Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Valvoja: Moderators
- IrocJack
- Viestit: 62
- Liittynyt: 09 Elo 2020, 23:01
- Car(s): Giulia 2.2 jtdm -18
159 2.2 JTS -06
Ducati 749
Aprilia AF1 Futura
Gilera SC125
Kawasaki ZXR750
Camaro Iroc-Z
Beretta GTU
Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Käytin Giulian jakopään laitossa ja seurauksena otsikon oireet. Jakopää tehtiin lukituspaloilla ja jako on kertaalleen jo tarkistettukin remontin jälkeen.
Nokka-anturista putsattu vähätkin möhnät pois.
Ei anna kuitata vikaa pois edes mes:lla
Helikopteri mittaristossa ja ilmeisesti limp-mode päällä kun persedynolla lottoaisin max. 100 hevosta olevan kotona ja rekasta ei meinaa päästä ohi.
Start&Stop pois pelistä, dna-kytkin mykkä ja vaihdenäyttö loistaa poissaolollaan.
Onko muita ideoita jaon pielessä olemisen lisäksi mistä lähteä hakemaan ratkaisu?
Nokka-anturista putsattu vähätkin möhnät pois.
Ei anna kuitata vikaa pois edes mes:lla
Helikopteri mittaristossa ja ilmeisesti limp-mode päällä kun persedynolla lottoaisin max. 100 hevosta olevan kotona ja rekasta ei meinaa päästä ohi.
Start&Stop pois pelistä, dna-kytkin mykkä ja vaihdenäyttö loistaa poissaolollaan.
Onko muita ideoita jaon pielessä olemisen lisäksi mistä lähteä hakemaan ratkaisu?
Viimeksi muokannut IrocJack, 22 Huhti 2025, 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
P0016 tarkoittaa että ECU:lle tulee tieto että nokka- ja kampiakseli eivät ole synkassa. Jos jako on oikeasti kohdallaan niin sitten syytä pitää varmaankin etsiä anturoinnin suunnalta. Ei ole kuitenkaan P0340 tai P0335 näkynyt?
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo GT 3.2 -04
Alfa Romeo MiTo Qv -10
Chevrolet Corvette -00
Subaru Impreza STi -07
Tesla Model Y -23
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Eiköhän se jako siltikin ole pielessä.
Selkeä syy-seuraussuhde havaittavissa.
Selkeä syy-seuraussuhde havaittavissa.
- IrocJack
- Viestit: 62
- Liittynyt: 09 Elo 2020, 23:01
- Car(s): Giulia 2.2 jtdm -18
159 2.2 JTS -06
Ducati 749
Aprilia AF1 Futura
Gilera SC125
Kawasaki ZXR750
Camaro Iroc-Z
Beretta GTU
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Eikö nuo P0335 ja P0340 ole signaalin puutteesta johtuvia koodeja? Mutta ei siis anna muita koodeja kuin tuo mainittu P0016.
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Signaalin puutteesta tai sitten huonosta signaalista. Siksi kysyin jos olisi kiukutellut edes vähän noista niin olisi helpompi epäillä antureita. Mutta kuten palsrtatoveri Coltti totesi niin ehkä siellä on kuitenkin oikeasti asentovirhettä, lukkopaloista huolimatta.
viewtopic.php?t=36802
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
- Car(s): GTV 3.0 V6 24v 1997
Giulia 2.2 2016
ex: GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Kampiakselin lukitustyökalussa voi olla klappia. Luulin ostaneeni hyvälaatuisen sarjan 2.2D:lle (ei siis ollut eBayn halvin), mutta kohdistusreikien tarkkuus ei mielestäni ollut ihan täydellinen. Hihnapyörän reunan kohdalle työstetty ura ei myöskään ollut ihan oikeassa kohdassa, joten työkalu jäi hiukan kampeamaan. Sain kikkailtua tällä hihnan vaihdon. Vikakoodeja ei tullut ja auto käy hyvin.
- mattijus
- Viestit: 5308
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Eli ongelma tuli kuntoon laittamalla jako kohdalleen?
