Kivaa!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Manu kirjoitti:https://tekniikanmaailma.fi/jo-14-myynt ... in-numero/

Challenger myy edelleen erittäin hyvin jenkeissä mikä ei ole ihme. Upea muskelimainen muotoilu ja kunnon moottorit. Kelpais kyllä itsellekkin 8) Dodge muutenkin on pysynyt viimeaikoina aika kivasti merkille tyypillisenä eikä lähde keksimään uusia pikku autoja tai yms.
Niin paitsi löytyyhän Meksikosta Dodge Neon, joka on Fiat Tipo eri merkeillä

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja doublesix »

lerppu kirjoitti:^Vanhaa MOPAR-miestä moinen myös lämmittää. Aina välillä tulee fiilisteltyä nettiautossa ja salainen paheeni on jo jonkun aikaa ollut tämä:
https://www.nettiauto.com/dodge/charger/11549408

Keikkunut varmaan vuodenpäivät myynnissä julkeella ylihinnalla, mutta silti aina silloin tällöin tulee halu hakea läskipyörä kotiin. Maukas. Harmi että oikeesti aika huono.
Ja fiilistäkin todellisuudessa vähemmän kuin kuvissa. Mutta henkisesti tekee mieleni ostaa tuo pois! :silly:
Aina nousee hymy huulille, kun tätä peliä muistelee.
Ei estoja, ei rajoittimia. :mrgreen:

Kuva

Kuva
Ride on!

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Perhana! Saako tuosta uudesta painoksesta ajonvakautukset/luistonestimet kokonaan pois päältä?
Olen ajanut tämän vuosituhannen puolipallopalotila-koneella paljon Jeepin Grand Cherokeeta, suht paljon Dodge Magnumia ja hiukan 1st gen retro-Chargeria.
- Näistä missään ei saanut halvaannuttimia täysin pois pelistä.

Mulle riittää tuo kutoskoneinen (aikoinaan oli 3,5 litrainen "High Output" V6 300M:n keulilla), se on ihan ok. Möykkä ei tietty ole samaa tasoa kuin täysimoottorisessa. Mutta jos oikeaa fiilistä haluaa, niin sitten pitääkin istua aikakoneeseen ja mennä 70-luvulle. Ei ois koskaan, milloinkaan pitänyt luopua Plymouth Fury 2D HT '76. Ettien että. Siinä tosin oli ihan normaali kansi, mutta kuusen alta matalia 14 s varttimaileja. :roll:

Anywho, tämä tieto noista sähköpaimenista saa tuon linkkaamani auton näyttämään vielä maukkaammalta. Himpskatti!

(Nolostuneena joudun tässä kohtaa sanomaan, että aikalaisvertailuna 3,5 300M vs pikkubusso 166 menee 300M:lle... Ymmärrän, jos tästä joutuu likvidointilistalle - vähemmästäkin petturuudesta tuomion soisi annettavan. Tosin ilmiselvää on että 166 kestää aikaa oleellisesti paremmin ja on jo moderni klassikko.)

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: (Nolostuneena joudun tässä kohtaa sanomaan, että aikalaisvertailuna 3,5 300M vs pikkubusso 166 menee 300M:lle... Ymmärrän, jos tästä joutuu likvidointilistalle - vähemmästäkin petturuudesta tuomion soisi annettavan. Tosin ilmiselvää on että 166 kestää aikaa oleellisesti paremmin ja on jo moderni klassikko.)
lerppu, nyt ladon taakse kivitettäväksi pehmeillä omenilla!

300M on kauhea kanadalainen silakka!!!!

300C ja Hemi niin olisit saanut anteeksi. Ehkä.

Mutta 300M!!!??!!!!

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^I said what I said.

