164:sen tyyppiviat

Täältä kannattaa hakea tyyppivikoja ja tehdä hyvin otsikoituja selkeitä tekniikkakysymyksiä ilman rönsyjä.

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

164:sen tyyppiviat

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jakakaanhan tietoanne niin katsotaan mitä tästä syntyy. Perusteluja jonkun vian puolesta ja vastaan saa antaa, mikäli on eri/samaa mieltä toisen kanssa. Yritetään pitää keskustelu järkevänä, ja jätetään turhat joopaseipäs jutut pois.

Muistakaa mainita mistä mallista/koneesta on kyse!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

164 TS katalysaattori -90

-päästöissä välillä ongelmaa, vikaa ei etsitty eikä löytynyt kun aina kuitenkin meni lopulta läpi
-etuiskareiden jousikupin laakerit
-etupyörän laakerit melko lyhytikäisiä
-flektin johtojen liittimissä häikkää
-öljynpainevalon anturi rikki
-peruutusvalon anturi rikki
-nopeusmittarin anturi rikki, näytti n. 30% liian vähän nopeutta ja matkaa, välillä toimi taas
-käsijarru jumittelee
-sähköikkunoissa ja penkeissä toimintahäiriöitä
-bensan täyttöputki vuotaa
-talvella ovien lukot jumittelee, ei aukea tai ei mene kiinni. syynä on sijoiltaan menevä jousi

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Oman kotteron vaivoja, korjattuja ja jäljellä olevia

164TS (1989) 1990 käyttöönotto, ilman kattia

-takatukivarsien pikkupuslat pyörännavan päässä
-mittariston pikkulamput suht lyhytikäsiä
-takajarrusatuloiden vipujen jumittelu ajoittain
-ruoste söi alkuperäset tunkinkorvakkeet
-etuiskarien laakerointi
-takaluukun sähköaukaisu jostain rikki (kytkin tai solenoidi)
-ovien rajottimet paukkuu ja natisee vanhemmiten
-etutukivarsien puslat heikot, erityisesti ne taaemmat
-nopeusmittari joskus kostealla kelillä näyttää ihan mitä sattuu
-hattuhylly nitisee ja natisee erityisesti kun on noin -20 pakkasta

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

164 TS -89 katiton

- Lokasuojan kaarien ruostumine
- Takavalojen ympärillä olevien pokkauksien ruostuminen
- Takapalkin puhkiruostuminen
- Nopeusmittarin trimmerin rikkoutuminen (mittari näyttää pieleen)
- Käsijarrun häviäminen, vika satulassa, useinmiten korjattavissa
- Bensantäyttöputki lähellä rengasta, saattaa kulua puhki

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

TS -90

-Kuormatunnistimen nivelistö.
Menee jumiin ajanmittaa jos ajelee vuosia kevyellä kurmalla ja jarruttelee normaalisti.
-Kuormatunnistimen työsylinteri jumittuu.
Samasta syystä kuin nivelistö.

Toimenpiteen kuntoon saamiseks.
Uusi nivelistö.
Työsylinteri lähtee toimimaan kun voitelee ja nitkuttelee liikkeelle.
Ei tarvitse irrottaa paikoiltaan.

-Ilmamäärämittari "tukkeutuu".
Johtuu öljynhuohottimesta.
Korjaus: öljynhuohottimen ohitus.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

HOTAKAINEN kirjoitti: -Ilmamäärämittari "tukkeutuu".
Johtuu öljynhuohottimesta.
Korjaus: öljynhuohottimen ohitus.
En ole ennen kuullutkaan.Miten tuo oireilee?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

TS -89

-Virranjakaja menee horoks vaihdelaatikon päästä
(kyllä se toinenkin kuluu)
-Jäähdyttäjät taitaa olla aika rapeeta tavaraa
-Öljyvuodot kammenpäästä ja...

Tyyppivikoja vai tyypillisiävikoja :crazyeyes:

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

GAMMA500 kirjoitti:
HOTAKAINEN kirjoitti: -Ilmamäärämittari "tukkeutuu".
Johtuu öljynhuohottimesta.
Korjaus: öljynhuohottimen ohitus.
En ole ennen kuullutkaan.Miten tuo oireilee?
Jos huohottaa reilusti joka ilmenee paljon ajetussa moottorissa + ns. huonoilla öljyillä kerääntyy huohotuksen mukana ilmamäärämittariin ryönää joka alkaa jumittamaan läppää. Pikkupakkasilla tuo ryönä sitten "jäätyy" ja läppä ei pääse kunnolla liikkumaan jolloin seokset on sekaisin.
Vaikka huohotinjärjestelmän kierrätys tulee ilmon yläpuolelle niin tuo ryönä vaeltaa alaspäin kohti Ilmoa.
Näin oli ainakin meidän kuusnepassa.
33 16V:ssä oli samanlainen ilmiö mutta paljon lievempänä tapauksena.

Paikalla
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä systeeminä ollut muutaman vuoden että huohotus suoraan ulkoilmaan ja imuletkuun jäävä reikä tukkoon tubelesventtiilillä.Tais olla se suurempi tattimalli.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
corse
Viestit: 60
Liittynyt: 27 Loka 2004, 10:57
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja corse »

omassa 164:ssa ovenkahvat ulkopuolelta rikki, takakaaret ruostuu, sisävalot ei pelaa ovista vaikka ovikytkimet ehjät( oisko jollakin tiedossa mikä vikana). 340tkm ajettu ja ei mitään ongelmaa päästöissä eikä huohotin systeemissä. :)
Viimeksi muokannut corse, 10 Marras 2004, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

-89 TS ilman kattia, ajettu n. 250 tkm:

-Takalokarien kaaret (paklasin itse viime kesänä vaikka ei touhusta kokemusta -tuli hyvät)
-taka-akselin palkki; vaihdan sitten kun murenee kokonaan pois tai katsastusmies pakottaa...
-Tuulilasi halki alareunasta (ei ole alkuperäinen lasi enkä vaihda ikinä)
-Keskuslukko reistaa (kuskin ovi ei aukea aina avaimella vaan jää jumiin -korjaantuu kahvoista, nupista & avaimesta reuhtomalla...)
-200 tkm:n kohdalla nesteen sekaisin ja lopulta viaksi osoittautui vuotavaksi kannentiivisteeksi -kansiremontti 700
-Kytkin 220 tkm:n totaalisen paskaksi niin ettei saanut hinattua -1000 korjaus Kuopion autotalo Laakkosella...
-kytkimen työsylinteri vuotaa nesteitä, mulla 250 tm:n kohdalla, ilmenee kytkinpolkimen pohjaan jäämisellä ja jarrunestevalon syttymisellä. Halpa korjaus uudella Motonetin sylinterillä, onnistuu ite
-Mulla takalasin lämppärin johdot kikkailee ja releet sulavat kerran vuoteen.
-Sisäalot ja kerkuslukot reistaavat ja ovat omassani välillä jotenkin oikosessa keskenään (valot syttyvät kesuslukosta ja toisinpäin)
-Lasinpyyhkijät eivät lähde aina lähinnä talvisin pois päältä vaan jäävät remppaamaan alareunaan -korjaantuu kaasuttelemalla (tärinä tai suurempi jännite)
-Anturit menevät paskaksi -uusia motonetistä tai itse korjaamalla & juottelemalla -ilmenee siis turhina vilkkuvina varoitusvaloina
-Joka vuosi joku pusla väljänä katsastuksessa
-pensatankin täyttöputki kuluu puhki
-Mittariston ja keskikonsolin valot palaneet -melko hankala vaihtaa ja pelkässä mittaristossa yli 30 polttimoa (pensiksellä jopa 2 KPL!!!)
-Nykii kostealla ilmalla (paranee yleensä saatanasti kiroilemalla ja pysähtymällä paiskomaan ovia + CRC:llä)
-Huurteenpoisto & lämmitys talvella perseestä tai ainakin kone lämpenee vasta 20 km:n päästä -paranee vaihtamalla Ladaan
-Pitää pakkasellä käynnistäessä saatananmoista ulinaa ja vonkunaa & Natisee sisältä ajettaessa
-sisäovenkahvat jäävät käteen
-Kuskin ulkopeilin kiinnitys halki
-peruutuspeili retkottaa
-Sisäilman puhallin pätkii -korjaantui uudella virtajohdolla -perkeleen vittumainen korjattava
-Tunkinkorvakkeet kannattaa rälläköidä helevettiin ja hitsata tasaista tilalle
-Turvavöiden palautus rykii
-Hyvä äänieristys -hankala saada johtoja kajuutasta peräkonttiin saati pellin alle
-Kukaan ei löydä pimeässä sisällä mustia ovenkahvoja
-Flekti ei toiminut, korjaantui tarkastamalla liitokset
-Pakkasella pensatankin luukku ei aukea aina napista vaan takakontin
narusta...
-venakopasta on kuulunut napsutusta jo 70 tkm:n ajan mutta ei silti ole pahentunut...
-Raidetangon päät väljät -auto puoltaa & vetelee ainakin leveillä renkailla
-Sulakkeita palaa...
...rahaa palaa...
...hermot palaa...
...viina virtaa...
...tässäpä näitä ensi hätään...

