Re: Viimeisin hankinta?
Lähetetty: 10 Syys 2019, 18:40
^ Audilla jokseenkin sama homma.
E: Aiva, uus sivu.
E: Aiva, uus sivu.
Luinpa ohjekirjaa ajatuksella ja kyllä se tosiaan mittaa ajon aikanakin ja ilmoittaa, jos laskee minimiin.Polforea kirjoitti:Noh noh, kai se nyt sentään ajaessakin mittaa. Ei ainakana vanhemmissa tartte tyhjäkäynnillä hörmöttää.peksu kirjoitti:Hyvin tämäkin on toiminut (kopkop puuta), mutta öljymäärän mittaustapa on hirvittävä . Moottorin pitää olla normaalilämmössä ja sitten annetaan käydä tyhjäkäyntiä ja haetaan valikosta "öljymäärän mittaus" ja annetaan käydä niin kauan, kunnes ilmoittaa että ok ja näyttää määrän. Mekaanista mittatikkua ei ole lainkaan, joten jos jostain syystä öljyt olisi karannut, niin tuloksena totaalituho öljyn määrän tarkistuksella...
Toki. Tilasin laitteen Clas Ohlsonin verkkokaupasta, siellä perushinta (849 €) oli alhaisempi kuin muualla ja lisäksi pari viikkoa sitten verkkokaupassa oli -20 % ale. Hintaa laitteelle siis jäi 680 €. Rahtikuluja ei tullut, kun hain sen Clasun kivijalkamyymälästä. Sama -20 % -kampanja näkyy olevan taas verkkokaupassa, joten taidanpa laittaa pultinirrotustyökalun ja sen vaatiman pedaalin tilaukseen. Motonetissa sama laite on parin tonnin hintalapulla, mutta Motonetin myymässä Deluxe-versiossa tulee kaikki mahdolliset lisävarusteet mukana, joille ei ainakaan nyt juuri ole tarvetta - pääasiallinen käyttö on kuitenkin ruosteisten ruuvien irrottelu. Lisälaitteita voi sitten tilailla Ohlsonilta myöhemmin, jos tarvetta ilmenee.Polforea kirjoitti:Saako udella, paljonko takatasku oheni?
Ei kai se sen kummempi ole; tähän mennessä näyttänyt aina vain ihan täyttä tolppaa vaikka ajettu jo reilu 12 tkm huollon jälkeen.Polforea kirjoitti:Jaa sulla näkyy tarkempi asteikko tyhjiksellä? Noissa vanhemmissa se on ihan sama 5-pykäläinen ("laita lisää", 1/4, 2/4, 3/4, täysi) asteikko ajossa kuin parkissakin.
Ei ilmanen, mutta aika paljon inhimillisempi kuin se kaksi tonnia. Tuollaisia summia voi jossain kohtaa jo harkitakin.TeroV. kirjoitti:Hintaa laitteelle siis jäi 680 €.
No niin, niin no. Tarjouslistassa en bongannut, mutta kun uteliaisuuttani katsoin niin samassa hintaluokassa oli Legacy Pack 2 (MM 7-10). Klik, klik ja sitä rataa. Yhteensä nuo 10 peliä siis alle 20e, ihan siedettävää.Polforea kirjoitti:Mitä hankintoihin tulee, niin huomasin että Nintendon webbikaupassa on kytkinkonsolille Megaman Legacy Pack (MM 1-6) alle kympillä.
Minä oon koettanu noita subscriptioneita vältellä, kertyy helposti iso summa kuukausittain kun niitä muutaman ruksittelee.jeQQ kirjoitti: Kohta tulee sinne virtuaalikonsoleihin SNES! Nämä siis nintendon kk subaajille.
Sama täällä. Sinnittelin Netflixinkin tilaamista viime vuodenvaihteeseen asti, sitten ei voinut enää pidättäytyä kun lapset sitä oli jo aikansa tingannut ja ostin uuden 65" smarttitöllön missä netflix on vähän edeltävää telkkaria fiksummin integroituna. Eipä nuo lapsetkaan nyt enää sitä ole niin tiuhaan katsoneet, kun kaikki heppa-aiheiset lapsille sopivat sarjat on sieltä jo katsottu... Niin ja Larva myös.Polforea kirjoitti: Minä oon koettanu noita subscriptioneita vältellä, kertyy helposti iso summa kuukausittain kun niitä muutaman ruksittelee.
Beta Julio kirjoitti: Pelien kanssa en kyllä suosty mihinkään subauksiin tai pay-to-play -virityksiin. CSGO ja PlayerUnknown Battlegrounds lähinnä silloin tällöin tulee pelailtua, joskin taas polttelisi rakentaa ajosimulaattoriympäristöä, kun ei se rata-ajon harrastaminen näin pohjoisessa asuvalle perheelliselle ole ainakaan säännöllisesti mahdollisuuden rajoissa IRL...
Edellisessä firmassa tuota joskus lounastellessa pohdittiin. Muut ihmetteli mun kantaa, kun "eihän se oo kun kymppi kuussa" ja aloin vähän avaamaan, että kun yksikään palvelu ei tuo kaikkea ja pienistä puroista kasvaa iso virta, kun yksittäisten sarjojen/leffojen takia pitäisi olla vähintään Netflix, HBO, Viaplay ja helposti alkaa löytymään muitakin. Siinä sitten CIO alkoi vähän laskemaan ja totesi että niin, heillähän kyllä hurahtaa noihin tilauksiin tosiaan yhteensä 150e/kk, mutta "pakkohan ne on kaikki olla".Beta Julio kirjoitti: Sama täällä. Sinnittelin Netflixinkin tilaamista viime vuodenvaihteeseen asti
Pakollisia tilauspalveluita yleensä taajama-alueella ovat kiinteistövero, sähkö, vesi, viemäri, YLE (sopii viemärin ja jätteen kanssa hyvin vierekkäin) ja jätehuolto. Vapaaehtoisia sitten matkapuhelin, kiinteä internet ja OTT palvelut spottifyi, netklix, etc. etc.Polforea kirjoitti:yhteensä 150e/kk, mutta "pakkohan ne on kaikki olla".Beta Julio kirjoitti: Sama täällä. Sinnittelin Netflixinkin tilaamista viime vuodenvaihteeseen asti
Kukin toki taaplaa tyylillään, mutta purot ja virrat jne
No mutta positiivistahan tässä on se että tällaisia oivalluksia (avustettuna tosin) tekee CIO eikä sentään CFO. Sopii kyllä siihen keskivertoon talousosaajaan tuo kuukausieräajattelu, tilauspalvelut on kukin vain kympin kuussa niin se ei ole paljon mitään, uuden auton kuukausimaksu on 390€ kuukaudessa niin ei sekään oo paljon mitään, vaikkei tähän asti olisikaan tilillä edes sitä 390€:tä näkynyt tilipäivää edeltävänä päivänä...Polforea kirjoitti:Noin minäkin asian näen ja pyrin pitämään niitä vapaaehtoisia vähissä. Tuo CIO:n tajuamus on vaan hyvä esimerkki siitä, miten ne "eihän se ole kuin kympin kuussa" kerryttää helposti yllättävän isoa pottia. 1800 eurolla vuodessa ostaa aika hyvinkin viihdettä ihan omaan haltuun.
Itse joskus 5-6v sitten rakentelin ensimmäisen simuympäristöni, 6kpl 16:9 22" näyttöä portrait-moodissa kuskin edessä kaarevasti, kuppipenkki ja ratti-poljinyhdistelmä. Sillä pelailin lähinnä Assetto Corsaa. Sitä ennen toki oli ollut rattiohjainta toimistopöydässä PC:n kanssa sekä olkkarissa pelikonsolin kanssa. Nyt vain kuumottaisi mennä askelta pidemmälle, VR-headset + 3DOF-liikkuva cockpit, jollaisia toki himoitsin jo 5-6v sitten. Mutta nykyään ei enää kovin montaa harrasteyksikköä tarvitsisi investoida jos itse rakentelee. Testasin kaupallisesti saatavilla ollutta 3DOF-cockpitiä paikallisessa VR-pelihallissa, ja oli kyllä ihan käsittämättömän paska - liikeradat oli mitättömät, ja rakenne aivan liian heppoinen, rattitelinekin sellaista 12-millistä huonekaluputkea ilman minkäänlaisia tukia mihinkään suuntaan. En itse kehtaisi sellaisia edes myydä, ja sitä myötä en myöskään ostaa. Joten itse tarttis sekin tehdä... Netissä on kuitenkin nykyään jo hyvänlaisesti ohjeita tuollaisiin kokonaisuuksiin kunnollisesta järeästä alumiiniprofiilista, ja moottorit, ohjaimet ja muut matskut itse cockpitiin tosiaan saa siihen tonnin nurkille. Kelvollisen käytetyn tietokoneen ja VR-headsetin toisella tonnilla, tosin itsellä jo tietokonepuoli on valmiina, vain headset puuttuu. Lähinnä tilan ja ajan puute tuossa projektissa on isoimpana kynnyksenä, mutta ennen pitkää varmasti alan rakentamaan.mattijus kirjoitti: iracing.com on pöytäautoiluun oiva (jos tykkää ajella kisoja), joskin pitää maksaa tilausmaksua. Jos ajelee yksinään kaapissa, niin sitten varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja.
