Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ jep, pitäisi saada suoraan linjaan tuo 2*4, tunkki ja nostokohta.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kuvatussa tilanteessa siitä kakkosnelosen pätkästä on enempi hyötyä lähimmän renkaan alla, jolloin helman ja maan väliin jää paremmin tunkin mentävä väli. Pidemmän päälle kyllä penseetä, joten pidän peukkuja sen paremmin sopivan tunkin löytymiselle kysyjän puolesta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

https://webshop.industriacenter.fi/prod ... EgQAvD_BwE

Mulla on ihan saman näköinen kuin linkissä, mutta punaisella rungolla. Tähänkin pistin 2*4-palan käpälän päälle kun
FL 156 Sportpackillä ja Lesterin helmoilla olevaa etupäätä nostin. Tunnustan, en ole nostanut vielä 1,5 vuoden aikana itse tuolla Juuliaa :wink: , mutta luulen, että mahtuisi.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Cloverleaf kirjoitti:
Onko sinulla tämä käytössä?
Muutama vuosi sitten ostettu jo, mutta 99% varmuudella sama malli. Auto on AE-malli, taitaa olla vähän matalampi kuin Veloce (?).

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ikh myy erittäin matalaa meganex hallitunkkia. Siehen vielä nostotyynyjä tykö, niin eiköhän nouse. Asiallisen näkönen tunkki, mutta ei ole hinnat alkaen malli.
"puhun niin totta kuin osaan"

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Mulla on samanlainen kuin jiiteellä, punainen myös ja etupyörät ton eturullan tilalla. Motonetista kanssa joku vuosi sitten ostin. Ei mitään ongelmaa mahtumisen kanssa ja koko kylki nousee kerralla.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Cloverleaf kirjoitti:Mikä edullinen hallitunkki mahtuu Giulian alle (225/50R17)? Tai kallis?

Vaikka joulupukki toi uuden matalaprofiilisen tunkin, niin ei sekään ole sopiva. Listaan tähän nyt kaksi omistamaani tunkkia, jotka EIVÄT sovi:

1. Biltema, hallitunkki, 2 tonnia, 39,90 €. 13 cm pienin korkeus ei riitä Giulialle, joten tunkki ei mahdu auton alle ilman että renkaat ajaa korokkeelle.

2. Tamforce, matalaprofiilinen hallitunkki, 2 tonnia, 49.90 €. 9 cm pienin korkeus vaikutti lupaavalta, ja hienosti auton alle menikin. Mutta nostokohta on sen verran syvällä, että tunkin nousevalinjainen runko osuu helmaan ennen kuin on perillä asti.
Mulla on matalaprofiilinen tunkki mutta ajan suoraan lautojen päälle Giulian että tunkki menee alle.
Matalin "vakioalusta" mitä minä olen nähnyt tuotantoautoissa. mm. itäkeskuksen parkkihallista ulos ajaessa ottaa helmat kiinni hidasteeseen.
Vakiovanteet 16" ja 225/55R16 renkaat.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jos Giuliassa on takana ne 255 -leveät renkaat (9" vanteet), niin onko se auton napa kuitenkin aina samassa kohtaa verrattuna autoon jossa on 225 edessä ja takana (8")? Onko nuo leveämmät vanteet sovitettu paikoilleen vanteen ET-lukemalla? Tämä lähinnä siksi, että käykö talvivanteeksi sellainen malli missä on ET33. Eri vannekaupat tarjoavat tuohon aika laajalla skaalalla ET30-ET45 -lukemilla olevia vanteita.

Entä onko noille rengaspainetunnistimille olemassa jotain standardia tai protokollaa mitä niiden tulisi Giulian tapauksessa noudattaa? Oppiiko auto uudet tunnistimet automaattisesti, vai pitääkö ne jotenkin kertoa sille testerillä?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

offset on navasta vanteen keskelle oleva mitta. Eli jos vanne on leveämpi (ja rengas myös) niin se tulee sen leveyden eron / 2 verran sekä ulospäin että sisäänpäin. Jos ymmärsin kysymyksen oikein, kysyit onko niissä eri tukivarret ja vetarit. Ni ei ole, vaan just et:llä noi sovitetaan. Jopa qv:ssa on samalla etäisyydellä.
Sieppaa.JPG
Sieppaa.JPG (31.8 KiB) Katsottu 7044 kertaa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tätä juuri hain, että onko auto aina sama riippumatta mitkä vanteet siihen on ruksittu tilausvaiheessa. Elikkä autoissa ei ole eroja, vain vanteissa on.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Miten nuo 2.0 moottorin kehitysversiot nyt menikään? Tässä on yksi 05/2018 valmistettu auto josta näyttäisi puuttuvan ainakin MAF jos sitä vertaa vaikka 2016 vuosimalliin. Todennäköisesti tästä puuttuu myös EGR laitteisto. Missä vaiheessa näihin tuli GPF ja näkeekö sen jostain moottorikoodista tai muusta numerosta?

Kuva

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ainakin erinnäköinen konehuone kuin 2017 280hp:ssä, koneen päältä puuttuu myös poikkituki.
GPF-versiossa ei ole MAF:a.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Poikkipalkki taitaa olla vain Stelviossa? Tyyppihyväksyntäkoodi tässä on e3*2007/46*0382*09

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Noniin, nyt on Multiair vaihdettu.
Ainakin se näkyy laskusta ja huonosti takaisin laitetuista äänieristeistä tulipellin luona, muusta ei vielä osaa sanoa :roll:
Akku oli menettänyt varaustaan, mutta oli vielä elävien kirjoissa. Takalasin lämmitin vaan lakkasi pelaamasta, ja tuo on yleinen indikaatio virran vähyydestä. Ctek hommattu, tolpasta tosin tulee vain 2h kerrallaan.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Tunkeista.

Mulla on Motonetin aiemmin myymä oikean alakulman malli: https://minuntarjouslehteni.fi/motonet- ... hti-2857-0 joka on 2,5tn. On niin matala että menee parin-kolmen sentin marginaalilla Giulian ja esm C63S alle vaikka tallan päällä on kumityyny. Mutta samalla nostaa helposti riittävän korkealle pitkää/korkeata Crafteria.

Saman näköisellä rungolla on eri värisinä montaa merkkiä:
https://www.puuilo.fi/tamforce-hallitun ... linen-2-5t
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... aamotunkki
https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+tuo ... tala/11612

Jne.

Unique
Viestit: 325
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

matti_vuorio kirjoitti:Miten nuo 2.0 moottorin kehitysversiot nyt menikään? Tässä on yksi 05/2018 valmistettu auto josta näyttäisi puuttuvan ainakin MAF jos sitä vertaa vaikka 2016 vuosimalliin. Todennäköisesti tästä puuttuu myös EGR laitteisto. Missä vaiheessa näihin tuli GPF ja näkeekö sen jostain moottorikoodista tai muusta numerosta?
"The 200hp engine with code "0" (cars with MVS codes 620.*R0.0) is, hardware-wise, identical to the 280hp engine with code "1" (MVS codes 62[0,1].*[R,A]1.*).

In late 2017, a new version of the 200hp engine was introduced, with code "9" (MVS codes 620.*R9.0). This version does not have any of the hardware necessary for EGR."

https://www.giuliaforums.com/threads/di ... ine.38544/

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jotenkin tuohon tapaan se menee. Ajattelin, että tässä olisi joku helppo keino tarkistaa mikä tekniikka siellä konehuoneessa on. B-pilarissa olevassa tarrassa on se Versione -koodi joka kertoo jotain auton versiosta. Sveitsistä löytyi sitten taas (https://typenscheine.ch/en) rekisteri missä on heidän hyväksymät automallit ja niiden tiedot. Näistä näppärästi koostin taulukon mitä versiota kannattaa etsiä. Projekti kusi heti ensimmäisessä autossa, eli löytyi ABA2/5B auto vuodelta 2018 jossa oli hiukkasloukku. Varmin keino näyttää olevan auton päästöluokan selvitys. Kaikki 6b -autot on katalysaattorilla ja 6d -autot ovat lisäksi GPF:llä varustettuja. Ei nyt vaan napostele ostaa sitä ihan ensimmäistä linjastolta ulos rullannutta GPF autoa. Loukku autoissa saattaa sitten olla jotain evo-versioita vuosimallista riippuen tai ainakin tuo rekisteri näyttää yhtä kilowattia suurempia lukemia vuosimallista 2019 eteenpäin.
Liitteet
Koreja.png
Koreja.png (31.27 KiB) Katsottu 6558 kertaa

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Näytti muuten Giuliaforumilla olevan tieto, että 200 heppasen tehoksi oli penkitetty 230 HP vakiona, lieneekö kukaan täällä mittaillu..

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

harde kirjoitti:Näytti muuten Giuliaforumilla olevan tieto, että 200 heppasen tehoksi oli penkitetty 230 HP vakiona, lieneekö kukaan täällä mittaillu..
Se on varmaan Celticin käyttämä referenssi dyno... ;)

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Jenkkipenkeissä konetehotkin muuttuu pyörätehoiksi 1:1 mutta tais mullakin vähän yli 200 vakiona näyttää. Tosin tätä on ihan mahdoton sanoa faktaksi koska autossa oli jo putki ja filsu paikoillaan sekä dynojen välillähän on eroja.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:Jenkkipenkeissä konetehotkin muuttuu pyörätehoiksi 1:1 mutta tais mullakin vähän yli 200 vakiona näyttää. Tosin tätä on ihan mahdoton sanoa faktaksi koska autossa oli jo putki ja filsu paikoillaan sekä dynojen välillähän on eroja.
Tuossa yksi esimerkki siitä että kaveri kävi samana päivänä samalla autolla kahdella dynolla ja hieman eri tuloksia. 353 HP vs 404 HP.

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=891688

Näitä on internet täynnä.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Muutaman menneen viikon aikana on tullut paranneltua auton äänentoistoa matalien äänien osalta. Omaan yksilöön on Saksassa ruksittu keskitason äänentoisto, eli 10 kaiutinta löytänyt paikkansa.

Korvasin alkuperäisen ns. subwoofer elementin Tang Bandin 6X9 elementillä ja siinä kaverina pieni monovahvistin. Toteutettu alkuperäisen tavoin free-air asennuksena, tämä asennustapa sekä tilankäytön että elementin suuntauksen takia. Elementti (Tang-Band W69-1042) valikoitui kanssa-alfistin suosituksien perusteella, myös google loi uskoa toimivuuteen.

Vahvistimelle signaali tulee kaiutintasoisena tulona suoraan alkuperäisen elementin johtimista. Koska alkuperäinen elementti on poistettu niin piti johtojen väliin asentaa vastus, jotta äänijärjestelmä ei herjaa vikaa puuttuvasta kaiuttimesta.

No miten se soi? Omaan raskaampaan musiikkigenreen, siten että varmasti riittää minulle.

Kuvassa alkuperäinen ja korvaava elementti vertailussa.
20201230_223559.jpg
20201230_223559.jpg (95.28 KiB) Katsottu 6357 kertaa
Korvaava elementti asennettuna.
20210110_183026.jpg
20210110_183026.jpg (88.72 KiB) Katsottu 6357 kertaa
Alkuperäisen paineentuottajan tietoja.
20210104_151042.jpg
20210104_151042.jpg (93.04 KiB) Katsottu 6357 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Näkyy olevan Gang-Bangissä vakuuttavampi magneetin koko. Vaikea ymmärtää alkuperäisasennuksen elementtiä, miksi tuossa kohtaa pitää niin pirusti säästää? Hyvä tietty että suht pienellä vaivalla saa kelvollista äänenlaatua.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

lerppu kirjoitti:^Näkyy olevan Gang-Bangissä vakuuttavampi magneetin koko. Vaikea ymmärtää alkuperäisasennuksen elementtiä, miksi tuossa kohtaa pitää niin pirusti säästää? Hyvä tietty että suht pienellä vaivalla saa kelvollista äänenlaatua.
Giorgio platformin juttu on juurikin keveys, tuollainen raskas magneetti painaa liikaa ja nostaa painopistettä kun se on sijoitettu noin korkealle! :-D

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ja Lybran Boseissa lukee Made in Indonesia, joten onhan valmistus Euroopassa jo selkeä hyppäys ylöspäin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Tulee nyt tosipaljon lyhyttä ajoa niin mietin josko hankkis laturin. Kumpihan kannattais ottaa: Ctekin mxs 7.0 (119 €) vai Ctekin Startstop akuille tarkoitettu 5A ylläpitolaturi (85€)..

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Onko autossa esisähkölämmitysjuttuja (eli käytännössä calix/defa) ja tuleeko sitä käytettyä?

Jos kyllä, niin ehdottomasti samaan sarjaan integroituva saman valmistajan laturi, toimii aina lämmitellessä automaattisesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Hain juurikin tuon Ctekin start&stop-mallin. Tosin tolpasta saa vaan sen 2h kerrallaan, ja mitään pysyväisasennuksia en ole tehnyt, mutta kaipa tuollakin jotain saa tehtyä.
Auto on hallissa, joka pysyy plussalla melkeinpä koko ajan. Ehkä joskus voisi miettiä lämmitintäkin ja samalla vetää piuha akulle asti.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Ctekin voi vissin laittaa kiinni konehuoneen puolella olevaan pistukkaan..

