Eli, 916 GTV. Vilkut todistettavasti kertalleen jo korjattu vaihtamalla rele uuteen. Nyt ei vilkuta, se sijaan releestä kuuluu "oikosulun ääntä" vilkkuja käytettäessä. Vasen ja oikea vähän eri soundiset, hätärit näiden yhdistelmä.
Testattu so far:
Vilkkureleen kannalle tulee jatkuva virta, maa ja +12 vilkkuviikseltä + maa hätärien katkaisijalta OK
Surisee vastaavasti myös sillä vanhalla, rikkinäisellä vilkkureleellä
Tarjosin +12 volttia vilkuille lähtevään johtoon, vilkut eivät syty, kannalla kipinöi
Ym testattu mittaristo irti, eli siellä päässä (varoitusvaloissa) oletettavasti ei ole vikaa.
Vikkujen sulake ehjä
Kuinka jatkaa vianetsintää? Tuoksahtaisi etäisesti sille, että vilkuille menevät johdot olisi jostain maassa? Missä tuo voisi olla, kun oireilee sekä vasen että oikea yhtä aikaa?
Muita oireita en potilaasta keksi. Käy, liikkuu, mittariston merkkivalot, ajovalot yms kaikki OK.
916 GTV vilkut, rele surisee
Valvoja: Moderators
Re: 916 GTV vilkut, rele surisee
Poistettu kaikki vilkkupolttimot. Rele irti, vilkkupolttimon kannalta mitattuna johtaa nastasta toiseen, eli jossain matkalla oikosulku. Nyt pitää löytää missä tuon saa _molempiin_ vilkkuihin yhtäaikaa. Relekannasta en saanut kontakteja irti.
Re: 916 GTV vilkut, rele surisee
Jatkettu selvittelyä.
Sulaketaulun takaa vilkuille menevät liittimet (I ja C) irti. VIlkkuja jä hätäreitä käytettäessä rele naksuu (nopeasti, koska kuorma puuttuu) ja mittariston / hätärinapin merkkivalot vilkkuvat. Rele/sulaketaulu lienee ehjä.
Liittimet takaisin, kaikki vilkkupolttimot irti. Käytös kuten yllä. Sivuvilkkupomttimot kiinni, käytös kuten yllä. Ilman sivupolttimoita takapolttimot kiinni, ja käytös kuten yllä. Sivupolttimot + takapolttimot, tai pelkästään etupuskurin polttimot ja oikosulkee.
Kaikille vilkkupolttimon kannoille tulee yleismittarilla piipattuna maa, eikä kannalla navalta toiselle mitattuna piippa (luonnollisesti edessä molemmat vilkkupolttimot irti kun mittaa).
Haisisi jotenkin sille että systeemi kestää tehoa n 5W / puoli, mutta vähänkin yli tuon ja käytös muuttuu. Olen kyllä melko puzzled.
Sulaketaulun takaa vilkuille menevät liittimet (I ja C) irti. VIlkkuja jä hätäreitä käytettäessä rele naksuu (nopeasti, koska kuorma puuttuu) ja mittariston / hätärinapin merkkivalot vilkkuvat. Rele/sulaketaulu lienee ehjä.
Liittimet takaisin, kaikki vilkkupolttimot irti. Käytös kuten yllä. Sivuvilkkupomttimot kiinni, käytös kuten yllä. Ilman sivupolttimoita takapolttimot kiinni, ja käytös kuten yllä. Sivupolttimot + takapolttimot, tai pelkästään etupuskurin polttimot ja oikosulkee.
Kaikille vilkkupolttimon kannoille tulee yleismittarilla piipattuna maa, eikä kannalla navalta toiselle mitattuna piippa (luonnollisesti edessä molemmat vilkkupolttimot irti kun mittaa).
Haisisi jotenkin sille että systeemi kestää tehoa n 5W / puoli, mutta vähänkin yli tuon ja käytös muuttuu. Olen kyllä melko puzzled.
