2.0TS 16V tasapaino-akselien ajoitus
Valvoja: Moderators
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
2.0TS 16V tasapaino-akselien ajoitus
Tasapainoakseleiden ajoitusta on ilmeisesti mahdotonta tarkastaa konettaa purkamatta?
Aloin läjäämään konetta ja huomasin että kun tasapaino-akselit ovat omien 1YKK merkkausten kohdilla, akselien hihnapyörien merkit ovat about 30 astetta jäljessä lohkon (huoltomanuaalista) merkeistä.
Onko tasapaino-akseleissa samanlainen lovetus hihnapyörälle kuten pakonokassa, jolloin hihnapyörien alkuperäiset merkit pätisivät varmasti.
Aloin läjäämään konetta ja huomasin että kun tasapaino-akselit ovat omien 1YKK merkkausten kohdilla, akselien hihnapyörien merkit ovat about 30 astetta jäljessä lohkon (huoltomanuaalista) merkeistä.
Onko tasapaino-akseleissa samanlainen lovetus hihnapyörälle kuten pakonokassa, jolloin hihnapyörien alkuperäiset merkit pätisivät varmasti.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Joo siis juurikin nämä hihnapyörien merkit olivat sen 30 asetetta jäljessä omia suoraan yläpuolelle tekemiä merkkejä.Epezi kirjoitti:Ajotuksen näkee kun purkaa suojakannet pois. Tasapainoakselin hihnapyörissä on merkki, mutta ainakaan minä en ole löytänyt niille vastinetta lohkosta.
Ykkönen YKK:hon ja tasapainoakseleiden merkit ylöspäin.
Kysymys kuuluukin, meneekö tasapaino-akselien hihnapyörä akseliin vain yhdessä asennossa?
Taidan luottaa tehtaan merkintöihin ja todeta jonkun edellisen sankarin ajoittaneen nuo pieleen.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 5115
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Näissä voi mennä ajatukset ristiin ja en tiedä mitä tarkalleen tapahtunut. Mutta tasapainoakselit eivät pyöri samaan tyyliin kuin nokka-akselit. Eli jos laittaa jako+tasapainot kohdilleen ja tarkistaa kireyden yms. pyörittämällä konetta niin tasapaino-akselit eivät mene tuolla tavallisella kahdella kierroksella merkkeihinsä. En tiedä kuinka monta kierrosta tarvitaan että alamerkki+ylämerkit ja tasapainoakselit ovat jälleen kaikki merkeissään. Samoin niissä hihnoissa on asennusta helpottavat asennusmerkit ja niiden tuleminen takaisin, pyörittämällä, merkkeihinsä jo avaruustiedettä.
Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Äkkiseltäänhän sitä luulisi että tasapaino-akselit pyörivät synkronissa koneen kampiakselin (eli koneen "liikkuvien kanssa"). Pitääkin tarkistaa ihan mielenkiinnosta.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Näissä voi mennä ajatukset ristiin ja en tiedä mitä tarkalleen tapahtunut. Mutta tasapainoakselit eivät pyöri samaan tyyliin kuin nokka-akselit.
Kiitos vastauksista.
En tyytynyt tavanomaiseen.