Mi.To

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Kato joo. Kun puhelimella näpyttelee, niin ei osunut silmiin toi huutomerkki.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

JiiPee kirjoitti:Vuotaako se iskari oikeasti vai tihkuuko vain, tunteeko iskareiden toiminnan eron ajaessa taikka näkyykö se jo katsastuksessa liian suurena erotuksena?
Vuotoa en osaa kuvailla, mutta kyllä tuon valitettavasti on ajossa jo pidemmän aikaa tuntenut. Katukivetyksen yli ajettaessa vasen etukulma on selvästi oikeaa löysemmän tuntuinen. Ja jo lopputalvesta havaitsin, että auton ollessa parkissa vasen etukulma on sentin pari oikeaa alempana. Ajattelin/toivon, että siellä olisi ollut vain jousi paskana. Mutta joka tapauksessa en oikein usko, että tästä enää vaihtamatta selvitään.

Kaiken muun hyvän lisäksi taitaa muuten olla myös taas ainakin tuon vasemman puolen etuiskarin yläpään laakerikin sökönä. Kovin tuttu plop plop -tyyppinen ääni sieltä ainakin kuuluu parkkipaikkapyörittelyssä. Nämä on molemmat viimeksi vaihdettu vain kolme vuotta ja runsaat 30 tkm sitten, mutta todellinen MiTon tyyppivikahan tässä taitaakin olla kyseessä.
JiiPee kirjoitti:Itse vaihdatin aikoinaan takaiskarit Pilot-motorsilla Tallinnassa. Hinnasta samat havainnot kuin sinullakin. Pilot-motorsia ei taida enää olla.
Joo, mehän taidettiin aikoinaan olla yksityisviesteillä tästä aiheesta yhteydessäkin ja sinulle tota Tallinnan-keikkaa suosittelin. Pilot Motors näyttää tosiaan Googlen perusteella lopettaneen toimintansa, ja Alfan merkkiedustus on nykyisin United Motorsilla. Samoilla kulmilla Peetrissä Tallinnan liepeillä kuitenkin toimii tuokin firma näköjään. Ehkä pitää sinne olla jossain vaiheessa yhteydessä, kunhan nyt tietäisi, että koska matkustusrajoituksia aletaan purkaa.
JiiPee kirjoitti:Jos minulta asiaa kysytään, niin säilyttäisin auton alustan osalta originaalina, vaikka sen hinta saakin silmät kosteiksi.
Samoilla linjoilla olen kyllä itekin. Onhan tuo MiTo QV:n hienoja puolia vain ehdottomasti, että DNA-kytkin todellakin muuttaa auton luonnetta täysin – toisin kuin vaikkapa Giulietta QV:ssa, jossa sähkösäätöistä alustaa ei ole.
RaceAlfa kirjoitti:Olen tilannut Italiasta orkkiksia, ovat edullisempia siellä.
Millaisissa hinnoista siellä sitten puhutaan? Ja toki jos sulla olisi jotain linkkiä laittaa, ei haittaisi sekään yhtään.

Joensuussa ei muuten näköjään ole enää edes Alfan merkkihuoltoa. Myyntipuolenhan Hartikainen lopetti jo useampia vuosia sitten (enkä toki ihmettele yhtään, niin olematonta oli Alfan menekki täällä päin maata), ja nyt näköjään ei ole enää huoltoakaan. Lähimmät nyt siis Lahdessa ja Seinäjoella eli edes Kuopiosta tai Jyväskylästä ei löydy! Toisesta paikasta kysyinkin jo hintaa etuiskareiden vaihdolle: ohjehinnoilla 1 981 euroa (iskarit 836 euroa kappale + työtä 3 tuntia), tarjoushintana 1 750 euroa töineen.

Kovilta summilta vaan tuntuu kuitenkin autoon, jonka arvo on tällä hetkellä enää jotain kymppitonnin luokkaa. Toisaalta juuri sillä ajatuksellahan en MiToa halunnut laittaa vaihdossa pois, kun kasvaneen tilantarpeen vuoksi 5-sarjalaisen farkkubemarin ostin runsas vuosi sitten, että onhan se vaan vallan veikeä kakkosauto, jos/kun sellaiselle kuitenkin joskus tarvetta on. :-D

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Katsokaahan tuolta niitä adaptiivisia iskareita. Myynnissä niin uusia kuin käytettyjäkin. Hinnat ovat mielenkiintoisen kohtuullisia.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

JiiPee kirjoitti:^ Katsokaahan tuolta niitä adaptiivisia iskareita. Myynnissä niin uusia kuin käytettyjäkin. Hinnat ovat mielenkiintoisen kohtuullisia.
Hmph, tuolta tilaamalla tosiaan olisi molemmat etuiskarit + nuo pakollisiksi mainitut kiinnikkeet postikuluineen noin 1 050 euroa Suomeen. Ei nyt kyllä halpaa tuokaan, mutta jos löytäisi jonkun pajan laittamaan nuo paikoilleen, saattaisi urakan kokonaiskulu olla samaa luokkaa kuin teetättämällä homma merkkiliikkeessä Virossa.

