Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
259
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 453

Avatar
Aquatica
Viestit: 15113
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja apulus »

Aquatica kirjoitti:Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
Nii on, pyöränkulmat oli edellisen omistajan jäljiltä vituillaan vaan ei oo enää kauaa. Ens viikolla uudet renkaat ja vanteet tulossa ja samalla suuntaus.

Paikalla
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

apulus kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
Nii on, pyöränkulmat oli edellisen omistajan jäljiltä vituillaan vaan ei oo enää kauaa. Ens viikolla uudet renkaat ja vanteet tulossa ja samalla suuntaus.
Mikäs sen on aiheuttanut? kolhinut johonkin?

apulus
Viestit: 65
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 09:08
Car(s): Giulia Veloce Q4 '17 ja Mazda Miata '99
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja apulus »

alfa 156 v6 kirjoitti:
apulus kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Samalla näyttäs sisäsyrjä renkaasta olevan aika sileän oloinen?
Nii on, pyöränkulmat oli edellisen omistajan jäljiltä vituillaan vaan ei oo enää kauaa. Ens viikolla uudet renkaat ja vanteet tulossa ja samalla suuntaus.
Mikäs sen on aiheuttanut? kolhinut johonkin?
Ei harmainta hajua. Huoltokuitissa lukee että huomattu renkaiden sisäsyrjien kuluvan liian nopeasti ja pyöränkulmat säädetty sen vuoksi. Eihän tuo mitenkään harvinainen juttu ole.

Mulla on itsellä aina ollut tapana säädättää kulmat kun rengastus vaihtuu niin säädätän nytkin kun uudet vanteet ja renkaat tulee alle.

Paikalla
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5415
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

No ei se tavaton juttu ole, pieni mielenkiinto vaan että missä vaiheessa Giuliasta alkaa alustan komponentteja mennä vaihtoon väljien pallojen vuoksi :) Osat on ainakin ulkoisesti hyvinkin vakuuttavan/järeän näköisiä mutta eipä se välttämättä mitään kerro.

Avatar
155156
Viestit: 2156
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Nykyisen Giulia-esitteen* mukaan alumiiniset vaihtajaläpyskät tulevat vakiona vain Veloce Ti -mallissa (ja varmaan myös Quadrifoglio-mallissa, joka ei ole esitteessä mukana).

Oliko ne läpyskät aikaisemmin vakiona jo Super-varustelusta alkaen?

*http://docs.alfaromeo.fi/esitteet/giulia/#/

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

155156 kirjoitti:Nykyisen Giulia-esitteen* mukaan alumiiniset vaihtajaläpyskät tulevat vakiona vain Veloce Ti -mallissa (ja varmaan myös Quadrifoglio-mallissa, joka ei ole esitteessä mukana).

Oliko ne läpyskät aikaisemmin vakiona jo Super-varustelusta alkaen?

*http://docs.alfaromeo.fi/esitteet/giulia/#/
Ainakin Pack Sport AFS :ssa tämä läpyskällinen urheiluohjauspyörä oli mukana, ja paketti lisävaruste Super-malleihin (koko paketti reilu 2000 eur v. -17) eli lisävaruste on ollut taannoinkin. Veloce ja Q vakiona.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

^^Oma vuoden 2018 vuoden bensakoneinen Giulia Super on melko karvalakkimalli, mutta siinä on myös kyseinen ohjauspyörä ja vaihtolavat, vaikka en niitä erikseen lisävarusteena tilannut. Ilmeisesti ovat jossain kohtaa olleet siis ihan vakiovaruste suomeen tuoduissa Giulioissa.

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Teemuv kirjoitti:^^Oma vuoden 2018 vuoden bensakoneinen Giulia Super on melko karvalakkimalli, mutta siinä on myös kyseinen ohjauspyörä ja vaihtolavat, vaikka en niitä erikseen lisävarusteena tilannut. Ilmeisesti ovat jossain kohtaa olleet siis ihan vakiovaruste suomeen tuoduissa Giulioissa.
Juu, kyllä kaikissa Suomeen tuoduissa tähän mennesä on ollut rattiläpyskät.
- Kari

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

karila kirjoitti:
Teemuv kirjoitti:^^Oma vuoden 2018 vuoden bensakoneinen Giulia Super on melko karvalakkimalli, mutta siinä on myös kyseinen ohjauspyörä ja vaihtolavat, vaikka en niitä erikseen lisävarusteena tilannut. Ilmeisesti ovat jossain kohtaa olleet siis ihan vakiovaruste suomeen tuoduissa Giulioissa.
Juu, kyllä kaikissa Suomeen tuoduissa tähän mennesä on ollut rattiläpyskät.
Esitettä tuossa vain nopeasti pläräsin, voi olla Suomi-paketissa mukana tai sitten kaikki ovat ruksineet nämä. :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Suomiautoissa on käsittääkseni ollut ainakin lähes alusta asti vaihtolavat. En oo törmänny ku tuontiautoissa näihin josta ne puuttuu

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

Päivitystä paljon puhuttuun starttiongelmaan liittyen... Käytin Giulian tänään vuosihuollossa ja samassa yhteydessä päivittivät moottorinohjauksen softan ja huollon mukaan saman softan pitäisi nyt auttaa ja vaikuttaa siihen paljon puhuttuun startin releen temppuiluun ja käynnistysongelmiin varsinkin pakkasella. Nopean vaikutelman perusteella auto tuntuu ainakin nyt lähtevän selkeästi nopeammin (entistä lyhyemmällä startin pyörityksellä) ja paremmin käymään, kun aiemmin ja niin että eron huomaa jo näin lämpimällä säällä, mutta totuushan paljastuu vasta kun tulee taas pakkasta aikanaan. :-D
Viimeksi muokannut Teemuv, 18 Touko 2019, 00:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2491
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Allekirjoitan tämän.

Tuohon on tosiaan softapäivitys. Päivityksen tiedoissa kerrotaan vaikuttavan muunmuassa tuon P26E4 vikakoodin ongelmaan ja ongelman syntyyn.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Oliko tietoa, onko sama päivitys myös dieselille?
Omassa Giulussa oli Teemun yksilön kanssa samaan aikaan vika päällä mutta paikallinen merkkihuolto ei mistään päivityksistä tiennyt mitään (tämä ei sinällään yllätä) :roll:

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

En älynnyt kysyä, mutta voisi olettaa, että ellei samaa päivitystä vielä ole dieseliin, niin sellainen on tulossa myöhemmin. Sen huollon edustaja tosin sanoi, että tämä päivitys oli tullut heidän tietoonsa viime viikolla, joten aika tuore juttu on ilmeisesti kyseessä. :-D

Avatar
Jarsan
Viestit: 2491
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

En tiedä onko samaa päivitystä dieselille.

Tuosta ei mitään erillistä service news-tiedotetta löydy, vaan nuo päivitykset ja niiden suppeat selitykset näkyvät testerillä (WiTech 2.0), kun auto töpselissä kiinni.

jamper
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 22:20

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jamper »

Jarsan kirjoitti:En tiedä onko samaa päivitystä dieselille.

Tuosta ei mitään erillistä service news-tiedotetta löydy, vaan nuo päivitykset ja niiden suppeat selitykset näkyvät testerillä (WiTech 2.0), kun auto töpselissä kiinni.
Tuommoisen itse löysin viimeisistä service news listasta.
10.010.19, korvaa päiväyksellä 22/03/2019 varustetun saman numeroisen service newsin. Seuraaviin vikakoodeihin:
P0002 - Fuel volume regulator control circuit "A" – Performance.
P026E - Supercharger air radiator coolant pump performance.
P1066 - Deactivation time for the oil supply solenoid valve for cylinder 1 out of range.
P26E4 - Starter motor relay circuit "B".
P2B61 - Engine coolant flow regulation valve stuck closed.
P2BC1 - LT water pump regulating module.
U1008 - LIN 1 Bus

Tuo on ainakin on vaan bensa vehkeeseen. Mistäs kohtaa muuten löytää service newsin päivämäärän. Mitä tuo yläkulmasta löytävä numerosarja 1056 3 061 RA kertoo? Yksilöikö tuo SN:n ?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2491
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tuli tarkastettua vain dieselin osalta ja sille vastaavaa SN:ää ei löydy.

Päivämäärää ei taida nähdä mistään, kun eivät päivää noita jostain syystä.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Mistäs näkisi näiden uusien Giulia mallien eri moottorien (diesel / benziino) kiihtyvyyden 0-100 km/h helpoiten?

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Waverunner kirjoitti:Mistäs näkisi näiden uusien Giulia mallien eri moottorien (diesel / benziino) kiihtyvyyden 0-100 km/h helpoiten?
Google: Giulia 0-100

-> http://www.autowiki.fi/index.php/Alfa_R ... ulia_(952)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Tattis!

Tuo 280 heppainen olisi varmasti nasta laite.

Tuon mukaan 5,1 s 0-100 km/h eli aivan riittävä ;=D

Loppupeleissä tuohon 510 hp ylilyöntiin (3,8 s) ero yllättävän pieni.

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nollista lähtiessä saattaa Q:n etuvetareiden puute tuoda tiettyä rajoittavuutta, kun Veloce voi repiä täyyyysiä heti lähdöstä kaikilla neljällä kulmalla. 50-150 alkanee ero korostua selkeämmäksi, 100-200 puhumattakaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Polforea kirjoitti:Nollista lähtiessä saattaa Q:n etuvetareiden puute tuoda tiettyä rajoittavuutta, kun Veloce voi repiä täyyyysiä heti lähdöstä kaikilla neljällä kulmalla. 50-150 alkanee ero korostua selkeämmäksi, 100-200 puhumattakaan.
Jep, eikös tuon 280 hp koneen saanut automaattivaihteistolla?

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Taitaa alkaa olla harvemmassa se manuaalitarjonta. Jos johonkin ei saa automaattia niin se on ihan pahnan pohjimmainen kulimalli.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Polforea kirjoitti:Taitaa alkaa olla harvemmassa se manuaalitarjonta. Jos johonkin ei saa automaattia niin se on ihan pahnan pohjimmainen kulimalli.
Ja hyvä näin. Tuon 510 hp taisi olla vain manuaaliaskilla ja jää itseltäni siksi hommaamatta joskus käytettynä. Siksi piti varmistaa että edes tämän saa automaattina.

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nnnope, kyllä Q:n saa automaattina (ja syytä onkin, se kun on nopeampi). Suomenkin Quadrifoglioista taitaa yli puolet olla automaatteja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Polforea kirjoitti:Nnnope, kyllä Q:n saa automaattina (ja syytä onkin, se kun on nopeampi). Suomenkin Quadrifoglioista taitaa yli puolet olla automaatteja.
Ok, no nythän tämä rupeaa käymään kalliiksi ;=D

Puolet? 1 vai 2 kpl? (pikku kevennys, älä ymmärrä väärin)

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Waverunner kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Nollista lähtiessä saattaa Q:n etuvetareiden puute tuoda tiettyä rajoittavuutta, kun Veloce voi repiä täyyyysiä heti lähdöstä kaikilla neljällä kulmalla. 50-150 alkanee ero korostua selkeämmäksi, 100-200 puhumattakaan.
Jep, eikös tuon 280 hp koneen saanut automaattivaihteistolla?
Käsittääkseni QV on ainoa bensa-Giulia jonka saa manuaalina. Diesel manuaali on olemassa joskin harvinainen eläin sekin luonnossa.

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Waverunner kirjoitti: Tuo 280 heppainen olisi varmasti nasta laite.
Tuon mukaan 5,1 s 0-100 km/h eli aivan riittävä ;=D
Loppupeleissä tuohon 510 hp ylilyöntiin (3,8 s) ero yllättävän pieni.
Itseasiassa Wikipedian mukaan Eurooppalainen 206kW / 400Nm Q4 kiihtyvän 4.9s 0-100km/h ja USA-mallinen Q4 taas 209kW / 415 Nm kanssa kiihtyvän 5.1s 0-97km/h.

Ei kai 375kW ole mikään ylilyönti urheilusedaniin nykyaikana?

P.S. PS <-> BHP <-> hp <-> kW määritelmistä lisää: https://www.carthrottle.com/post/whats- ... kw-and-ps/

P.P.S. 0-100 km/h mittauksissakin on muuten aika paljon eroja. Osa lähtee oikeasti paikaltaan ja mitataan kahteen suuntaan samalla radalla kun taas osa ottaa pienen rullauksen voimalinjan säästämiseksi.

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Paikaltaan on ainoa oikea. 1-100 ei vaan ole 0-100.

Waverunner kirjoitti:Puolet? 1 vai 2 kpl? (pikku kevennys, älä ymmärrä väärin)
3/5, aineistopäivä 30.9.2018 :)
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

mielestäni mitään Giuliaa ei saa enää manuaaliaskilla? noista kiihtyvyyksistä vielä sinne 5 alkaviin numeroihin voi päästä helpostikin mutta ne viimeiset sekunnit ja kymmenykset vaativat jo tehoa ja pitoa reilusti. Giuliassa ei ole edes kunnon launch controllia.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti: ^Paikaltaan on ainoa oikea. 1-100 ei vaan ole 0-100.
"GPS + kiihtyvyysanturi kännykässä ja launch control autossa" -sukupolven jyrkkää näkökantaa ;)

Alunperinhän 1 ft roll-out oli aina mukana kun mittauskalusto ei käytännössä pystynyt toistettaviin mittauksiin aidosti paikaltaan. Ja kyllähän kaupasta saatavista autoista hajosi voimansiirtoa ja alustaa aikaa ennen launch control / luistonestoelektroniikkaa.

