Ja toinen kysymys: onko tuo se anturi joka näkyy yläpuolelta katsottuna? On siinä laatikon päällä, muistaakseni siinä on liitin kiinni josta lähtee kaksi piuhaa.
Kävin hieman tonkimassa, tuo mötikkä jonka arvelisin olevan tuo peruutusvalon anturi, on ulkohalkasijaltaan 24mm (siis aukee 24mm lenkillä). Jos tuo on se niin tuntuu aika hassulta että siinä olisi m18 kierre. Itse arvelisin että kierre voisi olla 16mm.
Jos olisin saanut sen irti niin asiahan olisi sillä tarkistunut, mutta ei auennut vaikka olin polvilleni koneen päällä kiroilemassa.
Elikkä voisikohan tuo olla silti se anturi m18:sen kierteellä vai olisinkohan mahdollisesti sekoittanut nopeusmittarin anturin ja tämän keskenään?
Pienenä selvennyksenä tämä siis sijaitsee sen mustan muovikannen vasemmalla puolella (takaapäin katsottuna, niinkuin yleensä) ja siinä oli irroitettava liitin josta lähtee kaksi johtoa.
No niin, nyt sain sen auton alapuolelta vääntämällä irti ja se näyttää tämmöseltä:
Onkos tämä se peruutusvalon anturi... päässä oleva kärki painuu alas ja jousi palauttaa sen ylös. Kierre on m12, ja toiseen päähän tulee kiinni liitin?
Joo, itse asiassa se on ihan tavallinen katkaisija. Nopeusmittarin anturi on tietääkseni Hall-periaatteella toimiva muovinen pötkylä, siinä ei siis ole mitään liikkuvia osia.
Kiitos varmistuksesta. Kävin vielä mittaamassa anturin ja kyllä se on rikki.
Tarkistin vielä valojen toimivuuden laittamalla anturille tulevat piuhat yhteen---> toinen syttyi toinen ei, polttimo varmaan rikki.
Nyt sitten odotteleen koska tampereelle motonettiin ilmestyy tommosia antureita
No niin, nyt motonet sai tampereelle anturin (ei kestänyt kun viikon ) Ja se on rikki! Nyt mulla on kolme rikkinäista anturia.
Uuden anturin saamiseen menee monta viikkoo, ei sitten katsasteta autoo
Käyt ihan piruuttas kokeilemassa, jos jättäis pakkivalot testaamatta!
Mulla kävi tuuri viime leimalla kun muistin konttorin pihassa, että toinen pakkivalo ei toimi, eihän se ukko edes tarkastanu koko valoja, joten se ei siis pala vieläkään . Kaikkea muuta sieltä sitten löytyikin...
Edit: Pitipä vielä lisäämäni, että parempi kuitenkin ottaa varman päälle...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Aattelin mennä kuitenkin katsastaan, ja jos alkaa nipottaan niin näytän kolmea rikkinäista anturia ja sanon että kyllä asian eteen on töitä tehtykin . Nuo pitkät pitäisi kyllä saada toimiin, muuten ei kyllä leimaa tule.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nopeusmittarin anturi on tietääkseni Hall-periaatteella toimiva muovinen pötkylä, siinä ei siis ole mitään liikkuvia osia.
OT: Missä muuten on 75 nopeusmittarin anturi? pitäs kattoo sitä kun mittari tuntuu välillä vähän jumittavan.