Toki sitten varmaan vielä kannattaisi samalla vaihtaa ainakin iskareiden suojakumit (?) + oman autoni tapauksessa myös ne yläpäiden laakerit.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Hinnakasta, mutta tässä ketjussa viitattuihin suomen hintoihin verrattuna rutkasti edullisempaa. Olin positiivisesti yllättynyt tuon sivuston tarjonnasta, kun joskus aiemmin ei adaptiivisia iskareita ollut tuolla tarjolla. Virosta tarjouksen kysyminen on aina hyvä ajatus. Tavara kun kulkee näppärästi rajojen ylitse. Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Bird kirjoitti:...mehän taidettiin aikoinaan olla yksityisviesteillä tästä aiheesta yhteydessäkin ja sinulle tota Tallinnan-keikkaa suosittelin...
Yep, näin on. Muisti palailee pätkittäin :-D

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Varmasti ihan hyvää pohdintaa. Itehän vain ajattelin, että kun mainittiin tuolla sivustolla välttämättömäksi osaksi iskareiden kanssa, että nekin pitäisi sitten samalla uusia. :roll:

urhoilija
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Helmi 2018, 14:27

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja urhoilija »

Koskevatko nuo helkkerin kalliit iskariviat pelkästään QV:ta vai kaikkia DNA:lla varustettuja Alfoja? :shock:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ainoastaan sähkösellä säädöllä olevia.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

En muista, että olisin kohdannut sellaisen MiTo QV:n jossa ei olisi ollut adaptiivista alustaa. Onkohan Suomeen edes tuotu QV:a normaalilla alustalla?

Onhan näitä suhteettoman kalliita iskareita muissakin merkeissä, ehkä eri tekniikalla, mutta kuitenkin. Esimerkiksi meitin ex-XC90:ssä oli takana tasonsäätöiskarit eli nivomatit. Ei nekään vuonna 2009 halpoja olleet. Kyselin tuolloin rikkimenneen tilalle uutta ja hintapyyntö Volvolla oli jotakin yli 700 euroa kappale (tarjosivat luonnollisesti kahta kappaletta asennettuna jotakin 1700-1800 euroa). Ostin käytetyn iskarin yksityiseltä taakse vasemmalle puolelle 250 eurolla. Katsastuksessa takaiskareiden arvot olivat lähes samat prosentilleen. Sattuman kauppaa vai ei, sitähän ei voi tietää. Käytetyn iskarin suhteen ainakin tuuria, jos ei muuta. Jännää kun nivomat kosahti alle 60 tkm (3 vuoden ajot), eikä minkäänlaista takuuta goodwillistä nyt puhumattakaan. Suhteellisen epämiellyttävä esitys.

urhoilija
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Helmi 2018, 14:27

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja urhoilija »

Onko kukaan jälkiasentanut cruisea näihin?

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

karila kirjoitti:
molsky kirjoitti:Uusi antenni saapui ja kuvista ja tiedoista poiketen siinä oli 12v kaapeli myös vaikka tuotekuvauksesta saa sellaisen käsityksen, että FM linjaa pitkin saisi virran vahvistimelle. Pitkän taiston jälkeen kun sai uuden antennin asetettua paikalleen niin kuuluvuus oli edelleen yhtä heikko. Tosin kun tuon uuden antennin lukitus paikalleen ei yksin tällä kertaa onnistunut niin vanha antenni takaisin ja lopuksi kun päätin huvin vuoksi kokeilla radiota niin yhtäkkiä kuuluvuus oli korjaantunut. Eli luultavasti tuo FM kaapeli oli huonosti kiinni liittimessään. Toki sitten heräsi mieleen, että ehkä tuo uusikin antenni saattaisi toimia jos se FM kaapeli ei ollut kunnolla kiinni ensimmäisellä yrityksellä. Toki pieni oletus nyt, että tuo antennin vahvistin haluaisi saada virtansa sitä 12v linjaa pitkin. Pitää huomenna vielä kerran taistella tuon hirvityksen kanssa, selkeästi ajateltu tuo antennin asennus tehtäväksi silloin kun katon matto on kokonaan poistettu.

Olisihan tuo uusi antenni paljon näppärämmän näköinen jos sen nyt saisi toimimaan pelkällä FM linjan virralla ja asennettua tiiviisti kiinni kattoon.
Jos jokin toimii, älä koske siihen enää :)
Se ei kauaa kestänyt kun heti seuraavana päivänä ei enää tahtonut löytää kanavia. Uudesta antennista taas selvisi se, että myyjä oli lähettänyt väärän mallin joka tosiaan vaatii sen virran erillisen 12V linjan kautta. Uutta antennia sitten odotellessa saapuvaksi.

Samalla sitten pitäisi taka-akselille uusia jarrulevyt ja palat. Töineen ja osineen maksaisi 270 euroa, joka nyt taitaa olla luokassa että muutamia kymppejä ehkä voisi säästää jos itse hankkisi halvimmat varaosat.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

40e näyttäisi pikaisesti katsottuna takalevyt ja palat aeromotorsilta. Tunti töitä korjaamolla, että luulisi tuon nyt aika paljon halvemmalla saavan?

Ps, en mene takuuseen et katsoin oikeat osat, 1.4MA 170hp taisin valita.
Viimeksi muokannut Aquatica, 26 Touko 2020, 00:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Aqu, tarkoititko tämän Giulietta QV + jarrujen uusiminen -keskusteluun? :wink:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
En. Vaan vastasin tuohon 270€ jarruremonttiin, itseasiassa :D

Otin vaan aeromotorsilta nopeasti järeimmän MiTon minkä listalta löysin ja katsoin siitä osat, eli ei ole tosiaankaan osanumeroita kaivettu. Mutta ei nuo halvat osat paljoa tuosta kalliimmaksi muutu - jarrulevyt 15-20e kpl ja palat taakse halvimmillaan <10e...

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^Katoha, olenpas puusilmä :oops: . Jotenkin ajattelin tämän olevan aika looginen siinä toisessa ketjussa olevaan keskusteluun. En huomannut tässä keskustelun siirtyneen jarruihin. Sinänsä hyvä aihe. Taidanpa lähteä tästä ulkotöihin :lol:

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

JiiPee kirjoitti:En muista, että olisin kohdannut sellaisen MiTo QV:n jossa ei olisi ollut adaptiivista alustaa. Onkohan Suomeen edes tuotu QV:a normaalilla alustalla?
Lieköhän tuommoisia edes olemassa? Jos en nyt ihan väärin ole käsittänyt, niin QV:ssa on aina sähkösäätöinen alusta ja missään muissa MiTon (ainakaan Suomessa myydyissä versioissa) koskaan ei.
molsky kirjoitti:Samalla sitten pitäisi taka-akselille uusia jarrulevyt ja palat. Töineen ja osineen maksaisi 270 euroa, joka nyt taitaa olla luokassa että muutamia kymppejä ehkä voisi säästää jos itse hankkisi halvimmat varaosat.
Tekemällä itse voinee aina säästää paljonkin, ainakin jos osaa hommansa. Mutta koska esimerkiksi itse en osaa autoja korjata, olen pitänyt hyvänä vaihtoehtona maksaa hommista alan ammattilaisille. :)

Eli jos jotain verrokkihintaa kaipailit, niin kirjanpitoni mukaan vuonna 2016 ei-merkkiliikkeessä näyttää maksaneen MiTo QV:n etu- ja takajarrupalojen + takajarrulevyjen vaihto töineen yhteensä 455 euroa. Tästä etupalojen hinta on ollut jostain syystä peräti 160 euroa, ja jos työstäkin jyvittää etuakselin hommat pois, niin verrokkihinta voisi olla karkeasti luokkaa 250+ euroa. Eli tähän suhteutettuna tuo 270 euroa hommasta ei kuulosta mitenkään erityisen pahalta.

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

Menee hermot jatkuvasti jumittaviin takajarruihin. Ongelma on liukutapit, tarkemmin se alempi, jonka varressa on kumi. Mikä kuningasidea siinä on? Se on niin nafti, ettei tappi liiku juuri ollenkaan. Ostin uudet kumitkin, kun ajattelin vanhojen turvonneen. Mutta uudet oli niin paksut, ettei niitä saanut paikalleen ollenkaan :-D Taidan heivata mäkeen kokonaan..

Oletteko vaihtaneet kallistuksenvakaajan puslia? Ei pitäisi olla maailman vaikein homma. Autosta kuuluu pahaa kolinaa kuopissa ja mistään ei löydy väljää, koiranluutkin vaihdettu.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

MiTon takajarrut on klassikko :-D
932 937 955 955

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onko porukalla tuntumaa jakopäärempan hinnoista Multiairiin?
Ja tietty suosituksia paikastakin (Etelä-Suomesta) otetaan vastaan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jotain 450euroa taitaa automilano vetää tuosta. Ja suositus paikalle toki myös.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Aquatica kirjoitti:Jotain 450euroa taitaa automilano vetää tuosta. Ja suositus paikalle toki myös.
Jotain tuollaista se oli vuonna 2018. Tossa tais olla mukana itselläni myös öljynvaihto.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Onko kukaan huollattanut käyttöautoja Antikaisella?
http://thacarservice.fi/
Ferraria ja muuta aavistuksen erikoisempaa kulkinetta on usein pihalla ja Mitoakin näkynyt.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

Alf Romeo kirjoitti:Oletteko vaihtaneet kallistuksenvakaajan puslia? Ei pitäisi olla maailman vaikein homma. Autosta kuuluu pahaa kolinaa kuopissa ja mistään ei löydy väljää, koiranluutkin vaihdettu.
Tämä oli lopulta klassinen MacPherson, molemmat etujouset poikki. Kääntölaakerit vaihdettu pari vuotta sitten, jännä että katkesivat nyt. Pistin tilaten jouset ja varalta myös kääntölaakerit (yhteensä n. 100e):

Lesjöfors 4000720 (jouset)
Sachs 803 054 (laakerit)

Jousien irtopalat löysin vasta renkaanvaihdon yhteydessä, kun pyörät olivat ilmassa. Vaihdoin alle Hankook Ventus Prime3:t koossa 215/45 R17 ja toistaiseksi tyytyväinen. Hiljaiset, suuntavakaat, hyvä tuntuma ja kulutus näyttää pudonneen. Yhden tankillisen tosin vasta ajanut, mutta kulutus 5.5 l/100 km (135 HP MA). Katsotaan mihin asettuu. Sadekelistä ja kulutuskestävyydestä ei vielä kokemusta.

Kova auto tämä on syömään kulutusosia, rullattu alle 80k. Seuraavaksi listalla on etulevyjen ja -palojen, sekä ääntävän etupyöränlaakerin vaihto. Taakse jo vaihdettu. Tämäkin voi kyllä osoittautua joksikin muuksi, en ole kertaakaan osunut oikeaan tämän auton äänien paikantamisessa :-D

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja silverine »

Albertolli kirjoitti:Onko kukaan huollattanut käyttöautoja Antikaisella?
http://thacarservice.fi/
Ferraria ja muuta aavistuksen erikoisempaa kulkinetta on usein pihalla ja Mitoakin näkynyt.
Omaa Mitoani olen siellä käyttänyt, kätevästi juuri kävelymatkan päässä duunista.
Ihan ok on hommat hoitunut, kätevästi WhatsApp:in kautta tullut kommunikoitua ja tilailtua huoltoaikoja.
Varsin huokea hinta töillä. Ainoa nega sijaisauton puuttuminen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Saako tuota tavaratilan (luultavasti sama osa ovissakin?) valaisin koteloa jostakin tilattua uutena (alkuperäinen tai tarvike)? Tuli sitten hajotettua tuo muovinen kiila joka pitää kotelon lukitettuna kun yritin vaihtaa lamppua. Tosin muutenkin näyttää jo muovit kärsineen lämmön ja iän takia. Ovista nuo sentään lähtivät helposti.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^^Kiitämme tästä tiedosta!
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

Kumpikohan näistä mahtaisi olla oikea valinta MiTo QV:hen?

https://www.autonvaraosat24.fi/eibach/13828702
https://www.autonvaraosat24.fi/eibach/7431368

Ensimmäinen jousi siis ns. tavallinen ja toinen "autoihin, joissa on Sport-jousitus"? Molemmissa kuitenkin mainittu yhteensopivuutena MiTot 170-heppaisiin eli QV:hen asti. :roll:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jälkimmäinen ilmeisesti normaali Pro-kitin jousi. Taitaa mennä alemmas kuin vakio QV?
Minulla on 135 heppaisessa tuo Pro-kit sarja alla ja aika matala on keulasta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

Albertolli kirjoitti:Jälkimmäinen ilmeisesti normaali Pro-kitin jousi. Taitaa mennä alemmas kuin vakio QV?
Minulla on 135 heppaisessa tuo Pro-kit sarja alla ja aika matala on keulasta.
Ok eli tuo "Sport-jousitus" tarkoittaa siis madallusjousia? Ja sellaisia en kyllä todellakaan kaipaa: johan tuo keula tuntuu nykyiselläänkin talven kurjimmilla keleillä raapivan röysteikköjä.

Tuossa kuukausi pari takaperin tosiaan kyselin tässä samassa ketjussa QV:n sähkösäätöisistä iskareista, ja täältähän löytyi sitten tieto, että Englannista tilaamalla niitä voisi saada edes jotenkin siedettävään hintaan. Tutulle paikalliselle pajalle olisi myös ihan ok, että tilailen osat netistä ja he laittavat sitten ne paikalleen. Eli samassa yhteydessähän sitä voisi myös etujouset vaihtaa, kun ne vielä alkuperäiset ovat. Työn määräähän jousien vaihto ei iskarirempan yhteydessä juuri lisää, eli jos siitä selviäisi noin satasen varaosakustannuksilla, se varmaan voisi olla ihan fiksu veto?

