Jopas tuli jäykkä alusta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Jopas tuli jäykkä alusta

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Vaihdoin keltaiset Konit alle. Ei niissä turhan hyviä selityksiä ollut siitä, mihin päin niitä pitää vääntää ja miten, jos haluaa ne jäykemäksi. Saati onko ne pehmeässä vai jäykässä asennossa paketista otettaessa.

No, auton rakenteluhan on tuumailua. Tuumailin ne sitten johonkin asentoon ja löin alle. Lopuksi laskin auton täysin jousien varaan ja tarkistin mutterit loppukireyteen.

Vähän ajan päästä huomasin, etten ollut kokeillut miltä iskarit vaikuttavat. Ei muuta kun puskuria painamaan. Olihan helvetin jäykät iskarit! Armottoman jäykät. Mietin naama punaisena että mitä tässä on tullut tehtyä. Varmaan ne ovat hyvät radalla mutta johan tässä runko katkeaa jos näillä ajaa johonkin yllättävään kuoppaan.

Tuumailin siinä aikani ja rynkytin autoa. Vähän ne iskarit antoivat joustoa mutta sitten ne nappasivat todella tiukasti kiinni. Perkele mitkä pumput!

Sitten huomasin, että taka-akselin etupuolella oli vielä ne ratapölkyn pätkät, jotka oli laittanut sinne varmistukseksi. Pohja jysähti niihin.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

ja tuota kun minä kävin perjantaina tuommoiset samanmoiset iskarit tilaamassa niin myyjä sanoi että kun iskunvaimennin tehdään automallille se säätö on säädetty valmiiksi tehtaalla eikä niihin kuulemma kannata heti puuttua... kokeilee ja naksuttelee sen mukaan tiukempaan tai löysempään miltä tuntuu :roll:

se säätöhän on oikeastaan sen takia siinä iskarissa että se saadaan toimimaan jousen kanssa oikein eikä tule ylilyöntejä sen takia että jousi onkin jäykempi, tai vastaavasti sitten liian löysä!!! mutta sehän niissä on hyvä että niitä voi säätää myös jälkeenpäin :wink:
Viimeksi muokannut KauGoH, 11 Kesä 2006, 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Mistä ostit konit?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Nouko88 kirjoitti:Mistä ostit konit?
kumpi... minä vai seiska5emma???

nii ja minä ostin paikallisesta myymälästä kpl hinta ei ole tiedossa valitettavasti, mutta näyttää olevan tuolla alfisti.netissä eteen 129€/kpl ja taakse 189€/kpl, mulla yhteishinnaksi tuli konin keltaiset sport kit ja neljä powerflexin puslaa etu alatukivarsiin ja nelipyörä suuntaus ja asennus ja hintaa oli 1100€ tiedä nyt sitten että onko halpa vai kallis mutta tilattu on :lol:

ja edittiä pukkaa: elikkäs nopealla vilkaisulla muukkosen sivuilta osat ovat jo 1024€ :crazyeyes: että ei siinä paljoa työlle ole jätetty, mutta nämäkin ilmeisesti riippuu paljon maahantuojasta nämä hinnat???
Viimeksi muokannut KauGoH, 11 Kesä 2006, 22:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Ostin Alfisti.netistä, 75 euroa kipale + rahti. Suomessa 130 euroa kipale + bensat.

Rajansa se on välistävedollakin.

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 24_57.html

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Tulikos noi konit nopeesti sieltä alfisti.netistä, ja jos sieltä menee tilaamaan, niin pitääkö jotain ottaa erityisesti huomioon? Suomesta ostettuna kyllä ihan turhan kalliit.. :?

kake
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Heinä 2004, 15:59
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kake »

Eikös konit joudu irrottaa että saa säädettyä? Aika työlään kuulosta,
Spaxeissa on ruuvi säätö alhaalla, pitkällä rukarilla vaan vanteen välistä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tilasin Konit noin 3v sitten yhdestä liikkeestä edesmenneeseen 33:ni ... lupasivat soittaa kun ovat saapuneet.... puhelu ei ole tullut vieläkään...

tosin onneksi ei tullut kun myin auton muutaman kuukauden jälkeen tilauksesta :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfisti.netistä konit irtoaa kyllä sen verta halvalla, piut paut tuolle säädön vaikeudelle.. :wink:

ei mahda spaxeja saada kuitenkaan aivan samaan hintaan..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

155:ssa ainoastaan takapäästä joutuu irrottamaan alapulttia että saa säädettyä, eli rengas irti ja vähän tunkkaa ylös.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

90 kirjoitti:alfisti.netistä konit irtoaa kyllä sen verta halvalla, piut paut tuolle säädön vaikeudelle.. :wink:

ei mahda spaxeja saada kuitenkaan aivan samaan hintaan..
Niin ja saahan ne Konitkin yläpään pikasäädöllä jos haluaa. Tosin ei varmaankaan alfisti.netin kautta.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Seiska5mma kirjoitti:Suomessa 130 euroa kipale + bensat.
Vaihtelee paikoittain varmaan aika paljon. Omista maksoin muistaakseni 110 €/kpl.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

jknracing kirjoitti:
90 kirjoitti:alfisti.netistä konit irtoaa kyllä sen verta halvalla, piut paut tuolle säädön vaikeudelle.. :wink:

ei mahda spaxeja saada kuitenkaan aivan samaan hintaan..
Niin ja saahan ne Konitkin yläpään pikasäädöllä jos haluaa. Tosin ei varmaankaan alfisti.netin kautta.
no mulle tulee sellaiset jotka yläpään pikasäädöllä, mutta en vaan tiedä miten se toimii sitten takana se säätö homma, edestähän se on helppo naksutella kyllä...
Life is too short to drive boring cars.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

KauGoH kirjoitti: no mulle tulee sellaiset jotka yläpään pikasäädöllä, mutta en vaan tiedä miten se toimii sitten takana se säätö homma, edestähän se on helppo naksutella kyllä...
Omani tilasin hollannista AR-parts:sta. Tulivat pikasäädöllä (en tiennyt että keltaisia muuten saakaan) ja ainakin 164:ssa mahtuu justiinsa hattuhyllyn alta säätään kätevästi. Ja säätövaraa tosissaan tuntuu olevan, nyt olen vasta puolet käyttänyt eikä mukulakivillä enään viitsi ajaa. 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Jopas tuli jäykkä alusta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Seiska5mma kirjoitti:Sitten huomasin, että taka-akselin etupuolella oli vielä ne ratapölkyn pätkät, jotka oli laittanut sinne varmistukseksi. Pohja jysähti niihin.
:lol: juu, ei noi ratapölkyt oikein jousta.

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Onneksi kukaan ei ollut paikalla kun tuumailin ratapölkkyalustan kovuutta...
GangstaPapa kirjoitti:Tulikos noi konit nopeesti sieltä alfisti.netistä, ja jos sieltä menee tilaamaan, niin pitääkö jotain ottaa erityisesti huomioon? Suomesta ostettuna kyllä ihan turhan kalliit.. :?
Eipä siinä mitään ihmettelemistä ollut. Parin päivän päästä tilauksesta tuli viesti, ettei kamaa ollut varastossa - ja että haluanko silti tilata. Sanoin että tilaan vasta kun kamaa on. Vastaus oli, että maksa, niin tilataan.

Sain hyvät ohjeet maksamiseen, ja marssin tulosteen kanssa pankkiin, jossa täytin lapun jossa tulosteen tiedot olivat. Yhtä hyvin olisin kuulemma tehdä sen nettipankissani (OP) sen sijaan, että tuhersin 20 numeron sarjoja sormilla, jotka eivät enää osaa käyttää kynää.

Rahalla meni kolmisen päivää Saksaan, jonka jälkeen tavara oli Suomessa jotain 8 päivän sisällä. En tosin laskenut päiviä, mutta ihan liukkaasti kama liikkui.

Hukkasin pakettikortin, joten postissa oli kova homma löytää metrin pituista pakettia, johon oli pakattu puolen metrin iskarit. Mitään tekstiä ei paketin päällä ollut, joten ei olisi kannattanut hukata pakettikorttia.

