164 3.0 12v vs. QV, päivitystä ja eroja
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8707
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
164 3.0 12v vs. QV, päivitystä ja eroja
Noniin, lähtee etenemään.
Avaan ihan uuden vaikka aihetta aiemminkin sivuttu.
Mitä kaikkea voi käyttää QV-motista tavalliseen ja päinvastoin. Nyt on venttiilivammainen QV näpeissä ja olen ymmärtänyt, että tavallisen venttiilit menee päikseen paikalleen.
Nokat menee suoraan vanhaan koneeseen.
QV:n koneessa oli männät ruostunut putkiin, kun availin. Käykö tavallisen koneen putket/männät QV-lohkoon? Käykö QV-männät tavallisen putkiin ym.
Vanhemman koneen alakerrasta ei ole vielä tarkkaa kuvaa, niin ei tiedä mitä noista kannattaa lähteä ristiin vetämään. QV-kone saattaisi olla ok putkien hoonauksella ja uusilla venttileillä.
Kahdesta koneesta siis tarkoitus saada yksi hyvä mahd. pienellä budjetilla. Mieluumminhan tuon QV-koneen nokalle nostaisi terveenä.
Nyt kaikki tietämys ja vaikka hyviä arvauksia tiskiin, mitä kaikkea pystyy heittämään ristiin.
Kiitos!
Avaan ihan uuden vaikka aihetta aiemminkin sivuttu.
Mitä kaikkea voi käyttää QV-motista tavalliseen ja päinvastoin. Nyt on venttiilivammainen QV näpeissä ja olen ymmärtänyt, että tavallisen venttiilit menee päikseen paikalleen.
Nokat menee suoraan vanhaan koneeseen.
QV:n koneessa oli männät ruostunut putkiin, kun availin. Käykö tavallisen koneen putket/männät QV-lohkoon? Käykö QV-männät tavallisen putkiin ym.
Vanhemman koneen alakerrasta ei ole vielä tarkkaa kuvaa, niin ei tiedä mitä noista kannattaa lähteä ristiin vetämään. QV-kone saattaisi olla ok putkien hoonauksella ja uusilla venttileillä.
Kahdesta koneesta siis tarkoitus saada yksi hyvä mahd. pienellä budjetilla. Mieluumminhan tuon QV-koneen nokalle nostaisi terveenä.
Nyt kaikki tietämys ja vaikka hyviä arvauksia tiskiin, mitä kaikkea pystyy heittämään ristiin.
Kiitos!
Viimeksi muokannut Alfissimo, 05 Loka 2011, 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8707
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Jatkan myös tähän, vaikka projektiketjuakin pitäisi päivittää. Tuossa eilen iltasella kansia pyöriteltiin käsissä ja rupesin kovin imukanavia ihmettelemään. Tönärin kanssa hetki sohittuna ja useampaan kertaan kahdella silmäparilla tarkistettuna perus kannen imukanava on 37mm halkaisijalla ja QV:n imukanava 39mm halkaisijalla. Lisäksi QV-kannessa vaikuttaisi kanava olevan myös selkeästi suorempi, kun tavallinen kansi tekee männän päälle jyrkemmän mutkan.
Lisäksi aiheutti kovin ihmetystä nokkia tutkaillessa, että peruskansissa kiinni olevat pakonokat ovat huomattavasti jyrkemmät vaikkakin saman korkuiset verrattuna QV-kansien pakonokkiin. Imunokka QV:ssä selkeästi jyrkempi ja korkeampi, mutta tuosta pakonokasta tuli pieni "mitä vit#ua" efekti. Silmämääräinen arvio myös on, että tuossa peruskannessa olevan nokka-akselin pakonokka alkaisi myös aukeamaan aikaisemmin. Kenelläkään hyviä arvauksia, mitä tarkoittaa? Voiko tuo peruskannessa oleva nokka olla vakio, kun QV-nokat ei näytä siltä, että olisivat kuluneet. Tämän perusteella QV:n pakoventtiili siis aukeaisi myöhemmin ja olisi kauemmin auki.
Hyviä arvauksia, mitä mahtaa tarkoittaa? Onko tuossa vihreän vakiokannessa jotkin speciaalinokat kiinni? Nyt ei mene omaan jakeluun.
Lisäksi aiheutti kovin ihmetystä nokkia tutkaillessa, että peruskansissa kiinni olevat pakonokat ovat huomattavasti jyrkemmät vaikkakin saman korkuiset verrattuna QV-kansien pakonokkiin. Imunokka QV:ssä selkeästi jyrkempi ja korkeampi, mutta tuosta pakonokasta tuli pieni "mitä vit#ua" efekti. Silmämääräinen arvio myös on, että tuossa peruskannessa olevan nokka-akselin pakonokka alkaisi myös aukeamaan aikaisemmin. Kenelläkään hyviä arvauksia, mitä tarkoittaa? Voiko tuo peruskannessa oleva nokka olla vakio, kun QV-nokat ei näytä siltä, että olisivat kuluneet. Tämän perusteella QV:n pakoventtiili siis aukeaisi myöhemmin ja olisi kauemmin auki.
Hyviä arvauksia, mitä mahtaa tarkoittaa? Onko tuossa vihreän vakiokannessa jotkin speciaalinokat kiinni? Nyt ei mene omaan jakeluun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8707
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Taitaakin tarkemmin ajateltuna sittenkin QV-pakoventtili alkaa aukeamaan aikaisemmin nokan pyöreydestä johtuen. Katselin tuossa kuvia ja on eilisiltana tainnut peilikuva vain tehdä ajatukseen tepposet. Ei se olisi oikein järkeen käynyt muutenkaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.