Mikä jako pään setti 156 see
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Mikä jako pään setti 156 see
Mitäs tuumitte että minkä merkkinen jako pään setti ois hyvä tai luotettava jne tai oletteko mitä itse käyttäneet kun nuita tuntuu olevan Dayco, Gates, SKF jne...? Myös kiinnostas saman paikka kunnan harrastajilta kuulla kellä kaikilla olette käyneet vaihdattamassa kilkkeet kun täällä tuntuu vähän nihkeesti olevan näitä alfa huoltoja?
Ese vaan
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Kaikki ne käy. Gates lienee kallein ja ainakin hyvässä maineessa. Jos vesipumpun vaihdat niin semmoinen sit missä on metallinen siipipyörä.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mikä jako pään setti 156 see
^
"Jos vesipumpun vaihdat" = KUN vesipumpun vaihdat.
Ja sehän vaihdetaan samalla ku jakopää tehdään.
"Jos vesipumpun vaihdat" = KUN vesipumpun vaihdat.
Ja sehän vaihdetaan samalla ku jakopää tehdään.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Kutosissa foorumilla todettu joka toinen kerta sopivaksi väliksi vesipumpun vaihdolle.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Luulin et on tessu. Näemmä silmät osu tuohon m.sa:n TS:ään tuos listassa...
No, kutosissa muutenkin jakopää parempi.
No, kutosissa muutenkin jakopää parempi.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 29 Syys 2009, 19:39
- Car(s): 156 2.5 V6 sw
Exät: 164 Q4 ja 33 1.5 4x4 - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Hei kiitti vastauksista, olipas hyvä tietää tosta vesi pumpusta ja siitä jäikin kysymättä että pumppuakin on varmaan useampaa merkkiä vai onko se siipipyörä tärkein kriteeri. Jep ei tietoa edellisen omistajan puuhista ni tosiaa koko satsi kerralla silläpä tässä kyselenkin näistä.
Ese vaan
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Metallinen siipipyörä ei halkea siitä akselin ympäriltä kuten käy ajanoloon muoviselle. Miksihän ne muuten muovisia ylimalkaan valmistaa? Tämä sama ongelma on muissakin automerkeissä. Työnantajan Opelista aikoinaan alkoi moottorin lämmöt nousta. Vesipumppu irti ja muovisen siipipyörän keskiö halki! Itsellänikin oli ensimmäisen jakopäärempan kohdalla muovinen vesipumpun siipi. Ja halkeaman alut akseloinnissa. Tuli silloin metallinen tilalle.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Mulla oli JTD:ssä itse pumppu melkeen hirttäny kiinni (hankas ja oli todella, todella jäykkä pyörittää). 100tkm oli takana muovisella pyörällä, muuten oli ehjä mut itse laakeri oli pettänyt O_o
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Itse olen nykyään tilaillut pumput ja setit Sparetosta, hinnat kohdillaan ja toimitus pelaa.Ese kirjoitti:Hei kiitti vastauksista, olipas hyvä tietää tosta vesi pumpusta ja siitä jäikin kysymättä että pumppuakin on varmaan useampaa merkkiä vai onko se siipipyörä tärkein kriteeri. Jep ei tietoa edellisen omistajan puuhista ni tosiaa koko satsi kerralla silläpä tässä kyselenkin näistä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Itehän nuo vaihdetaanEse kirjoitti:Mitäs tuumitte että minkä merkkinen jako pään setti ois hyvä tai luotettava jne tai oletteko mitä itse käyttäneet kun nuita tuntuu olevan Dayco, Gates, SKF jne...? Myös kiinnostas saman paikka kunnan harrastajilta kuulla kellä kaikilla olette käyneet vaihdattamassa kilkkeet kun täällä tuntuu vähän nihkeesti olevan näitä alfa huoltoja?
Mutta ellei itse halua vaihtaa, JMT-autopalvelua on mainostettu että ymmärtävät myös alfojen päälle.
Re: Mikä jako pään setti 156 see
alfa 156 v6 kirjoitti:Itehän nuo vaihdetaanEse kirjoitti:Mitäs tuumitte että minkä merkkinen jako pään setti ois hyvä tai luotettava jne tai oletteko mitä itse käyttäneet kun nuita tuntuu olevan Dayco, Gates, SKF jne...? Myös kiinnostas saman paikka kunnan harrastajilta kuulla kellä kaikilla olette käyneet vaihdattamassa kilkkeet kun täällä tuntuu vähän nihkeesti olevan näitä alfa huoltoja?
Mutta ellei itse halua vaihtaa, JMT-autopalvelua on mainostettu että ymmärtävät myös alfojen päälle.
Itsekin olen vaihtamassa uskollisen Corollan parinpäivän sisällä 156 Alfaan ja ajatellut, että jakopäänhihnan vaihto on vaan itse opeteltava. Tarvitseeko siihen joitakin erikoistyökaluja vai kelpaako ihan samat välineet kuin Corollaan vaihdettaessa? (En usko hetkeäkään selviäväni Alfan jakopäänhihnan vaihdosta yhtä helpolla kuin Corollassa )
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Kyllä tuohon erikoistyökaluja tarvitaan (paitsi 10v JTD)Kertsu kirjoitti:alfa 156 v6 kirjoitti:Itehän nuo vaihdetaanEse kirjoitti:Mitäs tuumitte että minkä merkkinen jako pään setti ois hyvä tai luotettava jne tai oletteko mitä itse käyttäneet kun nuita tuntuu olevan Dayco, Gates, SKF jne...? Myös kiinnostas saman paikka kunnan harrastajilta kuulla kellä kaikilla olette käyneet vaihdattamassa kilkkeet kun täällä tuntuu vähän nihkeesti olevan näitä alfa huoltoja?
Mutta ellei itse halua vaihtaa, JMT-autopalvelua on mainostettu että ymmärtävät myös alfojen päälle.
Itsekin olen vaihtamassa uskollisen Corollan parinpäivän sisällä 156 Alfaan ja ajatellut, että jakopäänhihnan vaihto on vaan itse opeteltava. Tarvitseeko siihen joitakin erikoistyökaluja vai kelpaako ihan samat välineet kuin Corollaan vaihdettaessa? (En usko hetkeäkään selviäväni Alfan jakopäänhihnan vaihdosta yhtä helpolla kuin Corollassa )
Lukkopalat nokkiin (TS, JTS, V6) tai kampi- ja nokka-akselin lukitsimet (JTDm)
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Joka kerta kun olen jakohihnan rempan ammattilaisella teettänyt ovat ne maininneet että olipa v-mainen homma! Vai sanovatko siksi, että voivat nyhtää kunnon hinnan rempasta. Alle tonnin sitä kuutoseen tuskin tekee kukaan? Ja se on tehtävä oikeaoppisesti. Ei siis tehdyillä merkeillä pyöriin ja hihnaan. 100t kohdalla teettämäni hihnaremppa tehtiin varmaan hihnamerkeillä. Remppa maksoikin silloin vain n.700 (Delta pyysi 1300)
Kyllähän se pelas ja kukkui kunnes 140t kohdalla alkoi kiristin naputtamaan. Oli kiristys lopussa. Seurasi varhennettu jakopään huolto. Tekivät silloin pyynnöstäni oikeaoppisesti. Hintakin oli sen mukainen. Mainitsin että autodatan mukaan suoritusaika olisi jotain viisi tuntia. Sanoivat että haluaisivat semmoisen kaverin näkevän joka hommasta alle työpäivän selviää.
Keväällä olis taas aika kypsä hihnan vaihdolle. Jostain pitäis harrastusapua saada. En enää näe kannattavaksi 98-mallista viedä kalliiseen hihnan vaihtoon. Voi olla että Kuusankoski saa minulta toimeksiannon.
Kyllähän se pelas ja kukkui kunnes 140t kohdalla alkoi kiristin naputtamaan. Oli kiristys lopussa. Seurasi varhennettu jakopään huolto. Tekivät silloin pyynnöstäni oikeaoppisesti. Hintakin oli sen mukainen. Mainitsin että autodatan mukaan suoritusaika olisi jotain viisi tuntia. Sanoivat että haluaisivat semmoisen kaverin näkevän joka hommasta alle työpäivän selviää.
Keväällä olis taas aika kypsä hihnan vaihdolle. Jostain pitäis harrastusapua saada. En enää näe kannattavaksi 98-mallista viedä kalliiseen hihnan vaihtoon. Voi olla että Kuusankoski saa minulta toimeksiannon.
- palkus
- Viestit: 5511
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mikä jako pään setti 156 see
^Alfa Romeoita päivittäin kynivässä korjaamossa ei oikein tehty remminvaihto koko työpäivää vie. Semmonen 5-6 tuntia normi.
"puhun niin totta kuin osaan"
- alfa 156 v6
- Viestit: 5404
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mikä jako pään setti 156 see
tuu poikkeamaan Keuruulla niin katotaan porukalla jakopää kondikseenAntieko kirjoitti:Mainitsin että autodatan mukaan suoritusaika olisi jotain viisi tuntia. Sanoivat että haluaisivat semmoisen kaverin näkevän joka hommasta alle työpäivän selviää.
Keväällä olis taas aika kypsä hihnan vaihdolle. Jostain pitäis harrastusapua saada. En enää näe kannattavaksi 98-mallista viedä kalliiseen hihnan vaihtoon. Voi olla että Kuusankoski saa minulta toimeksiannon.
Viimeksi otti 156 v6:een hihnanvaihto aikaa vähän reilu 4h... lukkopaloilla. Oli mukava tehdä kun edellisellä vaihtajalla oli ollut "järki päässä" kiristysmomenttien suhteen, mitään ei katkennut eikä mikään ollut pahasti jumissa...
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Mikä jako pään setti 156 see
En ymmärtänyt tätä kohtaa. Kuinka se voi olla lopussa? Kiristinrunko käännetty hahlossaan stoppariin asti kireimmälle eikä siltikään jousi tiukkaantunut merkkiin asti?? Mahdotonta, sanoo epätietoinen Karjalasta !Antieko kirjoitti:kunnes 140t kohdalla alkoi kiristin naputtamaan. Oli kiristys lopussa.
Alfa156v6 on kyllä vetänyt rispektin arvoisen nopeussuorituksen hihnanvaihdossa. Miulla meni koko päivä. Tosin aikaa kulu kampparin hihnapyörän mutterin kanssa tapellessa kunnes sain tarpeeks tehokkaan pulttipyssyn ja kompuraan avarammat liittimet ja letkut Oli vissii vähä tiukemmalla kuin 260Nm vaimikäsennytpitikääolla.
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mikä jako pään setti 156 see
^
Kyllähän se alkaa naputtaa silloinkin kun sen jättää liika löysälle.
Antieko, järvenpään deltassa yksi mekaanikko kertoi, että n. 5.5h menee lukkopaloilla - ja saa tehtyä kerralla. Kertoi myös, että se purkamisen määrä on käytännössä kuitenkin ihan järjellinen, vaikka kuulostaa julmetulta.
Sano se kyl muistaaksen iniinkin, et ekalla kertaa ei päivä riittänyt
Kyllähän se alkaa naputtaa silloinkin kun sen jättää liika löysälle.
Antieko, järvenpään deltassa yksi mekaanikko kertoi, että n. 5.5h menee lukkopaloilla - ja saa tehtyä kerralla. Kertoi myös, että se purkamisen määrä on käytännössä kuitenkin ihan järjellinen, vaikka kuulostaa julmetulta.
Sano se kyl muistaaksen iniinkin, et ekalla kertaa ei päivä riittänyt
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mikä jako pään setti 156 see
Hommassa on kolme kohtaa missä saa aikaa turattua hyvinkin paljon.