300M suorassa vertailussa aikanaa Hemi Magnumin kanssa. Ajoin paljon mieluummin 300M:ää. Suorituskykykin oli yllättävän samankaltainen (se 2.7 on kauhee, sitä ei pidä sekoittaa tähän). Myöhemmin Faijalla oli 300C Meisselin dieselillä. Sekin oli mielestäni oleellisesti ikävämpi kuin tuo 300M. Voitte tehdä ristinmerkkiä. Tosin oli mulla etuvetoinen V8:kin. Cadillac DeVille N*. Se se vasta olikin jännä laitos. Tietty huonompi autona kuin 300M (josta, jos ollaan ihan rehellisiä, ei voi ihan hirveetä ylistystä kokonaisvaltaisena kulkineena antaa), mutta paljon jännempi kuin esim jo mainittu Magnum. Joo, kyllä... Tietyistä laatupuutteista huolimatta - ja aikaahan tuo kesti huonommin kuin Elviksen peilitakka - niin 300M oli viihdyttävä, hyvin varusteltu ja parempi ajaa kuin seuraajansa. Tosin vain 3.5 litraisena versiona. Kokeilin sen pikkusiskoa, oliko Sebring nimeltään, sillä 2.7 koneella. Oijoi, että se oli kamala. :twisted:

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei nuo kumpikaan sillai kauheesti napostele, mutta jos pitää järjestykseen asettaa niin haastaja on kyllä laturia houkuttelevampi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Challenger on eri jees, mutta sen deuchebaggery-kerroin on korkea.

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mattijus »

lerppu kirjoitti:^Challenger on eri jees, mutta sen deuchebaggery-kerroin on korkea.
Are there any negative effects? :mrgreen:
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Mullon käyttöautona 2 sukupolvea vanha 3-sarjalainen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ja missä on taas moderaattori? Lerpun rienaavien puheenvuorojen johdosta olisi banaani paikallaan!

Onhan täysin oikeusvaltioperiaatteen vastaista vihapuhetta taas. 300M muka jotenkin parempi kuin Standard of the World??? N* kiukaalla??? Rienausta, sanon minä.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:300M suorassa vertailussa aikanaa Hemi Magnumin kanssa. Ajoin paljon mieluummin 300M:ää. Suorituskykykin oli yllättävän samankaltainen (se 2.7 on kauhee, sitä ei pidä sekoittaa tähän). Myöhemmin Faijalla oli 300C Meisselin dieselillä. Sekin oli mielestäni oleellisesti ikävämpi kuin tuo 300M. Voitte tehdä ristinmerkkiä.
Koronakaranteeni on selvästi horjuttanut palstatoveri lerpun mielenterveyttä. Nyt tarvitaan jokin interventio!

300M, kaikkien kanadalaisten kauheuksien äiti ja isä!

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^^Kieltämättä olen itsekin hämmästynyt. :shock:
Maailman standardi tietenkin kiinnostavampi, viihdyttävämpi, näyttävämpi ja ajattomampi kuin Kanadan lahja Chryslerille.
Mutta se että DeVille kilahti 121 varteen Dallasin ulkopuolelle (tai, noh - lopulta nilkutin sen himaan) - se jätti karvaan maun.
Ymmärrän toki että eläkeläispariskunta, joilla auto oli ennen minua ollut, ei ollut vaivautunut ensimmäisten 60tml aikana huoltamaan autoa lainkaan. Pohjantähti ei tykkää huonosta jäähdytysnesteestä varsinkaan yhdistettynä vanhoihin öljyihin. Vahinko oli luultavimmin jo tapahtunut, mutta eloisa ajotyyliini toi esiin kannentiivisteiden pettämisen. Alumiinikansi siitä sitten vääntelehti korjauskelvottomaksi... Vaivaa oli enemmän kuin iloa, lopulta. Olen kuitenkin iloinen kokemuksesta! :mrgreen:

^Sars-cov-2 taakse ei voi tämän vamman kanssa piiloutua. The heart wants what the heart wants. :silly:

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Manu »

Chrysler 300C oli 3.5v6 koneella ja olihan se hyvä auto! Vaikka sisällä kaikki materiaalit eivät olleetkaan tiptop niin ei natinoita kuulunut. Mutta kyllä Dodge on kovempi ja semmoisen haluis omistaa vielä joskus!
Tai sitten uusin korinen Mustang V8! 8)
Ja on totta että Dodgella on meksikossa se malli Tiposta mutta meksikoon nyt tehdään muutenkin kaikenlaisia virityksiä.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Hirveääkö sotkea mukaan vielä II Theman. Jotenkin aina silloin tällöin löydän itseni noita selaamasta. Tosin tuossa on pieni turn-off kun nakun kaveriksi saa vain 5v tomaatin. V6:een saisi sentään 8-pykäläisen, mutta kulutus käyttiksessä saattaisi ruveta yskittämään jossain vaiheessa.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Gasket kirjoitti:Hirveääkö sotkea mukaan vielä II Theman. Jotenkin aina silloin tällöin löydän itseni noita selaamasta. Tosin tuossa on pieni turn-off kun nakun kaveriksi saa vain 5v tomaatin. V6:een saisi sentään 8-pykäläisen, mutta kulutus käyttiksessä saattaisi ruveta yskittämään jossain vaiheessa.
Teen tätä samaa itsekin... sen 8-lovinenhan on tuttu uusista Alfoista. Ymmärtääkseni se 3.6 V6 on ihan kohtuudella soppaa imevä, että jos ei nyt 40tkm vuodessa tule, niin mikseipä. Oli omalla autonhankintalistalla v. 2018, loppuun päässyt kolmikko:
Alfa Giulia (952)
Lancia Thema (Chrysler 300)
Jaguar XJ (X351)

Ja näistä kävin ennen lopullista päätöstä koeajamassa vain Jaguarin. Kaksi muuta koeistuin useamman kerran. :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Salitutulla on tuollainen. Se korvasi pari vuotta sitten Märssy-tekniikalla varustetun alkusarjan Hyrssen.
Hieno on, ja kuulemma soiva peli.
Aivan viimeisen päälle pidetty, pakko myöntää, että hivenen kiinnostaa myös minua

-Tazio

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tazio kirjoitti:^
Salitutulla on tuollainen. Se korvasi pari vuotta sitten Märssy-tekniikalla varustetun alkusarjan Hyrssen.
Hieno on, ja kuulemma soiva peli.
Aivan viimeisen päälle pidetty, pakko myöntää, että hivenen kiinnostaa myös minua

-Tazio
Uusikoriset dieselit näyttäisivät lähtevän siitä vajaan 15k€ nurkilta Saksassa, eikä Hemi AWD:kään olisi kuin luokka 25k€. Sitten vain tuohon päälle väliaikaiset verot jo vuodelta 1958. Ehkä jotain 4-7k€ dieselille ja Hemille sitten paaaaaaaaaaaljon enemmän.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Täällähän paljastuu paheita urakalla! Himpskatti, jotenkin nykyinen sähköistymisen ylistys saa aikaan sen, että mielessä nykii paluu V8 (tai vähintään V6) autoiluun. Tosin ei siihen ajatukseen tarvii ihan hirveesti työntää, enemmänkin on jatkuva imu...

Laitetaan tähän kuva onnellisesta ajasta, jossa näkyy silloiset autot (ML, DeVille & CrownVic) - näiden yhteenlaskettu syliteriluku oli mukavat 22. Sitä voi fiilistellä. Hitsi, laitetaan vielä kuva siitä lahnasta, ajalle ominaisella Billet-grillellä! ja tipautetaan nyt sitten vielä kuva yhdestä maukkaimmista peristä automaailmassa, DeVillen pystyvalot, jees. Pahoittelen omistajan sijoittumista kuviin, koittakaa kestää. :mrgreen:

Kyllä tähän nyt yksi Dodge tosiaan mahtuisi vielä tähän elämään, ennenkuin ne kielletään.
Liitteet
autot ja omistaja.jpg
autot ja omistaja.jpg (103.05 KiB) Katsottu 5779 kertaa
300M.jpg
300M.jpg (91.99 KiB) Katsottu 5779 kertaa
DeVille.jpg
DeVille.jpg (88.29 KiB) Katsottu 5779 kertaa

