156 1.8 TS 2000 kampuran hihnapyörän pultin avaus
Valvoja: Moderators
- katiska
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
156 1.8 TS 2000 kampuran hihnapyörän pultin avaus
Lupauduin vaihtamaan yhteen 156 1.8 tessuun kampuran etustefan ja ongelmana on että ei meinaa antautua tuo kampuran hihnapyörän pultti sitten millään.
eLearnin mukaan kyseessä on vasenkätisellä kierteellä oleva pultti.
Olen kokeillut antaa kuumia ja erikokoisia mutterimopoja sekä pitkällä jatkovarrella olevaa vääntiötä. 5-vaihde sisässä ja toinen kaveri seisoo jarrulla.
2.0 koneen pultin olen joskus muinoin avannut ja kohtuu tiukassa oli sekin.
Olisiko kellään hyviä ideoita?
eLearnin mukaan kyseessä on vasenkätisellä kierteellä oleva pultti.
Olen kokeillut antaa kuumia ja erikokoisia mutterimopoja sekä pitkällä jatkovarrella olevaa vääntiötä. 5-vaihde sisässä ja toinen kaveri seisoo jarrulla.
2.0 koneen pultin olen joskus muinoin avannut ja kohtuu tiukassa oli sekin.
Olisiko kellään hyviä ideoita?
En tyytynyt tavanomaiseen.
-
156 kampuran hihnapyörä
Kampiakseli on lukittava tukevasti. Onko siinä hihnapyörässä 2 pultinreikää, jossa kierteet. Siihen 3-4 millisestä lattaraudasta työkalu,johon keskelle niin iso reikä, josta menee 3/4" vääntimellä hylsy. Sitten lattarautaan pienemmät reijät, joista pulttaat sen kiinni hihnapyörään tukevasti. Muista jättää lattarautaan niin paljon vartta että se ulottuu maata vasten. Sitten vaan hylsyyn niin paljon jatkovartta että lähtee. 1/2" varrella olevilla hylsyillä se ei ehkä lähde koska ne joustavat. Pulttiin käy muistaakseni 36mm hylsy.
- katiska
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Jep, antautuihan se viimein. Kävin ostamassa sellaisen järeähkön nivelletyn vääntimen jolla pääsi kääntämään suoraan konetilasta.
Hihnapyörän lukitus-käikäleen olinkin jo askarrellut.
Kierre on vasenkätinen kuten eLearn ja racealfa totesivatkin.
Niin siis tuohan on 19mm pultti, eikös se rasvanäpin 36mm mutteri löydy sieltä etunavasta vetarin päästä.
Hihnapyörän lukitus-käikäleen olinkin jo askarrellut.
Kierre on vasenkätinen kuten eLearn ja racealfa totesivatkin.
Niin siis tuohan on 19mm pultti, eikös se rasvanäpin 36mm mutteri löydy sieltä etunavasta vetarin päästä.
En tyytynyt tavanomaiseen.