...mutta silti en vaihtaisi pois... hyvistä puolista pitääkin sitten aloittaa toinen topikki... :lol:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Automaatti-ilmastoinnilla varustetuista malleista kuluu lämmönsäätöpyörät jotka ovat tietääkseni muovia.

Omassani on lämmönsäätö mallia manuaali erikseen asennetun vivun avulla kun säätöpyörät roksottaa tyhjää.
Eikös Rasviksella ollut samaa aikanaan... :roll: ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

164 TS 1990

takapalkki ruostuu
takajarrusatulat jumii kässäriä
imusarjan kumit hapertuu
tunkinkorvakkeet heikkorakenteisia ja ruostuvat
öljynpainemittarin anturi väsyy ja mittari näyttää liian vähän
bensantäyttöputki ottaa helpolla kiinni renkaaseen ja kuluu puhki
ovien sisäpuoliset avauskahvat heikkorakenteisia
etuovien auki/kiinni -anturit kertovat omiaan
nopeusmittari näyttää välillä alakanttiin
varoitusvalot vilkuttelevat välillä omiaan

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei teillä kestä kuin puolen metrin pätkä ratakiskoa :lol:
Alfissimo kirjoitti:Automaatti-ilmastoinnilla varustetuista malleista kuluu lämmönsäätöpyörät jotka ovat tietääkseni muovia.
Omassani on lämmönsäätö mallia manuaali erikseen asennetun vivun avulla kun säätöpyörät roksottaa tyhjää.
Eikös Rasviksella ollut samaa aikanaan... ?
Joo, ne vaihteistojen alkuperäiset hammaspyörät ovat tosiaan muovia. Luulin että mulla oli käynyt hammaskato ja vaihdoin metalliset nikaleet tilalle, mutta vika olikin toisen vaihteiston jatkona olevan ilmanjakorummun akselin repeytyminen irti rummusta. Ken alkaa vaihteistoja korjaamaan niin voi asentaa samalla akselin ympärille metallisen vahvikekauluksen.

Laitetaas nyt vielä pari lisävikaa:

12v V6:
- tuppaa vuotamaan venakoppien välistä öljyä tulpanreikiin ja aiheuttamaan käyntihäiriöitä
- öljynpainetoiminen jakohihnankiristin vuotaa herkästi öljyä
- kone syö luonnostaan öljyä kuin koodari kinkkupizzaa

Twin Spark:
- alkuperäiset nokka-akselit ovat (kuulemma) kuluneet nopeasti
- virranjakajien pyörijät ovat sulaneet mössöksi useammastakin näkemästäni koneesta
- Epäkelpokeräilijä -

Tuleva_alfisti
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Joulu 2004, 17:54
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Tuleva_alfisti »

-89
Vänkärin puolen ovenkahva rikki
Nopeusmittari ei aina toimi
Vaihdelaatikko pitää ääntä ykkösvaihteella
Saattaa olla venttiilivika kun huojuva tyhjäkäynti
Tuulilasi nitisee ihan vitusti aina tärähdyksissä (tai jotain) mikä saataa olla?
öljynpaineanturi rikki ja öljypinnananturi rikki
takapalkki aikaruosteinen

Muka ajettu 195000km, ja minä olen nyt auton 20 omistaja: 8)
Italialaista kauneutta parhaimmillaan!

Vastaa Viestiin