Itsekin tässä paininut, josko hankkisi ratin ja aloittaisi pöytäautoilun uudelleen. Maksaa vaan rahaa.
Just noin. Ja sitten liitytään niihin liki 400 000 suomalaisen joukkoon, jolla on maksuhäiriömerkintä.Beta Julio kirjoitti:
No mutta positiivistahan tässä on se että tällaisia oivalluksia (avustettuna tosin) tekee CIO eikä sentään CFO. Sopii kyllä siihen keskivertoon talousosaajaan tuo kuukausieräajattelu, tilauspalvelut on kukin vain kympin kuussa niin se ei ole paljon mitään, uuden auton kuukausimaksu on 390€ kuukaudessa niin ei sekään oo paljon mitään, vaikkei tähän asti olisikaan tilillä edes sitä 390€:tä näkynyt tilipäivää edeltävänä päivänä...
Haluaisin olla tilaamatta tätä 163€ / 12kk ~ 13.60€/kk palvelua joka omasta näkökulmastani on nykyään sisällöllisesti jopa huonompi kuin RepoRadio aikanaan mutta niin kauan kun kirjat ovat taas Suomessa ilmeisesti tästä "palvelusta" ei pääse eroon.nipaka kirjoitti: Kun liikkuvan kuvan tarjontaan riittää Ylen areena, ei tarvitse suoratoistopalvelun maksuista murehtia.
Onneksi itsellä on myös yritys, niin saa maksaa tästä ilosta kahteen kertaanFinPat kirjoitti:Haluaisin olla tilaamatta tätä 163€ / 12kk ~ 13.60€/kk palvelua joka omasta näkökulmastani on nykyään sisällöllisesti jopa huonompi kuin RepoRadio aikanaan mutta niin kauan kun kirjat ovat taas Suomessa ilmeisesti tästä "palvelusta" ei pääse eroon.nipaka kirjoitti: Kun liikkuvan kuvan tarjontaan riittää Ylen areena, ei tarvitse suoratoistopalvelun maksuista murehtia.
Se on sentään vapaaehtoista puuhaa ja eroaminen sujuu hyvin helposti.insinörtti kirjoitti:^ siinähän se menee kirkollisveron jatkona....
Mazdahan onkin Jaappanin Alfa, muutamassa Mazdan esittelyssä on toimittajakin sen noteerannut ja kertoillut, että koeajetun Mazdan nokalla vois yhtä hyvin olla myös syömärikäärmeen logo.Alfissimo kirjoitti:Jollain tapaa masentavaa huomata viereisessä Mazdassa enemmän sellaisia muotoja, joita olisi odottanut ja olettanut ennemmin näkevänsä nimenomaan Alfassa.
Tuli rouvan kanssa puheeksi tämä ja päätettiin alkaa raivaamaan tilaa siihen samaan nurkkaan missä simuympäristö aiemminkin oli. Näinpä tuli ensimmäinen askel otettua ja ostettua vielä vähän järeämpi pelikoneen aihio, Xeon-pohjainen DDR4-muisteilla varustettu mylly [Viimeisin hankinta siis]. Samalla lähti etsintään HTC Vive tai Oculus Rift, sekä Thrustmaster T300 tai TS-PC, toki silmät on auki Fanateceillekin mutta en pidätä hengitystä että löytäisin kohtuuhintaista clubsportia. GTX1080 tai vastaava pitänee myös kaivaa jostain, ei tuo nykykoneen kortti ihan VR:ään riitä.Beta Julio kirjoitti:Itse joskus 5-6v sitten rakentelin ensimmäisen simuympäristöni, 6kpl 16:9 22" näyttöä portrait-moodissa kuskin edessä kaarevasti, kuppipenkki ja ratti-poljinyhdistelmä. Sillä pelailin lähinnä Assetto Corsaa. Sitä ennen toki oli ollut rattiohjainta toimistopöydässä PC:n kanssa sekä olkkarissa pelikonsolin kanssa. Nyt vain kuumottaisi mennä askelta pidemmälle, VR-headset + 3DOF-liikkuva cockpit, jollaisia toki himoitsin jo 5-6v sitten. Mutta nykyään ei enää kovin montaa harrasteyksikköä tarvitsisi investoida jos itse rakentelee. Testasin kaupallisesti saatavilla ollutta 3DOF-cockpitiä paikallisessa VR-pelihallissa, ja oli kyllä ihan käsittämättömän paska - liikeradat oli mitättömät, ja rakenne aivan liian heppoinen, rattitelinekin sellaista 12-millistä huonekaluputkea ilman minkäänlaisia tukia mihinkään suuntaan. En itse kehtaisi sellaisia edes myydä, ja sitä myötä en myöskään ostaa. Joten itse tarttis sekin tehdä... Netissä on kuitenkin nykyään jo hyvänlaisesti ohjeita tuollaisiin kokonaisuuksiin kunnollisesta järeästä alumiiniprofiilista, ja moottorit, ohjaimet ja muut matskut itse cockpitiin tosiaan saa siihen tonnin nurkille. Kelvollisen käytetyn tietokoneen ja VR-headsetin toisella tonnilla, tosin itsellä jo tietokonepuoli on valmiina, vain headset puuttuu. Lähinnä tilan ja ajan puute tuossa projektissa on isoimpana kynnyksenä, mutta ennen pitkää varmasti alan rakentamaan.mattijus kirjoitti: iracing.com on pöytäautoiluun oiva (jos tykkää ajella kisoja), joskin pitää maksaa tilausmaksua. Jos ajelee yksinään kaapissa, niin sitten varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja.