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

FinPat kirjoitti: Uusikoriset dieselit näyttäisivät lähtevän siitä vajaan 15k€ nurkilta Saksassa, eikä Hemi AWD:kään olisi kuin luokka 25k€. Sitten vain tuohon päälle väliaikaiset verot jo vuodelta 1958. Ehkä jotain 4-7k€ dieselille ja Hemille sitten paaaaaaaaaaaljon enemmän.
300-mallisina 3.6-bensalla noita on ollut myynnissä siinä 30-33k€ tietämillä, olikohan USA Trucks Ruskossa joka noita toi maahan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JT Newman kirjoitti:300-mallisina 3.6-bensalla noita on ollut myynnissä siinä 30-33k€ tietämillä, olikohan USA Trucks Ruskossa joka noita toi maahan.
Ruskolla koska kyseessä on Rusko Turun kupeessa. Oulussa taas oltaisiin Ruskossa.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti: Himpskatti, jotenkin nykyinen sähköistymisen ylistys saa aikaan sen, että mielessä nykii paluu V8 (tai vähintään V6) autoiluun.
Hienoa nostalgiaa Texasista! Juuri tähän vuodenaikaan kyllä kaipaa Lone Star staten aurinkoa.

Ja V6 nostalgiaan saa edukkaasti Busso-hoitoa. V8 taas pitäisi olla jenkkirassi. Ehkä jopa Corvette? C5/C6 rungon päälle resto-modattu C3 olisi ideaali. Douchebag kerrointa tulee ehkä hieman liikaa jopa Suomessa jos ajaisi tässä iässä C5:llä. Tai eipä oranssi Hemi Challenger olisi paha.


http://roadstershop.com/product/full-ch ... e-chassis/
http://www.sriiimotorsports.com/196382corvette.html

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti: Juuri tähän vuodenaikaan kyllä kaipaa Lone Star staten aurinkoa.
Ikkunatarrasta selviääkin vuodenaika sekä planeetan ratakierrosten lukumäärä, joita kulunut melko tarkkaan 15 kuvan ottamisen jälkeen. Ei kyllä tee mieli Koivuha'assa mennä shortseissa ulos juuri nyt...

C5 / C6 on aika eri pelejä. C5 on vielä sohva, mutta C6 on jo "oikea" urheilurassi. Melkein ottaisin Corvette-hengessä mieluummin C5.
C3 454 koneella (matching numbers) ja nelilovisella manuaalilla tullut käskettyä nuoruudessa paljon, ja hemmetti että se on mieleenpainuvin auto jolla kuunaan olen ajellut! Lämä tiskiin ja perä niiaa niin että tie katoaa näkyvistä! Ja se ääni.

Mutta nykyään kun en itse saa enää valita autojani (15 vuotta sitten pirttihirmu ei ollut vielä niin hirmu), niin V8 ujutus on haastavaa. Bussoon paluu vielä haastavampi rasti. Hmm. Suitsatuomion pituus on hämärän peitossa, mutta eiköhän se jossain vaiheessa hellitä. Kunhan muistan olla valittamatta. :roll:

Ketjun henkeen kivaahan tässä on kun ei enää tarvitse itse miettiä asioita ja on kevyempi kulkea kun pallit on vaimolla.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

FinPat kirjoitti: Ruskolla koska kyseessä on Rusko Turun kupeessa. Oulussa taas oltaisiin Ruskossa.
Koska olen pohjoisesta, ymmärrän vain inessiivin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Gasket »

JT Newman kirjoitti:
Gasket kirjoitti:Hirveääkö sotkea mukaan vielä II Theman. Jotenkin aina silloin tällöin löydän itseni noita selaamasta. Tosin tuossa on pieni turn-off kun nakun kaveriksi saa vain 5v tomaatin. V6:een saisi sentään 8-pykäläisen, mutta kulutus käyttiksessä saattaisi ruveta yskittämään jossain vaiheessa.
Teen tätä samaa itsekin... sen 8-lovinenhan on tuttu uusista Alfoista. Ymmärtääkseni se 3.6 V6 on ihan kohtuudella soppaa imevä, että jos ei nyt 40tkm vuodessa tule, niin mikseipä. Oli omalla autonhankintalistalla v. 2018, loppuun päässyt kolmikko:
Alfa Giulia (952)
Lancia Thema (Chrysler 300)
Jaguar XJ (X351)

