Itsellä on samanlainen 136hv raksutin (tosin tällä hetkellä tekniikka on lattialla). Siitä pystyy ja kannattaa tulpata koko EGR pois pelistä. Paras tapa on irroittaa EGR-venttiililtä (sijaitsee pakosarjan päällä) imusarjaan tuleva putki ja tehdä sen molempiin päihin vaikka 1mm alumiinilevystä sokea lätkä kiinnityspintojen väliin. Tällöin EGR-venttiilin ohjaus-solenoidi saa elää vapaasti oma boksin ohjaamaa elämäänsä, mutta pakokaasut menevät sinne minne niiden kuuluukin, eli ulos moottorista.
Tämä Euro2 normien mukainen JTD on siitä hyvä, ettei se sytytä tulppauksesta vikavaloa vaikka siitä tuleekin vikakoodi. Boksi huomaa ettei ilmamääräämittarin arvoissa tapahdu mitään muutosta EGR:n avautuessa, vaikka pitäisi. Uudemmissa syttyy ruiskun häiriövalo EGR:n tulppaamisesta.
Toisaalta tuo mainitsemasi säätöpoikkeama saattaa tulla juurikin tästä syystä. Tarkasta onko joku edellisistä omistajsta ehtinyt jo tulppaamaan EGR:n
Ahtopaineen boksi haistelee MAP-anturilla joka sijaitsee imusarjassa tulipellin puolella. Se on yleensä melko tukossa, mikäli EGR ja huohotin ovat vielä alkuperäisillä paikoillaan. Tuon anturin voi puhdistaa varovasti esim. Brake Cleanerilla ja kuivata puhaltamalla varovaisesti paineilmalla.