Edit:
oikoluku, osa 107 -> Eli vika on oletettevasti aiheen aloittajan tapauksessa siinä, missä se todennäköisimmin on.
Viimeksi muokannut mattijus, 21 Huhti 2025, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP
- Polforea
- Viestit: 11796
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
^Eri tekijä, eli varmaan myös eri auto (kuin alkuperäisessä kysymyksessä).
Mutta joo, sivussa olevaa jakoa äänestän minäkin, ottamatta kantaa siihen että onko vika tekijässä vai työkaluissa.
Mutta joo, sivussa olevaa jakoa äänestän minäkin, ottamatta kantaa siihen että onko vika tekijässä vai työkaluissa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 23 Loka 2021, 15:56
- Car(s): GTV 3.0 V6 24v 1997
Giulia 2.2 2016
ex: GTV 2.0 TS 1998
ex: Giulietta 1.4 T-jet 2013
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Eli tuo lukitustyökaluesimerkki on tosiaan eri tekijältä ja eri autosta.
Tässä on vielä kuva siitä, miten työkalu jäi kantamaan hihnapyörän reunan päälle, koska ura oli väärässä kohdassa. Ei se aina ole helppoa, vaikka olisikin yrittänyt varautua huolellisesti. Nyt kun tuli kaivettua nämä kuvat kännykästä, niin täytyypä raapaista pieni reklamaatio signore Fasanolle...
Tässä on vielä kuva siitä, miten työkalu jäi kantamaan hihnapyörän reunan päälle, koska ura oli väärässä kohdassa. Ei se aina ole helppoa, vaikka olisikin yrittänyt varautua huolellisesti. Nyt kun tuli kaivettua nämä kuvat kännykästä, niin täytyypä raapaista pieni reklamaatio signore Fasanolle...

- Maunu
- Viestit: 3626
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Stelviossa tuon kampiakselin lukituksen asentaminen on vähän hankalampi, kun tuonne ei oikein näe kunnolla mistään. Asennon merkkaus tussilla auttaa kyllä asennusta paljon.
Omaan autoon laitoin hihnan italialaisen ohjevideon avulla. Siinä videossa ohjeistettiin laittamaan nokka-akselin lukitus paikoilleen siihen nokkaa, jossa ei ole jakohihnan hammaspyörää. Tuo aiheutti harmaita hiuksia, koska hammaspyörällinen nokka liikkui hieman vaikka lukitus olikin kiinni.
159:sissä tulee aina käytettyä lukitusta eri puolella, jolloin nokka ei liiku yhtään. Seuraavaan hihnanvaihtoon laitan lukituksen näin vaikka täytyy ehkä purkaa vähän enemmän putkia ym pois tieltä.
Omaan autoon laitoin hihnan italialaisen ohjevideon avulla. Siinä videossa ohjeistettiin laittamaan nokka-akselin lukitus paikoilleen siihen nokkaa, jossa ei ole jakohihnan hammaspyörää. Tuo aiheutti harmaita hiuksia, koska hammaspyörällinen nokka liikkui hieman vaikka lukitus olikin kiinni.
159:sissä tulee aina käytettyä lukitusta eri puolella, jolloin nokka ei liiku yhtään. Seuraavaan hihnanvaihtoon laitan lukituksen näin vaikka täytyy ehkä purkaa vähän enemmän putkia ym pois tieltä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- IrocJack
- Viestit: 62
- Liittynyt: 09 Elo 2020, 23:01
- Car(s): Giulia 2.2 jtdm -18
159 2.2 JTS -06
Ducati 749
Aprilia AF1 Futura
Gilera SC125
Kawasaki ZXR750
Camaro Iroc-Z
Beretta GTU
Re: Giulia 2.2D tehot hukassa ja P0016 päällä jakohihnan vaihdon jälkeen
Tämä tuli kuntoon kun jako katsottiin vielä kerran kohdalleen uusilla lukitustyökaluilla. Oli kyllä erikoinen tapaus, vaikka tekee kaiken periaatteessa oikein, niin silti ei toimi.
Tekijä saa itse kirjoittaa tänne enemmän jos haluaa.
Tekijä saa itse kirjoittaa tänne enemmän jos haluaa.