Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onko muilla tapahtunut tällaista; tilasin eBaysta tosiaan akunnavan suojuksen ja kaikki näytti olevan OK. Kuitenkaan ei löytynyt s-postia kaupanvahvistuksesta.
Nyt ei tiedä tuleeko tavaraa tai tuleeko vain lasku luottokortille ja saa perätä tavaraa useampaan kertaan tai tehdä pankille reklamaatio. Jos tilaa tavaran muualta, niin sitten voi tulla sama kama kahteen kertaan.

Muutaman leffan tilasin aiemmin brittifirmalta ja lasku tuli kortille, mutta tavaraa sain perätä monta kertaa ja sitten uhkailla pankilla ja poliisilla. Homma kesti 4 kuukautta melkein, ennenkuin sain leffat kotiini. Kaupanvahvistus kyllä tuli vasta 2-viikkoa tilauksen jälkeen.

Mites muut ovat menetelleet tällaisessa tilanteessa, kun s-postia ei ole tullut kaupanvahvistuksesta.
Onko tässä takana kikkailu brexitin taustalla? Kiva taas ihmetellä, kun tuleekin lasku, mutta tavaraa ei kuulu.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos et sitä vielä tehnyt, niin kahlaa ekana läpi sähköpostin roskapostilaatikko.

Olettaen, että olet rekisteröitynyt eBayn käyttäjäksi näkee tilauksen kyllä sieltä kautta. Oikeasta yläkulmasta My Ebay -> Purchase History.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Polforea kirjoitti:Jos et sitä vielä tehnyt, niin kahlaa ekana läpi sähköpostin roskapostilaatikko.

Olettaen, että olet rekisteröitynyt eBayn käyttäjäksi näkee tilauksen kyllä sieltä kautta. Oikeasta yläkulmasta My Ebay -> Purchase History.
Roskapostissa ei ole. Salasanalla en pääse mihinkään, ei tunnista. Ei onnistu facebookin tunnistus, ei Googlen.Salasanaa en voi muuttaa, pitäisi tulla s-postia siitä, ei tule. Jumissa ollaan...
Väitetään, että joku toinen on kirjautunut minun nimissäni, tuskin.
Tein tilauksen uutena asiakkaana, mutta todellakin ei ole tullut vahvistusta kaupalle.

e: muutama vuosi sitten nettikauppa toimi hyvin. Nykyään on aivan outoja käytäntöjä. Amazon.de taitaa olla ainoa oikein toimiva.

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Jiitee kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Tuo vakuutusyhtiön kautta tullut hinuri oli kyllä kallis-100e. Seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa kyllä lainaan huoltoasemalta starttibuusteria. Samaa suosittelen muillekin,
Tuollainen vaikka mukana niin virtaa riittää hätätilanteisiinkin...
https://m.motonet.fi/fi/tuote/455611/TE ... 600-A-12-V

Prätkiä varten joulupukki saattaa tuoda tuon. JTD:ssa kulkee aina extra-normiakku RC-härpäkkeiden kenttälatausta varten.
Jep, ittelläki mukana tuontapainen siro apukäynnistin varmuudeksi, mallia Tokmanni. Makso jotain 70egee.
Pari autoo oon sillä käyntiin rykäissyt, omaa ei oo vielä tarvinnut, mutta on kyllä kätevä laite, ei oo käynnistyskaapeleita tuon jälkeen enää ikävä.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

aaiitee kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Jos et sitä vielä tehnyt, niin kahlaa ekana läpi sähköpostin roskapostilaatikko.

Olettaen, että olet rekisteröitynyt eBayn käyttäjäksi näkee tilauksen kyllä sieltä kautta. Oikeasta yläkulmasta My Ebay -> Purchase History.
Roskapostissa ei ole. Salasanalla en pääse mihinkään, ei tunnista. Ei onnistu facebookin tunnistus, ei Googlen.Salasanaa en voi muuttaa, pitäisi tulla s-postia siitä, ei tule. Jumissa ollaan...
Väitetään, että joku toinen on kirjautunut minun nimissäni, tuskin.
Tein tilauksen uutena asiakkaana, mutta todellakin ei ole tullut vahvistusta kaupalle.

e: muutama vuosi sitten nettikauppa toimi hyvin. Nykyään on aivan outoja käytäntöjä. Amazon.de taitaa olla ainoa oikein toimiva.
Et käytä PayPalia? Ehdottoman hyvä maksunvälitys eBayssa..

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

Giuliettan takaluukku ei jostakin syystä enää aukea kun avaa kaukosäätimellä keskuslukituksen. Se kuitenkin aukeaa kaukosäätimellä painamalla takaluukun avausnappia avaimesta. Jos takaluukun johtosarjassa olisi vikaa, ei sekään nappi toimisi, vai kuinka? Samaan aikaan myös bensatankin luukku alkanut reistailla. Onko jossain jokin moniliitin tms. joka voisi aiheuttaa nämä molemmat?
Viimeksi muokannut atte iluig, 15 Joulu 2019, 18:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

aaiitee kirjoitti: Roskapostissa ei ole. Salasanalla en pääse mihinkään, ei tunnista. Ei onnistu facebookin tunnistus, ei Googlen.Salasanaa en voi muuttaa, pitäisi tulla s-postia siitä, ei tule. Jumissa ollaan...
Toimiihan se sähköposti varmasti oikein? Saako muut sinne viestejä sisään ja onhan osoite oikein kirjoitettu Ebaylle? Kummalta kuulostaa tuo, ettei mitään pääse läpi.

Jos annoit puhelinnumerosi Ebaylle, on kirjautumisruudussa mahdollisuus tilata tekstiviestinä kertakäyttösalasana.
aaiitee kirjoitti: Väitetään, että joku toinen on kirjautunut minun nimissäni, tuskin.
Missä väitetään? Ebayn kirjautumisruudussa? Sinne tarjotaan myös puhelin- tai chattiyhteyttä kirjautumisongelmien selvittämiseen, ole ihmeessä yhteydessä.

aaiitee kirjoitti:e: muutama vuosi sitten nettikauppa toimi hyvin. Nykyään on aivan outoja käytäntöjä. Amazon.de taitaa olla ainoa oikein toimiva.
Ei Ebayn käytännöt ole mulle muuttuneet merkittävästi ainakaan 10 vuoteen, joten on vähän vaikea hahmottaa että mitä outoja käytäntöjä - kertoisitko lisää?

