Pyyhkijän moottori ongelmaa 156 ja 155
Valvoja: Moderators
Pyyhkijän moottori ongelmaa 156 ja 155
Eli omassa 156:ssa pyyhkijän moottori pitää aika kamalaa meteliä aina kun pyyhkii, taitaa vetää moottori viimesiään. Kannattaako edes yrittää purkaa? Ja sitten isän 155:ssa ei pyyhkijät toimi ollenkaan, rele kyllä napsauttaa, mutta mitään ei tapahdu. Eli moottori varmaan siinäkin uusiksi.. Mutta 155:n pyyhkijän moottorit tuntuu olevan aika kiven alla, oisko vinkkejä mistä etsiä? motonetissä, autoazzurrossa ja muukkosella ei ainakaan ole..
- Bensa on pensselinpesua varten.. -
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Nostellaanpas tätä threadia vähän henkiin..
Itselläni ollu vähän ongelmia 156:n pyyhkijöiden kanssa.
Joskus alkuvuodesta vaihdoin itselleni pyyhkijänmoottorin ja oli juurikin foorumilta löytyvien korjausohjeiden mukainen ongelma. Ainut vaan, että hiiliä kannattelevat muoviset "ohjurit" olivat sulaneet enkä saanut korjattua. Uusi moottori tuli Muukkoselta hintaan 200e ja kaikki hyvin taas.
Nyt sitten alkoi kesällä pitää uusikin moottori ääntä, mutta en asiaan sen kummemmin perehtynyt ennen kun moottori pari viikkoa sit hajos lopullisesti. Nyt avasin moottorin ja sama vika taas! Tällä kertaa oli myös kulmavaihteessa oleva muovinen hammaspyörä niin huonossa kunnossa ettei toiminu enää.
Vaikuttaa siltä että kun moottori syystä tai toisesta jää jumiin, kuumenee hilet niin paljon, että sulaa nuo muovit tuosta hiilien ympäriltä. Kannattaa siis pitää huolta, että mekanismi toimii moitteettomasti eikä jumittele. Talvalle kannattaa varoa myös pyyhkijöiden lasiin kiinni jäätymistä.
Nyt kysymys kuuluukin, että mikä moottori on halvin vastine tuolle? 200e vähän liikaa moisesta..
Itselläni ollu vähän ongelmia 156:n pyyhkijöiden kanssa.
Joskus alkuvuodesta vaihdoin itselleni pyyhkijänmoottorin ja oli juurikin foorumilta löytyvien korjausohjeiden mukainen ongelma. Ainut vaan, että hiiliä kannattelevat muoviset "ohjurit" olivat sulaneet enkä saanut korjattua. Uusi moottori tuli Muukkoselta hintaan 200e ja kaikki hyvin taas.
Nyt sitten alkoi kesällä pitää uusikin moottori ääntä, mutta en asiaan sen kummemmin perehtynyt ennen kun moottori pari viikkoa sit hajos lopullisesti. Nyt avasin moottorin ja sama vika taas! Tällä kertaa oli myös kulmavaihteessa oleva muovinen hammaspyörä niin huonossa kunnossa ettei toiminu enää.
Vaikuttaa siltä että kun moottori syystä tai toisesta jää jumiin, kuumenee hilet niin paljon, että sulaa nuo muovit tuosta hiilien ympäriltä. Kannattaa siis pitää huolta, että mekanismi toimii moitteettomasti eikä jumittele. Talvalle kannattaa varoa myös pyyhkijöiden lasiin kiinni jäätymistä.
Nyt kysymys kuuluukin, että mikä moottori on halvin vastine tuolle? 200e vähän liikaa moisesta..
Re: Pyyhkijän moottori ongelmaa 156 ja 155
Hei!Aarghska kirjoitti:Eli omassa 156:ssa pyyhkijän moottori pitää aika kamalaa meteliä aina kun pyyhkii, taitaa vetää moottori viimesiään. Kannattaako edes yrittää purkaa? Ja sitten isän 155:ssa ei pyyhkijät toimi ollenkaan, rele kyllä napsauttaa, mutta mitään ei tapahdu. Eli moottori varmaan siinäkin uusiksi.. Mutta 155:n pyyhkijän moottorit tuntuu olevan aika kiven alla, oisko vinkkejä mistä etsiä? motonetissä, autoazzurrossa ja muukkosella ei ainakaan ole..
Yleensä 155:n ( 156:sta en tiedä) pyyhkijäongelma rajoittuu pyyhkijämoottorin kupeessa olevaan releeseen. Itse olen joutunut vuosien saatossa vaihtamaan parikin noita releitä. Rele on erityisen heikkoa tekoa (=pienikokoinen, hennot sisuskalut) ja vikaantuu helposti. Ilmenee takeltelevana ja lopuksi kokonaan lopahtavana pyyhintänä. Itse moottorit ovat kestäviä.
Rele maksoi Muukkosella pari vuotta sitten muistaakseni jotain 80 euron kieppeissä. Kannattaa ottaa rele mukaan Delttaan, josko Tempran rele kävisi myös, lienee myös halvempi.
Coupe
- TeroV.
- Viestit: 545
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Pyyhkijän moottori ongelmaa 156 ja 155
Jos 155:een sopii Tempran/Tipon pyyhinmoottori (kuten oletan) ja tuo rele tulee aina moottorin mukana, kannattanee noutaa Motonetista koko moottori, koska hinta näyttää olevan alle 70€. 156:senkin moottorin näyttää saavan Motonetista alle 80€, joten siinäkin tulee harkinnan paikka, jos pelkkä ko. rele on hinnaltaan 80€ kieppeillä. Maailmahan ei tietysti tuollaisessa materiaalin tuhlauksessa pelastu, mutta ehkä koko moottorin vaihdolla saa varmimmin nykimis- ym. vaivat häviämään.Coupe kirjoitti:Yleensä 155:n ( 156:sta en tiedä) pyyhkijäongelma rajoittuu pyyhkijämoottorin kupeessa olevaan releeseen. Itse olen joutunut vuosien saatossa vaihtamaan parikin noita releitä. Rele on erityisen heikkoa tekoa (=pienikokoinen, hennot sisuskalut) ja vikaantuu helposti. Ilmenee takeltelevana ja lopuksi kokonaan lopahtavana pyyhintänä. Itse moottorit ovat kestäviä.
Rele maksoi Muukkosella pari vuotta sitten muistaakseni jotain 80 euron kieppeissä. Kannattaa ottaa rele mukaan Delttaan, josko Tempran rele kävisi myös, lienee myös halvempi.
Coupe
- willez
- Viestit: 5247
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS
joo-o , tänään putsattiin ne vaseliinit pois sielt koskettimista,vähän kuvia:
Vähäsen rasvaa edessä (HUOMAA ! Kärkien päissä "rasvakököt")
http://koti.mbnet.fi/walluz/Kuva346.jpg
Puhdistettuna:
http://koti.mbnet.fi/walluz/Kuva347.jpg
Vähäsen rasvaa edessä (HUOMAA ! Kärkien päissä "rasvakököt")
http://koti.mbnet.fi/walluz/Kuva346.jpg
Puhdistettuna:
http://koti.mbnet.fi/walluz/Kuva347.jpg
- TeroV.
- Viestit: 545
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tuttua puuhaa. Itse putsailin myös kontaktipinnoista vaseliinikököt pois, mutta laitoin puhdistuksen jälkeen ohuelti notkeaa vaseliinia kontaktipinnoille ja reilummin moottorin päässä olevalle ruuville. Kontaktipintojen rasvauksen viisaudesta en tiedä, mutta tuntui siltä, ettei metallin kosketus toiseen metalliin ole välttämättä terveellistä pidemmän päälle, vaikka sähköinen kontakti rasvauksesta hiukan heikkenisikin. Samalla vääntelin valkoisessa kannessa olevia kosketinliuskoja vähän ulospäin kontaktin parantamiseksi.willez kirjoitti:tänään putsattiin ne vaseliinit pois sielt koskettimista
Hyvät ohjeet 155:n tuulilasin pyyhinmoottorin remontointiin löytyy täältä.