Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.
Valvoja: Moderators
Tazio
Viestit: 3393 Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69 Alfa Romeo GTV 2.0 '86 Alfa Romeo 156 JTS '02
Viesti
Kirjoittaja Tazio » 31 Touko 2006, 15:34
Buon di,
Törmäsin tähän ja sitä on jo naureskeltu
töissä ihan porukalla - tosin VAG-miehiä
ei hirveästi hymyilytä:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.ns ... 20.025.010
Joku on kuulemma tuollaisella moottorilla varustettua
autoa ajanutkin, joten kai se kuitenkin luonnossa toimii
-Tazio
MKT
Viestit: 680 Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+ Giulietta QV TCT 147 2.0 T.Spark ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja MKT » 31 Touko 2006, 15:52
Mitähän hauskaa tässä sitten oli? Teksti nyt on mainosmiehen kynästä, mutta ei kai se ollut syy naureskeluun??
Miksei tämä tekniikka toimisi? Ideahan on yksinkertaisen nerokas. Kone on muistaakseni vain 1,4-litrainen.
Ei sillä että Alfan V6:sen tuollaiseen vaihtaisin....
Epezi
Viestit: 7511 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 31 Touko 2006, 15:56
Mainoksessa tuo TSI luki, nyt sitten tiedän mikä sekin on.
Itse kehittelin siitä TwinSpark Injection.
hagger16
Viestit: 3081 Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11 Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12 Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti
Kirjoittaja hagger16 » 31 Touko 2006, 15:58
Jep. Kertokaa nyt tyhmälle mikä tässä oli hauskaa..
Ei jummarra. Vaikuttaa hienolle..
Senza cuore saremmo solo macchine
KJS
Viestit: 4704 Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja KJS » 31 Touko 2006, 16:01
Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.
JustXL
Viestit: 269 Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39
Viesti
Kirjoittaja JustXL » 31 Touko 2006, 16:04
Niin... kävin kokeilemassa ja ihan hyvältä tuntui käytännössä. Oli kuin turbodieselillä olisi ajanut, mutta rekisteriä riitti pidempäää-ää-ään. Ihan pieni alaväännön puute tyhjäkäynnin tuntumassa, mutta tuohon tottui nopeasti.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Tazio
Viestit: 3393 Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69 Alfa Romeo GTV 2.0 '86 Alfa Romeo 156 JTS '02
Viesti
Kirjoittaja Tazio » 31 Touko 2006, 16:26
Ciao,
Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
Epäilen, ettei se tuolla tavalla lähtisi
edes käyntiin.
-Tazio
Epezi
Viestit: 7511 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 31 Touko 2006, 17:21
en mä vaan tajuu...
Rolle
Site Admin
Viestit: 7791 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja Rolle » 31 Touko 2006, 17:29
Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin?
JustXL
Viestit: 269 Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39
Viesti
Kirjoittaja JustXL » 31 Touko 2006, 17:30
Tazio kirjoitti: Ciao,
Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
-Tazio
Kiitos tarkennuksesta - onneksi toimii kuitenkin livenä.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Epezi
Viestit: 7511 Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Epezi » 31 Touko 2006, 17:32
Nyt oon kyllä pihalla, jos nuo rattaat pyörisivät toisinpäin silloinhan ne työntäsivät ilmaa tuloilman suuntaan.
Kyllä ne mun silmääni näyttäs pyörivän ihan "oikeeseen" suuntaan. Kertokaa jos mulla on silmät väärinpäin.
Edit. Haa, HEUREKA! nehän vievät ilmaa ulkokehällä eikä sisäkehällä
MKT
Viestit: 680 Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+ Giulietta QV TCT 147 2.0 T.Spark ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja MKT » 31 Touko 2006, 21:42
Tazio kirjoitti: Hauskuushan on siinä, että tuo
Roots-ahdin pyörii tuossa animaatiossa
väärinpäin.
Hienoa, selvisi sekin hauskuus. Folkkarin onneksi kaikki eivät ole noin tarkkoja. MOT. Pieni mahdollisuus että saavat muutaman TSI:n myytyäkin.
Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.
jknracing
Viestit: 3075 Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jknracing » 31 Touko 2006, 23:05
Rolle kirjoitti: Jos se turbo pyörittää ilmaa väkisin niin että se pyörii sitten kovemmilla kierroksilla väärin päin?
No se on vaan sitä uutta moottoriteknologiaa?
Riittävällä kierosluvulla toinen ahdin kumoaa toisen ahtimen ja kiihdyttää tehon potenssiin kuusi.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Bones
Viestit: 753 Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja Bones » 31 Touko 2006, 23:39
Joo ja eihän toi turpo pyöri tossa ollenkaan!
Muuten lupaava vehje, voisin jopa käydä koeajolla..
Tazio
Viestit: 3393 Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69 Alfa Romeo GTV 2.0 '86 Alfa Romeo 156 JTS '02
Viesti
Kirjoittaja Tazio » 01 Kesä 2006, 08:28
MKT kirjoitti:
Koenigilla oli joskus virityspaketti Testarossaan. Siinä tuli rootsi sekä kummallekin lohkolle vielä turbo. Lupailivat muistaakseni että kolmen ahtimen avustamana pannusta lähtee 1000 hp - aika hyvin kun vakio taisi olla vain 390 hp.
Buon di,
Oliko tämä se Koening Competition?
-Tazio
MKT
Viestit: 680 Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+ Giulietta QV TCT 147 2.0 T.Spark ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame
Viesti
Kirjoittaja MKT » 01 Kesä 2006, 08:56
Tazio kirjoitti: Buon di,
Oliko tämä se Koening Competition?
-Tazio
Jep, se taisi olla laitteen nimi. Mitenkähän hyvin vajaa 5-litrainen bokserikone kesti yli 200 hp:n litratehon....?
jknracing
Viestit: 3075 Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jknracing » 01 Kesä 2006, 12:23
MKT kirjoitti: Mitenkähän hyvin vajaa 5-litrainen bokserikone kesti yli 200 hp:n litratehon....?
Ei se ole bokseri, vaan 180 asteinen V-12.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
GiuliaSuper
Viestit: 1111 Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja GiuliaSuper » 01 Kesä 2006, 14:03
KJS kirjoitti: Niimpä, 1,4 litran padasta 170 hv ja muistaakseni luokkaa 230 Nm vääntöä. Ei huono. Vastaavaa tekniikkaa käytti aikanaan Lancia B-ryhmän Delta S4:ssä.
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
MrKirby
Viestit: 604 Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja MrKirby » 01 Kesä 2006, 15:34
Eiköhän se vaan pyöri ihan oikeaan suuntaan. Ilma kulkee ulkokehää ja ilmatila pienenee ulosmenoaukon kohdalla. Ehkä kuva ei tosin ole ihan teknisen tarkka, mutta ymmärtäisin kuitenkin asian näin...
Edit:
Tässä vielä selostusta.
Hepa
Viestit: 3197 Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69 Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Hepa » 01 Kesä 2006, 15:40
Ettei vain olisi VAG-pojat huomanneet virheensä ja korjanneet. Nyt näyttää pyörivän rattaat eri suuntaan kuin eilen.
- Vai olenko ihan sekaisin???
Oo ==\\*//==oO
----|--OI-582 --|----
Kaalipata
Viestit: 1422 Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic ex E46 330da Touring RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja Kaalipata » 01 Kesä 2006, 15:49
Kato perkele! On vissiin tieto kämmistä kulkeutunut animaation tekijälle asti kun on jo korjattu
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
MrKirby
Viestit: 604 Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja MrKirby » 01 Kesä 2006, 15:55
Aha - no ilmankos...
En eilen kattonutkaan tota, kun en käynyt foorumilla.
Tazio
Viestit: 3393 Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69 Alfa Romeo GTV 2.0 '86 Alfa Romeo 156 JTS '02
Viesti
Kirjoittaja Tazio » 01 Kesä 2006, 16:19
Buon di,
Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:
--------------------------------------
Hei!
Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.
Ystävällisin terveisin
N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------
-Tazio
Tazio
Viestit: 3393 Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69 Alfa Romeo GTV 2.0 '86 Alfa Romeo 156 JTS '02
Viesti
Kirjoittaja Tazio » 01 Kesä 2006, 16:40
GiuliaSuper kirjoitti:
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? Muistan
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.
-Tazio
GiuliaSuper
Viestit: 1111 Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja GiuliaSuper » 01 Kesä 2006, 17:11
Tazio kirjoitti:
Sovrementalita? Ajettiinko tuolla myös? Muistan
vain nähneeni jossain kuvan ja maininnan.
-Tazio
Näin muistelen että olisi ajettu, mutta täytyy varmistaa kirjoista kun meen vanhempien luo viikonloppuna.
mchammeri
Viestit: 126 Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja mchammeri » 01 Kesä 2006, 22:12
Onko kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen TSI-Golfin ääneen telkkarimainoksessa? Ei taida olla ihan autenttinen...
Jos on, niin mä haluun tollasen.
jknracing
Viestit: 3075 Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja jknracing » 01 Kesä 2006, 22:15
Tazio kirjoitti: Buon di,
Joo, rupesi pyörimään tänään oikein päin.
Laitoin eilen palautetta ja sain aamulla kauniin
vastauksen:
--------------------------------------
Hei!
Tiedustelin kysymystäsi tekniseltä osastoltamme ja heidän vastauksensa on,
että pyörii väärinpäin.
Ystävällisin terveisin
N.N
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi
-------------------------------------------------
-Tazio
Tarvittiin Alfamies korjaamaan tuokin vika.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
V6
Viestit: 5200 Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja V6 » 01 Kesä 2006, 22:55
GiuliaSuper kirjoitti:
Alfan 70 luvun rataautoissa käytettiin vastaavaa tekniikkaa. Ei vaan tainnu olla hirveän toimintavarmaa. Tällainen mielikuva on jäänyt jostain päähän. Malli oli muistaakseni GTAm SA, toivottavasti ei menny pahasti pieleen. Kertokaa jos oon väärässä.
alko kiinnostamaan sen verran että piti oikein etsiä. Eli malli oli GTA SA, 10 kpl tehty (1967-1968) 1 570 cc 164 kW @ 7 800.
tarkempaa tietoa tuosta rakeenteesta ei oikein löytynyt.
"induction used two superchargers which were driven from a high pressure oil pump spinning to 100000 rpm"
linkki:
http://www.euronet.nl/users/in004021/Pa ... 0Cars.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama