156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Valvoja: Moderators
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Morjes!
Elikkä lukkopaloja olisin vailla joltain vuokrata? Jakopää remppa tiedos ja vähä kiiruskin olis! Jos joku omistaa ja olis innokas vuokraamaan niitä niin otahan yhteyksiä tähän tai pm!
Elikkä lukkopaloja olisin vailla joltain vuokrata? Jakopää remppa tiedos ja vähä kiiruskin olis! Jos joku omistaa ja olis innokas vuokraamaan niitä niin otahan yhteyksiä tähän tai pm!
Paikalla
- Mandeprkl
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Jos oikein arvaan niin olet sen minun entisen 156:n omistaja? Siihen kyllä tehtiin lukkopalojen kanssa jakopääremontti. Onko jotain vialla? Vai onko jo aika tai kilometrit täynnä?Pepee kirjoitti:Morjes!
Elikkä lukkopaloja olisin vailla joltain vuokrata? Jakopää remppa tiedos ja vähä kiiruskin olis! Jos joku omistaa ja olis innokas vuokraamaan niitä niin otahan yhteyksiä tähän tai pm!
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
hehe! Aika täynnä, pelaan varman päälle sen kolmen vuoden kans niin saa akka mielenrauhan autonsa kans! Ja kiirus tuli ku yks paja ilmoitti ottavansa melkein heti ku vaa mahdollista ja sanoin että koitan hommata palat ku ilman niitä sitä ei tehdä..
Ps. Hyvin se vielä laulaa! Kytkin tossa vaihdettiin ku alko olla melko lopuillaan 215 000km mittaris..
Ps. Hyvin se vielä laulaa! Kytkin tossa vaihdettiin ku alko olla melko lopuillaan 215 000km mittaris..
Paikalla
Mutta harmi kun myin ne lukituspalat heti remontin jälkeen.. :/
- Mandeprkl
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
- Paikkakunta: Espoo
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Juu kyllä sitä välillä näkee vastaan tulevan. On sitä edelleen välillä ikävä. Teillekkö on tullut toinenkin 156 taloon? Meneepäs offtopiciksi...Pepee kirjoitti:hehe! Aika täynnä, pelaan varman päälle sen kolmen vuoden kans niin saa akka mielenrauhan autonsa kans! Ja kiirus tuli ku yks paja ilmoitti ottavansa melkein heti ku vaa mahdollista ja sanoin että koitan hommata palat ku ilman niitä sitä ei tehdä..
Ps. Hyvin se vielä laulaa! Kytkin tossa vaihdettiin ku alko olla melko lopuillaan 215 000km mittaris..
Mutta harmi kun myin ne lukituspalat heti remontin jälkeen.. :/
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Joo ostin 04 jts 156... hävettää kyllä ku akka pörrää v6:lla...
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat
Pihaan ilmestyi kielloista huolimatta 2.5 litranen 156:nen.
Hihna yliajalla muttei kilometrien puolesta.
Onko noita lukkopaloja erilaisia v6:seen, ja onkos jollakulla vapaana?
Tästä oli joku juttukin jossain hiljan, mutten nyt löydä.
Mistäs tuon hihnasarjan ootte hommanneet sopivimmin?
Vesipumppu lienee apulaitehihnalla, joten jos vaihdettu viimeksi niin saa olla paikoillaan jos tuntuu tiukalta.
Kovin puhdittomalta tuo myöskin tuntui, vikakoodeja ei löytynyt kun kurkkasin.
Ilmamassamittariko tuommoisen tekee näissä kutosissa?
Hihna yliajalla muttei kilometrien puolesta.
Onko noita lukkopaloja erilaisia v6:seen, ja onkos jollakulla vapaana?
Tästä oli joku juttukin jossain hiljan, mutten nyt löydä.
Mistäs tuon hihnasarjan ootte hommanneet sopivimmin?
Vesipumppu lienee apulaitehihnalla, joten jos vaihdettu viimeksi niin saa olla paikoillaan jos tuntuu tiukalta.
Kovin puhdittomalta tuo myöskin tuntui, vikakoodeja ei löytynyt kun kurkkasin.
Ilmamassamittariko tuommoisen tekee näissä kutosissa?
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Ilmi, kai tuo kaasuläpän asento myös?
Toki jos jako on hampaan pielessä, niin sillon on konit karkuteillä myös, ainakin jonnii verta
Toki jos jako on hampaan pielessä, niin sillon on konit karkuteillä myös, ainakin jonnii verta
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
- Paikkakunta: Joutseno
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Eikös vesipumppu kannata laittaa silti, jos ja kun pettää pitää jakohihna napata pois edestä että vesipumpun saa kaivettua hihnan takaa.
- Epezi
- Viestit: 7527
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
A Bart: 2,5 ja 3,0 on samoilla paloilla. 3,2 on eri palat.
JVTL: Oikeassa olet, kyllä kannattaa. Jos kilometrejä on kovin vähän voi pienellä riskillä vetää kaksi hihnanvaihtoväliä yhdellä pumpulla.
JVTL: Oikeassa olet, kyllä kannattaa. Jos kilometrejä on kovin vähän voi pienellä riskillä vetää kaksi hihnanvaihtoväliä yhdellä pumpulla.
- Käärmelada
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
- Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Olen siinä käsityksessä, että bussojen vesipumput ovat yleensä hyvää tekoa. Toisaalta olen sitä koulukuntaa, että kilometrit määrittävät vaihtovälin. Ajassa on huomattava toleranssi.
Nimimerkki omassa isobussossa oli 240tkm ajettu vesipumppu. Oli hieman yliajalla 21 vuotiaana Hihnaa nyt ei tokikaan kannata ihan noin vanhaksi päästää.
Nimimerkki omassa isobussossa oli 240tkm ajettu vesipumppu. Oli hieman yliajalla 21 vuotiaana Hihnaa nyt ei tokikaan kannata ihan noin vanhaksi päästää.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Ainakin näissä 24V - koneissa on vesipumppua muovi- ja metallisiivillä. Muovi haurastuu ajan myötä, etenkin jos on talvikäytössä.
Abarth 500 Esseesse
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?
Lukkopalat löytneet, joten sinänsä homma ok.
Mitäs muuta tuossa kannattaa ottaa huomioon, tulpat on 30 tuhatta sitten vaihdettu joten näissähän lienee vaihtoväli 100 tonnia.
Kampiakselin pultti lienee väärän kätinen. Ja imusarjan tiivisteet lienevät vaihdettavien listalla samalla?
Onko venttiilikoppien tiiviste samanlainen lakritsa kuin ts/jts koneissa?
Tässä lienee riberuuvisarja tarpeellinen?
Sori että nyt puukotan tätä ketjua.
Mitäs muuta tuossa kannattaa ottaa huomioon, tulpat on 30 tuhatta sitten vaihdettu joten näissähän lienee vaihtoväli 100 tonnia.
Kampiakselin pultti lienee väärän kätinen. Ja imusarjan tiivisteet lienevät vaihdettavien listalla samalla?
Onko venttiilikoppien tiiviste samanlainen lakritsa kuin ts/jts koneissa?
Tässä lienee riberuuvisarja tarpeellinen?
Sori että nyt puukotan tätä ketjua.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Normaalikätinen kierre kampparin hihnapyörällä. Pultti usein erittäin tiukalla. Tuumasella pulttikoneella lähtee nätisti, muutoin hoidettava lukitus ettei kone pyörähtäisi väärään suuntaan. Imusarjan kromiputkia ei tartte irrottaa joten niihin tiivisteisiin ei tarvii puuttua. Venakoppien tiivisteet saattavat olla vaihdon tarpeessa ja ovat kumia. Mihin tarttee ribejä?
Re: 156 2.5 V6 Lukkopalat ?! kiirus!
Kappa, 156 TS ja JTS noita ribejä ainakin vaatii.
Mutta tosiaankin, eihän niitä imutorvia tarvi irroittaa kun yläpäässä on kumitötteröt.
Hyvä pointti/vinkki, kiitos.
Tässä siis valmistellaan asiaa ettei tulisi niinpaljon ylläreitä, tai tee ylimääräistä hommaa, kun V6:seen en tuota hijhnaa ennen ole vaihtanut.
TS:ssän kanssa aikoinaan kun aloittelin alfailun, niin siitähän joutui purkamaan koneen atomeiksi jolloin homma selvisi jo purettaessa.
Mutta tosiaankin, eihän niitä imutorvia tarvi irroittaa kun yläpäässä on kumitötteröt.
Hyvä pointti/vinkki, kiitos.
Tässä siis valmistellaan asiaa ettei tulisi niinpaljon ylläreitä, tai tee ylimääräistä hommaa, kun V6:seen en tuota hijhnaa ennen ole vaihtanut.
TS:ssän kanssa aikoinaan kun aloittelin alfailun, niin siitähän joutui purkamaan koneen atomeiksi jolloin homma selvisi jo purettaessa.