::::::::::::::::::::::::::'

Sekä punaiset että keltaiset konit ilman säätöruuvia säädetään seuraavasti. Iskari painetaan kasaan ja etsitään pyörittelemällä kohdat, johon säätöhampaat loksahtavat. Sitten säädetään kääntämällä myötäpäivään. Säädin pumput täysille, jonka jälkeen vedin 25 % säätömatkasta takaisin. Sen jälkeen säätöhampaat tms. nostetaan pois reijistä.

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

konit

Viesti Kirjoittaja SP »

Andros kirjoitti:
KauGoH kirjoitti: no mulle tulee sellaiset jotka yläpään pikasäädöllä, mutta en vaan tiedä miten se toimii sitten takana se säätö homma, edestähän se on helppo naksutella kyllä...
Omani tilasin hollannista AR-parts:sta. Tulivat pikasäädöllä (en tiennyt että keltaisia muuten saakaan) ja ainakin 164:ssa mahtuu justiinsa hattuhyllyn alta säätään kätevästi. Ja säätövaraa tosissaan tuntuu olevan, nyt olen vasta puolet käyttänyt eikä mukulakivillä enään viitsi ajaa. 8)
joo kyllähän niissä säätövaraa on,mutta jostain syystä porukka vääntää aina iskarit liian tiukalle ! muutaman kerran olen alusta asioista jutellut motoral:in koni huoltajan kanssa joka naureskeli samaa asiaa :lol:

konit on tehtaan säädöissä kohdallaan,mutta jos jouset on huonot niin ei se iskarin järjetön kiristäminenkään auta !
joihinkin automalleihin saa ulkopuolisella säädöllä mutta ei kaikkiin :evil:
sprintistä joutuu purkaan iskarit pois,tosin en ole iskareita säädellyt moneen vuoteen,mutta erilaisia jousia on tullu kokeiltua.
huh.. tulipahan avauduttua :shock: ja eikun terassille :drinking:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Savo
Viestit: 2115
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

OL kirjoitti:
Seiska5mma kirjoitti:Suomessa 130 euroa kipale + bensat.
Vaihtelee paikoittain varmaan aika paljon. Omista maksoin muistaakseni 110 €/kpl.
Ja mistäs nämä?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: konit

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

SP kirjoitti: joo kyllähän niissä säätövaraa on,mutta jostain syystä porukka vääntää aina iskarit liian tiukalle ! muutaman kerran olen alusta asioista jutellut motoral:in koni huoltajan kanssa joka naureskeli samaa asiaa
Taitaapa olla meikäläiselläkin liian tiukassa. En jaksa irrottaa.

Mutta Motoraalin miehet ja Konin miehet - miksi helvetissä asiaa ei voi kertoa paketin kyljessä tai nettisaitilla? Ilmeisesti sen takia, että TSI-miehillä olisi vaikeampaa ja omat asennukset särkisivät Konit paskaksi mahd. nopeasti.

Paketissa tai netissä ei esim. lue yhtään mitään minkä korkuisille jousille ne on tehtaan säädöissä sopivat. 40 mm matalammille? Vai sopiiko ne ylipäätänsä madallusjousille vai onko ne tehtaan säädöissä vähän vai paljon kuluneille alkuperäisjousille vai vähän kovemmille sport-jousille.

Ja ei muuta kun talliin, watt-tangot lattialla ja katsastus huomenna.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Savo kirjoitti:
OL kirjoitti:Vaihtelee paikoittain varmaan aika paljon. Omista maksoin muistaakseni 110 €/kpl.
Ja mistäs nämä?
Joku Jyväskylän autovaraosa/varaosaliike/varaosakeskus tai joku sellainen. Giganttia vastapäätä, AD varaosan "takana".

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tossa irrotin konin keltasen ylhäältä niin tosiaan varsi liikkuu samalla voimalla ylös alas ja jää paikalleen mutta säätö tuntuu olevan kuollut, missä varren asennossa kääntääkään niin tyhjää tuntuu pyörivän. Onko kyseessä kokonaan ilman säätöä oleva malli vai onko se pasana vai mikähän se oli?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Hmm... ilmeisesti noissa sinun iskareissasi ei ole sitä ulkopuolista säätöä? Eli tolpan päässä semmonen pieni lituskainen tappi. Yleensä Konin sportissa on tuo kuvailemani tappi.