Nopealla autolla 1ft roll-out taitaa antaa itseasiassa aika lailla enemmän kuin 1 km/h, olisikohan lähempänä 5 km/h?

Avatar
karila
Viestit: 1190
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Uusimmassa Moottori-lehdessä toimittaja testiajanut Giulia veloce diesel vs. uusi ( g20)bmw 320 xdrive 2.0 diesel.
Mutkatietestissä toimittajan mukaan Giulia ei pärjännyt hallittavuudessa bemulle, vaan menetti otteen tiehen alemmassa nopeudessa ennen bemua. En usko :evil:

Kaipasi myös Giulian sporttipenkkiin etuosan korkeussäätöä. Olisi opetellut käyttämään penkin säätöjä :evil:
- Kari

Avatar
Polforea
Viestit: 11551
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Niin, 5-100 on vielä enemmän eri asia kuin 0-100, kuin 1-100. Kyllähän se ymmärrettävää on, että voimansiirron säästäminen ja mittaustekniikka tukevat vauhdista lähtöä, mutta kyllä sitä minusta sopisi ottaa rehellisesti vaikka just se 5-100 ja ilmoittaa niin.

Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Polforea kirjoitti:
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Elä unohda snagarin parkkista ja *illurallin varikkoa! Tai nehän vasta onki markkinaa...

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Polforea kirjoitti: sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Teollisuuden yhteinen metriikka. Digikameroissa oli pikselien määrä aikanaan "The Metrics", ensimmäinen kysymys mitä allekirjoittanutkin saa illalla nakkikioski jonossa on "paljonko nousee penkiltä", jne.

Vauhdikkaampien autojen osastolla tuohon 0-100 rinnalle on tullut 'ring-time. Ja jenkkilässä muuten 1/4 miles aika oli lähes 0-60 mph veroinen metriikka.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

karila kirjoitti:Uusimmassa Moottori-lehdessä toimittaja testiajanut Giulia veloce diesel vs. uusi ( g20)bmw 320 xdrive 2.0 diesel.
Mutkatietestissä toimittajan mukaan Giulia ei pärjännyt hallittavuudessa bemulle, vaan menetti otteen tiehen alemmassa nopeudessa ennen bemua. En usko :evil:
BMW Serie 3 2019 - (moose test), eipä tämä versio ainakaan kovin ihmeelliseltä vaikuta.
https://youtu.be/oQZVo9kO9HI
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Polforea kirjoitti:
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Valitettavasti me ollaan jo eellä!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:
Polforea kirjoitti:
Toisaalta, 0-100 on oikeasti melko turha arvo. Sillä ei voiteta radalla eikä ohiteta maantiellä, sen ainoa arvo on markkina-arvo.
Valitettavasti me ollaan jo eellä!
Mä kattelin varmaan viimeksi kouluikäisenä 60-luvun lopulla oliko kahvipakettien ? autokeräilykorteista tuota mittaria ; toinen kova juttuhan on teho/painosuhde. Tuolloin pikkupojan mieltä kiehtoi Alfan Giulian yllättävän hyvä tehopainosuhde ja Ferrarin Dinon muodot :wink:

Noin 50:een vuoteen sen jälkeen en ole muuta käyttänyt kuin takapuolidynoa .... :mrgreen:
952:n tapauksessa se sanoi heti: riittävä papalle
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Olen varmaan eka, joka miettii ZF :n laatikkoon öljynvaihtoa kun sisäänajo on jo tehty :-D Öv-huolto kun on jo muutenkin tulossa niin buukkasin ESS:stä vaihdelaatikollekin öljynvaihdon. Se on osaöljynvaihto , ja noin 5 litraa Tutelaa sinne menee.
Samalla myös akun ylläpitolaturi menee paikalleen. Öljyn tiskihinta on aika maltainen,
reilu 40 ekee litralta. Huolto-ohjelmassahan 8HP:n ei ole mitään suositusta, mutta kun tarkoitus on
pitää tätäkin Alfaa piitkään niin tuollainen 60 tkm:n välein tehtävä osavaihto tuntuu hyvältä ajatukselta.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jmi
Viestit: 1584
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Paljonko laatikkoöljyjen vaihto maksaa ilman öljyjä?
Onko bensamalleissa ollut mitään merkittäviä vikoja, onko esim. ketju/kiristimet toimineet koneessa moitteetta?

Avatar
Jiitee
Viestit: 4485
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jmi kirjoitti:Paljonko laatikkoöljyjen vaihto maksaa ilman öljyjä?
Onko bensamalleissa ollut mitään merkittäviä vikoja, onko esim. ketju/kiristimet toimineet koneessa moitteetta?
N. tunnin työ on tuo. Vioista bensamalleissa ei uutta tietoa muuta kuin jo tiedetyt mm.starttireleet ja puolat.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

Unique kirjoitti: "Veloce"-diffuuseri saapui Kiinasta ja näyttää sekä hyvältä, että laadukkaasti tehdyltä. Nyt vain se pakoputki myös tilaukseen, niin päästään asentamaan.

Putkeksi tulee tällainen:
https://remus.eu/catalog/product/view/i ... ategory/4/

Jos diffuuserin hankinta kiinnostaa, niin tämä oli siis tilauslinkki:
https://www.aliexpress.com/item/Black-P ... 66652.html

Hinnaksi tuli 320 taalaa (rahteineen) + 86,32 € (tulli + alv).
Diffuusori (Veloce-replika) on nyt paikallaan. Mitat olivat täsmälleen kohdallaan ja istuvuus hyvä. Asennettuna(kin) näyttää hyvältä ja voin suositella kaikille.

Vaihto tehtiin siten, että vanha diffuusori vedettiin peltisaksilla palasiksi niin, että vain pieni pala jäi jäljelle heijastimien ympärille. Tällöin heijastimen ulkoreunan puolelta nostamalla sai ruuvattua toisen sen alla olevan ruuvin auki. Toinen lähti "ruuvaamalla" väärältä puolelta pihdeillä. Näin vanhan diffuusorin loppupalat lähtivät heijastimien kanssa irti ja heijastimet säilyivät ehjänä. Näin toimien ei puskuria tarvinnut irrottaa.

Samalla asennettiin tuo Remuksen rosteriputki. Ääneen tuli tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla selkeä bassoaksentti. Matkanopeudessa ei huomaa mitään eroa aikaisempaan.
Liitteet
Diffuusori asennettuna.jpg
Diffuusori asennettuna.jpg (63.84 KiB) Katsottu 8250 kertaa
Diffuusori2.jpg
Diffuusori2.jpg (114.81 KiB) Katsottu 8250 kertaa
Viimeksi muokannut Unique, 30 Touko 2019, 17:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

FinPat
Viestit: 8001
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Hiano tuli sanoisi turkulainen.

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

FinPat kirjoitti:Hiano tuli sanoisi turkulainen.
Niin tuli. Seuraavaksi onkin sitten mielessä tämä:
https://shopeurocompulsion.net/blogs/te ... nical-info

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11381
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvältä näyttää!

Tuohon keskelle vielä ulostulo koukulle, niin olisi vielä miehekkäämpi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

JanV
Viestit: 1028
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Näyttää ainakin kuvista istuvan kuten oem. Klipsit olivat varmaan kanssa riittävän pitäviä joten ei ole pelkoa että alkaa repsottamaan. Toi leikkely oli ihan hyvä vaihtoehto koska tuskin sitä orkkista kukaan enää tarvitsee. Mulla ei luonne antanu periksi rikkoa mitään :D

Unique
Viestit: 331
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:Näyttää ainakin kuvista istuvan kuten oem. Klipsit olivat varmaan kanssa riittävän pitäviä joten ei ole pelkoa että alkaa repsottamaan. Toi leikkely oli ihan hyvä vaihtoehto koska tuskin sitä orkkista kukaan enää tarvitsee. Mulla ei luonne antanu periksi rikkoa mitään :D
Kyllä ne muovikiinnikkeet näyttivät aivan samanlaisilta kuin originaalissa. Ei tuo alkuperäisenkään konstruktio vaikuta miltään kovin ihmeelliseltä. Diffuusoria kiinnittäessä täytyy vain olla tarkkana, että jokainen kiinnike painuu kunnolla paikalleen.

Ainoa "kompromissi" tässä asennustavassa (ilman puskurin irrotusta) on se, että heijastimia ei voi ruuvata takaa kiinni. Mutta uskoisin niiden pysyvän paikallaan ihan niiden heijastimessa olevien painettavien kiinnikkeiden avulla. Ja jos irtoavat, niin uusia saa kaupasta noin 12 eur/kpl hintaan.

Teemuv
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Tammi 2018, 17:27

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Teemuv »

En itseasiassa edes ihmettelisi, jos tuo aliexpressin myymä diffuusori olisi sama osa, kuin alkuperäinen, mutta vain ilman "virallisia" leimoja. Niin paljon kuitenkin tunnutaan nykyään tehtävän osia alihankintana Kiinassa. :-D

Vastaa Viestiin