Vaikka sähköpostia ei ole näkynyt, niin jos tavaraa ei ala järkevässä ajassa näkyä voit reklamoida myös luottokorttiyhtiön kautta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Polforea kirjoitti:
aaiitee kirjoitti: Roskapostissa ei ole. Salasanalla en pääse mihinkään, ei tunnista. Ei onnistu facebookin tunnistus, ei Googlen.Salasanaa en voi muuttaa, pitäisi tulla s-postia siitä, ei tule. Jumissa ollaan...
Toimiihan se sähköposti varmasti oikein? Saako muut sinne viestejä sisään ja onhan osoite oikein kirjoitettu Ebaylle? Kummalta kuulostaa tuo, ettei mitään pääse läpi.

Jos annoit puhelinnumerosi Ebaylle, on kirjautumisruudussa mahdollisuus tilata tekstiviestinä kertakäyttösalasana.
aaiitee kirjoitti: Väitetään, että joku toinen on kirjautunut minun nimissäni, tuskin.
Missä väitetään? Ebayn kirjautumisruudussa? Sinne tarjotaan myös puhelin- tai chattiyhteyttä kirjautumisongelmien selvittämiseen, ole ihmeessä yhteydessä.

aaiitee kirjoitti:e: muutama vuosi sitten nettikauppa toimi hyvin. Nykyään on aivan outoja käytäntöjä. Amazon.de taitaa olla ainoa oikein toimiva.
Ei Ebayn käytännöt ole mulle muuttuneet merkittävästi ainakaan 10 vuoteen, joten on vähän vaikea hahmottaa että mitä outoja käytäntöjä - kertoisitko lisää?

Vaikka sähköpostia ei ole näkynyt, niin jos tavaraa ei ala järkevässä ajassa näkyä voit reklamoida myös luottokorttiyhtiön kautta.
Tuntuu sähköposti toimivan.
Kirjautumisruudussa.
Ebayn käytäntöihin en viitannut, vaan yleisesti. En ole varma olenko Ebaysta tilannut aiemmin, jos niin kauan aikaa sitten. Kerran selasin jotain Ebayn myynti-ilmoitusta jenkeistä ja ilmoituksen tekijä väitti, että olin tilannut tavaraa ja vaati rahaa. Ebay meni tuon saalistajan taakse. No kieltäydyin maksamasta mitään, kun en ollut tilannutkaan, vain selannut ilmoitusta. Sellaista...
Oletko itse reklamoinut luottokorttiyhtiön kautta? Minä olen, enkä enää halua mokomaa s-postisotaa.
Tässä voi taas käydä niin, että rahat otetaan tililtä ja saa ihmetellä tuleeko tavaraa ja milloin.
Tämä nettikauppa on aikamoinen loukku; asiakkaan pitäisi voida jäädyttää maksut, jos ei tilattua tuotetta tule 4 viikon aikana, se olisi kohtuullista. Kumma ettei asiakas voi ajoissa lähetetyllä s-postilla lopettaa rahastusta, kun 4 viikkoa on kulunut.
Vaikuttaa, että jotkut firmat kokeilevat kepillä jäätä, jos vaikka rahat tulisivat, eivätkä lähetä tuotetta.

Zoomistakin kuulemma tavara tulee suomeen viron kautta, silloin sain tapella tuon lähes 4kk. että sain tilaamani tuotteet. Siinä on useita välikäsiä= lähettävä firma(tai useita), ko.maan posti, viron posti, suomen posti. Asiakas ei tiedä missä mättää. S-postia tulee ja menee, aina luvataan, että tavara tulee pian, eikä tule.
Hyvä, jos sinulla on ollut hyvä onni, itse olen joutunut tappelemaan kaksi kertaa kunnolla reilun 20 vuoden aikana, vaikka olen etukäteen tutkinut firmojen maineen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

aaiitee kirjoitti: Kirjautumisruudussa.
Ihan utealiaisuudesta, nappaatko siitä screenshotin? En ole tuollaista nähnyt ja olen kuitenkin ollut kirjautuneena samaan aikaan ainakin kolmelta eri koneelta ihan itsekin. Tämä ei tosiaan tarkoita etteikö moista ilmoitusta voisi olla, siksi olen utelias.

Mitä se chatti- tai puhelinpalvelu sanoo?
aaiitee kirjoitti: Ebayn käytäntöihin en viitannut, vaan yleisesti. En ole varma olenko Ebaysta tilannut aiemmin, jos niin kauan aikaa sitten. Kerran selasin jotain Ebayn myynti-ilmoitusta jenkeistä ja ilmoituksen tekijä väitti, että olin tilannut tavaraa ja vaati rahaa. Ebay meni tuon saalistajan taakse. No kieltäydyin maksamasta mitään, kun en ollut tilannutkaan, vain selannut ilmoitusta. Sellaista...
Tuo on kyllä varsin erikoinen tilanne. Miten se lopulta ratkesi? Kieltäydyit vaan maksamasta ja luopuivat aiheesta?
aaiitee kirjoitti: Oletko itse reklamoinut luottokorttiyhtiön kautta? Minä olen, enkä enää halua mokomaa s-postisotaa.
Olen. En minäkään koskaan tykkää reklamoida enkä lähtökohtaisesti halua sitä tehdä, mutta vähän pakkohan se on jos myyjän puolelta menee vituiksi. Ja jos nyt muuten ei myyjään saa yhteyttä ja hommaa järjesteltyä, niin tuo on ihan validi vaihtoehto.
aaiitee kirjoitti: Tässä voi taas käydä niin, että rahat otetaan tililtä ja saa ihmetellä tuleeko tavaraa ja milloin.
Se on tosiaan vaarana.
aaiitee kirjoitti: Tämä nettikauppa on aikamoinen loukku; asiakkaan pitäisi voida jäädyttää maksut, jos ei tilattua tuotetta tule 4 viikon aikana, se olisi kohtuullista. Kumma ettei asiakas voi ajoissa lähetetyllä s-postilla lopettaa rahastusta, kun 4 viikkoa on kulunut.
Sen voi tehdä, reklamoimalla maksujärjestelijän kautta (luottokorttifirma tai esim. se Paypal) tai mahdollisen myyntisivuston kautta (eli Ebaysta). Sinä kun nyt et pääse Ebay-tiliisi sisään ja vissiin maksoit suoraan luottokortilla, jää jäljelle se luottokorttifirma.