Jos sellaista ei ole niin säätö tapahtuu painamalla iskari aivan pohjaansa ja tämän jälkeen kääntäen. Tuon tolpan alapäässä on haarukka joka ottaa pohjassa kiinni venttiiliin, ja täten säätyy.

Kannattaa ensin varmistaa että mihin suuntaan säätyy mitenkin. Ainakin nuo päältä säädettävät toimivat vähän nurinkurisesti eli jäykistyy vastapäivään.

Jos kuitenkin toteat iskarin rikkinäiseksi, niin älä ihmeessä heitä roskiin, sillä Konit ovat mahdollista huoltaa, ovat myöskin hinnoitelleet tuon huollon niin että se jopa kannattaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Epezi kirjoitti:Hmm... ilmeisesti noissa sinun iskareissasi ei ole sitä ulkopuolista säätöä? Eli tolpan päässä semmonen pieni lituskainen tappi. Yleensä Konin sportissa on tuo kuvailemani tappi.

Jos sellaista ei ole niin säätö tapahtuu painamalla iskari aivan pohjaansa ja tämän jälkeen kääntäen. Tuon tolpan alapäässä on haarukka joka ottaa pohjassa kiinni venttiiliin, ja täten säätyy.

Kannattaa ensin varmistaa että mihin suuntaan säätyy mitenkin. Ainakin nuo päältä säädettävät toimivat vähän nurinkurisesti eli jäykistyy vastapäivään.

Jos kuitenkin toteat iskarin rikkinäiseksi, niin älä ihmeessä heitä roskiin, sillä Konit ovat mahdollista huoltaa, ovat myöskin hinnoitelleet tuon huollon niin että se jopa kannattaa.
Kiitosta. Iskarien päät ovat suorakulmia, pyöreähköillä päillä. Eli niinkuin (__) mutta myös yläosalla luonnollisesti. Muistaakseni pyöritin vartta myös alhaalla eikä mitään tapahtunut, mutta huolellisempi olisi taas vaihteeksi voinut olla. Tuntui että se pyöri aina tyhjää, välillä tuli hetkeksi enemmän vastusta. Iskarit läpäisivät hyvin katsastuksen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.koni.com/193.html

Viralliset ohjeet kertovat enemmän kuin tuhat selitystä :lol:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Laitoin toisen lisäjousen vanne paikallaan, ja koitin paremmalla tiedolla säädellä iskaria. Varsinaisia naksauksia ei kuulunut eikä säätönapit toiminut, mutta iskari oli helvetin jäykkä vetää ylös joten se lienee jäykimmässä säädössään, harmi ettei toinen ole ja nyt lisäjousien kera säätö on yhtä vattua :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Getvosessa myös keltaiset konit,edessä päältä säätö ja takana kynsi pohjaan ja varresta kierretään(4 pykälää).

En tietenkään ohjeita lukenut,kun takapäätä säädin :) Eli en painanut vartta kasaan säätäessä ja mielestäni säätö toimii silti?kynsi vaan pohjaan ja vartta kiertäen&3 asentoa löysinkin,ja kynsi vielä pomppasi näissä kohdissa ylös ja lukittui.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Scheiben! Katsastuksessa mittasivat molemmile etu-iskareille arvoiksi 27 :lol: Eli paskana. En ole vielä tutkinut mutta luulisi että olen kämminyt säädön, ja näinollen säätö on jäänyt ns. välimalliksi eli jättäen iskarit pois toiminnasta?? Saako nuo säätämällä kuntoon vai mitä hattua tässä on tapahtunut ja mitä tehtävissä?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Koneja ei pitäisi saada säätämällä tuohon kuntoon. Eli joko ovat oikeasti rikki taikka katsastussedän testi näyttää ihan omiaan. Veikkaan jälkimmäistä. Olen nimittäin kuullut eräästä lehtijousilla olevasta autosta, joka sai iskaritestissä 90% tuloksen ilman iskareita :wink:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Katsastusasemasetä kokeili iskareita myös kädellä ja paskaltahan nuo näyttivät. Minusta nuo ovat samanlaiset kuin on aina ollut mun jousivirityksen jälkeen, eikä ole ajossa paskoilta tuntunut. Vaikuttaisi siltä että ne on säädössä mennyt, tai radalla kovassa rasituksessa? Täytyy kattoa onko nesteet sisässä jne.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Epezi kirjoitti:Koneja ei pitäisi saada säätämällä tuohon kuntoon. Eli joko ovat oikeasti rikki taikka katsastussedän testi näyttää ihan omiaan. Veikkaan jälkimmäistä. Olen nimittäin kuullut eräästä lehtijousilla olevasta autosta, joka sai iskaritestissä 90% tuloksen ilman iskareita :wink:
Kuten myös Citroen CX:t tuppaa lähes poikkeuksetta reputtaan konttorin iskaritestissä mikäli hydrauliikka on kunnossa. Mutta jos on paskana niin läpi menee :wink: (niin ikään jokaikisestä löytyy kroonisesti väljää ohjauksesta :roll: )
I do my loving in the winter.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Epezi kirjoitti:Koneja ei pitäisi saada säätämällä tuohon kuntoon. Eli joko ovat oikeasti rikki taikka katsastussedän testi näyttää ihan omiaan. Veikkaan jälkimmäistä. Olen nimittäin kuullut eräästä lehtijousilla olevasta autosta, joka sai iskaritestissä 90% tuloksen ilman iskareita :wink:
Outoa kyllä,omani katsastin ja takana oli 2viikkoa vanhat konit ja eteen en ollut vielä ehtinyt vaihtaa,niin takana oli mukamas huonommat paprujen mukaan :crazyeyes:
Perstuntumalla takana oli buenot ja edessä kaput :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