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JT Newman kirjoitti:Hain juurikin tuon Ctekin start&stop-mallin. Tosin tolpasta saa vaan sen 2h kerrallaan, ja mitään pysyväisasennuksia en ole tehnyt, mutta kaipa tuollakin jotain saa tehtyä.
Auto on hallissa, joka pysyy plussalla melkeinpä koko ajan. Ehkä joskus voisi miettiä lämmitintäkin ja samalla vetää piuha akulle asti.
ESS:llä minun Juuliaan pistettiin ihan takapaksista suoraan akkuun kiinni tämä:

https://www.virtasenkauppa.fi/akkulatur ... dcQAvD_BwE

Helppo ottaa liittimestä pois kun ei tarvitse. Suositus ehkä kuitenkin autotallissa auton
ylläpitolataukseen, näin ainakin Defa-mies markkinoi.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Jiitee kirjoitti: Helppo ottaa liittimestä pois kun ei tarvitse. Suositus ehkä kuitenkin autotallissa auton
ylläpitolataukseen, näin ainakin Defa-mies markkinoi.
Joo, tulihan tuon mukana ne kiinteät navat akkua varten, pikaliittimestä johto irti jne.
Eihän se vaatisi kuin 5 min työn. En saanut aikaiseksi vielä...kään.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

harde kirjoitti:Ctekin voi vissin laittaa kiinni konehuoneen puolella olevaan pistukkaan..
Konehuoneessa on tosiaan jumpstart-pisteet, joita voisi kait käyttää. Onko tuossa mitään teoreettistakaan ongelmaa vs. suoraan akkuun kiinni? Nimim. "Epätietoinen ihan turhaan"
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JT Newman kirjoitti:
harde kirjoitti:Ctekin voi vissin laittaa kiinni konehuoneen puolella olevaan pistukkaan..
Konehuoneessa on tosiaan jumpstart-pisteet, joita voisi kait käyttää. Onko tuossa mitään teoreettistakaan ongelmaa vs. suoraan akkuun kiinni? Nimim. "Epätietoinen ihan turhaan"
No ESS:llä pistivät suoraan akkuun kiinni takuunalaiseen vehkeeseen taannoin. Onhan se Defa ylläpito kyllä parempi päivittäisessä käytössä... mulla Juulia on talviunilla tuossa piuhassa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Oleellista on että se akun miinusnavassa latausta haisteleva mokkula saa tiedon myös ulkoisella laturilla ladatuista amppeereista. Näin ainakin stelviossa. Olettaisin giuliassa olevan sama systeemi. Joku sen toimintaan tarkemmin perehtynyt kertonee mihin kaikkialle se laturi on järkevä kytkeä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Muistaakseni käyttöohjekirjassa mainitaan, että pitäisi ladata akusta. Siinä erikseen kerrottiin mistä ruuvista, jotta auto tietää olevansa latauksessa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
jonilaht
Viestit: 77
Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17 AE
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jonilaht »

Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jonilaht kirjoitti:Olikos joku nyt lyönyt Giuliaan polttoainekäyttöisen lisälämmittimen?
Stelviossa on ollut nyt pari vuotta ilman ongelmia.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Näin pitkälle on päästy, että omistamassani Alfassa tulisi moottorin vikavalo tauluun. Uudenmaan talvi taisi olla liikaa (-12 °C).

Käynnistyksen jälkeen tuli ABS+hand brake mikä johtunee taas akusta (juuri vaihdettu 85 Ah, mutta auto on seissyt pari päivää). Pitänee ylläpitolaturi asentaa.

Pari metriä ajoin ja sitten tuli CHECK ENGINE ja ei pystynyt enää kuin N-moodilla ajelemaan. Ajoin 30 km töihin ja luin vikakoodit:
- U193A: SCCM_CRS_CTRL (cruise message from Body Control Module) missing message
- P1581: Blow by heater relay feedback (circuit short to ground)

Kuittasin työpaikan pihassa ja käynnistin auton ja vikavalo katosi. Katsotaan syttyykö iltapäivällä uudestaan.

Eivät minulle kerro juuri mitään. Pitääkö olla huolissaan vai oliko vain sähköoikku?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Manuaalia tavatessani ja vedentakaista foorumia lukiessani laturin kytkennästä sekä IBS:n toiminnasta todettiin, että laturin miinusnapa tökätään tuohon numerolla 2 merkittyyn mutteriin, ei suoraan akun napaan. Eli olen ladannut ihan oikein tähänkin asti.