Itsekin tässä paininut, josko hankkisi ratin ja aloittaisi pöytäautoilun uudelleen. Maksaa vaan rahaa.
Ei kyllä voi olla pitämättä uudesta Mazda 3 hatchbackista kodo punaisena..Riccardo kirjoitti:MiTo 1.6 JTDm Grigio grafite harmaana. Roomasta raahattu Härmään palelemaan.
Mazdalla muuten on nykyajan tyylikkäin mallisto kokonaisuudessaan........
Sama.Ossiv kirjoitti:
Ei kyllä voi olla pitämättä uudesta Mazda 3 hatchbackista kodo punaisena..
Näyttäisi äkkiseltään todella paljon järeämmältä, mutta hintaakin varmasti on. Tuo pelkän perseen heilutus kun hallintalaitteet pysyy paikallaan vaan tuntuu muutoin heikolta ratkaisulta. Tällä hetkellä kiinnostavimmalta tuntuu tällainen platformi johon saa "jäykän ohjaamon": https://youtu.be/oKyzBDKgwR0mattijus kirjoitti:Foracer lienee eri kaliiperin tuotos. Kun kalusto on kunnossa, niin seuraavaksi sitten trellet.net kisoihin mukaan.
Hyvä ostos. Koneessasiko oli m.2:lle väylä mutta SataSSD sisässä? Itselläkin ollut kaikissa läppäreissä ja pelikoneessa SataSSD:t jo 6v mutta eka m.2 NVMe tuli taloon tänä vuonna kun päivitin "ykkösläppärin", tämänvuotisrssa g5 elitebookissa on tuollainen 512gb sisässä.Aquatica kirjoitti:M.2 SSD-levy. Yksi nopeimmista hintaluokan vehkeistä, eli tällainen: https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/15 ... np-512gt-c
Nyt sit asentelemaan. Ajattelin winböötin vetästä 130gigaselle osiolle, sitten peleille lisää. Varmaan 50-60 gigaa varaan personal-alueeksi My Documentsia varten, jotka sitten silloin tällöin backuppaan datalevylle.
Saattaa olla, että iänikuinen P320-levy Inteliltä pääsee eläkkeelle. Tai sitten siitä tulee yksi pelilevy, mikä on nopeampi kuin tuo Hitatchin kiekollinen härpätin - en vielä ole oikein päättänyt.
Toisaalta hotsittaisi laittaa tuo myös läppäriin käyttislevyksi ja ja ja ...
Totta näinkin. Mutta läppäriin kun on hankala raidia rakentaa niin itse laitoin edelliseen läppäriin 256gb ssd:n ja teraisen hdd:n, johon sitten virtuaalikoneiden ja muiden tauhkojen lisäksi vedettiin jatkuvasti inagea ssd:stä. Näin oli koko ajan kaksi kopiota tärkeästä datasta ja kumman tahansa vaihdolla homma jatkettavissa ilman katkoksia.FinPat kirjoitti:SSD on kyllä ollut hieno keksintö näin Mission Critical systeemien kannalta. Kolmen vuoden yli HDD:t tuntuvat kosahtavan kentällä luokkaa 3-4% ja SSD:t ehkä 0.1% vauhdilla. Vaikka periaatteessa MTBF onkin kova niin silti sitä tulee aina laitettua RAID 1 myös SSD systeemeihin. On se mukavampaa että voi tehdä massamuistien vaihdot suunnitellusti ilman palvelukatkoksia.