevasti F1-tyyliin kuin raiteilla luistoneston
varmistamana kesäisellä mutkatiellä.

Perän luistattelun voin hoitaa vävyn 1985 Volvo 240 :llä ja talvella jos
huvittaa. Mutta ei ole moneen kymmeneen vuoteen huvittanut...
taisin maalla parikymppisenä noin 5 vuotta pelkästään
luistatella, joten olen nyt absolutisti luistattelun suhteen, kai :wink:
Kesäajo asfaltilla vs talviajo liukkaalla onkin kaksi ihan toisistaan poikkeavaa tapahtumaa.
Ensimmäiseen tehokas takaveto, jälkimmäiseen neliveto. Riittävästi potkua niin piirtely on elähdyttävää varttuneemmallekin. Talvi kaipaa kyllä nelikkoa, muutoin homma menee vain perän antamiseksi eikä oikein pääse mihinkään. Itse olen jok'ikinen kerta sivuttain kun olosuhteet sen sallivat. :twisted: Kulkineiden moottoriteho estää räppäilyn pitävällä pinnalla, joten ilo on otettava irti kansakuntamme elinolosuhteista silloin kun se on mahdollista! Huom. Olosuhteisiin kuuluu liikennetilanne ja paikka, ei ainoastaan hauskuuden mahdollistava keli. Tosin tänään vedin duunin parkkiin sladissa... Like a glove. 8)

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vainio »


Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

lerppu kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:
Ei hajua lumella luistatteluajosta Juulialla kuin vain 1000 km ajettu talvella , kun on vain kesäautona tämä.
Nopein tapa edetä asfaltilla ei ole sivuluisussa vaan tukevasti F1-tyyliin kuin raiteilla luistoneston
varmistamana kesäisellä mutkatiellä.

Perän luistattelun voin hoitaa vävyn 1985 Volvo 240 :llä ja talvella jos
huvittaa. Mutta ei ole moneen kymmeneen vuoteen huvittanut...
taisin maalla parikymppisenä noin 5 vuotta pelkästään
luistatella, joten olen nyt absolutisti luistattelun suhteen, kai :wink:
Kesäajo asfaltilla vs talviajo liukkaalla onkin kaksi ihan toisistaan poikkeavaa tapahtumaa.
Ensimmäiseen tehokas takaveto, jälkimmäiseen neliveto. Riittävästi potkua niin piirtely on elähdyttävää varttuneemmallekin. Talvi kaipaa kyllä nelikkoa, muutoin homma menee vain perän antamiseksi eikä oikein pääse mihinkään. Itse olen jok'ikinen kerta sivuttain kun olosuhteet sen sallivat. :twisted: Kulkineiden moottoriteho estää räppäilyn pitävällä pinnalla, joten ilo on otettava irti kansakuntamme elinolosuhteista silloin kun se on mahdollista! Huom. Olosuhteisiin kuuluu liikennetilanne ja paikka, ei ainoastaan hauskuuden mahdollistava keli. Tosin tänään vedin duunin parkkiin sladissa... Like a glove. 8)
Jotenkin tässä edelleen kuultaa Stelvion tarve :P .

Tänään oli tullut sopivasti viitisen senttiä kevyttä, pöllyävää pakkaslunta.
Avoin, tyhjä alue. Ajomoodi N-asentoon, jotta saa vauhdin päälle reippaammilla kierroksilla kevyessä sivuluisussa. Sitten vain ajomoodin naksautus D-asentoon, kaikki pyörät heti irti alustasta ja vauhdilla sivuttain tangentin suuntaan.
Hetken pitää odotella että lumipilvi laskeutuu ja hervoton nauru lakkaa :mrgreen: . Ja sitten sama pöljäily uudestaan.
Ei ollut viime talvena näin hulvattoman hauskaa ratissa :wink: .

Cotzy

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Asiaa. Stelvion oikeinkäyttö talvikelissä vaikuttaa elähdyttävältä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Tämä on sitten hyvin subjektiivinen aihe. Vaimon stelviota näillä keleillä kokeilleena sanoisin että dynamicilla antaa mennä pienessä kylkimyyryssä kunhan ei erehdy tekemään vastaohjausta. Mitään vastaheittoja tai oikeasti poikkittain ei pääse vaikka mitä tekisi. Eipä sen race-tilan modaaminen näihin kai nykyään kummoinen temppu olisi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Damn. Hiukan hirvittää tänään viedä pois tuo F34, siinä voi vetää toodella pitkiä siivuja ihan kaasulla halliten, ihan ilman mitään kikkailuja (jos ei kikkailuksi lasketa lapsenvahtien pois kytkemistä). Suitsakin menee poikittain ja sitten vaan määrätietoista käskemistä, niin sekin toimii loogisesti... Saas nähdä onko tuosta sähkötakatuuppauksesta mihinkään, kunhan tuon patterikäyttöisen F48:n saan käskytettäväksi. Aika kummalta kuullostaa tuo Stelvion tilanne, että jos ajaa kuten pitäisi, siis näpsäkkää ratin pyöritystä ja sitten vaan kaasua annostelemaan, niin se tappaisi kulkemisen. Äh. no eipä tuo enää ole oma ongelma, kun en Stelviota saa. Eikä dealbraker myöskään olisi ollut. :roll:

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Pele »

Asialle vihkiytyneille alan miehille ja naisille tuli kalentereita. 8)
Liitteet
Polish_20210118_111618012.jpg
Polish_20210118_111618012.jpg (106.95 KiB) Katsottu 5380 kertaa

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Tiige kirjoitti:^ Tämä on sitten hyvin subjektiivinen aihe. Vaimon stelviota näillä keleillä kokeilleena sanoisin että dynamicilla antaa mennä pienessä kylkimyyryssä kunhan ei erehdy tekemään vastaohjausta. Mitään vastaheittoja tai oikeasti poikkittain ei pääse vaikka mitä tekisi. Eipä sen race-tilan modaaminen näihin kai nykyään kummoinen temppu olisi.
Vapaapiirtely ei onnistu yhtä selkeän suoraviivaisesti kuin aikanaan nappisilmälassella :( . Mutta hetkellisiä hauskuuspuuskia ja pyörähdyksiä saa aikaiseksi moodia vaihtamalla.
Race-moodin modaaminen on alkanut kiinnostamaan. Jos jatkossa tulisi lisää lumisia talvia, race-moodi olisi hauska. Tai sitten vähän vanhempi Q4- tai takavetotalviharraste :) .

Cotzy

Romeo/zolpf
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Marras 2013, 18:46
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Paikkakunta: Espoo

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Romeo/zolpf »

Kivaa oli se että sain alfani takaisin korjaamolta jakohihnan vaihdosta, ja erityisen kivaa on se että se tuntuu yht'äkkiä toimivan paremmin kuin ennen. Jako taas kohdallaan tai jotain... :-D

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Auto oli telakalla melkein kuukauden, kun jousilautanen lahosi juuri joulureissun alla.

Nyt alla on lopulta uusi alusta (Eibach Pro Kit + Bilstein B8) ja samalla kolisevat koiranluut korjattu, sekä vaihdettu uusi akku väsyneen tilalle.
Arjen iloja! Tai no, viikonloppuhan nyt on.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoella on myös erittäin hyvän hinta-laatusuhteen sitikka-pöso-huolto ... Automeca... olen
siunattu sekä Tojon Maakunnan Autolla, Alfan ESS:llä että tuolla firmalla. Omat ruuvailut tulevat rajoittumaan lähinnä renkaan vaihtoihin nykyään ... 8)

Edit: MP:t ja fillarit sekä moottori-että raivaussahat tosin huollan itse, kun ne tuntuvat ns. harrastuksesta.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Olipas kiva käydä pitkästä aikaa mutkamäessä. Uusi suksi toimi kuin unelma.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja palkus »

simsunkin qledin kuvanlaatu ja toiminta
"puhun niin totta kuin osaan"

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

On nämä "tonnin Alfat" vaan hauskoja leikkikaluja. Muut perheen talviautot olivat ajossa niin piti käydä salilla ajo-opetusAlfalla. Pikku-Busso lämpeni nopeasti pakkasessakin ja kun reilu tunnin päästä -11C pakkasessa taas käynnisti niin jäähdytysnesteen lämpömittari pomppasi heti 50C nurkille.

Ja ajaminen on hupaisaa, suorastaan "urheilullista" vaikka nopeus on rajoitusten mukainen.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

https://www.wsj.com/articles/penguins-s ... eatst_pos3

Jäävuori hajosi ennen kuin osui pingujen pesimäsaareen ja pingut pelastuivat! Hyvä juttu.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

FinPat kirjoitti:
05 Helmi 2021, 20:19
On nämä "tonnin Alfat" vaan hauskoja leikkikaluja.
Ja ajaminen on hupaisaa, suorastaan "urheilullista" vaikka nopeus on rajoitusten mukainen.
Nyt muutaman päivän ajellu matoja koloistaan mosavaihdon jälkeen, niin kyllähän tuo pikkubussokin on oikein hauska laitos käskyttää taas, kun ei ihan hetkeen ole 156:lla ajanut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Tuli pitkästä aikaa otettua taas kynä käteen. Kalloja tulee piirreltyä vähän liikaakin, niin kaverin ehdotettua kissaa päätin kokeilla. Eipä ole tullut kissaa ennen piirrettyä ja eläimiä ylipäätään hyvin vähän, edellisestä kunnon lyijykynäpiirroksestakin taitaa olla vuosia. Ei huono, vaikka itse sanonkin.
Liitteet
IMG_20210204_224108.jpg
IMG_20210204_224108.jpg (47.11 KiB) Katsottu 4654 kertaa
IMG_20210208_173135.jpg
IMG_20210208_173135.jpg (52.46 KiB) Katsottu 4654 kertaa

Avatar
nipaka
Viestit: 2074
Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita.
Paikkakunta: Askola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja nipaka »

Ei pöllömpi kissapiirros. Mites koira? Vaikka Tiibetinspanieli?
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Reilu vuosi sitten piirsin kuitukärkikynillä porukoiden koiran pentuna. A3 koossa kuitukärkikynillä siskon kolme koiraa ollut työn alla jo yli vuoden. Tuppaan olemaan vähän hidas piirtelemään ja mielenkiinto vaihtelee :roll:
Liitteet
IMG_20191022_183014.jpg
IMG_20191022_183014.jpg (45.13 KiB) Katsottu 4644 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Voi jösses että on komeeta jälkeä. Hattua nostan, kynää en kehtaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mutt »

On kyllä tosiaankin komeeta jälkeä. Ja tätä tehdään silloin, kun sattuu huvittamaan. :shock:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Palkankorotus! Pyytämättä. Joskus näinkin - vaikka ei tämä nyt kokonaan elämää muuta. Ei siis vielä ryhdytä Suitsaa vaihtamaan, mutta ehkä sen voisi pesettää... 8)

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja peksu »

Tämän vuoden DTM-ratasarjassa ajetaan 6 viikonloppuna "Historiikki-DTM kisa" 1980-90-luvun autoilla.
Mukana Alfa Romeo 155 V6, Opel Calibra V6, BMW M3,Ford Sierra Cosworth, AMG-MB C-class, MB 190E, Audi V8 Quattro.
Kuljettajina ainakin Klaus Ludwig, Kurt Thiim ja Volker Strycek.
Nämä tiedot Vauhdin Maailmasta 2/2021.

Tulee mieleen vuosi 1996 ja Sörnäisten katurata... Vaimo muistaa tuon kisan siitä, että lapsemme ristiäiset piti siirtää seuraavaan viikonloppuun, koska isä ja enot halusivat mennä katsomaan DTM-kisaa :mrgreen:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:
16 Helmi 2021, 16:55
Palkankorotus! Pyytämättä. Joskus näinkin - vaikka ei tämä nyt kokonaan elämää muuta. Ei siis vielä ryhdytä Suitsaa vaihtamaan, mutta ehkä sen voisi pesettää... 8)
Sinun sosiaalisten krediittien kerääminen kannatti!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:
16 Helmi 2021, 16:55
Ei siis vielä ryhdytä Suitsaa vaihtamaan, mutta ehkä sen voisi pesettää... 8)
Otikko vahalla?
peksu kirjoitti:
17 Helmi 2021, 20:34
Tämän vuoden DTM-ratasarjassa ajetaan 6 viikonloppuna "Historiikki-DTM kisa" 1980-90-luvun autoilla.
Ai että - those were the days. Isän kanssa käytiin Sörnäisten kisat katsomassa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Oli hetki aikaa taiteelle ja itseilmaisulle. :D

Kuva

Osittain mallinsin tuon itse, osin yhdistelin netistä löytämiäni malleja. Kolmesta eri filamentista kymmenkunta osaa tulostelin, kasailin ja kolvailin ledvalaistuksen sisään ja maalailin hieman. Valot päällä ei kuvaan erotu mutta lyhdyssä on Ether-coinin symboli, tää on vähän niinku maskottina mainausrigissä. :eggface:

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Vittorio Jano kirjoitti:
17 Helmi 2021, 21:10
lerppu kirjoitti:
16 Helmi 2021, 16:55
Ei siis vielä ryhdytä Suitsaa vaihtamaan, mutta ehkä sen voisi pesettää... 8)
Otikko vahalla?
peksu kirjoitti:
17 Helmi 2021, 20:34
Tämän vuoden DTM-ratasarjassa ajetaan 6 viikonloppuna "Historiikki-DTM kisa" 1980-90-luvun autoilla.
Ai että - those were the days. Isän kanssa käytiin Sörnäisten kisat katsomassa.
Kahtena vuotena viikonloppu radan varressa lippua heiluttelemassa

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Viimeinkin markkinoille on tullut ensimmäinen tieliikenteeseen hyväksytty LED-muutossarja H7-polttimoille: https://www.osram.com/ecat/NIGHT%20BREA ... 1_3401765/
Lista hyväksytyistä automalleista (https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... /ledcheck/) on vielä valitettavan lyhyt, mutta Giulietta sieltä onneksi löytyy :) Menevät kyllä hankintaan kun tulee tarve vaihtaa ajovalopolttimot

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Romeo y Julieta kirjoitti:
24 Helmi 2021, 21:30
, mutta Giulietta sieltä onneksi löytyy
Ei muuten löydy. Vaan Alfa Romeo Guiletta. Verbatim copy suoraan k.o. sivuilta. ;)

Vastaa Viestiin