159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura

Täältä kannattaa hakea tyyppivikoja ja tehdä hyvin otsikoituja selkeitä tekniikkakysymyksiä ilman rönsyjä.

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
tisokka
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Elo 2024, 12:24
Car(s): Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon

159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura

Viesti Kirjoittaja tisokka »

Viimekesänä Alfa Romeo 159 TBi projekti eteni siihen, että ilmastointihuolto saatiin tehtyä.
Huollon jälkeen silloin tällöin kuulostaa kuin sirkkeliä ajettaisiin konepellin alla, loppuu samantien kun painaa AC pois päältä.

Onko kokemuksia? Lähdenkö metsästämään uutta kompressoria, vai menisikö pois magneettikytkimen / laakerin vaihdolla?

Avatar
karila
Viestit: 1452
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica
Paikkakunta: Turku

Re: 159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura

Viesti Kirjoittaja karila »

Sirkkeli tulee herkästi myös jos ainemäärä ei ole laitettu presiis oikein.
- Kari

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5197
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: 159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä loppui "lopullisesti" täytössä. Nähtävästi ääni tulee paisuntaventtiilistä kun ei avaudu kunnolla. Tein kyllä (projektiketjussa) myös sen kompuran kytkimen säädön.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

tisokka
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Elo 2024, 12:24
Car(s): Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon

Re: 159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura

Viesti Kirjoittaja tisokka »

Ok, onko mitään solidia lukemaa mikä olisi "presiis oikein"?
Manuaalin mukaan mentiin ja tohon täytettiin 460 grammaa.

Vastaa Viestiin