164 TS:n ohjaustehostimen nesteiden vaihto

Täältä kannattaa hakea tyyppivikoja ja tehdä hyvin otsikoituja selkeitä tekniikkakysymyksiä ilman rönsyjä.

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7526
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

164 TS:n ohjaustehostimen nesteiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Nesteiden vaihto ohje:

Nesteiden poisto:
Paras paikka mistä järjestelmä avata on pumpun ja ohjeusvaihteen välisien letkujen liitin. Sijaitsee moottorin vasemmalla puolella helposti alakautta operoitavissa. Liittimen kostutus crc:llä kannattaa aloittaa ajoissa koska tuota paikkaa ei halua rikkoa (liittimestä pyörii se isompi pää, eli väännä siitä ja pidä kiinni pienemmästä). Anna nesteiden valua ja avaa säiliön korkki. Kiinnitä pumpun suunnalta tulevan letkun päähän vaikka puutarhaletkua ja laita toinen pää astiaan (tämä sen takia että letku sojottaa muuten ylöspäin ja sinnehän ne nesteetkin menee. Kokeiltu on). Käynnistä moottori ja sammuta kunnes letkusta ei enään nestettä tule, tämä kestää muutamia sekunteja.

Nesteiden lisäys:

Hyviä kokemuksia on tullut Mobilin ATF täyssynteettisestä automaattivaihteisto-öljystä, nestettä kuluu hieman vajaa litra.
Kiristä avattu liitos kiinni. Kaada säiliö miltei täyteen. Käynnistä moottori tyhjäkäynnille, ja lisää säiliöön samalla nestettä. Anna moottorin käydä niin kauan että pumppu lopettaa sille kuulumattoman metelin (ilmaa pumpussa) ja säiliöön ei enään kerry ilmaa (öljy vaahtoaa). Moottorin käydessä voit käännellä renkaita molempiin suuntiin rauhallisesti sekä hieman nostaa kierroksia. Ilma poistuu järjestelmästä muutaman minuutin kuluessa. Sammuta moottori ja anna öljyn tasaantua. Lisää öljyä ylämerkkiin asti.

Vastaa Viestiin