Jakohihnan vaihto Alfa 166

Täältä kannattaa hakea tyyppivikoja ja tehdä hyvin otsikoituja selkeitä tekniikkakysymyksiä ilman rönsyjä.

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Eliass
Car(s): Alfa Romeo 166 3.0 Arese

Jakohihnan vaihto Alfa 166

Viesti Kirjoittaja Eliass »

Hei kaikille!
Alfa 166 3.0 Areseeni jakohihna tarvitsee vaihtaa. Onko eri valmistajien hihnoissa merkittäviä laatueroja, ja mitä merkkiä suosittelisitte?
Parhain terveisin.

ristojärvelä
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Jakohihnan vaihto Alfa 166

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Vaihdoin omaan GTA:han jakohihnan kolme kertaa, joka kerran hihnapaketti taisi olla erimerkkinen, Conti, Gates tai SKF. Vaihdoin ajan tai kilometrien mukaan ( 3v, 60000km ). En huomannut laadussa mitään eroa. Joka kerralla hihna, kiristin, ohjainrullat ja vesipumppu vaikuttivat siltä, että olisivat sietäneet enemmänkin aikaa ja kilometrejä.

Tonza
Car(s): 159 3.2 JTS Q4 Berlina, 164 3.0 V6 1989, 33 Permanent4 1991, 166 2.0 TS 2001

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Samat kokemukset kun edelläkin. Mulla ollut 164 Bussossa nyt useamman vaihtokerran ajan SKF:n koko paketti, sitä ennen oli joskus Bussossa myös Conti ja 166 TwinSparkissa ollut Gatesia myös. Eivät ole vaihdon yhteydessä olleet noista mikään vielä mitenkään huolestuttavan näköinen eli hyvin on toimineet. Daycosta joskus kyllä vähän huonoa kokemusta, niin itsellä ja lähipiirissäkin. Pääasia varmaan, että vaihtaa suosista kaikki nuo kilkkeet, joita tuossa Risto aiemmassa viestissä jo mainitsikin ja pysyy näissä "tutuissa" merkeissä.
"Tärkeintä on, että ei tee elämässä lainkaan virheitä."

mutt
Car(s): Lanciat: Delta 1.6 Multijet -09, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ainoa kerta, kun olen törmännyt arveluttavan laatuiseen nokkahihnaan oli aikoinaan Quinton Hazellin remmi, joka neljän vuoden jälkeen oli halkeamia täynnä. Mutta kyseistä firmaa ei ole ollut olemassakaan enää vuosikausiin, joten sen remmeihin tuskin törmää enää. Tosin, tuokin oli auton mukana tullut hihna, ja itse olen suosinut vain tunnetumpia valmistajia, kuten Gates, SKF ja Conti. SKF:n paketeissakin voi tulla kiinalaisella laakerilla oleva kiristin vastaan, tosin on nekin toistaiseksi kestäneet.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin