Termostaatin vaihto... tai ne ****n liittimet...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Termostaatin vaihto... tai ne ****n liittimet...

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo, katoin että termostaatin vaihto vois olla itse hyvin tehtävissä, mutta onpahan sellasia kiristimiä putkissa, ettei hajuakaan miten ne avataan, tai väkivaltahan tehoaa aina, mut ku pitäs saada ehjänä takas kiinnikin. Siis sellanenkin kiristin, jossa on vain joku helvetin... en osaa edes selittää... saati aukaista särkemättä. Perhanan makaroonit!

Avatar
mattijus
Viestit: 5327
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Termostaatin vaihto... tai ne ****n liittimet...

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PK kirjoitti:Joo, katoin että termostaatin vaihto vois olla itse hyvin tehtävissä, mutta onpahan sellasia kiristimiä putkissa, ettei hajuakaan miten ne avataan, tai väkivaltahan tehoaa aina, mut ku pitäs saada ehjänä takas kiinnikin. Siis sellanenkin kiristin, jossa on vain joku helvetin... en osaa edes selittää... saati aukaista särkemättä. Perhanan makaroonit!
Revit vaan ne irti kilon palasina ja vaihdat tilalle normaalit klemmarit?

(EDIT) taitaa niihin joku työkalu käydä, millä ne saa ruuvattua auki, kuten normiklemmaritkin?
VMP

Glory
Viestit: 30
Liittynyt: 26 Heinä 2006, 02:03
Paikkakunta: Ojakkala

Viesti Kirjoittaja Glory »

Muistan iteki Italian insinöörejä kiitelleeni ku niitä kiristimiä yritin availla kun ite vaihoin termarin :?

Päädyin sellaseen ratkasuun, että kun ne taistelujen jälkeen sain auki niin korvasin ihan normaaleilla kiristettävillä putkiklemmareilla ne kiristimet. Enkä oo hirveesti katunu :D

EDIT: mattijus ehtiki ensin

Avatar
Pasi
Viestit: 6787
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sama vika... alkuperäset metallinkierrätykseen ja uudet ruuvattavat mallit tilalle
Ei alfat enää maistu :(

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Ne voi olla myös kertakäyttöset,mitkä puristetaan kasaan samalla tavalla kuin esim. vetarin suojakumin klemmarit

Avatar
PK
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Oli miten oli, niin kyselimpä ihan huvikseen työpaikalta 5 - 6 ihmiseltä että mikä tämä on ja näytin Alfan termostaattia... eipä kukaan tiennyt 8)
Noh, veinpä sit paikalliseen korjaamoon, niin tunninpa termostaattia vaihtoivat...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Siis täh, nehän on sellaisia kiristimiä missä vain meisselillä työnnetään se tappi sinne suurempaan loveen jolloin koko kiristin löystyy. Ja uudelleen kiristys tapahtuu pihdeillä puristaen kunnes naksahtaa takaisin loveen.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
PK
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Joo, ne oli ne helpot liittimet, mutta mulla ainakin oli sen paksuimman johdon kiristin aivan ufo... asentajakin totesi että varmaan kertakäyttöinen ja että kustannussyistä autonvalmistajat käyttävät nopean kasauksen vuoksi vastaavia...

Vastaa Viestiin