VAG - teknistä etumatkaa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

VAG - teknistä etumatkaa?

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Buon di,

Törmäsin tähän ja sitä on jo naureskeltu
töissä ihan porukalla - tosin VAG-miehiä
ei hirveästi hymyilytä:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.ns ... 20.025.010

Joku on kuulemma tuollaisella moottorilla varustettua
autoa ajanutkin, joten kai se kuitenkin luonnossa toimii

-Tazio

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Mitähän hauskaa tässä sitten oli? Teksti nyt on mainosmiehen kynästä, mutta ei kai se ollut syy naureskeluun??

Miksei tämä tekniikka toimisi? Ideahan on yksinkertaisen nerokas. Kone on muistaakseni vain 1,4-litrainen.

Ei sillä että Alfan V6:sen tuollaiseen vaihtaisin.... :wink:

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mainoksessa tuo TSI luki, nyt sitten tiedän mikä sekin on.
Itse kehittelin siitä TwinSpark Injection.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep. Kertokaa nyt tyhmälle mikä tässä oli hauskaa.. :roll:
Ei jummarra. Vaikuttaa hienolle..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Niin... kävin kokeilemassa ja ihan hyvältä tuntui käytännössä. Oli kuin turbodieselillä olisi ajanut, mutta rekisteriä riitti pidempäää-ää-ään. Ihan pieni alaväännön puute tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta tuohon tottui nopeasti.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Ciao,

Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
Epäilen, ettei se tuolla tavalla lähtisi
edes käyntiin.

-Tazio

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

en mä vaan tajuu... :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin? :mrgreen:

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Tazio kirjoitti:Ciao,

Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.

-Tazio
Kiitos tarkennuksesta - onneksi toimii kuitenkin livenä.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nyt oon kyllä pihalla, jos nuo rattaat pyörisivät toisinpäin silloinhan ne työntäsivät ilmaa tuloilman suuntaan.

Kyllä ne mun silmääni näyttäs pyörivän ihan "oikeeseen" suuntaan. Kertokaa jos mulla on silmät väärinpäin.

Edit. Haa, HEUREKA! nehän vievät ilmaa ulkokehällä eikä sisäkehällä :mrgreen:

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Tazio kirjoitti:Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
Hienoa, selvisi sekin hauskuus. Folkkarin onneksi kaikki eivät ole noin tarkkoja. MOT. Pieni mahdollisuus että saavat muutaman TSI:n myytyäkin. :wink:

Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Rolle kirjoitti:Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin? :mrgreen:
No se on vaan sitä uutta moottoriteknologiaa? :drinking:

Riittävällä kierosluvulla toinen ahdin kumoaa toisen ahtimen ja kiihdyttää tehon potenssiin kuusi. :crazyeyes:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Joo ja eihän toi turpo pyöri tossa ollenkaan! :eggface:

Muuten lupaava vehje, voisin jopa käydä koeajolla..

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

MKT kirjoitti: Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.
Buon di,

Oliko tämä se Koening Competition?

-Tazio

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Tazio kirjoitti:Buon di,

Oliko tämä se Koening Competition?

-Tazio
Jep, se taisi olla laitteen nimi. Mitenkähän hyvin vajaa 5-litrainen bokserikone kesti yli 200 hp:n litratehon....?

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

MKT kirjoitti:Mitenkähän hyvin vajaa 5-litrainen bokserikone kesti yli 200 hp:n litratehon....?
Ei se ole bokseri, vaan 180 asteinen V-12. :wink:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

KJS kirjoitti:Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Eiköhän se vaan pyöri ihan oikeaan suuntaan. Ilma kulkee ulkokehää ja ilmatila pienenee ulosmenoaukon kohdalla. Ehkä kuva ei tosin ole ihan teknisen tarkka, mutta ymmärtäisin kuitenkin asian näin...

Edit: Tässä vielä selostusta.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ettei vain olisi VAG-pojat huomanneet virheensä ja korjanneet. Nyt näyttää pyörivän rattaat eri suuntaan kuin eilen.

- Vai olenko ihan sekaisin??? :crazyeyes:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Kato perkele! On vissiin tieto kämmistä kulkeutunut animaation tekijälle asti kun on jo korjattu :-D
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Aha - no ilmankos... :-) En eilen kattonutkaan tota, kun en käynyt foorumilla.

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Buon di,

Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:

--------------------------------------
Hei!

Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.


Ystävällisin terveisin

N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------


-Tazio

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

GiuliaSuper kirjoitti:
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? Muistan
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.

-Tazio

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tazio kirjoitti:
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? Muistan
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.

-Tazio
Näin muistelen että olisi ajettu, mutta täytyy varmistaa kirjoista kun meen vanhempien luo viikonloppuna.

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen TSI-Golfin ääneen telkkarimainoksessa? Ei taida olla ihan autenttinen... :roll:

Jos on, niin mä haluun tollasen. :P

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tazio kirjoitti:Buon di,

Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:

--------------------------------------
Hei!

Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.


Ystävällisin terveisin

N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------


-Tazio
Tarvittiin Alfamies korjaamaan tuokin vika. :wink:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

GiuliaSuper kirjoitti: Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
alko kiinnostamaan sen verran että piti oikein etsiä. Eli malli oli GTA SA, 10 kpl tehty (1967-1968) 1 570 cc 164 kW @ 7 800.

tarkempaa tietoa tuosta rakeenteesta ei oikein löytynyt.
"induction used two superchargers which were driven from a high pressure oil pump spinning to 100000 rpm"

linkki: http://www.euronet.nl/users/in004021/Pa ... 0Cars.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Vastaa Viestiin