75 öljypinnan anturi
Valvoja: Moderators
- kterkkila
- Viestit: 2390
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
75 öljypinnan anturi
Miten toimii, kuka tietää? Syötetäänkö virtaa ja katkeaako kuumetessaan, vai mistä on kyse?
Kimmo
- MiNkO^^
- Viestit: 880
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
itellä sama ongelma
valokonsoliin jää valo palamaan missä on öljytikun kuva...öljyä koneessa on tarpeeksi
onko anturi sanonut työsopimuksen irti kyl se ennen on toiminut
anturille menevä piuhakin on tietääkseni ihan ok.
valokonsoliin jää valo palamaan missä on öljytikun kuva...öljyä koneessa on tarpeeksi
onko anturi sanonut työsopimuksen irti kyl se ennen on toiminut
anturille menevä piuhakin on tietääkseni ihan ok.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5115
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Grendel
- Viestit: 607
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Minkon anturilla ehkä kilsat täynnä. Nuo tuuppaavat olemaan rikki. Ensin näyttävät väärin sillointällöin ja myöhemmin koko ajan. Netistä löytyy ohituskeinot.
Saa myös ehdottaa muusta autosta parempaa anturia jolla ratkaista Kimmon ongelma.
EDIT: Luettuani tuon toisen jutun on selvää ettei anturi ole oikein sopiva tuohon.
Saa myös ehdottaa muusta autosta parempaa anturia jolla ratkaista Kimmon ongelma.
EDIT: Luettuani tuon toisen jutun on selvää ettei anturi ole oikein sopiva tuohon.
- MiNkO^^
- Viestit: 880
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
kiitoksia tuota oiretta on joskus ollut havaittavissa.Grendel kirjoitti:Minkon anturilla ehkä kilsat täynnä. Nuo tuuppaavat olemaan rikki. Ensin näyttävät väärin sillointällöin ja myöhemmin koko ajan.
elikäs uuden anturin ostoon,että saadaan edes yksi valo pois palamasta taulusta
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
Öljypinnan tason anturi koostuu vastuksesta (n. 12 ohm) ja bi-metalli kärjistä. Kun virta kytketään, kytkee ARC kytkee virran anturille noin 2 sek ajaksi. Jos öljytaso on liian alhainen kuumenee bi-metallikytkin ja se avautuu. Tieto tallentuu muistiin ja merkkivalo syttyy mittarissa. Eli toiminta perustuu öljyn jäähdyttävään vaikutukseen bi-metallikärjissä. Jos anturi on rikku, on johtojen väliin laitettava n. 12 ohm vastus, muuten hajoaa myös ARC ohjainlaite!
- Grendel
- Viestit: 607
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Tuota ei ainakaan voi koko aikaa käyttää. Olisi varmaan mahdollista tehdä laite joka kokeilisi tietyin väliajoin. Tai napista painamalla. Taitaa kuitenkin olla parempi suosiolla vaihtaa anturia.
Bemarin anturi on hyvä mutta kiinnitys täytyy miettiä. Tietääkö kukaan miltä folkkarin anturi näyttää? Molemmat toimivat ajossa koko ajan.
Bemarin anturi on hyvä mutta kiinnitys täytyy miettiä. Tietääkö kukaan miltä folkkarin anturi näyttää? Molemmat toimivat ajossa koko ajan.
- kterkkila
- Viestit: 2390
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Ja tässä tuli se toivottu vastaus. Kiitos ja kumarrus!seppo kirjoitti:Öljypinnan tason anturi koostuu vastuksesta (n. 12 ohm) ja bi-metalli kärjistä. Kun virta kytketään, kytkee ARC kytkee virran anturille noin 2 sek ajaksi. Jos öljytaso on liian alhainen kuumenee bi-metallikytkin ja se avautuu. Tieto tallentuu muistiin ja merkkivalo syttyy mittarissa. Eli toiminta perustuu öljyn jäähdyttävään vaikutukseen bi-metallikärjissä. Jos anturi on rikku, on johtojen väliin laitettava n. 12 ohm vastus, muuten hajoaa myös ARC ohjainlaite!
Kimmo