Tee-se-itse ohjelmoitava ruisku!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tee-se-itse ohjelmoitava ruisku!

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tutkikaapas tätä:

http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Nimi on aika korni mutta ainakin joku suomalainen Toyota-jannu on saanut sen toimimaankin! Tuo siis ohjaa pelkkää spruuttaa mutta ohjelmoitavan sytkän rakennussarja maksaa noin 80 euroa, noista voisi yhteensä saada jotain aikaiseksi? Köyhän miehen Haltec :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

ei aivan turha

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Ei ole aivan turha vehje, jos vain tekee mitä lupaa.

Tosin sytkän ohjaus ja tiedonkeruu pitäisi olla samassa purkissa ruiskun kanssa, jotta kaikki muuttujat olisivat tiedossa ja säätöä voisi tehdä tiedonkeruun pohjalta.

Mikä on muuten halvin kaupallinen vaihtoehto?
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä se ilmeisesti tosiaan toimii, ainakin Fintoys-foorumilla oli joku saanut sen toimimaan.

Onko sillä isompaa väliä ovatko ruisku ja sytty samassa vai eri purkissa? Voihan niitä koneen tunnistimia käyttää ristiin kummallekin ja niiden perusteella päätellä sytkän ennakkoa ja ruuan määrää.

Kaupallisten vaihtoehtojen hinta taitaa pitkälti riippua siitä, kuinka monta anturia ja toimilaitetta härveliin sisältyy. Eikös esmes Hestecin peruskokoonpanon hinta ole pyörinyt jossain 1500 euron kieppeissä? Tuon itse kasattavan himmelin voisi laittaa korvaamaan vaikka LE-Jetiä käyttämällä vanhoja antureita ja toimilaitteita jatekemällä vain uudet ruiskun johtosarjat, ei pitäisi tulla hintaa paljon mitään. Vertailun vuoksi, Motecin pelkkä moottorinohjausyksikkö näytti maksavan kaksi tonnia :?

http://www.aaltonenmotorsport.com/motec/
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin