166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Moro!

Minkälaista "normaalia" jäähdytysnesteen kulutusta olette havainneet 166:sissanne
(tai aika sama varmaan 156:sessa 2.0ts:ssä).

Itse täydensin tuossa loppukesästä/alkusyksystä nesteen ylärajaan ja
nyt se alkaisi taas olla näin joulun alla pikku hiljaa taas alarajassa - onko tämä normaalia.

Vai alkaako se surullisen kuuluisa lämppärin kenno poikimaan tai jotain....

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: 166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuo lämppärin kennon vuoto helpohko tarkistaa,kun ottaa sen suodattimen pois.muistaakseni.Aikas pieni kulutus kyllä sulla,että en itse ainakaan huolestuisi

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

eikös siä sisäilmansuodattimen takana ole ilmastoinnin kenno. lämppärin kenno on sen takana suht syvällä. mulla ei enää viä nestettä yhtään kun vaihdoin uuden lämppärin kennon ja syylärin. repsikan puolelta keskikonsolin nahkaverhous irti ja tutkii onko pakkasnestettä vuotanut sinne.tietty myös konehuone kannattaa tutkia tarkkaan vuotojen osalta (vesipumppu,lohkari jne).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Jaa, että "nollakulutus" on siis mahdollista.


Mutta jos paiskaisi järjestelmään puoli pussia Thurmoa kun siitä tod. näk tässä vaiheessa
on vielä apua ja sopivasti vähän pidempää reissua lähden tässä ajelemaan.

On se lämmityslaitteen kenno sen verran isohomma vaihtaa että ei huvittaisi näillä pakkasilla
vielä siihen ryhtyä...

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1223
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Joo se on aika työläs,mulla tais mennä n.4h. Liimasin samalla ilmanohjaimen saumat umpeen kennon alta, niin jatkossa jos kenno vuotaa,ei neste tule sisälle vaan valuu poistoreiästä maahan. Kesällä vaihdoin eikä sen jälkeen oo tarvinnu nestettä lisätä. Ja jos lähdet sisäkennoa vaihtaan niin oon sitä mieltä et kylmästöinti tarvii tyhjentää. Voi tietty olla et se ilmastoinninkenno tulee pois putkien kanssa, kun purkaa "tulipellin" mut ite vaihdoin kyllä purkamatta sitä tulipeltiä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 166 jäähdytysnesteen "kulutus"

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ei ainakaan kutoskoneisessa tarvitse irroittaa climan putkia kennon vaihdon takia. Paketin saa nostettua ylös pois tieltä.
Itse irroitin (pahvisen)tulipellin.

Klik

Vastaa Viestiin