Viimekesänä Alfa Romeo 159 TBi projekti eteni siihen, että ilmastointihuolto saatiin tehtyä.
Huollon jälkeen silloin tällöin kuulostaa kuin sirkkeliä ajettaisiin konepellin alla, loppuu samantien kun painaa AC pois päältä.
Onko kokemuksia? Lähdenkö metsästämään uutta kompressoria, vai menisikö pois magneettikytkimen / laakerin vaihdolla?
159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1452
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina
Maserati Quattroporte V Automatica - Paikkakunta: Turku
Re: 159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura
Sirkkeli tulee herkästi myös jos ainemäärä ei ole laitettu presiis oikein.
- Kari
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5197
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: 159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura
Itsellä loppui "lopullisesti" täytössä. Nähtävästi ääni tulee paisuntaventtiilistä kun ei avaudu kunnolla. Tein kyllä (projektiketjussa) myös sen kompuran kytkimen säädön.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: 159 sirkkelimäinen ääni, luultavasti AC kompura
Ok, onko mitään solidia lukemaa mikä olisi "presiis oikein"?
Manuaalin mukaan mentiin ja tohon täytettiin 460 grammaa.
Manuaalin mukaan mentiin ja tohon täytettiin 460 grammaa.