155:nen vuotaa edelleen jalkatilaan..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kalliais
Viestit: 857
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

155:nen vuotaa edelleen jalkatilaan..

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Kuukausi sitten vaihdoin lämmityslaitteen kennon hanan sekä tiivisteen, mutta jostain vuotaa edelleen nestettä jalkatilaan. Lattia ei ollut maton alta märkä, vaan kaikki neste oli jäänyt matolle. En löytänyt mitään selkeää reittiä, josta nestettä voisi tulla. Olisiko ehdotuksia, mistä etsiä vuotoa?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1239
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Onko sisäkennon letkut ehjät/klemmarit kiinni? Vuotaako kenno? Voihan se se hana/tiivistekin vuotaa vaikka uusi olisikin jos on valmistevikaa tms. Ei muutaku purat muovit sieltä kojelaudan alta veke että näät letkut ja sen hanan. Sit vaan tutkit näkyykö selkeää vuotoa,jos ei niin auto käymään niin saattapi vuoto kohta löytyä. Niin ja sitten tietty olis hyvä varmistua siitä että neste on pakkasnestettä eikä mitään muuta.

Avatar
kalliais
Viestit: 857
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Muovit irrotin eilen siitä hanan ja letkujen edestä ajatuksena juurikin, että näkis mahdollisen vuodon, mutta vuoto on vielä niin vähäistä, että ei näe. Mistä tietää vuotaako kenno? Saako sitä kohtuu vaivalla raotettua, että pääsis kurkkimaan?

Miten toimii jäähdytysjärestelmän "paineistustesti"?

Edit: tyhmä kysymys, mutta vaahtoaako glykoliseos lattiamatossa, kun sitä hinkkaa?

Avatar
VMTD
Viestit: 3411
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kenno on muistaakseni muutamalla ruuvilla kiinni varsinaisessa kotelossa. Siis kennon päädyssä on kiinteä muoviseinä kennossa kiinni, joka ruuveilla kiristetään koteloon. Sitä raottamalla näkee vuotaako kenno. Haju on myös hyvä tunniste, hieman imelä haju viittaa nestevuotoon.
Kyllä se ainakin jonkinverran vaahtoaa kun sitä hinkkaa.
Tuota paineistustestistä en osaa sanoa, miten se tehdään.
Kun pyyhkii kuivaksi letkut ja klemmarin niin aika nopeasti näkee kastuuko paikat uudestaan.

Vastaa Viestiin