gYdEbUh kirjoitti:Scheiben! Katsastuksessa mittasivat molemmile etu-iskareille arvoiksi 27 :lol: Eli paskana. En ole vielä tutkinut mutta luulisi että olen kämminyt säädön, ja näinollen säätö on jäänyt ns. välimalliksi eli jättäen iskarit pois toiminnasta?? Saako nuo säätämällä kuntoon vai mitä hattua tässä on tapahtunut ja mitä tehtävissä?
Jäykillä iskareilla se konttorin kone väittää kaikkia paskaksi.
Mullakin tuli vanhoilla bogeilla 73/75 ja sitten vähän jäykemmäksi käännetyillä punaisilla koneilla 55/54.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tänään tuli uudet Konit, ja verraten vanhoihin.. ei paskankaan eroa. 190e ja paskanen duuni heippodei.. Mikäli rungossa on valmistusviikko ja vuosi niin vanhat iskarit on tehty -02 paikkeilla ja nämä uudet tänä vuonna, ulkoapäin eroa on iskarin tappi uudemmassa kuusiokolo, sekä iskarin yläpää halvemmalla saumalla. Kummassakaan 'versiossa' ei kuulu mitään naksahteluja niinkuin joku täällä väitti. Jäykimmällä asetuksella iskaritappia on oikeastaan mahdotonta vetää käsin pois :shock: Noh kysymys mikä on nyt minun mielessä on että tekeekö nuo minun lisäjouset iskarit oikeasti paskatoimisiksi vai onko konttorin testeri 'kusetuslaite'? Jos iskari käytännössä toimii, niin voiko konttori käskeä minua ottamaan lisäjouset pois?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:onko konttorin testeri 'kusetuslaite'?
Käytännössä, joo.

Pistä rengaspaineet reilusti alakanttiin kun meet leimalle niin alkaa vaimennusprosenttia löytyä :wink:

Oikeasti, ei nuo iskaritesterit ymmärrä jäykästä alustasta yhtään mitään...

Avatar
Tiige
Viestit: 2845
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Juurikin näin. Vanhoilla ja elämää nähneillä jousilla&iskareilla näytti konttorin laitteet 75:n takapäälle ~ 80% vaimennustehoa. Viimeisimmässä katsastuksessa uusilla (reilusti jäykimmillä) jousilla&iskareilla tehot olivat n. 20%. :lol: Mainitsin uusista osista inssille. Pumppasi käsin perää pari kertaa ja totesi homman olevan kunnossa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kun testi tehtiin alla oli laittoman rajalla olevat 225/45 kumit, nyt alla 185/65 miltei uudella pinnalla :wink: tarkastuksen läpimenon ongelma on rekisteriotteen puute edelleen, toivottavasti saan tällä viikolla kuulla saako sen vai ei :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin