Imuvuotojen etsiminen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Imuvuotojen etsiminen

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Luin yhdestä wanhasta topicista, että imuvuotoja voisi etsiä suihkuttamalla vaikka vettä mahdolliselle imuvuotoalueelle. Mitä siis käytännössä pitäisi tapahtua ja mikä on merkki imuvuodosta? Kuinka pieniä imuvuotoja tällä systeemillä on mahdollista löytää? Ilmeisesti myös jotain kaasareihin liittyvää tököttiä voisi käyttää. Mitä se on?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ainakin starttipilottia ovat käyttäneet.

Suihkutetaan starttipilottia epailtyyn kohtaan ja jos kierrokset nousee, niin vuotaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Hepa kirjoitti:Ainakin starttipilottia ovat käyttäneet.
Suihkutetaan starttipilottia epailtyyn kohtaan ja jos kierrokset nousee, niin vuotaa.
Eli kävisikö esimerkiksi Bilteman starttisuihke?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Noitten start-pilotien kanssa kannattaa sitten olla varovainen, ettei polta koko autoa :!: Eli kylmällä koneella testataan, ettei kyseinen aine räjähdä silmille.
Luulisi tuon bilteman start-suihkeen olevan ihan hyvää kamaa tohon hommaan, kun sillä nyt juurikaan ole väliä mitä palavaa materiaalia sinne suihkii. Vesi olisi parempaa, ei ole niin syttymisherkkää ainetta.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Kiitti vinkeistä. Hain läheisestä autotarvikepuljusta starttispraytä ja taisinkin löytää epäilemästäni paikasta vuodon. Kierrokset eivät tosin nousseet, vaan laskivat, mutta jotain se sisäänsä imaisi joka tapauksessa. Onneksi ei auto palanut. :roll:

Avatar
Maunu
Viestit: 3708
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ja mistähän kohtaa löysit vuodon? Jos vaikka saattuu itsellä olemaan vastaava ongelma.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Itse olen haeskellut samaa en mitenkään ahkerasti, mutta tutkaillut kerran, jotakin siihen viittaa tyhjäkäynnissä on. Käy hyvin tasaseen sitten yhtäkkiä semmoinen pieni nykäisy ja taas tasaista käyntiä jne. Saattaa vuotaa kuulemma muovisen imukopperon saumoista aika usein ja halkeamiakin ollut siinä. Tämä siis tessussa ja mitenkään tämä ei minua haittaa, voi olla normaaliakin, kun tessun käynti ei ole kuulemma muutenkaan ole mitään hienostunutta piiperrystä vaikka kaikki tiptop kunnossa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Dobber kirjoitti:Käy hyvin tasaseen sitten yhtäkkiä semmoinen pieni nykäisy ja taas tasaista käyntiä jne.
Mulla sama juttu. Jos joku keksii aiheuttajan niin olisin kiitollinen tiedosta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Laitoin kuvan imupuolen romppeista albumiin. Näyttää siltä, että muovi koppura on kahdesta osasta lintattu yhteen. Runen mukaan siitä välistä kuulemma vuotaa joko ei sovitus onnistunut tai alkanut iän myötä rakoilemaan ja halkeamia koppurassa. Mikäs laite toi osanumero 3 ja 9 on oisko nekin syyllisiä ongelmaan? Onko 3 jotakin kalvoa jos se on rikki?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Minkälaiset selitykset se varaosalevy antaa noille osille? Jotain huohotusjärjestelmän nikaleita ilmeisesti?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Eperin mukaan electrovalveja (sähköventtiilejä) molemmat. Korjausopasta varsinaista mulla ei ole vai mikäs tämä Dte 32.2.68 on?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tuota noin sehän se kaikkinensa on, mutta kylläpäs on hankala käyttää voi voi!

No, kyllähän tämä sama ohjelma teillä pitempään alfoja vinkuttaneilla on!
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Maunu kirjoitti:Ja mistähän kohtaa löysit vuodon? Jos vaikka saattuu itsellä olemaan vastaava ongelma.
Syypää käyntiongelmiin on todennäköisesti imusarjan ja kannen välinen tiiviste. Pätkivän sylinterin imuputken oman tiivisteen vaihdoin jo, mutta se ei auttanut. Seuraavaksi vaihtoon menee siis tuo koko takimmaiselle lohkolle yhteinen tiiviste.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5115
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Nähtävästi tässä meni juuri tuon kuvasi putken (10) yläpää poikki. Korjasin sen mutta mitään muutosta en näin pitemmällä välillä huomannut.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Eikös toi numero 9 oo lisäilmaventtiili.

Niin ja mulla kans sama homma tyhjäkäynnin kanssa, pätkii vähäsen.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11382
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Elroq 60 Sport Čára 2025, 500e La Prima 2022
Paikkakunta: Lago d'Erba

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sopiikos dieseleidenkin imuvuotoja etsiä starttipilotilla vai miten tuo tehdään?

Mulla näkyy välijäähdytin olevan yläreunastaan aika öljyinen eli kai se jostain vuotaa, joko coolerista tai imusarjaan lähtevän letkun liitoksesta.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin