Ja tietysti saa antaa vielä vinkkejäkin, mitä kannattaa tsekata siitä
166
Valvoja: Moderators
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Itsellä 185 tkm ajettu 2.5v6 vm 1999 automaatilla. Ollut minulla pian 2½ vuotta.
Laadukas auto, katsastusmieskin juuri eilen katsastaessani tokaisi Alfojen laadun parantuneen viime vuosina huimasti. Ei keksinyt autostani mitään valittamista.
Pahin ongelma on ollut vuotava lämppärin kenno. Tonnilla siitä selvisi Deltassa. Muuta ei juurikaan sitten ole ollut kuluvia osia lukuunottamatta, bensamittari hieman reistaa joskus.
Aion muuten laittaa pelin lähiaikoina myyntiin kun toisen auton tarve poistuu vaimon äitiysloman myötä.
Jos nyt jotakuta kiinnostaa...
Laadukas auto, katsastusmieskin juuri eilen katsastaessani tokaisi Alfojen laadun parantuneen viime vuosina huimasti. Ei keksinyt autostani mitään valittamista.
Pahin ongelma on ollut vuotava lämppärin kenno. Tonnilla siitä selvisi Deltassa. Muuta ei juurikaan sitten ole ollut kuluvia osia lukuunottamatta, bensamittari hieman reistaa joskus.
Aion muuten laittaa pelin lähiaikoina myyntiin kun toisen auton tarve poistuu vaimon äitiysloman myötä.
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Mulla on ollut nyt 166 alla kaks kuukautta ja 4000 km ollaan menty ilman ongelmia. Kilometrejä on 168 tuhatta jota ei kyllä uskoisi sen verran hienosti edelliset omistajat ovat kärryä pitäneet. Ostaessa tuli katseltua muutamaa vähemmän ajettua yksilöä jotka olivat kummatkin olleet leasingkäytössä ja olivat sen näköisiäkin (nuhruisia ja naarmuisia).
Hihnojen vaihdot ja pyörän ripustukset/tuennat ovat kai ne suurimmat murheet jotka kannattaa tsekata.
Hihnojen vaihdot ja pyörän ripustukset/tuennat ovat kai ne suurimmat murheet jotka kannattaa tsekata.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
Toinen 166 jo menossa, joten en kai voi olla kovin pettynyt. 125 tkm on nyt vanhemman mittarissa (meillä niistä n. 45 tkm), eikä alkuhankaluuksien jälkeen ole ollut ongelmia. Taakse on vähän puslaa/tukivartta vaihdettu ja takapönttö, eipä oikeastaan muuta tule mieleen. Kerran tosin jätti vaimon tielle... bensa loppu. 
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Sama täällä plus kerran jätti talliin (!) samasta syystä. Kuusi vuotta ajoin tessulla ja ystävinä erottiin. Kannattaa tehdä hakuja (anttip siis) tästä aiheesta, et ole eka joka on kysellyt ja kaikkea ei jaksa kirjoittaa uudestaan. Täällä pyritään muutenkin jatkamaan juttua samasta aiheesta jo kerran aloitettuun ketjuun.MrKirby kirjoitti:Kerran tosin jätti vaimon tielle... bensa loppu.
Onnea ostoksille!
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Toinen 166:nen putkeen menossa, hieno malli kerrassaan, ottipa sen sitten millä koneella tahansa. Lämppärin kenno vuotaa minullakin ja 140€ on hinta sille tarvikkeena ja vaihtotyönä ilmeisesti melko työläs. Mitään ihmeempää ei ole minun yksilöihini sattunut, tosin alle satku noilla on ajettukin, eli ei niihin kilometreihin juuri kestä vikoja ollakaan.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- niki
- Viestit: 1652
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): 159 2.0 JTDm -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00, Fiat 600e -24
- Paikkakunta: Aura
Nyt on 10tkm/5kk ajettu 166:lla (vm. 00, mittarissa 90tkm) ja onhan se hieno auto, mutta korjaamolle menee nyt seitsemättä kertaa, eli ongelmiakin on ollut, tosin pääasiassa Deltan tekemiä mokailuja...
Nyt menee ainakin vaihtoon tukivarsia keulalta. Aikaisemmin vaihdettu mm. takaoven lukko, tavaratilan mikrokytkin, kaasupolkimen asentotunnistin, penkinlämppäri ja termostaatti.
Varmaankin kannattaa pääosin tsekata mahdolliset etupään narinat ja kolinat sekä miten kone ottaa lämpöä, termarit ja tukivarret kulutustavaraa. TS koneet kuluttaa öljyä usein reippaan puoleisesti, mutta omat V6:t on olleet huomattavasti pihimpiä tämän osalta, vaihtovälillä ei ole tarvinnut öljyä lisätä.
Mahtava ajaa pitkää matkaa, eikä tule joka kadun kulmassa vastaan. Tähän liittyy tosin varaosien huono saanti tarvikepuolella ja Deltan järjettömät varaosahinnat.
Nyt menee ainakin vaihtoon tukivarsia keulalta. Aikaisemmin vaihdettu mm. takaoven lukko, tavaratilan mikrokytkin, kaasupolkimen asentotunnistin, penkinlämppäri ja termostaatti.
Varmaankin kannattaa pääosin tsekata mahdolliset etupään narinat ja kolinat sekä miten kone ottaa lämpöä, termarit ja tukivarret kulutustavaraa. TS koneet kuluttaa öljyä usein reippaan puoleisesti, mutta omat V6:t on olleet huomattavasti pihimpiä tämän osalta, vaihtovälillä ei ole tarvinnut öljyä lisätä.
Mahtava ajaa pitkää matkaa, eikä tule joka kadun kulmassa vastaan. Tähän liittyy tosin varaosien huono saanti tarvikepuolella ja Deltan järjettömät varaosahinnat.
Ammattina autokauppa
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
166 TS 2003 ollu ny alla puolitoista vuotta (ennen sitä 1 kpl 156 4 ja puoli vuotta). Mittarissa 101 tkm - 73 tkm oli ku hankin. Takavakaaja vaihdettu, kun helat meni väljäksi ja aiheutti kolinaa. Lisäksi moottori kuluttaa aika paljon enemmän öljyä kuin entisen 156sen vastaava. 10 tonnin vaihtovälillä saa nelisen litraa lisäillä. Käsijarruvaijerit pitäisi vaihtaa ku kuori rikki -> jäätyy -> ei mee katsastuksesta muuten läpi ku se on kylmimpään talviaikaan. Ja sitten sauma takarenkaan etupuolella helmassa - siitä lohkeilee helposti maali - kuten 156ssakin. Muuten OK.
MP
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itsellä tuo tessu ei syö öljyä. Menee 10tkm 0,0-1,0L lisäyksellä, lähinnä tulee lisättyä max merkkiin ennen pitempää reissua. Vaikka ei olisi tarpeenkaan.
Varmasti tuo V6:nen manuska olisi todella herkku, kulutuksessa ei kauheaa eroa, riippuen tietysti ajotavasta. Jos tulee paljon kilometrejä niin löytyy sitten kiisselinäkin.
200tkm kohdalla tulee usein kytkin, laturi, startti yms huoltoa. Varsinkin jos ollut lyhyttä ajoa.
Varmasti tuo V6:nen manuska olisi todella herkku, kulutuksessa ei kauheaa eroa, riippuen tietysti ajotavasta. Jos tulee paljon kilometrejä niin löytyy sitten kiisselinäkin.
200tkm kohdalla tulee usein kytkin, laturi, startti yms huoltoa. Varsinkin jos ollut lyhyttä ajoa.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)