Onneksi nyt on mennyt 4 viikon sijasta 3 päivää, niin ei vielä kannata panikoida. Se lärpäkehän voi tipahtaa postilaatikkoon ja kaikki olla taas hyvin.
aaiitee kirjoitti: Vaikuttaa, että jotkut firmat kokeilevat kepillä jäätä, jos vaikka rahat tulisivat, eivätkä lähetä tuotetta.
Kyllä, jotkut tekevät tätäkin.
aaiitee kirjoitti: Hyvä, jos sinulla on ollut hyvä onni, itse olen joutunut tappelemaan kaksi kertaa kunnolla reilun 20 vuoden aikana, vaikka olen etukäteen tutkinut firmojen maineen.
Olen minäkin päässyt reklamoimaan ja vääntämään, vähän enempikin kuin kahdesti tuolla aikajanalla. Tilauksia kuitenkin on takana satoja (juuri nytkin matkalla 3kpl), joten pääosin nuo on mulla menneet aivan putkeen.

Käytäntö-/kulttuurimuutosta en ole kyllä noteerannut muuten kuin sen suhteen, että maksupalvelut ja sitämyöten kuluttajansuoja on parantunut ajan myötä, mutta voi olla että muutosta on tapahtunut enempi kaupoissa, joita minä en ole käyttänyt. Esim. mainitsemasi Zoom ei ole minulle kauppana tuttu (Zoom -videoneuvottelupalvelu vähän on, sekä ZoomOnline -niminen leffakauppa Ebayssa).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

On minulla ollut pari muutakin keissiä. Olen tilannut netistä kyllä useita kymmeniä kertoja.

Thanks.
Your order was placed.

Tilasin uudelleen tuolta tuon tuotteen ja tallensin tuon koneelleni. Sama homma oli edelliselläkin kerralla, siis tuli tuollainen vahvistus, mutta en ole saanut vieläkään vahvistusta s-postilla. Kyllä vahvistus tilaukselle pitää tulla parissa minuutissa, ei kahdessa viikossa! Yritin ennen tämänpäiväistä tilausta selvittää asiaa chatilla, mutta se ei toiminut.
Nyt tulee kai kaksi 35e osaa ja saa selvittää sitten toisen palautusta.
Tuo 4 kuukauden keissi alkoi samalla tavalla, sain s-postitse vahvistuksen tilauksesta vasta 2 viikon kuluttua.
Tuo Zoom oli kohdallani tuo elokuvien myyjäfirma.

e: chattiruutu oli näköjään peittynyt työpöydälle tämän foorumin alle. Chattasin asian. Kertoivat, että s-postit voivat jäädä tulematta, vaikka olisi hyväkin tietokone! Nyt pitäisi tulla vain yksi tuote. Kiitoksia tuosta chattivinkistä, siinäkin oli aika hakeminen.
Tuntuu oudolta, kun s-postiosoitteeni on oikein ja muista firmoista tulee s-postit minulle.
Viimeksi muokannut aaiitee, 15 Joulu 2019, 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ilmeisesti kuitenkin chattituki sai tunnuksesi resetoitua tai salasanannollausviesti pääsi vihdoin perille, jos pääsit tunnuksellasi sisään ja tilaamaan uudestaan. Vai loitko uuden tunnuksen tai tilasitko kirjautumatta?

Kyllä, sen vahvistussähköpostin pitäisi tulla käytännössä heti. Jos sähköpostipalvelin keksii greylistata viestin, voi siihen tulla parin tunnin viive, muttei missään nimessä päiviä.

Zoomonlinelle olen reklamoinut kerran, lauantaina 31.8.2019 eli ihan tuossa loppukesästä leffapaketista, jonka tilasin 15.8.2019. Vastasivat kauhealla viiveellä vasta maanantaina 2.9.2019 ja lähettivät korvaavan paketin matkaan 6.9.2019. 1.10.2019 molemmat paketit olivat minulla, tulivat tosiaan Tallinnasta. Joko ovat oppineet sinun tapauksesi jälkeen asiakaspalvelua tai tulos riippuu sitiä, kuka sattuu viestin ottamaan käsittelyyn (tämä ei ole hyvä asia asiakkaiden kannalta) tai siitä, minkä sivuston kautta ostokset tekee (tämäkään ei ole hyvä asia - minä olen heiltä ostanut Ebayn kautta). Aiemmat ostokseni heiltä ovat menneet ok, joten aiempaa reklamaatiokokemusta minulla ei heistä ole.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tilasin kirjautumatta. Kiitos, että vastasit. Meidän kuluttajien on syytä vaihtaa kokemuksia nettikaupasta, muuten meitä viedään, kuin litran mittaa.
Toivottavasti nyt tulee vain yksi akunnavan suojus ja vain yksi lasku siitä. Noissa firmojen nettisivuissa on kauhea kahlaaminen. Tilaus sujuu, mutta yhteydenpito on aikaavievää, jos joku asia menee pieleen. Suomalaisissa nettisivuissa on vielä vaikeampaa, tuntuu tarkoitushakuiselta. Kuluttajaviranomaisetkin ovat samaa mieltä. Olen useista asioista joutunut tekemään reklamaatioita kuluttajaviranomaisille. Toisilta neuvojilta tuntuu sielläkin puuttuvan työmoraali kokonaan, eivät viitsi hoitaa hommiaan, olen törmännyt sellaiseen, puhelimitse ei tietysti kannata mitään asiaa hoitaa, kaikki kirjallisesti. Ennen sentään sai minun nuoruudessani hoidettua asioita puhelimitse, nyt noudatetaan sanontaa "vaimoa voi kusettaa puhelimessa, koiraa ei".

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tilasin juuri (n. 5min sitten) ebayn kautta umpion kiinnikkeen harmaaseen tojotaan. Tilausvahvistus tuli sähköpostiin minuuteissa. Tuote sitten lienee tulossa joskus ensi vuonna. (Ebayn kautta tilattu umpio tuli suurinpiirtein viikossa)
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Miksi et tee vaan uutta tunnusta sinne eBayhin? Jos sähköposti on sinne jo rekattu, palauta se salasana siihen sähköpostiin ja voilá.

Paljon helpompi seurata ja käsitellä noita tilauksia...

PS.
Itse tilannut jokusen sataa kertaa eBaysta, yleensä just joltain kiinan perähikiän "kauppiaalta" jotain sentin pahkuroita, joissa kestää vähintään 4vk toimittaa.

Muistaakseni neljä kertaa olen reklamoinut. Kerran siitä, kun tuli väärää tavaraa. Kaksi kertaa siitä, että tavara ei ollut niin sopivaa kuin väittivät (panssarilaseja kaarevalle kännykän näytölle), kerran kun ei tullut tavaraa lainkaan.

Tuon ensimmäisen riitautin PayPalin kautta vielä uudestaan, kun myyjä suostui väärästä tavarasta hyvittämään vain osan myyntihinnasta, vaikka myönsi itse lähettäneensä väärää.
Pari päivää meni ja PayPal palautti loputkin rahat.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

aaiitee kirjoitti:Tilasin kirjautumatta.
Tuolloin sähköpostiosoitteen joutunee kirjoittamaan uusiksi tai vähintään tarkistamaan joka kerta ja sitä tuskin kirjoittaa väärin kerta toisensa jälkeen, joten eiköhän siellä sitten ihan vikaavikaavikaa jossain ole.

aaiitee kirjoitti: Tilaus sujuu, mutta yhteydenpito on aikaavievää, jos joku asia menee pieleen. Suomalaisissa nettisivuissa on vielä vaikeampaa, tuntuu tarkoitushakuiselta.
Tuo ei valitettavasti rajoitu myyntitouhuun, vaan monessa muussakin pyritään karsimaan asiakkailta pois mahdollisuus vapaaseen palautteeseen ja yhteydenottoon.

aaiitee kirjoitti: Kuluttajaviranomaisetkin ovat samaa mieltä. Olen useista asioista joutunut tekemään reklamaatioita kuluttajaviranomaisille. Toisilta neuvojilta tuntuu sielläkin puuttuvan työmoraali kokonaan, eivät viitsi hoitaa hommiaan, olen törmännyt sellaiseen
Minä olen sieltä kohdannut tyypin, joka oli täysin pihalla, mutta vissiin sen verran ylpeä työstään, että ei kuitenkaan vaivutunut etsimään ketään joka ymmärtäisi edes otsikkoa, sekä tyypin, joka suorastaan ohjeisti liioittelemaan ja ehkä jopa valehtelemaan reklamoinnissa. Molemmilta kerroilta jäi fiilis, että nyt maksetaan palkkaa ihan väärälle ihmiselle tuosta työstä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Keittiöremontit ovat kaoottisia tavarantoimittajien suhteen. Tilasin kuukausi etukäteen keittiökoneita ja sovin toimituspäivän. Muistaakseni missään firmassa ei kunnioitettu tehtyä sopimusta. Koneita ei toimitettu sovittuna aikana, eikä vaivauduttu ottamaan yhteyttä asiakkaaseen. Liesituuletinta ei ollut edes ja sanottiin, että toimitus kestää 2 viikkoa, jos nyt tilataan;siis nyt, vaikka tilaus oli tehty viikkoja aiemmin! Asentajat olivat paikalla ja sanoin, että ne eivät voi odottaa, kuin kanat orrella. Jouduin sitten ottamaan aivan erilaisen tuulettimen, jonka sai nopeammin. Koko ajan joutui säätämään, että asentajilla olisi ollut työtä tehtävänä.
Olen rakentamisem ammattilainen, mutta en ole koskaan nähnyt tuollaista käytöstä, kuin kodinkonekauppiailla.
He eivät välitä tuon taivaallista asiakkaasta...
Valitin kuluttajaneuvojalle. Puhelimessa oli typykkä, joka sanoi, että minun olisi pitänyt korostaa, että tavarat pitäisi tuoda sovittuna aikana, koska on keittiöremontti.
Olin parkkihallissa ja seinät raikuivat, kun raivostuin typylle ja sanoin, että mitä kaikkia runoja hänen mielestään pitäisi lausua kodinkonemyyjälle? Kun sovitaan toimituspäivästä, niin sen tulee pitää, muuten on kyse sopimusrikkomuksesta.
Tilausvahvistuksen saantikin oli kiven alla; piti siitäkin muistuttaa usein.
Ei normaalissa asunnossa ole tiloja kaikkia kodinkoneita ja kalusteita varten, kun täytyisi asua ja elääkin ja purkutöillekin olla tilaa.
Voin kuvitella, miten tavallisella kuluttajalla keittiöremontti sujuu, kun ammattilaisenkin remontti torpedoidaan kodinkonemyyjien toimesta. Itse kalusteet tulivat ajallaan, kun itse suunnittelin kalustuksen ja mitoituksen, kaikki toimi aika hyvin.
Tämän kokemuksen jälkeen minulle on aivan turha suomalaisten nettimyyjien valitella kaupan vähyyttä. Mieluummin tilaan ulkomailta, jos mahdollista, aina ei ole.
Yksi tuttu ja luotettava myyjä minulla oli, mutta kodinkoneketju lopetettiin ja siirtyi nettiketjuksi ainoastaan. Hän oli ainoa, joka teki, mitä lupasi, tuli ostettua useita koneita vuosien aikana!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Aquatica kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Jos et sitä vielä tehnyt, niin kahlaa ekana läpi sähköpostin roskapostilaatikko.

Olettaen, että olet rekisteröitynyt eBayn käyttäjäksi näkee tilauksen kyllä sieltä kautta. Oikeasta yläkulmasta My Ebay -> Purchase History.
Roskapostissa ei ole. Salasanalla en pääse mihinkään, ei tunnista. Ei onnistu facebookin tunnistus, ei Googlen.Salasanaa en voi muuttaa, pitäisi tulla s-postia siitä, ei tule. Jumissa ollaan...
Väitetään, että joku toinen on kirjautunut minun nimissäni, tuskin.
Tein tilauksen uutena asiakkaana, mutta todellakin ei ole tullut vahvistusta kaupalle.

e: muutama vuosi sitten nettikauppa toimi hyvin. Nykyään on aivan outoja käytäntöjä. Amazon.de taitaa olla ainoa oikein toimiva.
Et käytä PayPalia? Ehdottoman hyvä maksunvälitys eBayssa..
Ehkä pitäisi, käytin aiemmin, mutta luovuin sitten siitä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

mattijus kirjoitti:Tilasin juuri (n. 5min sitten) ebayn kautta umpion kiinnikkeen harmaaseen tojotaan. Tilausvahvistus tuli sähköpostiin minuuteissa. Tuote sitten lienee tulossa joskus ensi vuonna. (Ebayn kautta tilattu umpio tuli suurinpiirtein viikossa)
En tiedä, onko minulla ongelmaa siinä, että kone on iMac mini ja selain Outlook. Oliskohan joku yhteensopivuusongelma, joka tuottaa konflikteja joissain tapauksissa? Ehkä Outlook tuottaa sitten lähettäjä/vastaanottaja yhteyksissä knflikteja?
Osaako joku tietävä kertoa tästä? Pitäisikö jotain muuttaa, että kaikki s-postit tulevat ja lähtevät niinkuin kuuluukin?
Muuten iMac mini toimii hyvin, mutta s-postissa on tosiaan ollut joskus ongelmia...

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

Ööö Giulietta topic lähteny vähän laukalle :)
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Kehitys kehittyy, ei mun giulietoissa ollut Toyotan umpioita eikä keittiötä eikä myöskään imaccia ym. Harkitsen vahvasti G: n hankintaa jälleen.

Anteeksi

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

atte iluig kirjoitti:Giuliettan takaluukku ei jostakin syystä enää aukea kun avaa kaukosäätimellä keskuslukituksen. Se kuitenkin aukeaa kaukosäätimellä painamalla takaluukun avausnappia avaimesta. Jos takaluukun johtosarjassa olisi vikaa, ei sekään nappi toimisi, vai kuinka? Samaan aikaan myös bensatankin luukku alkanut reistailla. Onko jossain jokin moniliitin tms. joka voisi aiheuttaa nämä molemmat?
Tämän raksan keskellä voisin heittää että voi tuossa kaikesta huolimatta olla yksittäinen johto poikki peräkontin läpiviennistä. Voit avata sen luukun ja käännellä sitä eri asentoihin samalla kun painelet sitä Alfan logoa. Jos se saa kontaktin jossain kohtaa, niin sen kuulee kun lukko käy auki. Toki myös se kontin nappula voi olla rikki tai jäässä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Radio boottaa itsekseen ajossa. Eli pimenee ja käynnistyy heti perään itsekseen. Välillä monta kertaa putkeen. Välillä tätä ei tapahdu päiviin. Välillä tapahtuu äkkiliikkeissä (jarrutus) ja välillä tasaisessa maantieajossa.

Todennäköisesti kyse heikosta liitännästä? Vai voiko joku virhesignaali saada tuon boottaamaan?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulla aiheutti sekä USB-BT-mokkula että huono akku tuota efektiä.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

matti_vuorio kirjoitti:
atte iluig kirjoitti:Giuliettan takaluukku ei jostakin syystä enää aukea kun avaa kaukosäätimellä keskuslukituksen. Se kuitenkin aukeaa kaukosäätimellä painamalla takaluukun avausnappia avaimesta. Jos takaluukun johtosarjassa olisi vikaa, ei sekään nappi toimisi, vai kuinka? Samaan aikaan myös bensatankin luukku alkanut reistailla. Onko jossain jokin moniliitin tms. joka voisi aiheuttaa nämä molemmat?
Tämän raksan keskellä voisin heittää että voi tuossa kaikesta huolimatta olla yksittäinen johto poikki peräkontin läpiviennistä. Voit avata sen luukun ja käännellä sitä eri asentoihin samalla kun painelet sitä Alfan logoa. Jos se saa kontaktin jossain kohtaa, niin sen kuulee kun lukko käy auki. Toki myös se kontin nappula voi olla rikki tai jäässä.
Jep, jos en ihan väärin muista niin se sähkölukkohan on korin puolella. Jos kaapelivaurio läpiviennin kohdalla niin olis aikas loogista että kaukkarista toimii mutta kontin logosta ei koska käsky lukolle menee aiemmin mainitun läpiviennin kautta.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

fahlsjy kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:
atte iluig kirjoitti:Giuliettan takaluukku ei jostakin syystä enää aukea kun avaa kaukosäätimellä keskuslukituksen. Se kuitenkin aukeaa kaukosäätimellä painamalla takaluukun avausnappia avaimesta. Jos takaluukun johtosarjassa olisi vikaa, ei sekään nappi toimisi, vai kuinka? Samaan aikaan myös bensatankin luukku alkanut reistailla. Onko jossain jokin moniliitin tms. joka voisi aiheuttaa nämä molemmat?
Tämän raksan keskellä voisin heittää että voi tuossa kaikesta huolimatta olla yksittäinen johto poikki peräkontin läpiviennistä. Voit avata sen luukun ja käännellä sitä eri asentoihin samalla kun painelet sitä Alfan logoa. Jos se saa kontaktin jossain kohtaa, niin sen kuulee kun lukko käy auki. Toki myös se kontin nappula voi olla rikki tai jäässä.
Jep, jos en ihan väärin muista niin se sähkölukkohan on korin puolella. Jos kaapelivaurio läpiviennin kohdalla niin olis aikas loogista että kaukkarista toimii mutta kontin logosta ei koska käsky lukolle menee aiemmin mainitun läpiviennin kautta.
Ja väärinhän mä muistin, tässähän on se solenoidi nimenomaan on luukun puolella.. :oops: :oops:

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

sataviisysi kirjoitti:Kehitys kehittyy, ei mun giulietoissa ollut Toyotan umpioita eikä keittiötä eikä myöskään imaccia ym. Harkitsen vahvasti G: n hankintaa jälleen.

Anteeksi
Tuu hakemaan mun pois niin pääsen autokaupoille :-D

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Noita on ollut jo pari, seuraava on uusi malli jos sellainen vielä tulee tai sitten joku 15-16 helmi qv jos on järkevässä hinnassa. Vaihtokaarassa oli ihan ok qv, mutta saisi olla pienemmillä kilsoilla ja sekin meni ilmeisesti joku vaihtoi nuorempaan - hinta oli ensin 22900 ja sit pomppasi oliko 31000 ja meni kaupaksi. Mikä lie tuon hintamuutoksen takana (hanu tietää:), no hyvä jos meni kaupaksi ei tarvii ite sitäkään funtsailla.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Aquatica kirjoitti:^
Mulla aiheutti sekä USB-BT-mokkula että huono akku tuota efektiä.
Akku on vasta reilun vuoden ikäinen ja Start&Stop toimii hyvin, eli en epäile akkua. USB:ssä ei ole kuin kännykän latausjohto, joten tuskin tuokaan häiritsee. Jotain häikkää kyllä sähköissä saattaa yleisellä tasolla olla kun ajovalojen kirkkaus tuntuu ajossa "nytkähtelevän" ja samoin ajotietokoneen kirkkaus. Katossa olevan sisävalonkin kirkkaus välillä välkkyy.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Löytyy korjaamotiedotetta joka sopii oireeseen ja vähemmän yllättäen tarvitsisi softaan päivitystä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Jarsan kirjoitti:Löytyy korjaamotiedotetta joka sopii oireeseen ja vähemmän yllättäen tarvitsisi softaan päivitystä.
Missä huollossa onnistuu softien päivitykset ja paljonko ne yleensä maksaa? Autokeskus, Arita, AutoMilano?

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Cloverleaf kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Mulla aiheutti sekä USB-BT-mokkula että huono akku tuota efektiä.
Akku on vasta reilun vuoden ikäinen ja Start&Stop toimii hyvin, eli en epäile akkua. USB:ssä ei ole kuin kännykän latausjohto, joten tuskin tuokaan häiritsee. Jotain häikkää kyllä sähköissä saattaa yleisellä tasolla olla kun ajovalojen kirkkaus tuntuu ajossa "nytkähtelevän" ja samoin ajotietokoneen kirkkaus. Katossa olevan sisävalonkin kirkkaus välillä välkkyy.
Nyt kaivattaisiin helppiä. Tänään alkoi yhtäkkiä radio sammumaan tosi usein, ja samalla katosi TCT-vaihteistosta automaattiominaisuus! Huolimatta vaihdekepin sivusuuntaisesta asennosta, niin vaihde näkyi ajotietokoneessa ja se ei itsekseen enää vaihtunut. 20 km ajoin moottoritietä "manuaalilla", ja radio sammui monta kertaa ja samoin tuntui ajovalotkin välkähtävän aina kun vaihdoin vaihdetta. Pääsin moottoritien rampille, niin tuli CHECK TRANSMISSION, MANUAL MODE NOT AVAILABLE ja paljon värikkäitä valoja, minkä seurauksena automaatti alkoi taas toimia. Pääsin 500 metriä eteenpäin, hidastin liikenneympyrään, ja sitten loppui autosta puhti. Hidasta kävelyvauhtia pääsin ajoradalta pois. Sammutin auton, eikä auto edelleenkään liikkunut, vaikka moottori kiersi ja vaihteiston punainen valo paloi. Sammutin auton pariksi minuutiksi ja sitten matka jatkui kuin ei mitään olisi. Tulin kotiin ja yritin lukea Torquella vikakoodit, mutta ei kuulemma ole vikakoodeja ECUn muistissa.

Huomenna olisi tarkoitus lähteä 500 km päähän joulua viettämään tällä autolla. Yritän käydä tuota Espoon Aritalla näyttämässä aamulla, jos ottavat vastaan, mutta kaikki vinkit ja neuvot otetaan foorumilaisilta huomioon.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

En lähtis tolla autolla reissuun. Akku söko, laturi ei lataa tjms.... Vie Automilanoon vikakoodin lukuun.
- Kari

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Aika osuva diagnoosi. Arita sanoi, että laturi on sökö ja akku myös finaalissa. Lupasivat auton maanantaiksi, eli isot plussat heille jos kuntoon saavat, niin pääsen joulunviettoon.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mahtaako Torque apillä päästä TCT:n sisälle?
Makaroonia jo vuodesta -98

edamski
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Joulu 2019, 21:28
Paikkakunta: Nokia

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja edamski »

Moi.
Loin juuri tunnuksen tänne kun harkinnassa on usean uutena ostetun Fiatin jälkeen vaihtaa merkkiä. Giulietta 1.4 bensa Multiair TCT vm. 2015—> ja alle 100 000 km ajomäärän omaava on haussa. Jos vihdoin saisi automattivaihteisen auton.
Arvelin että täältä saisi valistusta aiheeseen. Semmoinen on arvelluttanut että uskaltaako hankkia Giulietta TCT-lootalla kun toisinaan vedän autolla peräkärryä? Soveltuuko tuo loota sellaiseen vai hajooko?

