156 2.0 TS kansi asiaa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

156 2.0 TS kansi asiaa..

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro.
Alkaa näyttää siltä, ettei mulle kannen myynyt henkilö pysty toimittamaan
puuttuvia nokkapukkeja.
Nyt pitkän odotuksen jälkeen täytyy alkaa harkitsemaan vaihtoehtoja.
Onko kellään kokemusta siitä, että jos ostaa nokkapukki aihiot ja vie ne linjaporaukseen, mitä lysti tulee maksamaan?
Tuleeko halvemmaksi ostaa käytetty ehta kansi täydellisenä, vai tuo koneistus savotta?
Kerpeleen kerpele, kun KYRSII!!!
Niin.., ja mistä noita aihioita kannattaa kysellä?
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

En tiedä mitä maksaa linjan poraaminen, mutta aihioksi käyvät jostain hajonneesta kannesta jääneet pukit, kun ottaa ensin vähän pukkien alatasopinnasta pois.
Kimmo

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Mulla on pukit tuosta 1.8 koneesta, mutta niissä on melkoiset "kynnet" tuohon 2 litraisen kanteen sovitettuna.
Mutta kuulostaa kyllä ihan viisaalta tuo juttu, minkä kirjoitit.
Täytyy tiedustella moista mahdollisuutta koneistamosta.
Kiitos toivon kipinästä :-D .
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Hmm..
Ei se muuten taida onnistua.
Kun nokkapukki on "pthyi" karvan verran sivussa keskilinjalta, niin silloin koneistettaessa akselilinjaa jompikumpi pukin reunoista jää "väljäksi".
Eri asia olisi, jos sinne tulisi laakeriliuskat, niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.
Muuten linjaa poratessa täytisi porata myös kannen laakeripintoja, joka taas aiheuttaisi sen, että laakeripinta ottaisi pahasti itseensä ja tulisi myös väljäksi. Sitten kysymys numero jotain;
Tuossa kannessa kun on ne kapeammat laakeripinnat, miksi ne ovat "kuppimaiset"?
Koska nokka-akselin laakeripinta on leveä, miksi kannessa on kapeatkin pinnat?
Lisäksi niissä on ihan hiton terävät valupurse reunat? Jos en nyt ihan väärässä ole, niin nokka-akseleissa on nähtävissä hienoiset jurmut, jotka
ovat tulleet noista purse reunoista. Onko niiden tarkoitus pitää öljyä paremmin liukupinnoilla vai täh?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3320
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Mulla on vieläkin ehjä, valmis jne. kansi hyllyssä. :wink:
..ammattina autoslalom..

Avatar
zzs
Viestit: 412
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Tesla Model X 90D -17

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Mitä ihmettä: pitääkö laakerikannet koneistaa sopiviksi? Mulla laitettiin huollossa toisesta kannesta laakerikannet koneeseen toiseen kanteen... Pitäisikö huolestua?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Jos se on jonkun aikaa jo toiminut, niin eiköhän se sitten toimi :)

Mutta joo, ei passaa yleensä sekoitella pukkeja eri kansien välillä, eikä edes saman kannen pukkeja eri kohtiin. Siksi niissä on numerot, ettei tule laitettua vääriin kohtiin, vaikka olisivat muuten samanlaisiakin.
Kimmo

Avatar
zzs
Viestit: 412
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Tesla Model X 90D -17

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

^^ Samalla vaihdettiin tosin nokka-akseli juuri siitä kannesta, josta nuo laakerikannet myös otettiin. Ehkä se vähän helpotti tilannetta;)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

No yleensä suositus on että samaan kanteen samat pukit. Ne kun koneistetaan lopulliseen mittaansa yhdessä pukit kiinnitettyinä. Näin ainakin ennenmuinoin, ellei sitten toleransseissa olla jo päästy siihen että voitaisiin tehdä osat erikseen. En ole ollut näkemässä kun noita koneita tehdään. Jos koneistusmasiina on ollut tarkkana, on nokan reikä osunut eri kansissa niin lähellä samaan kohtaan, että voi toimia :)
Kimmo

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Mulla ainakin ois heittänyt pukit tuossa kannessa niin paljon, että takuuvarmasti olisi raapinut öljyt laakeripinnoilta pois ja akselit kiristyneet epätasaisesti.
Aikoinaan sen Mitsun pajerossani pukkien vaihto meni toisesta kannesta noin vaan ilman ongelmia.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Vastaa Viestiin