Imuvuotojen etsiminen
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Imuvuotojen etsiminen
Luin yhdestä wanhasta topicista, että imuvuotoja voisi etsiä suihkuttamalla vaikka vettä mahdolliselle imuvuotoalueelle. Mitä siis käytännössä pitäisi tapahtua ja mikä on merkki imuvuodosta? Kuinka pieniä imuvuotoja tällä systeemillä on mahdollista löytää? Ilmeisesti myös jotain kaasareihin liittyvää tököttiä voisi käyttää. Mitä se on?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Eli kävisikö esimerkiksi Bilteman starttisuihke?Hepa kirjoitti:Ainakin starttipilottia ovat käyttäneet.
Suihkutetaan starttipilottia epailtyyn kohtaan ja jos kierrokset nousee, niin vuotaa.
Noitten start-pilotien kanssa kannattaa sitten olla varovainen, ettei polta koko autoa
Eli kylmällä koneella testataan, ettei kyseinen aine räjähdä silmille.
Luulisi tuon bilteman start-suihkeen olevan ihan hyvää kamaa tohon hommaan, kun sillä nyt juurikaan ole väliä mitä palavaa materiaalia sinne suihkii. Vesi olisi parempaa, ei ole niin syttymisherkkää ainetta.
Luulisi tuon bilteman start-suihkeen olevan ihan hyvää kamaa tohon hommaan, kun sillä nyt juurikaan ole väliä mitä palavaa materiaalia sinne suihkii. Vesi olisi parempaa, ei ole niin syttymisherkkää ainetta.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Itse olen haeskellut samaa en mitenkään ahkerasti, mutta tutkaillut kerran, jotakin siihen viittaa tyhjäkäynnissä on. Käy hyvin tasaseen sitten yhtäkkiä semmoinen pieni nykäisy ja taas tasaista käyntiä jne. Saattaa vuotaa kuulemma muovisen imukopperon saumoista aika usein ja halkeamiakin ollut siinä. Tämä siis tessussa ja mitenkään tämä ei minua haittaa, voi olla normaaliakin, kun tessun käynti ei ole kuulemma muutenkaan ole mitään hienostunutta piiperrystä vaikka kaikki tiptop kunnossa.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Laitoin kuvan imupuolen romppeista albumiin. Näyttää siltä, että muovi koppura on kahdesta osasta lintattu yhteen. Runen mukaan siitä välistä kuulemma vuotaa joko ei sovitus onnistunut tai alkanut iän myötä rakoilemaan ja halkeamia koppurassa. Mikäs laite toi osanumero 3 ja 9 on oisko nekin syyllisiä ongelmaan? Onko 3 jotakin kalvoa jos se on rikki?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Syypää käyntiongelmiin on todennäköisesti imusarjan ja kannen välinen tiiviste. Pätkivän sylinterin imuputken oman tiivisteen vaihdoin jo, mutta se ei auttanut. Seuraavaksi vaihtoon menee siis tuo koko takimmaiselle lohkolle yhteinen tiiviste.Maunu kirjoitti:Ja mistähän kohtaa löysit vuodon? Jos vaikka saattuu itsellä olemaan vastaava ongelma.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5115
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nähtävästi tässä meni juuri tuon kuvasi putken (10) yläpää poikki. Korjasin sen mutta mitään muutosta en näin pitemmällä välillä huomannut.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)