CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
Koittanut kaivella mitä mahtaa olla eroa kyseisillä versioilla. Eli CF3 tessun koneessa on -02 malleissa komposiitti kansipahvi ja -03 malleissa sitten metallipahvi.
Onko lohkossa ja / tai kannessa tuolloin jotakin eroa ? Mistä tietää kummalla versiolla kone kuuluu kasata, tai jos lohko ja kansi on eri myllystä ?
Onko väärin korvata komposiitti metallilla, niissähän kanavat näyttävät olevan kuitenkin kaikki samalla kohtaa ja ei kannen kiristyksessäkään eroa taida olla ?
joku viisaampi voisi kirkastaa tämänkin, oikeen perusteellisesti !?!!!
Onko lohkossa ja / tai kannessa tuolloin jotakin eroa ? Mistä tietää kummalla versiolla kone kuuluu kasata, tai jos lohko ja kansi on eri myllystä ?
Onko väärin korvata komposiitti metallilla, niissähän kanavat näyttävät olevan kuitenkin kaikki samalla kohtaa ja ei kannen kiristyksessäkään eroa taida olla ?
joku viisaampi voisi kirkastaa tämänkin, oikeen perusteellisesti !?!!!
Viimeksi muokannut gtvaj, 11 Syys 2013, 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Alfissimo
- Viestit: 8715
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ?
CF3 on ymmärtääkseni erilaisilla männillä ja vanhempien kannentiiviste ei käy ristiin. Ottaa mäntä kanteen kiinni. Laitoin töissä (motonet) yläkertaan viestiä, kun tiedoissa luki, että eri mallien kannentiivisteet käyvät ristiin. Toivottavasti ovat korjanneet.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ?
-02 ja -03 on molemmat jo CF3 koneita ? Tämä siis kumottu, lisää faktaa tosin cf3 koneissakin taitaa olla eri männänrenkailla olevia versioita...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Alfissimo
- Viestit: 8715
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ?
Niin, jos tiedät, että CF3 koneitakin sitten on eri pahveilla, ei minulla siihen ole mitään tietoa lisätä. Eihän tästä kauan ole, kun jossain ketjussa oli väärän pahvin takia mäntä kanteen hakannut.
Tuossa Motonetin tiedossa kuitenkin annettiin ymmärtää kansipahvien käyvän kaikkien mallien kanssa ristiin, ja näinhän ei ole. Jäsen Katiska:lla tästä asiasta saattaa olla lähempää tietoa.
Tuossa Motonetin tiedossa kuitenkin annettiin ymmärtää kansipahvien käyvän kaikkien mallien kanssa ristiin, ja näinhän ei ole. Jäsen Katiska:lla tästä asiasta saattaa olla lähempää tietoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ?
Juurikin tuota edellistäkin mietin että miksi näin, mutta peltipahviakin tosiaan on tarjolla eri paksuisia, ainakin 0.38 ja 0.49 mm on myynnissä. Itse laitoin puhtaaseen -03 mallin CF3 koneeseen tuon 0.49mm pellin.
Mutta -02 koneessa näyttää olevan komposiitti ?
ja lisänä siis jos paksuus on kohdillaan niin mikä muu syy voisi olla / on ettei käy ristiin ?
Täytynee illalla availla tuo -01 mylly ja zekata millä männillä se on, pahvi oli komposiitti.
Mutta -02 koneessa näyttää olevan komposiitti ?
ja lisänä siis jos paksuus on kohdillaan niin mikä muu syy voisi olla / on ettei käy ristiin ?
Täytynee illalla availla tuo -01 mylly ja zekata millä männillä se on, pahvi oli komposiitti.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
no niin -01 koneessa on sitten vanhat männät eli renkaat 1.2+1.5+3mm ja tämä on komposiitti pahvinen.
Onko kaikissa peltipahvisissa männät 1.19+1.2+2mm renkailla ?
Eli onko ero käytännössä siis vain männissä, kansi ja lohko siis samat molemmilla versioilla, ken sen tietää ?
Viisaammat ja kokeneemmat herätys
Onko kaikissa peltipahvisissa männät 1.19+1.2+2mm renkailla ?
Eli onko ero käytännössä siis vain männissä, kansi ja lohko siis samat molemmilla versioilla, ken sen tietää ?
Viisaammat ja kokeneemmat herätys
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
Luullakseni kannet ja lohkot olleet samoja, eli mäntien puristuskorkeust ja tiiviste toimivat pareina. Minulla massatiivisteen ja korkeampien mäntien kanssa on ollut nuo paksummat männänrenkaat, ja vastaavasti metallipahvin ja matalampien mäntien kanssa ohuemmat renkaat, mutta en tiedä onko männänrenkaat aina noin, vai löytyykö myös poikkeuksia.
Kimmo
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
Täällä on ollut kahdessa yksilössä massapahvilla nuo matalan malliset männänrenkaat.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
No vois sun...ilman Jalamarin komenttia tämäkin olis siis ollut selkeä homma. Vanhat männät eli paksummat renkaat ja komposiitti pahvi (vai mikä massa lie) ja matalammilla männillä ja ohuilla renkailla sitten pelti pahvi. Näinhän se olisi ollut loogista mutta edellinen viesti romuttaa tämän tarinan.
Voisis siis olettaa että vanhat männät kelpaa paksummalle pelti tiivisteelle, voishan sitä ainakin koittaa.
Syy mistä tämä pulaaminen alkoi oli tuo Spideri joka hukkaa öljyä n. 1.5 litraa / 1000km. Merkillisintä tässä vielä on se että -08 kilsoja ollut 78tkm ja koneeseen tehty täys remontti, kansi työstetty, loko hoonattu, uudet männät ja renkaat. Kilometrien ollessa 96tkm oli öljyn kulutus jo tuota 1.5 litran luokkaa. Siis joko remppa on mennyt reisille tai lohko vaan on susi.
Ajattelin nyt käyttää tuon ylimääräisen lohkon hoonissa ja mitoilla ja kasata se vanhan mallin männillä ja nykyisellä 30tkm sitten zekatulla kannella (tarkistuksen jälkeen kuitenkin). Toki yksi vaihtoehto olisi tehdä kone kterkkilän männillä ja vaikkapa viri nokilla, ihan vaan testin vuoksi, tosin siinä palaa muutamia touhu satkuja lisää. (öljysyöpön mäntä versio ei ole selvillä)
Saas nähdä mitä tästä tulee, tuo GTV kone tuli kasattua ihan vaki palikoilla, jakohihnan katkeamisen jälkeen, seknkin aika näyttää että kesttäkö 10w-60 siellä sisällä vai ei, se on uudemmilla männillä ja pellillä oleva versio. Mukavaahan se olis jos sais kerralla toimivan myllyn lman liiallista öljyn kulutusta.
Voisis siis olettaa että vanhat männät kelpaa paksummalle pelti tiivisteelle, voishan sitä ainakin koittaa.
Syy mistä tämä pulaaminen alkoi oli tuo Spideri joka hukkaa öljyä n. 1.5 litraa / 1000km. Merkillisintä tässä vielä on se että -08 kilsoja ollut 78tkm ja koneeseen tehty täys remontti, kansi työstetty, loko hoonattu, uudet männät ja renkaat. Kilometrien ollessa 96tkm oli öljyn kulutus jo tuota 1.5 litran luokkaa. Siis joko remppa on mennyt reisille tai lohko vaan on susi.
Ajattelin nyt käyttää tuon ylimääräisen lohkon hoonissa ja mitoilla ja kasata se vanhan mallin männillä ja nykyisellä 30tkm sitten zekatulla kannella (tarkistuksen jälkeen kuitenkin). Toki yksi vaihtoehto olisi tehdä kone kterkkilän männillä ja vaikkapa viri nokilla, ihan vaan testin vuoksi, tosin siinä palaa muutamia touhu satkuja lisää. (öljysyöpön mäntä versio ei ole selvillä)
Saas nähdä mitä tästä tulee, tuo GTV kone tuli kasattua ihan vaki palikoilla, jakohihnan katkeamisen jälkeen, seknkin aika näyttää että kesttäkö 10w-60 siellä sisällä vai ei, se on uudemmilla männillä ja pellillä oleva versio. Mukavaahan se olis jos sais kerralla toimivan myllyn lman liiallista öljyn kulutusta.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- kterkkila
- Viestit: 2388
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
Niin siis tuo Jalamarin kommentti todistaa sen että massapahvin kanssa on ollut molempia männärenkaita, mutta todennäköisesti puristuskorkeus on ollut niissä sama. Eli massapahvin kanssa on korkeampi mäntä ja peltipahvin kanssa matalampi, jotta päädytään samaan puristussuhteeseen.
Kimmo
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: CF3 ts koneen kansipahvit ? ja männänrenkaat ?
Kylläpä taas jänskätti, 30km työ reissu getvosella kone rempan jälkeen...ainakin tänne päästiin ja kaikki näyttäs olevan ok. Tänään vielä päästöt ja huomenna leima, huh.
Mutta Jalamari voisi vielä tarkentaa siis että oliko nuo tapaukset sillä matalammalla männällä ja ohuilla renkailla, vai onko muka korkeaa mäntää myös ohuilla renkailla ? ei kait sentään, kai ne renkaat ja männän korkeus kulkevat käsi kädessä ja onko ne voitu kasata uudelleen massa tiivisteellä, pellin sijaan, vai onko tuo varmasti orginaali versio ?
Mutta Jalamari voisi vielä tarkentaa siis että oliko nuo tapaukset sillä matalammalla männällä ja ohuilla renkailla, vai onko muka korkeaa mäntää myös ohuilla renkailla ? ei kait sentään, kai ne renkaat ja männän korkeus kulkevat käsi kädessä ja onko ne voitu kasata uudelleen massa tiivisteellä, pellin sijaan, vai onko tuo varmasti orginaali versio ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi