JiiPee kirjoitti:ECU reset:
akku irti (45 min), akku kiinni ja tyhjäkäyntiä (15 min), sammuta auto 10 min ajaksi ja sitten ajoon.
Kaasuläpän resetointi:
virrat päälle 2 min ajaksi (saatat kuulla tikitystä läppärungon alueelta), virrat ja avain pois lukosta 5 sek ajaksi, sitten auto käyntiin ja ajoon
Nykyään teen ECU:n resetin, jos tarvis, diagnoosiohjelmalla, jonka jälkeen ennen käynnistystä teen kaasuläpän resetin. Toimiva metodi. Mutta niin kuin sanottu, edellä mainittu perustuu tällä palstalla ja alfa156.net palstalla esiintyviin erilaisiin ohjeisiin.
Tuossa on yksi linkki, josta apua löytynee:
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... =ECU+reset
ECU-reset ja kaasuläpän resetointi, Motronic M1.5.5 (16v TS)
Valvoja: Moderators
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11275
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
ECU-reset ja kaasuläpän resetointi, Motronic M1.5.5 (16v TS)
- Epäkelpokeräilijä -