Entä mitä asioita pitäisi sopivaa MA-TCT -yksilöä etsiessä ottaa huomioon?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla on ollut tuo manuaaliGiulietta n.5-6v. Ei pahempia murheita. Vasemman takavalon piuha oli rikkoutunut ja korjattiin, Automilanossa tiedettiin tuo ominaisuus ja korjaus oli joku130-150e. Ei sen jälkeen ongelmia piuhojen kanssa 3 vuoteen.
Kylmiltään lootassa voi olla ongelmia 1 vaihteelta 2 siirtymisessä. Tuokin on ominaisuus, eikä aina esiinny. Itsekään en huomannut pitkään aikaan ostettuani auton käytettynä. Auton lämmettyä tuota esiintyy harvemmin, eikä aina kylmänäkään.
Pidän autoa vähävikaisena, vaikka hinnat ovat hyvinkin kohtuulliset, omallani oli ajettu jotain 70000km ostaessani sen, nyt on hieman yli 90000, ajan siis hyvin vähän.
Voin suositella, ainakin manuaalia omien kokemusten puitteissa.
Muilla suunnilleen samanlaisia kokemuksia, mitä olen lukenut palstaa ja olen lukenutkin!

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

aaiitee kirjoitti:Minulla on ollut tuo manuaaliGiulietta n.5-6v. Ei pahempia murheita. Vasemman takavalon piuha oli rikkoutunut ja korjattiin, Automilanossa tiedettiin tuo ominaisuus ja korjaus oli joku130-150e. Ei sen jälkeen ongelmia piuhojen kanssa 3 vuoteen.
Kylmiltään lootassa voi olla ongelmia 1 vaihteelta 2 siirtymisessä. Tuokin on ominaisuus, eikä aina esiinny. Itsekään en huomannut pitkään aikaan ostettuani auton käytettynä. Auton lämmettyä tuota esiintyy harvemmin, eikä aina kylmänäkään.
Pidän autoa vähävikaisena, vaikka hinnat ovat hyvinkin kohtuulliset, omallani oli ajettu jotain 70000km ostaessani sen, nyt on hieman yli 90000, ajan siis hyvin vähän.
Voin suositella, ainakin manuaalia omien kokemusten puitteissa.
Muilla suunnilleen samanlaisia kokemuksia, mitä olen lukenut palstaa ja olen lukenutkin!
Ihan ok infoa, vaikka yllä tosin kysytään TCT laatikko Giulietasta...
- Kari

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

edamski kirjoitti:Moi.
Loin juuri tunnuksen tänne kun harkinnassa on usean uutena ostetun Fiatin jälkeen vaihtaa merkkiä. Giulietta 1.4 bensa Multiair TCT vm. 2015—> ja alle 100 000 km ajomäärän omaava on haussa. Jos vihdoin saisi automattivaihteisen auton.
Arvelin että täältä saisi valistusta aiheeseen. Semmoinen on arvelluttanut että uskaltaako hankkia Giulietta TCT-lootalla kun toisinaan vedän autolla peräkärryä? Soveltuuko tuo loota sellaiseen vai hajooko?

Entä mitä asioita pitäisi sopivaa MA-TCT -yksilöä etsiessä ottaa huomioon?
Alfalla ei vedetä mitään. Tavarankuljetusvälineet on erikseen. Alfa on ajamista varten.
- Kari

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

karila kirjoitti:
edamski kirjoitti:Moi.
Loin juuri tunnuksen tänne kun harkinnassa on usean uutena ostetun Fiatin jälkeen vaihtaa merkkiä. Giulietta 1.4 bensa Multiair TCT vm. 2015—> ja alle 100 000 km ajomäärän omaava on haussa. Jos vihdoin saisi automattivaihteisen auton.
Arvelin että täältä saisi valistusta aiheeseen. Semmoinen on arvelluttanut että uskaltaako hankkia Giulietta TCT-lootalla kun toisinaan vedän autolla peräkärryä? Soveltuuko tuo loota sellaiseen vai hajooko?

Entä mitä asioita pitäisi sopivaa MA-TCT -yksilöä etsiessä ottaa huomioon?
Alfalla ei vedetä mitään. Tavarankuljetusvälineet on erikseen. Alfa on ajamista varten.
Höh. Riisselillä (156 SW) vuosittain on kärrytelty tarve- ja harrastevälineitä ja - tarvikkeita ( polttopuita, jälkikasvujen
muuttokamaa, rc- lennokkeja, moottoripyöriä yms. ) paikasta a paikkaan
b käytännöllisesti ja tyylillä. Alfalla myös vetomatka on nautinto :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

karila kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Minulla on ollut tuo manuaaliGiulietta n.5-6v. Ei pahempia murheita. Vasemman takavalon piuha oli rikkoutunut ja korjattiin, Automilanossa tiedettiin tuo ominaisuus ja korjaus oli joku130-150e. Ei sen jälkeen ongelmia piuhojen kanssa 3 vuoteen.
Kylmiltään lootassa voi olla ongelmia 1 vaihteelta 2 siirtymisessä. Tuokin on ominaisuus, eikä aina esiinny. Itsekään en huomannut pitkään aikaan ostettuani auton käytettynä. Auton lämmettyä tuota esiintyy harvemmin, eikä aina kylmänäkään.
Pidän autoa vähävikaisena, vaikka hinnat ovat hyvinkin kohtuulliset, omallani oli ajettu jotain 70000km ostaessani sen, nyt on hieman yli 90000, ajan siis hyvin vähän.
Voin suositella, ainakin manuaalia omien kokemusten puitteissa.
Muilla suunnilleen samanlaisia kokemuksia, mitä olen lukenut palstaa ja olen lukenutkin!
Ihan ok infoa, vaikka yllä tosin kysytään TCT laatikko Giulietasta...
No vedetään laatikko pois ja lisätään jumittuva bensaluukku.

atte iluig
Viestit: 22
Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja atte iluig »

aaiitee kirjoitti:
karila kirjoitti:
aaiitee kirjoitti: No vedetään laatikko pois ja lisätään jumittuva bensaluukku.
Mikä tuon jumittuvan bensaluukun perimmäinen syy on? Omassa Giuliettassani sama ongelma.

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jiitee kirjoitti:
karila kirjoitti:
edamski kirjoitti:Moi.
Loin juuri tunnuksen tänne kun harkinnassa on usean uutena ostetun Fiatin jälkeen vaihtaa merkkiä. Giulietta 1.4 bensa Multiair TCT vm. 2015—> ja alle 100 000 km ajomäärän omaava on haussa. Jos vihdoin saisi automattivaihteisen auton.
Arvelin että täältä saisi valistusta aiheeseen. Semmoinen on arvelluttanut että uskaltaako hankkia Giulietta TCT-lootalla kun toisinaan vedän autolla peräkärryä? Soveltuuko tuo loota sellaiseen vai hajooko?

Entä mitä asioita pitäisi sopivaa MA-TCT -yksilöä etsiessä ottaa huomioon?
Alfalla ei vedetä mitään. Tavarankuljetusvälineet on erikseen. Alfa on ajamista varten.
Höh. Riisselillä (156 SW) vuosittain on kärrytelty tarve- ja harrastevälineitä ja - tarvikkeita ( polttopuita, jälkikasvujen
muuttokamaa, rc- lennokkeja, moottoripyöriä yms. ) paikasta a paikkaan
b käytännöllisesti ja tyylillä. Alfalla myös vetomatka on nautinto :wink:
^Sama. Vaununvetoakin on tullut harrastettua Italiaanolla ja onhan se kivaa kun on vetoautona tyylikäs peli (ei tosin alfa, eikä fiat, eikä iveco )

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

aaiitee kirjoitti:Onko muilla tapahtunut tällaista; tilasin eBaysta tosiaan akunnavan suojuksen ja kaikki näytti olevan OK. Kuitenkaan ei löytynyt s-postia kaupanvahvistuksesta.
Nyt ei tiedä tuleeko tavaraa tai tuleeko vain lasku luottokortille ja saa perätä tavaraa useampaan kertaan tai tehdä pankille reklamaatio. Jos tilaa tavaran muualta, niin sitten voi tulla sama kama kahteen kertaan.

Muutaman leffan tilasin aiemmin brittifirmalta ja lasku tuli kortille, mutta tavaraa sain perätä monta kertaa ja sitten uhkailla pankilla ja poliisilla. Homma kesti 4 kuukautta melkein, ennenkuin sain leffat kotiini. Kaupanvahvistus kyllä tuli vasta 2-viikkoa tilauksen jälkeen.

Mites muut ovat menetelleet tällaisessa tilanteessa, kun s-postia ei ole tullut kaupanvahvistuksesta.
Onko tässä takana kikkailu brexitin taustalla? Kiva taas ihmetellä, kun tuleekin lasku, mutta tavaraa ei kuulu.
Sain tuon akunnavan suojuksen, mutta hinta oli huima 35e rahteineen. Nopein autoremontti kuitenkin ikinä-n.5s!

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

puuha kirjoitti:Mahtaako Torque apillä päästä TCT:n sisälle?
Eipä tainnut, kun en saanut ainakaan mitään vikakoodia luettua. Aritalla sanoivat, että he kuitenkin saivat laatikolta vikakoodeja, jotka kertoivat liian alhaisesta jännitteestä.

Piti viikko sitten saada Aritalta auto takaisin, mutta heidän saamansa uusi laturi oli väärä eikä sopinut. Onneksi antoivat ilmaiseksi sijaisauton, millä pääsi joulunviettoon. Nyt sitten odotellaan laturia. Hyvällä säkällä tämän vuoden puolella saadaan osa, mutta kirjoittivat sijaisauton 10.1.2020 saakka.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja puuha »

Alfa OBD lukee lootan ilman sovitepiuhaa, jopa demo versio.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

No niin. Alfa tuli laturin ja akun vaihdosta, mutta radio boottailee edelleen itsekseen. Perjantaina taas näyttämään autoa, josko mankka rikki tai muuta hämärää.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1560
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

puuha kirjoitti:Alfa OBD lukee lootan ilman sovitepiuhaa, jopa demo versio.
Kiitos tiedosta! Tuli ladattua, jos tulee joskus tarve.

Avatar
Hammond
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Tonale Veloce -22
Ex: Giulietta 1.4 MA 170 TCT -16, 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hammond »

Giuliettan ulkolämpötilan sensori lopetti yhteistyön, ja näyttää nyt nollakeleillä +41c .. tuo sensorin näyttämä lämpötila on kasvanut muutaman viikon ajan suunnilleen tasaista tahtia lineaarisesti, josta päätellen termistori on sökö, ja resistanssi pienenee (tai kasvaa?) tasaista tahtia. Luultavasti sensorin epoksihartsin sisään päässyt kosteutta tms.

Virallinen varaosavalikoima tarjoaa koko peilin vaihtoa, joka on hiukan kallis operaatio muutaman euron termistorin fiksaamiseen.

Korvikkeena tilattu 159:n sensori, jota sai varaosana, ja tarkoitus ottaa peili irti ja vaihtaa pelkkä sensori. Brittifoorumeilla selkeä kuvaus toimenpiteestä ja ohjeet sensorin vaihtoon.

Ainoana kysymyksenä on se, että UK-foorumeilla mainitaan että sensori on kuskin oven puoleisessa peilissä, mutta miten on meikäläisissä autoissa, joissa ohjauslaite vasemmalla?

Jos joku tietää, kummalla puolella sensori on, niin säästyisi mahdollisesti väärän peilin avaamiselta. :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos se edelleen näyttää kuitenkin jotain ulkolämpötilaan yhteydessä olevaa lukemaa, niin lykkää oikeanpuolen peili lämpöhauteeseen ja katso nouseeko lukema.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Hammond
Viestit: 32
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Tonale Veloce -22
Ex: Giulietta 1.4 MA 170 TCT -16, 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Hammond »

Polforea kirjoitti:Jos se edelleen näyttää kuitenkin jotain ulkolämpötilaan yhteydessä olevaa lukemaa, niin lykkää oikeanpuolen peili lämpöhauteeseen ja katso nouseeko lukema.
Hyvä vinkki, kiitokset!

Vastaa Viestiin