156 TS startin vaihto

Täältä kannattaa hakea tyyppivikoja ja tehdä hyvin otsikoituja selkeitä tekniikkakysymyksiä ilman rönsyjä.

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
AAW
Viestit: 1035
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

156 TS startin vaihto

Viesti Kirjoittaja AAW »

Alkajaisiksi kannattaa ottaa akku irti.

Ensimmäiseksi pitää purkaa pohjalevy. Levy on kiinni neljällä torx
ruuvilla ja kahdella kuusiokoloruuvilla ja kolmella pultilla. Torxeja on
kaksi edessa ja kaksi sivuilla. Kuusiokolot ovat levyn sivuilla puskurin
takan. Pulteista yksi on edessä ja kaksi auton alla levyn takaosassa.

Kuva

Kun levy on poistettu on seuraava vaihe pakoputken irroittaminen.
Pakoputki on kiinni pakosarjassa viidellä pultilla. Kannattaa varoa
ettei katko pultteja koska kaksi ovat integroituja pakosarjaan. Mulla
katkesi toinen mutta onneksi jäi sen verran kantaa jäljelle että mutteri
meni päälle.

Kuva

Kun pakoputki on irti pakosarjasta on vuorossa pakoputken kannattimen
irroittaminen. Kun sen on saanut irti voi ottaa alumiinisen
poikittaistuen irti. Se on kiinni neljällä pultilla.

Kuva

Seuraavaksi on sitten pakoputken kannattimen irroittaminen. Pakoputki
kannattaa jättää kiinni kattiin koska se voi olla vähän tiukasti kiinni.
Siirsin yksinkertaisesti pakoputken vähän syrjään, joustoa löytyy
tarpeeksi. Kannatin on kiinni yhdellä 19 mm mutterilla ja yhdellä
pultilla. Pulttia ei tarvitse irroittaa kokonaan koska tuessa on hahlo
pultin kohdalla.

Kuva

Sen jälkeen on startti käsillä.

Kuva

Startti on kiinni kolmella mutterilla, yksi alhaalla ja kaksi startin
yläpuolella. Tässä vaiheessa kannattaa iroittaa startin piuhat niin
pääsee vähän helpommin kiinni pultteihin. Piuhat ovat peitetty
muovisuojalla.

Kuva

Kuva

Alin pultti ei ole mikään ongelma mutta ylemmät ovat vähän hankalammat.
Toiseen pääsee suht helpolla käsiksi mutta takimmaiseen pääsee helpommin
kiinni jos irroittaa imuletkun.

Kuva

Kuva

Kuva

Sen alta pääsee sitten avaamaan sen kolmannen pultin. Sen jälkeen pitää
vain pujahtaa startin alas ja uusi takaisin ylös. Kasaaminen sujuu
sitten käännetyssä järjestyksessä.

Startti on siis edestä katsottuna moottorin takana tulipellin ja
moottorin välissä suht keskellä. Jos on kysymyksiä niin vastailen
mielelläni.

Vastaa Viestiin