Ja näistä kävin ennen lopullista päätöstä koeajamassa vain Jaguarin. Kaksi muuta koeistuin useamman kerran. :mrgreen:
Giulia ja Thema noista itselläkin on ollut ajatuksissa. Itseasiassa R-J:ltä vähän kyselinkin intoa kaupantekoon, mutta luvattua asiaan palaamista kun ei ole kuulunut, niin olkoot. Joskus kävin 1-sarjan 300C:ssä istumassa ja se riitti. Ämpärimuovin hillitön käyttö oli melkoisen luotaantyöntävää, vaikka auton gansterihenkinen ulkomuotoilu houkutteleekin.

Luulen kyllä, että tämä tautitouhu sen verta muuttaa maailmaa ettei omat ajometrit ainakaan lisäänny, sikäli on tuo bensapuolikin alkanut kiinnostaa. Tosin kaikkea hauskaahan verotetaan ihan riittävästi. Sikäli välillä kelannut vaikka jotain i30 Fastbackiäkin tai miksei vaikka Tipoa, mutta fiiuun ei saa oikein automaattia ja kaupan olevat yksilöt on aika karvalakkejakin. Korealainen taas ajatuksena tahtoo vähän aiheuttaa allergiaa ja onhan se perä vähän Brera-henkinen, mutta ei ehkä ihan niin paha. Kuitenkin nykyään kun on jatkokoppinen kuorkki pihassa, niin Freemontin kuljetuskapasiteetille ei oikein ole tarvetta. Sikäli tuolle seuraajaa miettinyt. A-mersu sedanina saattaisi kanssa miellyttää silmää. Hinnat on kyllä vielä kovia, etenkin jos ei ihan pienintä konetta halua.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti: DeVillen pystyvalot, jees.
Nuo ovat kyllä kiistatta hienot!

lerppu kirjoitti: Ketjun henkeen kivaahan tässä on kun ei enää tarvitse itse miettiä asioita ja on kevyempi kulkea kun pallit on vaimolla.
Ei näin hienolle miehelle bännejä voi yhdestä lipsautuksesta antaa.

@Tazio ja @FinPat seuraavat kuitenkin tilannetta!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Vaimon 159 menee lunastukseen. Kuskin ovi vääntyi pahasti yli auton valuessa ilman kuskia, ovi auki, roskakatosta halaillen ....
Korjata pitäisi ovi, lokasuoja, a-pilarin vääntyminen, oven saranat ja rajoittimet ja oven johtosarja.
Vakuutustarkastajan mukaan ei kannata korjata. Kyseessä 2010 mallinen 2.0 JTDM, ajettu 260tkm. Kertaalleen ylimaalattu ja varsin hyvässä kunnossa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:
Ei näin hienolle miehelle bännejä voi yhdestä lipsautuksesta antaa.

@Tazio ja @FinPat seuraavat kuitenkin tilannetta!
Roger. Ollos huoleton, poikas valveil on!

-Tazio

Lähetetty minun SM-T515 laitteesta Tapatalkilla

EDIT. Oma typo korjattu.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alamajy kirjoitti:Vaimon 159 menee lunastukseen. Kuskin ovi vääntyi pahasti yli auton valuessa ilman kuskia, ovi auki, roskakatosta halaillen ....
Korjata pitäisi ovi, lokasuoja, a-pilarin vääntyminen, oven saranat ja rajoittimet ja oven johtosarja.
Vakuutustarkastajan mukaan ei kannata korjata. Kyseessä 2010 mallinen 2.0 JTDM, ajettu 260tkm. Kertaalleen ylimaalattu ja varsin hyvässä kunnossa.
Vaan miksi tuo on "kivaa"?

Vai oliko vakuutusyhtiön lunastushinta jotain massiivista?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Vaimon 159 menee lunastukseen. Kuskin ovi vääntyi pahasti yli auton valuessa ilman kuskia, ovi auki, roskakatosta halaillen ....
Korjata pitäisi ovi, lokasuoja, a-pilarin vääntyminen, oven saranat ja rajoittimet ja oven johtosarja.
Vakuutustarkastajan mukaan ei kannata korjata. Kyseessä 2010 mallinen 2.0 JTDM, ajettu 260tkm. Kertaalleen ylimaalattu ja varsin hyvässä kunnossa.

Vaan miksi tuo on "kivaa"?

Vai oliko vakuutusyhtiön lunastushinta jotain massiivista?
Appropå: Vähän tuohon keissiin liittyen, vaimo peruutti vuonna 1988 Fiat Ritmo S85:n Rovaniemellä asuessamme
talon alakerran autotallista luiskaa autoa ylös ja ulos... no luiska oli talvella Lapissa tietysti hiukan liukas ja vaimo ajatteli ottaa kunnolla
vauhtia peruutukseen... oli vaan kuskin ovi jäänyt auki ja fysiikan lakien mukaan se avautui ja Ritmo päätyi ulos
tallista kuskin ovi taittuneena nätisti etupyörän viereen... :mrgreen:

Juuri olin valmistunut, eka kunnon duunipaikka ja vaimo odotti meidän toista muksua.
Otin ihmeen rauhallisesti koko jutun ja samoin myös vaimo... kysyin ekaksi ei kai sua sattunut.
Lähiromikselta löytyi vastaava ovi ja sen maalautin maalaamolla kuntoon. Happy End :-D
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja alamajy »

FinPat kirjoitti:
alamajy kirjoitti:Vaimon 159 menee lunastukseen. Kuskin ovi vääntyi pahasti yli auton valuessa ilman kuskia, ovi auki, roskakatosta halaillen ....
Korjata pitäisi ovi, lokasuoja, a-pilarin vääntyminen, oven saranat ja rajoittimet ja oven johtosarja.
Vakuutustarkastajan mukaan ei kannata korjata. Kyseessä 2010 mallinen 2.0 JTDM, ajettu 260tkm. Kertaalleen ylimaalattu ja varsin hyvässä kunnossa.
Vaan miksi tuo on "kivaa"?

Vai oliko vakuutusyhtiön lunastushinta jotain massiivista?
Pahimman ketutuksen mentyä ohi ajattelin lähestyä tapahtumaa positiivisuuden kautta :)
- ei tarvitse tehdä myyntiponnisteluja (erittäin oudot puhelut/naurettavat tarjoukset/etc. overhead ....)
- ajan säästö (rahat jo tilillä)
- yllättävän hyvä korvaus vakuutusyhtiöltä.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^ Jos se olisi myyntiin mennyt kuitenkin helpotushan se on. Vakuutusyhtiöltä saa varmasti enemän kuin itse myyden ja välttyy siltä kaikelta vaivalta.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Langolla kävi pari vuotta sitten kanssa melkonen tuuri kun porukkatallille murtauduttiin. Oli varmaan jotain känniääliöitä kun harjanvarrella ikkunasta läpi vaikka vieressä oli kaksi rautakankea. Eikä kelvannut edes työkalut taikka 20" aluvanteet vaan ainoastaan nuuskat. Pihalta koitettiin varastaa laho väyrynen, mutta jäi pihaan jumiin. Sitten lähti langon portteri kalavehkeineen. Löytyi lopulta joku 10km päästä kun tankkiin oli laitettu väyrysestä varastetut bensat... Tuuri siinä mielessä, että portteri oli melkonen vikapesäke ja oli menossa parilla tonnilla myyntiin varaosiksi. Usean kuukauden jälkeen päätyi lunastukseen ja sai reilusti suuremman summan. Nuuskatkin kuulemma löyty, joten tappiota ei oikeastaan tullut muuta kuin uusi ovi tallille.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Sen verta tuli lunta maahan, että piti eilen illalla testata lumensiirtokalustoa. Yllättävänkin hyvin meni raskas suojalumi lingosta läpi, tosin tulihan tuo maalattua. Ilmeisesti roottorin hitsailu ja tasapainoituskin onnistui ihan ok kun ei silminnähtävästi vipottanut tai ravistanut. Tuonhan siis ostin viallisena kun oli jotain kiviä lingottu ja roottori revennyt akselista irti. Onhan se vähän perunasäkki, mutta ihan ryhdissään kuitenkin. Samalla pääsi tietty testaamaan, että itselle uudessa jontikassa ulosotto kytkee myös kuorma päällä ja nelikko toimii. Hienosti rykäisee suojalumetkin lingosta ulos vaikka vähän kasaan vetelisi. Tosin täytynee nivelakselin levykytkin tsekata, että onkohan se jumissa vai ei. Ainakin viime talvena kun lainatraktorilla muutaman kerran linkosin, niin siinä paljon kevyemmälläkin kuormalla saattoi lähteä levykytkin luistamaan. Tosin ei yhtään tietoa miten se oli siinä säädetty ja miten itsellä on. Tietty lingotkin eri. Onhan tuo oma akseli kyllä nimellisesti 80 hv@540 rpm, niin tuleehan tuosta tuhannen newtonia. Noissa väännöissä alkaa jo traktorikin huokaista, eikä eilen tuntunut vielä kone juuri rasittuvan.