1. Kampiakselin mutteri. Voi olla tosi tiukassa, vaatii tehokkaan pulttipyssyn.
2. Jakopään pienet peltisuojat. Ovat ahtaassa välissä ja jos on vedetty liian tiukkaan ilman jotain tervaa tai kuparitahnaa niin on oikeasti hankalat avata. Jos avain lipeää tai ruuvit ovat ruostuneet, niin äkkiä on kuusiokolokannat pyöreänä. Ja sit kestää... Vesipumppu on oma lukunsa. Se on 12kpl M6x20 ruuvilla kiinni ja ahdasta on sielläkin jos ei aukea nätisti.
3. Venttiilikoppien tiivisteet ovat todennäköisesti laitettu silikoniliimalla kiinni. Liimaa on luultavasti liikaa ja pinnat täytyy putsata hyvin. Sama vesipumpun kohdalla.
"alfa156v6" tapauksessa oli auton omistaja kasannut edellisen jakopäärempan yhteydessä kaikki liukkarin kanssa ja käyttänyt uusia ruuveja ja inhimillistä momenttia. Kyllä se nopeasti silloin käy. Ja tokihan se auttaa, että ei ollut miehen ensimmäinen jakopääremppa.
Mun jakopäärempat kestää aina useamman päivän kun tykkään putsata osat uuden veroiseksi ja maalata niitä jne.. Myös niitä osia mitkä ei jakopäähän kuulu mutta ovat näppärästi käsillä kun kerran purkaa. Mut se on harrastus, ei elinkeino. Olen siis mutterin hinkkaaja
1. Kampiakselin mutteri. Voi olla tosi tiukassa, vaatii tehokkaan pulttipyssyn.
2. Jakopään pienet peltisuojat. Ovat ahtaassa välissä ja jos on vedetty liian tiukkaan ilman jotain tervaa tai kuparitahnaa niin on oikeasti hankalat avata. Jos avain lipeää tai ruuvit ovat ruostuneet, niin äkkiä on kuusiokolokannat pyöreänä. Ja sit kestää... Vesipumppu on oma lukunsa. Se on 12kpl M6x20 ruuvilla kiinni ja ahdasta on sielläkin jos ei aukea nätisti.
3. Venttiilikoppien tiivisteet ovat todennäköisesti laitettu silikoniliimalla kiinni. Liimaa on luultavasti liikaa ja pinnat täytyy putsata hyvin. Sama vesipumpun kohdalla.
"alfa156v6" tapauksessa oli auton omistaja kasannut edellisen jakopäärempan yhteydessä kaikki liukkarin kanssa ja käyttänyt uusia ruuveja ja inhimillistä momenttia. Kyllä se nopeasti silloin käy. Ja tokihan se auttaa, että ei ollut miehen ensimmäinen jakopääremppa.
Mun jakopäärempat kestää aina useamman päivän kun tykkään putsata osat uuden veroiseksi ja maalata niitä jne.. Myös niitä osia mitkä ei jakopäähän kuulu mutta ovat näppärästi käsillä kun kerran purkaa. Mut se on harrastus, ei elinkeino. Olen siis mutterin hinkkaaja
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 15107
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mikä jako pään setti 156 see
^
Juur näin.
Mut tosiaan teetettynä jossain firmassa V6 jakopää taitaa olla halvimmillaan jossain 850euron nurkilla, täällä Suomenmaassa. Itse tehtynä hinta esim. 200eur (eli osat ja työkalut), mut huonolla tuurilla 3000,-
Juur näin.
Mut tosiaan teetettynä jossain firmassa V6 jakopää taitaa olla halvimmillaan jossain 850euron nurkilla, täällä Suomenmaassa. Itse tehtynä hinta esim. 200eur (eli osat ja työkalut), mut huonolla tuurilla 3000,-
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Mikä jako pään setti 156 see
tuu poikkeamaan Keuruulla niin katotaan porukalla jakopää kondikseen
Jep. Asia ajankohtainen n. maaliskuussa 2016. Jos ei ihmeempiä tapahdu, otan suhun privana yhteyttä alku vuodesta.
Jep. Asia ajankohtainen n. maaliskuussa 2016. Jos ei ihmeempiä tapahdu, otan suhun privana yhteyttä alku vuodesta.