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ Vinkki: mistä lie iskarit hankitkaan ja JOS niiden mukana tulee iskarikohtaiset kiihtyvyysanturit, niin säästä vanhat (jos ovat ehjät). Vuosi pari sitten tuntui vaikealta löytää niitä edes käytettynä, kun Billyn ex-Mitoon niitä etsittiin. Uusi taisi maksaa jotakin 250€ kpl tai jotakin sinnepäin, jos edes sai. Käytetyille antureille saattaisi olla tälläkin palstalla kysyntää.

Tuo Pro-Kit kuulostaa samalta, mitä mulla on autossa. En laittais kyllä enää toiste. Keula menee ihan liian matalalla ja pohjamuovi rapisee hieman golf-palloa isompaan jäämurikkaan helposti. Not nice :? .

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

^ Tämä. Silloin kun minulla vielä oli MiTo, pistin nuo Prokitit alle, ensin taakse, näytti hyvältä, sitten eteen, ja keula kyllä silminnähden vajosi liikaa. En tiedä mitä seuraava omistaja teki, annoin orkkisjouset mukaan, vaikkaan että vaihtuivat jossain kohtaa takaisin alle.
932 937 955 955

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

JiiPee kirjoitti:@Fiatmaster
Hämmästyttävää, todella hämmästyttävää. Löysäsin jakohihnan kiristystä aavistuksen ja oskilloiva ääni on poissa. Olin aivan varma, että kehittymässä on tukun euroja vaativa mekaaninen vika. Suuret kiitokset kullan arvoisesta vinkistä :-D .
Ääni tuli sitten myöhemmin hissukseen takaisin. Oskilloiva kihnuttava ääni siinä noin 1500 rpm:ssä oikeasti ärsyttämään, niin laitoin tänään uuden jakoremmin ja kiristäjän. Nuo ja vesipumppu oli vaihdettu aika lailla 2 vuotta ja 20tkm sitten. Enää ei ääntä ole, vaikka autolla on surrattu pitkin kyliä. Saapa nähdä palaako se jonain päivänä.

Tutkiskelin paikallaan olleita osia ennen irrotusta. Yksi mahdollinen äänen lähde voisi olla hihnan hankaus vesipumpun hihnapyörän ulompaan laippaan. Hihnasta nyt ei tietenkään mitään ihmeellistä löytynyt. Laittelin uuden hihnan siten, että se on aavistuksen syvemmällä rattailla niin, että sen ei pitäisi ottaa vesipumpun hihnapyörän kumpaakaan laippaan kiinni (ei ulompaan eikä sisempään).

Samassa yhteydessä hoitui öljyjen, tulppien ja kaikkien suodattimien vaihdot. Miksi ihmeessä se sisätilan ilmasuodatin on niin perseilevässä paikassa? Ärsyttävää purkaa kojelautaa, että sen saa vaihdettua.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Polforea »

JiiPee kirjoitti:Tutkiskelin paikallaan olleita osia ennen irrotusta. Yksi mahdollinen äänen lähde voisi olla hihnan hankaus vesipumpun hihnapyörän ulompaan laippaan. Hihnasta nyt ei tietenkään mitään ihmeellistä löytynyt. Laittelin uuden hihnan siten, että se on aavistuksen syvemmällä rattailla niin, että sen ei pitäisi ottaa vesipumpun hihnapyörän kumpaakaan laippaan kiinni (ei ulompaan eikä sisempään).
Onhan kaikki rullat akseleineen suorassa ja laakerit kunnossa? Meinaan jos vaikkapa vesipumppu, kiristin tms on aavistuksenkin vinossa, niin että hihna luistaa sitä rullaa pitkin ulospäin niin sehän hihna alkaa kihnuttamaan ekana vastaantulevaan ulkolaippaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Moikka,

Hyvä pointti :-D . Nähdäkseni rullat ovat ok. Vesipumpun laitoin mielestäni huolellisesti paikalleen pari vuotta sitten. Tarkistin sen ettei laipassa ole rakoja, ja jos olisi, se todennäköisesti myös vuotaisi. Toinen rulla eli kiristin menee paikalleen yhdessä asennossa siihen pinnapulttiin ja siihen se kiristetään. Asentoon ei voine vaikuttaa. Muita osia ei tuossa tarvitse irrottaa. Ainiin, toki nokka-akselin hihnapyörää pitää löysätä, mutta eihän se käytännössä voi olla väärässä asennossa kiristyksen jälkeen. Muutenhan se vatkaisi ja sen näkisi kopan raosta. Luulen, etten vain ollut painanut hammashihnaa riittävän syvälle hihnapyörille täsmälleen aiemman hihnan paikalle.

Nyt kun laittelin uuden hihnan, niin laitoin ensiksi kiristimen maksimiin ja pyörittelin konetta hylsysarjan räikällä useita kierroksia käyntisuuntaan (tulpat irrotettuna). Sitten tarkistin ajoituksen. Seuraavaksi säädin kiristimen merkin hahloon, pyöritin konetta useita kierroksia ja tarkistin jälleen ajoituksen. Tässä yhteydessä katsoin myös, että hammashihna oli pysynyt hammaspyörillä liikkumatta sivusuunnassa ja oli silmämääräisesti about keskellä myös vesipumpun hihnapyörällä. Jäisiköhän siinä millin verran taikka vähemmän etäisyyttä laippoihin?

Tuo mahdollinen syy on vain olettamukseni, kun en muuta keksi. Pois otettu hihna oli Gatesin ja uusi Contin. Eipä noissä päällisin puolin eroja juurikaan ollut paitsi valmistajan leimat näin maallikon silmiin. Hihnan vaihto siis auttoi. Oliko äänen lähde hihnassa, rullassa, sen asentajassa (minussa) taikka näiden kombinaatiossa jäi epäselväksi, mutta ei se enää haittaa :-D .

Edit 13.7.: ajelin äskettäin autolla pesupaikalle ja takaisin. Tuntuu toimivan niin kuin pitääkin. Ei ylimääräisiä ääniä. :-D

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Olipas mukava vääntö tuon raitisilmasuodattimen asennuksen kanssa, ennen kuin löysi oikean tekniikan (ilman että purkaa hansikaslokeron edestä). Eli pituus ja leveyssuunnan osalta väärinpäin koteloon ja kun saanut hieman alkuun niin työntää/nostaa sen oikeaan asentoon, sen jälkeen vaan tarvitsee tarpeeksi pienet kädet ja hieman näppäryyttä että saa työnnettyä paikoilleen kun yläosassa on aika ahdasta.

Oikeaan aikaankin liikkeellä, kun vanha suodatin oli jo hyvin kostea. Ja tällä kertaa hieman parempaa tilalle, aktiivihiilisuodatin kaikenlaisilla lisäominaisuuksilla: https://www.autodoc.fi/kamoka/15499272

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

Mito QVssä etupyörän seutuvilta kuuluu käännettäessä (metallimaista) rahinaa. Välillä renkaiden vaihdon jälkeen se jää pois, mutta välillä taas tulee (kuten nyt on taas kesän rahissut). Vaiva ollut siis jo muutamia vuosia. Asentajatkaan ei täällä Keski-Suomessa tunnu löytävän syytä. Olisko ryhmäläisillä arvausta mistä rahina johtuu?

Toinen kysymys: start&go sammuttaa moottorin valoissa pariksi sekunniksi ja siis melkein samantien käynnistää uudelleen. Tuntuu hölmölle, saako tuota taukoa mitenkään säädettyä vähän pidemmäksi. Vai onko kyse mahdollisesti heikkenevästä akusta?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Akku alkaa olla ehtoopuolella. Jossain kohtaa lopettaa sammuttamisen kokonaan ja auto toimii muuten moitteetta vielä kauan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Ettei vaan kääntölaakeri oli sökönä?
Toiseen akku ylläolevien kommenttien kera.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

jpr kirjoitti:Mito QVssä etupyörän seutuvilta kuuluu käännettäessä (metallimaista) rahinaa. Välillä renkaiden vaihdon jälkeen se jää pois, mutta välillä taas tulee (kuten nyt on taas kesän rahissut). Vaiva ollut siis jo muutamia vuosia. Asentajatkaan ei täällä Keski-Suomessa tunnu löytävän syytä. Olisko ryhmäläisillä arvausta mistä rahina johtuu?
Aquatica kirjoitti:Ettei vaan kääntölaakeri oli sökönä?
En oikein usko tähän jpr:n kirjoittaman kuvauksen perusteella. Ainakin omaan korvaani kääntölaakerin viasta kertova ääni on enemmänkin mallia "plop-plop" kuin metallimaista rahinaa. Lisäksi jos/kun tuo ääni on kuulunut ajoittain jo vuosia, niin jos vika olisi ollut laakerissa, voisi kuvitella ilmenneen jo muitakin ongelmia kuin satunnaista ääntelyä.

MiTossahan ovat pyöränkotelot hyvin ahtaat, ja jo oman autoni rengaskoolla 215/45/17 ylimääräistä tilaa ei juuri jää, kun tiukasti kääntää. Voisikohan olla niin yksinkertainen syy, että siellä vaan joku ottaisi kiinni johonkin? Jarrut nyt varmaan lieneekin jo tutkittu, sieltähän tuollaista ääntä voisi varmaan kanssa saada aikaan. :roll:
jpr kirjoitti:Toinen kysymys: start&go sammuttaa moottorin valoissa pariksi sekunniksi ja siis melkein samantien käynnistää uudelleen. Tuntuu hölmölle, saako tuota taukoa mitenkään säädettyä vähän pidemmäksi. Vai onko kyse mahdollisesti heikkenevästä akusta?
Akkuunhan tuo viittaa joo. Ylipäätään jos akun varaustila pääsee laskemaan (pelkkää lyhyehköä kaupunkiajoa pidemmän aikaa ja/tai auto hyvin vähällä käytöllä), tuo systeemi toimii vähän miten sattuu tai ei toimi ollenkaan. Toisinaan kyllä huomauttaa ainakin mulla asiasta ajotietokoneen näytölläkin.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuohon metallimaiseen rahinaan vielä. Onko pyöränlaakerit uusittu milloin? Meillä teki pidemmässä kurvissa sitä, että tuli metallinen kahina ilmeisesti reilummasta painonsiirrosta. Kenties pääsi elämään jo sen verran, että jarrulevy otti jarrukilpeen kiinni. Loppui pyöränlaakerien vaihdolla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja molsky »

Onko kellään heittää suosituksia sisätilan etuvalaisimiin, tarkoituksena vaihtaa LED sukkulapolttimoihin. Muutamat valot jo ostanut, mutta kummallakin kerralla väärän mittaiset (liian pitkä tai liian lyhyt). Nuo nykyiset kun näyttäisi olevan 37-38mm pitkät ja kaikki muut tuntuvat asettuvan 36mm tai 39mm väliin. Kärkkäiseltä jotkut "38mm" putket tuli ostettua, mutta olivat liian pitkät ja kärjestä kärkeen pituus lopulta 39mm.

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

Kiitos vinkeistä liittyen rahinaan/kahinaan renkaiden seudulla kunnolla kääntäessä. Täytyy vaikka vaihdattaa nuo pyörän laakerit ja katsoa miten käy. Mulla kun on jakohihnan vaihtohuolto edessä nyt jokatapauksessa, iän puolesta. Ajoni tosiaan on ollut lyhyttä ajoa, mikä selittää myös tuota akun tilannetta.

Mihinkähän Jyväskylän alueella kannattaa viedä Mito jakohihnan vaihtoon...?? Vanhaa 156:sta käytin aina Muukkosella (ja olin tyytyväinen) - ilmeisesti tämä Miton jakohihna on kuitenkin yksinkertaisempi tapaus vaihtaa.

Avatar
Bird
Viestit: 121
Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Bird »

JiiPee kirjoitti:^ Vinkki: mistä lie iskarit hankitkaan ja JOS niiden mukana tulee iskarikohtaiset kiihtyvyysanturit, niin säästä vanhat (jos ovat ehjät). Vuosi pari sitten tuntui vaikealta löytää niitä edes käytettynä, kun Billyn ex-Mitoon niitä etsittiin. Uusi taisi maksaa jotakin 250€ kpl tai jotakin sinnepäin, jos edes sai. Käytetyille antureille saattaisi olla tälläkin palstalla kysyntää.
No niin, viikossa saapuivat tilaamani osat Englannista Alfa Workshopista, ihan kotiovelle asti tuotiin. :) Koska ite en tekniikasta juuri mitään ymmärrä, niin otin kuvan toisesta paketissa olleista iskareista ja laitan tänne. Eipä kait tässä mitään erillistä kiihtyvyysanturia ole? :roll:

Ja hintaa molemman puolen etuiskareille + niille bracketeille (tilasin nyt siis kuitenkin ne, kun käyttämäni pajan kaveri oli asiaan perehdyttyään sitä mieltä, että saattavat olla tarpeen, jos vaikka vanhoja ei saa ehjinä irti) tuli postikuluineen 1 050 euroa.
Liitteet
MiTo QV:n sähkösäätöinen etuiskari
MiTo QV:n sähkösäätöinen etuiskari
EtuiskariMiToQV.jpg (85.02 KiB) Katsottu 14006 kertaa

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Bird kirjoitti:
jpr kirjoitti:Toinen kysymys: start&go sammuttaa moottorin valoissa pariksi sekunniksi ja siis melkein samantien käynnistää uudelleen. Tuntuu hölmölle, saako tuota taukoa mitenkään säädettyä vähän pidemmäksi. Vai onko kyse mahdollisesti heikkenevästä akusta?
Akkuunhan tuo viittaa joo. Ylipäätään jos akun varaustila pääsee laskemaan (pelkkää lyhyehköä kaupunkiajoa pidemmän aikaa ja/tai auto hyvin vähällä käytöllä), tuo systeemi toimii vähän miten sattuu tai ei toimi ollenkaan. Toisinaan kyllä huomauttaa ainakin mulla asiasta ajotietokoneen näytölläkin.
Melkoisella varmuudella kyse on nimenomaan akusta niin kuin edeltävissä kommenteissa on mainittu. Ex-Mitoni teki samaa. Akku käynnisti auton silti hyvin ja mittaamallakaan ei mitään ihmeellistä ilmennyt. Piirre ärsytti niin, että hankin kuitenkin uuden Exiden akun. Start&Stop -systeemi toimi tämän jälkeen niin kuin oli tarkoitettu. Kannattaa suunnata akkukaupoille. "Vika" todennäköisesti korjaantuu reippaalla satasella ja kannattaa nimenomaan hankkia S&S -systeemille suunniteltu akku.

@Bird: Hienot uudet iskarit ja eipä niissä näytä olevan kiihtyvyysnaturia. Olen tyttären Poloa räpeltäessäni pohtinut, että QV MiTon iskariparin hinnalla saisin kahdesta kolmeen kierrosta iskareita tuohon autoon ja vielä saattaisi jäädä touhutonnista rahaakin jäljelle. No, ajamisen tuntuma ei todellakaan ole sama, vaikka se viekin luotettavasti paikasta A paikkaan B.

jpr
Viestit: 13
Liittynyt: 31 Loka 2016, 20:14
Car(s): 156 2.0TS, Mito QV

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja jpr »

Kiitos vinkistä JiiPee :)

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja juri »

Kun en nyt enää muista: onko se anturi oikeasti joku irrallinen/ulkoinen palikka?
932 937 955 955

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ S&S -systeemiin liittyvä joku palikka (olisiko tämä se anturi?) on muistaakseni miinus-navan häkkyrässä kiinni. Muistankohan oikein, että siihen meni vain yksi johto? Jos tarkoitit kiihtyvyysanturia, johon aiemmassa keskustelussa viitattiin, se on ruuvilla kiinni braketteineen iskarissa.

natassatan
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Elo 2018, 01:59

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja natassatan »

Moi, kaipaisin kokemuksia 155hv MiTosta. Pärjääkö talvella ja mitä kannattaa koeajolla tsekkailla?

Alf Romeo
Viestit: 31
Liittynyt: 03 Heinä 2016, 20:23

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja Alf Romeo »

natassatan kirjoitti:Moi, kaipaisin kokemuksia 155hv MiTosta. Pärjääkö talvella ja mitä kannattaa koeajolla tsekkailla?
Kyllä sillä pärjännee talvella, huohotin ei näissä jäädy, kuten ei muissakan Mitoissa. Koeajolla tsekkaisin vaihdelaatikon, ettei ole ylimääräisiä ääniä ja kepissä liikettä eri vaihteilla. Lisäksi pyöränkaaret edestä, onko käytetty läppiä, vai maali syöpyneet -> ruosteessa. Kuulostelisin myös ääniä etuakselilla, onko kääntölaakerit tiensä päänsä ja mahdollisesti jouset sitä myöten poikki. Muuten kait samat perusasiat kuin kaikissa autoissa, huoltohistoria jne.
Alf Romeo kirjoitti:Menee hermot jatkuvasti jumittaviin takajarruihin. Ongelma on liukutapit, tarkemmin se alempi, jonka varressa on kumi. Mikä kuningasidea siinä on? Se on niin nafti, ettei tappi liiku juuri ollenkaan. Ostin uudet kumitkin, kun ajattelin vanhojen turvonneen. Mutta uudet oli niin paksut, ettei niitä saanut paikalleen ollenkaan :-D Taidan heivata mäkeen kokonaan..
Ajattelin tässä syksyllä etujarrurempan yhteydessä tosiaan ottaa takajarrusatuloiden alemmista liukutapeista ne kumiholkit kokonaan pois. Ne on ainoa syy, miksi takajarrut jumittaa koko ajan ja muuta funktioita en niille keksi, kuin että teoriassa vähentävät jotain helinöitä. Onko kukaan muu testannut?

Millaisissa arvoissa teillä on olleet camberit etuakselilla? Kävin suuntauksessa etujousien vaihdon jälkeen ja liiaksi negatiivisen puolella olivat. Täytyy seurata renkaiden kulumaa ja tarvittaessa alkaa etsiä säätöpultteja.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mi.To

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Haaste takajarruissa ja joku oikosulku itsellä. Kumpaan suuntaan kierretään oikeantakajarrun sylinteri kiinni, jotta voi asentaa uudet palat?

Vastaa Viestiin