Eilen tarttui matkaan myös kiertovesipumppu. Tuossa jontikassa kun lämppäri on kopin katolla niin huomannut, että tehossa on selkeä ero jos kone on tyhjäkäynnillä tai että on vähän kierroksia. Käytännössä tyhjäkäynnillä ei koppi lämpene yhtään. Nakkaan letkun väliin lisäpumpun, niin sitten alkanee nestettä riittää lämppärin kennolle. Nesteet vaihdan varuilta muutenkin, niin samalla siihen lisää pumpunkin. Täytyy vaan tutkia miten tuon lämppärin mahtaa saada ilmattua :roll:
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6663
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mutsilta tuli eilen ennakkoperintönä muutama killinki ja firman jouluarpajaisista jokin kassi. Toivottavasti täytenä eikä tyhjänä.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Nyt olisi lähes kaikki varaosat valmiina mopon kokoamista varten :-D. Suurin osa on tiivisteitä eri muodoissaan ja yksi mekaaninenkin osa moottoriin piti hankkia (12-rivet output shaft, mitä lienee suomeksi). Yksi akselitiiviste vielä puuttuu ja sen toimitusaika on 4-6 viikkoa tilauksesta. Hieman erikoinen, mutta saatavissa. Yleensäkin kumitavara vaikuttaa yllättävän arvokkaalta heti, kun sen mitat ovat hieman poikkeavat, pitää kestää öljyä tai jarrukemikaaleja ja kuumuutta. Vielä odottelen mopon rungon, moottorin peitekansien ja muiden runkoon liitettävien metalliosien maalauksen valmistumista. Mitään merkittävää ei oikeastaan pääse tekemään ennen kuin saan em. osat maalattuna takaisin.

Palaan tuohon hieman erikoiseen akselitiivisteeseen. Sen mitat ovat 26 x 42 x 5.5/7. Jos en tuota osaa jostain syystä saakaan, niin mikä voisi olla korvaava vaihtoehto? Ilmeisesti tuossa on kahta korkeutta 5.5mm ja 7mm. Kyse on laturin käyttöakselin öljytiivisteestä.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Pankki tarkasteli lainakorkoja:

Kuva

Myöntäisivätköhän lyhennysvapaita, vaikka nyt edes vuoden :P
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Beta Julio
Viestit: 757
Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja Beta Julio »

Pelasin Cyberpunk 2077:n main story linen läpi. Tykkäsin kyllä. Siitä on jo aikaa kun viimeksi olen tuontyyppistä peliä pelaillut, viimeksi GTA V:tä joskus 5v sitten enkä siitäkään jaksanut kuin puoliväliin.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Gasket kirjoitti: Sikäli välillä kelannut vaikka jotain i30 Fastbackiäkin tai miksei vaikka Tipoa, mutta fiiuun ei saa oikein automaattia ja kaupan olevat yksilöt on aika karvalakkejakin. Korealainen taas ajatuksena tahtoo vähän aiheuttaa allergiaa ja onhan se perä vähän Brera-henkinen, mutta ei ehkä ihan niin paha.
Noihin korealaisiinhan löytyy myös ihan eläväinen moottori+alusta-kombo. Oli epäluuloja itselläkin mutta 10k nyt takana yhteistä matkaa ja vielä jaksaa ohitustilanteet/motarille liittyminen/mutkatiet/yms tilanteet hymyilyttää.

Sent from my K13_Pro using Tapatalk
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja palkus »

Isojötsi telakalle, joten wanha sotaratsu tuolta kuusen juurelta käyntiin ja menoksi. On se vaan niin herkkä ja tarkka tuollainen 156 jts :-D Kyllä se kieltämättä on ollut aika totutteliminen tuohon isojötsi-sotanorsuun :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
JarHei
Viestit: 504
Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe)
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JarHei »

Menin eilen unohtamaan tärkeän vuosipäivän, vaikka älysinkin tuon lähestyvän jo aiemmin tällä viikolla. Noh kuitenkin, eilen tuli ensimmäinen vuosi täyteen Alfailua. :-D

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kivaa oli se ettei 166:n vieläkään jättänyt tielle vaan vesiletku hajosi tallin pihassa, samalla kun nesteet olivat pois vaihtui uusi jakohihna hilppeineen ja Magnetti Marelli merkkinen vesipumppu, toki valmistettu Kiinassa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Ehkä jossain määrin saattaa olla kivaa sekin että käsittääkseni sinun ex. 164 V6 aut. -93 palasi viimein takaisin liikenteeseen parisen viikkoa sitten veljeni toimesta Lahden/Hollolan seutuville :-D
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^Olenkin muutaman viestin vaihtanut veljesi kanssa ja hieno juttu tosiaan et palasi liikenteeseen!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Hauska kirjoitus suomalaisesta liikkumisesta. Moni mainittu asia on niin totta :lol: .

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Heti ensimmäinen kappale sai verenpaineen nousemaan.
Viime viikolla kohtasin sen taas. Suosikkinäkyni liikenteessä. Autoilija pysähtyi vähäliikenteisellä kadulla suojatien eteen päästämään jalankulkijan tien yli. Mutta. Kiireetön jalankulkija viittoilikin kohteliaasti autoa jatkamaan matkaansa. Hätäkös tässä. Autoilija vastasi eleeseen uudella yrityksellä. Muutaman sekunnin sisällä noita vaitonaisia kohteliaisuuksia vaihdettiin lukuisia, kunnes autoilija lopulta tarttui tarjoukseen ja jatkoi rauhallisesti matkaansa. Tapahtumasarja on suomalaisinta liikennekulttuuria parhaimmillaan.
Tuota tapahtuu aivan liian usein. Tekee mieli nousta autosta ja taluttaa tolvana korvasta tien yli. Jos ei kerran ole menossa yli, niin hittoako norkoilee siinä suojatien vieressä. Jos on menossa, niin menee sitten, kun toiset on jo pysähtyneet. Mutta ei, kyse lienee jonkinlaisesta passiivis-aggressiivisesta voimannäytöstä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jopa Helsinki tekee jotain oikein:
https://yle.fi/uutiset/3-11718315

Kuva

Huom! Tämä kommentti tuli Heidekenillä syntyneeltä joka on ainakin joskus osannut lukea lampulla vilkutettua Morse-koodia ihan kohtuullisella vauhdilla.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tässä bändivaunussa mukana. Jyhkeä peukku.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja mutt »

Nuo lasernäytökset saattavatkin olla kehityskelpoinen idea. Pilviin saisi tehtyä monenlaista elävää kuviota.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mutt kirjoitti:Nuo lasernäytökset saattavatkin olla kehityskelpoinen idea. Pilviin saisi tehtyä monenlaista elävää kuviota.
Droneparvet ovat toinen hyvä ratkaisu.

https://www.youtube.com/watch?v=KhDEEN4gcpI

Tai ilmatorjuntalaserin ja droneparven yhdistämällä saisi todella hienon Star Wars Epic Battle shown... ;)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Kivaa!

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Apropos.

Kivaa: Mandalorean kakkoskauden päätösjakso. Parasta mitä on tapahtunut sitten vuoden 1983. Itkin kuin teinityttö kahden päärynäciderin jälkeen.

Vastaa Viestiin