Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 559
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis paininkupit vaihtoon.
- GTA ROSSO
- Viestit: 410
- Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
- Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013 - Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
GTA alkoi naputtamaan kylmäkäynnistyksessä, naputus häviää hetken kuluttua, onko jokin venttilipainike tiensä päässä?
ALFA 156 GTA ROSSON TARINA
Jakopään huollon seurauksena ennen vaivannut "naputus tai rätinä" kylmänä minuutin verran on hävinnyt kokonaan.
Syytä ääneen ei mulle selvinnyt, mutta eipä ollut venttiilinnostaja ainakaan, mikä lie.
Automilanon "Luigi" epäili että hihna naputtaa kylmänä suojapeltiin, voisi hyvinkin ollut syynä mun GTA:n ääneen.
ALFA 156 GTA ROSSON TARINA
Jakopään huollon seurauksena ennen vaivannut "naputus tai rätinä" kylmänä minuutin verran on hävinnyt kokonaan.
Syytä ääneen ei mulle selvinnyt, mutta eipä ollut venttiilinnostaja ainakaan, mikä lie.
Automilanon "Luigi" epäili että hihna naputtaa kylmänä suojapeltiin, voisi hyvinkin ollut syynä mun GTA:n ääneen.
- Tiige
- Viestit: 2944
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kylmänä V6 hetken aikaa kuuluvalle tikitykselle/naputukselle syitä voi olla ainakin löysä jakohihna, paininkupit ja etummainen pakosarjakatalysaattori.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- fahlsjy
- Viestit: 1738
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla vaivas myös 156 "pikkubussossa" kylmäkäynnistyksen yhteydessä naputus joka hävisi melko äkkiä käynnistyksen jälkeen. Naputus hävisi kun jakohihna ja kiristin uusittiin.GTA ROSSO kirjoitti:GTA alkoi naputtamaan kylmäkäynnistyksessä, naputus häviää hetken kuluttua, onko jokin venttilipainike tiensä päässä?
ALFA 156 GTA ROSSON TARINA
Jakopään huollon seurauksena ennen vaivannut "naputus tai rätinä" kylmänä minuutin verran on hävinnyt kokonaan.
Syytä ääneen ei mulle selvinnyt, mutta eipä ollut venttiilinnostaja ainakaan, mikä lie.
Automilanon "Luigi" epäili että hihna naputtaa kylmänä suojapeltiin, voisi hyvinkin ollut syynä mun GTA:n ääneen.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervehdys.
156 ts-01. Alkanut päivän seisonnan jälkeen takkuilemaan.
Ei ottanut kierroksia kuin lipsuttelemalla. Jokusen kilometrin ajon jälkeen pelannut normaalisti.
Kokeilin illalla, niin samat oireet. Ilmin ja läppärungon
välinen haitariputki oli aivan riekalaina.
Vaihdoin ehjään ja pelasi aavistuksen paremmin.
Seuraavana aamuna ei käynnistynyt.
Siirtopumppu hurisee ja startti pyörittää, mutta ei edes lupaa käynnistyä.
3 punaista relettä vaihdettu akkukotelon eteen.
Olisiko ideaa, missä Jallu luuraa?
156 ts-01. Alkanut päivän seisonnan jälkeen takkuilemaan.
Ei ottanut kierroksia kuin lipsuttelemalla. Jokusen kilometrin ajon jälkeen pelannut normaalisti.
Kokeilin illalla, niin samat oireet. Ilmin ja läppärungon
välinen haitariputki oli aivan riekalaina.
Vaihdoin ehjään ja pelasi aavistuksen paremmin.
Seuraavana aamuna ei käynnistynyt.
Siirtopumppu hurisee ja startti pyörittää, mutta ei edes lupaa käynnistyä.
3 punaista relettä vaihdettu akkukotelon eteen.
Olisiko ideaa, missä Jallu luuraa?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
palaako code-valo?
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei pala. Halppis käsilukijallakaan ei löydy mitään
moitittavaa.
moitittavaa.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko starttaus ääni normaalin kuuloista?
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tuli paha..
Aika vaikea sanoa, kun autoa ei oo tarvinnut paljoakaan
starttailla, kun se on lähtenyt tosi hyvin käyntiin.
Voi olla että kuvittelen, mutta olisiko ihan hieman terävämpää tuo ääni, kun tuosta mainitsit..
Aika vaikea sanoa, kun autoa ei oo tarvinnut paljoakaan
starttailla, kun se on lähtenyt tosi hyvin käyntiin.
Voi olla että kuvittelen, mutta olisiko ihan hieman terävämpää tuo ääni, kun tuosta mainitsit..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otetaas ”helppo”, mutta helposti unohtuva. Onhan tankissa bensaa?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä. Puoli tankkia.
Teki tosiaan sitä (vielä toimiessaan edes nihkeästi).
että liikkeelle lähdettäessä kaasupolkimen käyttö ei vaikuttanut mitään. Poljinta lipsutellessa sai kierroksia
jolloin pääsi liikkeelle. Kun vauhtia oli sopivasti, vaihteiden vaihdossa kierroksineen ei ollut mitään ongelmaa.
Ei ollut kylläkään mitään normaalia yläpotkua, eli siten ei ollut normaali, vaan auto kiihtyi yläkierroksillakin hitaammin.
Keväällä remmityksen yhteydessä vaihdettu herjannut
nokka-akselin asentotunnistin.
Teki tosiaan sitä (vielä toimiessaan edes nihkeästi).
että liikkeelle lähdettäessä kaasupolkimen käyttö ei vaikuttanut mitään. Poljinta lipsutellessa sai kierroksia
jolloin pääsi liikkeelle. Kun vauhtia oli sopivasti, vaihteiden vaihdossa kierroksineen ei ollut mitään ongelmaa.
Ei ollut kylläkään mitään normaalia yläpotkua, eli siten ei ollut normaali, vaan auto kiihtyi yläkierroksillakin hitaammin.
Keväällä remmityksen yhteydessä vaihdettu herjannut
nokka-akselin asentotunnistin.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näissähän ei ole kaasuvaijeria, vaan kaasupoljin on sähköinen, voisikohan olla se kaasupolkimen sähköinen potentiometri menossa.....Tarkoitin tuolla "Starttaus äänellä" sitä, että esim silloin, kun jakohihna on poikki, niin startatessa moottori pyörii "tyhjää"...ja täten myös starttaus ääni on erilainen, kuin kunnossa olevalla moottorilla.....Kannattaa myös varmistua siitä että se nokka-akselin asentotunnistin on varmasti ehjä ....Voihan uusikin osa hajota suht nopeasti
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nokka-akselin anturi ja kaasupolkimen vika sytyttäisi kumpikin vikakoodin, eikä toisaalta kumpikaan estäisi käynnistymistä. Jako voisi kyllä olla hyvä tarkistaa, jos mahdollista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taisi vika löytyä.
Nelipiikkinen lämpötila-anturi termarin kopasta.
Kaveri sanoi heti, että vaihda se. Tilasin motonetin kautta Koivuselta. 14,90€.
Tänään sain MESsin käyttöön ja näytti saman.
Vaihdoin ja tadaa. Laakista käymään. ECUn resetointi kohta valmis.
Nelipiikkinen lämpötila-anturi termarin kopasta.
Kaveri sanoi heti, että vaihda se. Tilasin motonetin kautta Koivuselta. 14,90€.
Tänään sain MESsin käyttöön ja näytti saman.
Vaihdoin ja tadaa. Laakista käymään. ECUn resetointi kohta valmis.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysytääs Alfa 156:n ajovalojen pesureista....Eli onko ne tehty sillai, että....suihkauttavat aina tietyin väliajoin, kun tuulilasille suihkautetaan vettä?....Eli onko niissä sellanen toiminto, että ne "osaavat laskea", montako kertaa tuulilasille on suihkutettu, ja vasta sitten antavat ajovaloillekkin pesuvettä?
- Turre
- Viestit: 337
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Mitsubishi Outlander mk1 2.4 -05 (Ronsu II) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ainakin vuoteen 2003 asti suihkuttavat aina kun tuulilasillekin, mutta vain jos ajovalot on päällä. Olettaisin että uudemmat toimii samalla tavalla, mutta omakohtaista kokemusta ei ole.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK...No sit mun Alfassa on niissä lampunpesimissä joku häikkä....koska ne eivät joka kerta suihkauta, kun tuulilasia pesee (ajovalot on aina päällä) ......Ajattelin, että jos ne eivät sen takia joka kerta pese, ettei kuluta pesunestettä niin paljoa.....Joissain autoissa nimittäin on tälläinen järjestely lampunpesimien toiminnassa.
Noo, ei tuo nyt paha vika ole, jos ei joka kerta lampuille suihkauta
Noo, ei tuo nyt paha vika ole, jos ei joka kerta lampuille suihkauta
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt loppui järki (taas)..
Kuten tuossa muutama loora ylöspäin kirjoitin,
niin vaihdoin 156 2.0 tessuun lämpötila-anturin.
MES ei löydä huomautettavaa, mutta ecun resetointi ei onnistu. Auto käynnistyy akun irti olon jälkeen, mutta vartin tyhjäkäynnin jälkeen kun yrittää startata, niin eipähän käynnisty. Taas kun irrottaa akun ja pitää sen tunnin maat irti, niin käynnistyy. Jos käyttelee siinä kierroksilla ja tyhjäkäyntiä vuorotellen, niin sammutuksen jälkeen käynnistyy normaalisti. Nyt tyhmä kysymys, mutta onko
näissä vekottimissa ollut jollakulla modattuja ecuja?
Ja eilen irrotin kaasuläppärungon päältä ne lukittavat monipinni liittimet, niin ilmin puoleinen lillui jossain öljyn litkun näköisessä nesteessä. Sitä oli siellä paljon. Putsasin elektroniikan puhdistussprayllä ja paineilmalla.
Mitä hittoa se mönjä voi olla ja miten se on sinne päässyt?
Ympäristössä ei ole mitään jälkiä tuosta aineesta?
Tuolta brittifoorumilta löysin ecun resetointi ohjeen:
That's a throttle position reset procedure for the TPS and pedal switch
The only way to do an ECU reset procedure is: via a laptop kkl or elm327 connection and a copy of fiat ecuscan.
A lot of people get it wrong due to a former Norwegian site owner on 156.net and lost in translation.
A little bit missing from the tps reset though.
battery disconnect for 40 mins or alternatively leave for 5 minutes to dissipate charge and touch the two battery cables together (not the terminals on the battery of course)
Reconnect the battery.
Part 1.
1.Turn key to MAR (ignition on for 90 seconds)
2.Turn to stop for a further 90 seconds (leave key in)
3.Turn back to MAR for 90 seconds
4.After the final 90 seconds are up, start the engine but do not press the throttle and allow to idle for 15 minutes.
Your throttle position sensor and gearing is now reset to standard factory values;)
Part 2
Once the radiator fans kick in and the engine is finally up to optimum temperature (thus the 15 minutes wait on idle), Do not turn engine off, go for a drive right away (spirited and normal style using all gears and all rev range, 20 minutes will suffice) come back home let the car idle again until the radiator fan kicks in and switches itself off... Then turn the engine off.
Your throttle position sensor and gearing has set up for your driving habits;)
Job done:thumbs:
Reply
gibot123
·
Guest
Joined Dec 31, 1969 · 0 Posts
#6 • May 12, 2013
Does this work on the 147 or just the v6 cars?
Reply
Grahameo
·
Guest
Joined Dec 31, 1969 · 0 Posts
#7 • May 12, 2013
On any Alfa with the fly by wire throttlebody iirc;)
Reply
gibot123
·
Onko kukaan kokeillut tätä?
Kuten tuossa muutama loora ylöspäin kirjoitin,
niin vaihdoin 156 2.0 tessuun lämpötila-anturin.
MES ei löydä huomautettavaa, mutta ecun resetointi ei onnistu. Auto käynnistyy akun irti olon jälkeen, mutta vartin tyhjäkäynnin jälkeen kun yrittää startata, niin eipähän käynnisty. Taas kun irrottaa akun ja pitää sen tunnin maat irti, niin käynnistyy. Jos käyttelee siinä kierroksilla ja tyhjäkäyntiä vuorotellen, niin sammutuksen jälkeen käynnistyy normaalisti. Nyt tyhmä kysymys, mutta onko
näissä vekottimissa ollut jollakulla modattuja ecuja?
Ja eilen irrotin kaasuläppärungon päältä ne lukittavat monipinni liittimet, niin ilmin puoleinen lillui jossain öljyn litkun näköisessä nesteessä. Sitä oli siellä paljon. Putsasin elektroniikan puhdistussprayllä ja paineilmalla.
Mitä hittoa se mönjä voi olla ja miten se on sinne päässyt?
Ympäristössä ei ole mitään jälkiä tuosta aineesta?
Tuolta brittifoorumilta löysin ecun resetointi ohjeen:
That's a throttle position reset procedure for the TPS and pedal switch
The only way to do an ECU reset procedure is: via a laptop kkl or elm327 connection and a copy of fiat ecuscan.
A lot of people get it wrong due to a former Norwegian site owner on 156.net and lost in translation.
A little bit missing from the tps reset though.
battery disconnect for 40 mins or alternatively leave for 5 minutes to dissipate charge and touch the two battery cables together (not the terminals on the battery of course)
Reconnect the battery.
Part 1.
1.Turn key to MAR (ignition on for 90 seconds)
2.Turn to stop for a further 90 seconds (leave key in)
3.Turn back to MAR for 90 seconds
4.After the final 90 seconds are up, start the engine but do not press the throttle and allow to idle for 15 minutes.
Your throttle position sensor and gearing is now reset to standard factory values;)
Part 2
Once the radiator fans kick in and the engine is finally up to optimum temperature (thus the 15 minutes wait on idle), Do not turn engine off, go for a drive right away (spirited and normal style using all gears and all rev range, 20 minutes will suffice) come back home let the car idle again until the radiator fan kicks in and switches itself off... Then turn the engine off.
Your throttle position sensor and gearing has set up for your driving habits;)
Job done:thumbs:
Reply
gibot123
·
Guest
Joined Dec 31, 1969 · 0 Posts
#6 • May 12, 2013
Does this work on the 147 or just the v6 cars?
Reply
Grahameo
·
Guest
Joined Dec 31, 1969 · 0 Posts
#7 • May 12, 2013
On any Alfa with the fly by wire throttlebody iirc;)
Reply
gibot123
·
Onko kukaan kokeillut tätä?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jatkan kyselyitä..
Miksi 2.0ts-01ssä saman sylinterin tulpat on
naimisissa keskenään, kun taas esim 1.8ts-00
on rakennettu niin, että esim. 3s sylinterin puolalta
meneekin syöttö 1s pytyn pikku tulpalle?
Ja toinen asia:
Heitin äsken pikku lenkin tuolla rassauksen alla
olevalla autolla.
Ilman, että antaa pikkuisen kierroksia, auto ei
lähde kunnolla liikkeelle, vaan tuntuu kuin yrittäisi
liikkeelle 3s vaihteella. Pikkuisen kaasua, joka vastaa
pikku viiveellä, liikkeelle lähtö on ongelmatonta.
Mitä katsoa messillä?
Mihin antaa väkivaltaa?
Miksi 2.0ts-01ssä saman sylinterin tulpat on
naimisissa keskenään, kun taas esim 1.8ts-00
on rakennettu niin, että esim. 3s sylinterin puolalta
meneekin syöttö 1s pytyn pikku tulpalle?
Ja toinen asia:
Heitin äsken pikku lenkin tuolla rassauksen alla
olevalla autolla.
Ilman, että antaa pikkuisen kierroksia, auto ei
lähde kunnolla liikkeelle, vaan tuntuu kuin yrittäisi
liikkeelle 3s vaihteella. Pikkuisen kaasua, joka vastaa
pikku viiveellä, liikkeelle lähtö on ongelmatonta.
Mitä katsoa messillä?
Mihin antaa väkivaltaa?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Turre
- Viestit: 337
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Mitsubishi Outlander mk1 2.4 -05 (Ronsu II) - Paikkakunta: Kangasniemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Viallinen kampiakselin asentotunnistin voisi oireilla jotain tuon tyyppistä, ks esim http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9161. Siitä kai tosin yleensä jää vikakoodi.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
-00 ja -01 vuotiset on eri päästöluokkaa ja samassa tehty tuo puolien/tulppien sytytysmuutos.
Laiska kaasupoljin vihjaisi kaasupolkimen asentoanturiin ja sittenkin todennäköisesti huonoon liittimen kontaktiin, mutta edelleen todetusti, pitäisi kyllä polttaa vikavaloa vika päällä ollessaan. Liitin on hanskalokeron takana valkoinen liki neliön muotoinen liitin.
Laiska kaasupoljin vihjaisi kaasupolkimen asentoanturiin ja sittenkin todennäköisesti huonoon liittimen kontaktiin, mutta edelleen todetusti, pitäisi kyllä polttaa vikavaloa vika päällä ollessaan. Liitin on hanskalokeron takana valkoinen liki neliön muotoinen liitin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 609
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljy kulkee johtimissa pitkiäkin matkoja, voipi tulla vuotavasta öljynpaineanturista tai ajoituksenmuuntimen solenoidista.Alfred Romero kirjoitti:Ja eilen irrotin kaasuläppärungon päältä ne lukittavat monipinni liittimet, niin ilmin puoleinen lillui jossain öljyn litkun näköisessä nesteessä. Sitä oli siellä paljon. Putsasin elektroniikan puhdistussprayllä ja paineilmalla.
Mitä hittoa se mönjä voi olla ja miten se on sinne päässyt?
Ympäristössä ei ole mitään jälkiä tuosta aineesta?
- dnapekko
- Viestit: 619
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta: pusla vai tukivarsi vaihtoon
Facelifti pomppasi katsastuksesta yllätyksekseni vasemman alatukivarren etummaisesta puslasta. Yllätti siksi, kun kaikki tukivarret vaihdettiin TRW:n tekemiin viime keväänä, ja kun kyseessä on talvikulkine, ei kilometrejä tullut neljäätuhatta. Mutta, lähdenkö vaihtamaan vain puslan, vai vaihdanko koko tukivarren samoilla lämpimillä, mitä raati suosittaa? Sekä tukivarsia että puslia näkyy saavan Motonetistäkin, mutta onko säästö vaivan arvoinen, jos joutuu enemmänkin puslan takia temmeltämään.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tottakai vaihdat koko varren, kun vaihdat sen varren takuuvaihtona uuteen.
- dnapekko
- Viestit: 619
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06, ex 147 2,0 TS -07
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei taida ehtiä Autodocin mahdollinen takuuvaihto meikäläisen kiireisiin, kun pitää lähteä 11. päivä työmatkalle, je leima pitäisi saada ennen sitä...Tuomas K kirjoitti:^Tottakai vaihdat koko varren, kun vaihdat sen varren takuuvaihtona uuteen.
Miten se pusla on kiinni tukivarressa, ihan prässillä hoidettavissa oleva varmaan?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nuo autodocin kauppaamat TRW:t ei liene TRW:tä ollenkaan Mulla kans TRW:n ylätukivarret alkoivat narisemaan alle puoli vuotta uusimisesta...dnapekko kirjoitti:Ei taida ehtiä Autodocin mahdollinen takuuvaihto meikäläisen kiireisiin, kun pitää lähteä 11. päivä työmatkalle, je leima pitäisi saada ennen sitä...Tuomas K kirjoitti:^Tottakai vaihdat koko varren, kun vaihdat sen varren takuuvaihtona uuteen.
Miten se pusla on kiinni tukivarressa, ihan prässillä hoidettavissa oleva varmaan?
Puristussovitteella on puslat kiinni varressa, eli prässillä pitäisi onnistua.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 2.5 V6 berlina (sedan) 1998
Vika: Takaluukun kannessa olevat peruutusvalot ja takasumuvalot eivät toimi
Oireiden selvittelyä:
1) Kaikki polttimot on vaihdettu, lampun pohjat hyvän näköiset ja mitattu yleismittarilla toimivaksi
2) Peruutusvaloihin ja takasumuvaloihin liittyvät sulakkeet on irroitettu ja yleismittarilla toimivaksi todettu (Ja myös muistettu laittaa takaisin sulaketauluun...)
- Sulakkeet 6, 7 ja 13
- Sulake 6: Oikea takasumuvalo (ei toimi), oikea rekisterikilven valo (toimii), oikea etu parkkivalo ja vasen taka parkkivalo (molemmat toimivat)
- Sulake 7: Vasen takasumuvalo (ei toimi), vasen rekisterikilven valo (toimii), vasen etu parkkivalo ja oikea taka parkkivalo (molemmat toimivat)
- Sulake 13: Peruutusvalo (ei toimi), sisävalot (toimivat), sivupeilien säätö (toimii), keskuslukituksen kauko-ohjaus (toimii)
3) Vaikka peruutusvaihde on päällä niin peruutusvalo ei syty ja palaneen polttimon varoitusvalo ei syty (kierroslukumittarin taulussa)
4) Takasumuvalojen kytkimestä ei tapahdu mitään eli takasumarit eivät syty eikä mittaristoon tule indikaatiota tai palaneen polttimon varoitusvaloa
Kysymyksiä:
Jos takaluukun ja rungon välinen piuha olisi kärsinyt niin selittäisikö se yllämainitun käyttäytymisen?
Vai onko todennäköisempää että sekä peruutusvaihteen valokytkin että takasumuvalon kytkin olisivat molemmat rikkinäisiä?
Vika: Takaluukun kannessa olevat peruutusvalot ja takasumuvalot eivät toimi
Oireiden selvittelyä:
1) Kaikki polttimot on vaihdettu, lampun pohjat hyvän näköiset ja mitattu yleismittarilla toimivaksi
2) Peruutusvaloihin ja takasumuvaloihin liittyvät sulakkeet on irroitettu ja yleismittarilla toimivaksi todettu (Ja myös muistettu laittaa takaisin sulaketauluun...)
- Sulakkeet 6, 7 ja 13
- Sulake 6: Oikea takasumuvalo (ei toimi), oikea rekisterikilven valo (toimii), oikea etu parkkivalo ja vasen taka parkkivalo (molemmat toimivat)
- Sulake 7: Vasen takasumuvalo (ei toimi), vasen rekisterikilven valo (toimii), vasen etu parkkivalo ja oikea taka parkkivalo (molemmat toimivat)
- Sulake 13: Peruutusvalo (ei toimi), sisävalot (toimivat), sivupeilien säätö (toimii), keskuslukituksen kauko-ohjaus (toimii)
3) Vaikka peruutusvaihde on päällä niin peruutusvalo ei syty ja palaneen polttimon varoitusvalo ei syty (kierroslukumittarin taulussa)
4) Takasumuvalojen kytkimestä ei tapahdu mitään eli takasumarit eivät syty eikä mittaristoon tule indikaatiota tai palaneen polttimon varoitusvaloa
Kysymyksiä:
Jos takaluukun ja rungon välinen piuha olisi kärsinyt niin selittäisikö se yllämainitun käyttäytymisen?
Vai onko todennäköisempää että sekä peruutusvaihteen valokytkin että takasumuvalon kytkin olisivat molemmat rikkinäisiä?
- 155156
- Viestit: 2160
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oman vm. 2001 vastaavan kinnerin mystiset takavalojen ongelmat johtuivat juuri siitä, mitä ehdotettiin useamman nimimerkin voimin täällä: takaluukun johtosarjan eristeet murtuneet/lohkeilleet/hävinneet siltä alueelta, joka taipuu kun takaluukkua avataan & suljetaan. Rapsin johtosarjan ehkä noin 15 cm matkalta auki ja erkkarilla korjailin eristystä johdin kerrallaan. Se auttoi ("kop, kop"), vaikka alkutilanne oli yhtä kuparimössöä ja meinasi usko loppua, että siitä sotkusta saa koskaan selvää mikä on mikä.FinPat kirjoitti:156 2.5 V6 berlina (sedan) 1998
- palkus
- Viestit: 5535
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^siel on johot paskana, kuten 155156 totesi. Johdot kuntoon ja taas toimii. Ite laitoin pidempiä johtoja väliin ja ylimääräiset tungin sinne hotlarin puolelle. Sitten kun meni vuosien päästä taas, niin oli helppo vetää sieltä tuoretta johdinta tilalle
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK. Alan puukottamaan teinin kanssa johtonippua. Uskoisin että korjaus tulee kestämään tämän auton käyttöiän...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Tämmöstä siellä llienee luvassa.
https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgZ0YlZnDPXFdl4POcg
Mä vaihdoin tuohon tilalle peräkärryn sähkösarjan kaapelia, oli sopiva määrä piuhoja ja mahtui silikoonattuna tuohon haitariputkeen.
https://1drv.ms/f/s!AmVYHHVaBarBgZ0YlZnDPXFdl4POcg
Mä vaihdoin tuohon tilalle peräkärryn sähkösarjan kaapelia, oli sopiva määrä piuhoja ja mahtui silikoonattuna tuohon haitariputkeen.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervehdys.
Tuolla muutama loota ylöspäin kirjoittelin 2.0TS:n
käyntiongelmasta. Välillä vaikeasti käyntiin ja välillä
ihan ok. Lämmettyään kävi hyvin, mutta välillä ei startannut
enää ollenkaan. Koneen jäähdyttyä taas käynnistyi
vaihtelevalla menestyksellä.
Auto oli liikkeessä viime keväänä jakopään
kikkeiden vaihdossa.
Nyt sitten paljastui, että remmi oli hypännyt 2 hammasta.
Tarkan osien syynin jälkeen jako kohdalleen ja homma pulkassa. Imusarjaan se vähän plotkotteli, joten puristukset
oli melkein olemattomat. Kaikki pytyt kuitenkin täsmälleen
samoissa arvoissa, joten varjelus oli mukana.
Alfissimo tuosta jaosta mainitsikin, joten pojot sinne suuntaan.
Tiesittehän, että ainakin 1.8 ja 2.0 koneissa löytyy kampparin asetusmerkki, siis YKK merkki kytkinkopan/ vauhtipyörän päältä? Sen pienen mustan kumisen tulpan alta. Sijaitsee termostaatin alapuolella.
Kiitos osallistujille. Vinkkien perusteella hieman purkuhommia tehtyäni, on italiaanon anatomia taas vähän tutumpi.
Tuolla muutama loota ylöspäin kirjoittelin 2.0TS:n
käyntiongelmasta. Välillä vaikeasti käyntiin ja välillä
ihan ok. Lämmettyään kävi hyvin, mutta välillä ei startannut
enää ollenkaan. Koneen jäähdyttyä taas käynnistyi
vaihtelevalla menestyksellä.
Auto oli liikkeessä viime keväänä jakopään
kikkeiden vaihdossa.
Nyt sitten paljastui, että remmi oli hypännyt 2 hammasta.
Tarkan osien syynin jälkeen jako kohdalleen ja homma pulkassa. Imusarjaan se vähän plotkotteli, joten puristukset
oli melkein olemattomat. Kaikki pytyt kuitenkin täsmälleen
samoissa arvoissa, joten varjelus oli mukana.
Alfissimo tuosta jaosta mainitsikin, joten pojot sinne suuntaan.
Tiesittehän, että ainakin 1.8 ja 2.0 koneissa löytyy kampparin asetusmerkki, siis YKK merkki kytkinkopan/ vauhtipyörän päältä? Sen pienen mustan kumisen tulpan alta. Sijaitsee termostaatin alapuolella.
Kiitos osallistujille. Vinkkien perusteella hieman purkuhommia tehtyäni, on italiaanon anatomia taas vähän tutumpi.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 05 Tammi 2019, 18:56
- Car(s): Alfa Romeo 156 V6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvä, että selvis! .....Toi kampiakselin asetusmerkki löytyy myös muista Italia/Espanja autoista siitä kytkinkopan kumitulpan alta Ainakin näist seuraavista:(Fiat 127, 128,Uno, Ritmo Regata) (Seat Ibiza/Malaga System Porsche moottorit).Alfred Romero kirjoitti:Tervehdys.
Tuolla muutama loota ylöspäin kirjoittelin 2.0TS:n
käyntiongelmasta. Välillä vaikeasti käyntiin ja välillä
ihan ok. Lämmettyään kävi hyvin, mutta välillä ei startannut
enää ollenkaan. Koneen jäähdyttyä taas käynnistyi
vaihtelevalla menestyksellä.
Auto oli liikkeessä viime keväänä jakopään
kikkeiden vaihdossa.
Nyt sitten paljastui, että remmi oli hypännyt 2 hammasta.
Tarkan osien syynin jälkeen jako kohdalleen ja homma pulkassa. Imusarjaan se vähän plotkotteli, joten puristukset
oli melkein olemattomat. Kaikki pytyt kuitenkin täsmälleen
samoissa arvoissa, joten varjelus oli mukana.
Alfissimo tuosta jaosta mainitsikin, joten pojot sinne suuntaan.
Tiesittehän, että ainakin 1.8 ja 2.0 koneissa löytyy kampparin asetusmerkki, siis YKK merkki kytkinkopan/ vauhtipyörän päältä? Sen pienen mustan kumisen tulpan alta. Sijaitsee termostaatin alapuolella.
Kiitos osallistujille. Vinkkien perusteella hieman purkuhommia tehtyäni, on italiaanon anatomia taas vähän tutumpi.
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moro.
Kun on kyseessä 2.0ts 2001 jossa on 2 pre kattia
niissä down pipeissä, niin eikös kyseessä ole
euro3 kone? Jakohihna, kun on ilmastointi, täytyy
olla 168 hampainen?
Kiitos etukäteen tiedosta.
Kun on kyseessä 2.0ts 2001 jossa on 2 pre kattia
niissä down pipeissä, niin eikös kyseessä ole
euro3 kone? Jakohihna, kun on ilmastointi, täytyy
olla 168 hampainen?
Kiitos etukäteen tiedosta.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- TonninAlfa
- Viestit: 488
- Liittynyt: 11 Heinä 2017, 18:54
- Car(s): -04 156 FL V6 (kesä)
-04 156 SW FL JTS (käyttis)
-03 156 JTS (rata)
sekä 1-n projektia - Paikkakunta: Akaa/Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Money well spent? Well, money spent...
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onneksi 2.0TS:ssa on vain yhtä, tuo 168, hammasmäärää hihnassa, joten on helppo ostaa. Se 130 hampainen on luonnollisesti tasapainoakselille.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11 Elo 2008, 13:12
- Car(s): Ex 156 2.0TS&2.0JTS
147 2.0TS ex
Giulietta 1.4 T-Jet - Paikkakunta: nummi-pusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missähän sijaitsee imuilman lämpöanturi 156 2.0ts -00?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmamassamittarissa.
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Airbag valo loimottaa taulussa ja merkkihuollon diagnoosi oli kuskin turvavyön kiristin. Mittailtiin jo että virtaa tulee sinne joten onkohan siinä itse panoksessa jotain korjattavaa vai pitäiskö metsästää uutta turvavyötä 156 tessuun vm 99
Through difficulties to defeat
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleensä noi herjat on tullut penkin alla olevista liittimistä. Yhdessä yksilössä pamahti valo tauluun aina, kun penkkiä siirsi virrat päällä pitkän ja lyhyen kuskin kesken.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja kolmessa 156:ssa (yksi oma, kaksi foorumilaisten) vika on löytynyt myös kontin puolella olevan luukun alta löytyvästä liittimestä.
Tiedän, ei pitäisi.
Vaan sitä ronklaamalla on lähtenyt - penkkien liittimien härvääminen ei ole auttanut. Itse mietin syylliseksi ehkä sitä, että vanha sähkölaite vain sekoilee muutenvaan
Yhdessä omassa oli jopa ihan rehellisesti takaverhon vikakoodi, joka lähti kontista löytyvän liittimen kiristämisellä. Mutta useammin siinä oli joko kuskin sivubägin tai vyön kiristimen vikakoodit
Tiedän, ei pitäisi.
Vaan sitä ronklaamalla on lähtenyt - penkkien liittimien härvääminen ei ole auttanut. Itse mietin syylliseksi ehkä sitä, että vanha sähkölaite vain sekoilee muutenvaan
Yhdessä omassa oli jopa ihan rehellisesti takaverhon vikakoodi, joka lähti kontista löytyvän liittimen kiristämisellä. Mutta useammin siinä oli joko kuskin sivubägin tai vyön kiristimen vikakoodit
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ettei menis liian helpoks taitaa liittimet olla poistettu kuskin ja apparin penkkien alta enkä ole löytänyt vastaavaa keltasta piuhaa liittimillä kontin puolelta. Minkäväristä piuhaa ja liitintä etsin kontista?
Ja virrat tulee siis molempiin etuturvavöihin. Jos on nurkissa pyörimässä kuskin ja apparin turvavyötä kiristinpanoksineen voi tarjoilla molempia privalla kun en muutakaan ratkasua keksi
Ja virrat tulee siis molempiin etuturvavöihin. Jos on nurkissa pyörimässä kuskin ja apparin turvavyötä kiristinpanoksineen voi tarjoilla molempia privalla kun en muutakaan ratkasua keksi
Viimeksi muokannut Naamapalmu, 23 Tammi 2021, 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Kontissa on jommassa kummassa sivussa muoviluukku, semmonen tulitikkuaskin kokoinen. Sen takana se johto menee - keltainen tai oranssi.
Ainakin Berlinassa muistaakseni oikealla puolella, aika keskellä ja suht ylhäällä.
Kontissa on jommassa kummassa sivussa muoviluukku, semmonen tulitikkuaskin kokoinen. Sen takana se johto menee - keltainen tai oranssi.
Ainakin Berlinassa muistaakseni oikealla puolella, aika keskellä ja suht ylhäällä.
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei taida olla liitintä, eikä turvavöiden esikiristystä takapenkkiläisille karvalakkimallin 156 tessussa vm 99. Pelkät turvavyön rullat takana eikä mitään piuhoja mene muualle kuin valoille ja abs antureille.
Through difficulties to defeat
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
'99 tessussa kyllä oli langat tuolla kontin puolella :o
Mut joo, tietysti jos on vaan etubägit tai muuten rajallista niin voi olla isojakin eroja. Hyvä pointti!
'99 tessussa kyllä oli langat tuolla kontin puolella :o
Mut joo, tietysti jos on vaan etubägit tai muuten rajallista niin voi olla isojakin eroja. Hyvä pointti!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kontista löytyvä liitin on ikkunaverhojen liitin, jos varusteena.
Vikakoodi kun on turvavyön esikiristimestä, niin kyllä se vika on siinä esikiristimen virtapiirissä. Eli todennäköisesti vyökelan paukussa. Valesytytin kelan tilalle, jos vika jatkuu mitataan johtosarja kelalta ohjainlaitteelle, jos johtimet ehjät jää vika ohjainlaitteeseen.
Vikakoodi kun on turvavyön esikiristimestä, niin kyllä se vika on siinä esikiristimen virtapiirissä. Eli todennäköisesti vyökelan paukussa. Valesytytin kelan tilalle, jos vika jatkuu mitataan johtosarja kelalta ohjainlaitteelle, jos johtimet ehjät jää vika ohjainlaitteeseen.
- Naamapalmu
- Viestit: 349
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos avusta kaikille, airbag valo korjautui. vaihdoin turvavyöt ilmeisesti turhaan, vika löyty automilanon osaamisella siitä isosta oranssista liittimestä. Airbag-ohjainlaitteen liitin siis. Eli ois tullu halvemmaks viedä suoraan automilanoon kuin yrittää itse
Through difficulties to defeat
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkähänlainen kierre tuossa kampiakselin keskipultissa on? Vähän ongelmia sen kanssa
Auto 156 1.8 ts 2003
Auto 156 1.8 ts 2003
- Alfissimo
- Viestit: 8718
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otetaanpas välikysymys, miksi se pitäisi avata? Jos vain hihnapyörää jakopään yms. takia, niin siihen ei tarvi koskea. Hihnapyörä on kiinni neljällä ruuvilla ja usein ollut kauluksestaan hapettunut. Piikkiä ja rapsua väliin ja sopivalla taltalla saa lyötyä hihnapyörän ja lohkon väliin vähän kiilaa, niin kampeaa ulospäin. Varovasti silti.
Ja alkuperäiseen; jos sitä on ihan tarkoituksella yrittämässä auki, niin enpäs tiedä, kumpi kätinen kierre, kun ei ole koskaan tullut koskettua.
Ja alkuperäiseen; jos sitä on ihan tarkoituksella yrittämässä auki, niin enpäs tiedä, kumpi kätinen kierre, kun ei ole koskaan tullut koskettua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
M16 vasenkätinen kierre!