Kuva

IBS maadoittuu koriin, joten minkä tahansa hyvän maadoituspisteen käyttö pitää IBS:n tilanteen tasalla akun latauksesta. Eli periaatteessa konepellin alla olevia pisteitä voisi käyttää ihan hyvin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Konepellin alla olevia pisteitä neuvoi käyttämään myös akun vaihtaneen huoltoliikkeen kaveri, kun kävin eilen kysymässä.
Sitä en kokeillut voiko laittaa liittimen kiinni punaisen muoviläpän alle niin että voi sulkea konepellin. Mulla auto tallissa joten jätin auki..

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

Tossa mun autossa on Calixin kiinteä laturi asennettu moottorinlämmittimen ja sisätilapistokkeen lisäksi. Asennus on tehty konehuoneen apuvirtamoduliin ja korin maadoituspisteeseen. Sen suhteen ei ole ollut omana aikana ongelmia.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JT Newman kirjoitti:Manuaalia tavatessani ja vedentakaista foorumia lukiessani laturin kytkennästä sekä IBS:n toiminnasta todettiin, että laturin miinusnapa tökätään tuohon numerolla 2 merkittyyn mutteriin, ei suoraan akun napaan. Eli olen ladannut ihan oikein tähänkin asti.

Kuva

IBS maadoittuu koriin, joten minkä tahansa hyvän maadoituspisteen käyttö pitää IBS:n tilanteen tasalla akun latauksesta. Eli periaatteessa konepellin alla olevia pisteitä voisi käyttää ihan hyvin.
Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
En tosin kiinnittänyt asiaan mitään huomioita, koska työllä takuu. :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
IBS = Intelligent Battery Sensor

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.97216/

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

FinPat kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
IBS = Intelligent Battery Sensor

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.97216/
Kaikkea sitä oppii kun ikää karttuu, kiitos.
Ei mun T1-kuubelissa tuollaista ollut... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Jiitee kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
IBS = Intelligent Battery Sensor

https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.97216/
Kaikkea sitä oppii kun ikää karttuu, kiitos.
Ei mun T1-kuubelissa tuollaista ollut... :mrgreen:
Ja, eine kleine Bus mit 6V elektrisches System.

Hienoja klassikoita ja sähkötkin ihmisen ymmärrettäviä. Meidän teinit ovat kyselleet emmekö voisi hommata Hippie Bussia harrasteeksi. Ei taida kuitenkaan jaksaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ vaimo tykkää myös, meillä 2. hippikausi alussa... 8)
Maksavat vaan uuden Stelvion hinnan... Sonderbussit
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja mutt »

FinPat kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Itse asiassa luulen, että Ess:n asentaja tehnyt juuri noin. Mikä on IBS ?
IBS = Intelligent Battery Sensor
Tämäkin kyllä sopii kuvaukseen:
https://www.terveyskirjasto.fi/terveysk ... i=dlk00068
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Cloverleaf kirjoitti:Näin pitkälle on päästy, että omistamassani Alfassa tulisi moottorin vikavalo tauluun. Uudenmaan talvi taisi olla liikaa (-12 °C).

Käynnistyksen jälkeen tuli ABS+hand brake mikä johtunee taas akusta (juuri vaihdettu 85 Ah, mutta auto on seissyt pari päivää). Pitänee ylläpitolaturi asentaa.

Pari metriä ajoin ja sitten tuli CHECK ENGINE ja ei pystynyt enää kuin N-moodilla ajelemaan. Ajoin 30 km töihin ja luin vikakoodit:
- U193A: SCCM_CRS_CTRL (cruise message from Body Control Module) missing message
- P1581: Blow by heater relay feedback (circuit short to ground)

Kuittasin työpaikan pihassa ja käynnistin auton ja vikavalo katosi. Katsotaan syttyykö iltapäivällä uudestaan.

Eivät minulle kerro juuri mitään. Pitääkö olla huolissaan vai oliko vain sähköoikku?
Eivät toistuneet vikavalot iltapäivällä töistä lähtiessä (-16 °C). Ilmeisesti Julia oli aamulla vain äkäinen ja puski vikavalot tauluun. Pitää kuitenkin seurailla tilannetta.

Raaseri
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Joulu 2020, 13:02
Paikkakunta: Veikkola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raaseri »

-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Raaseri kirjoitti:-24 pakkasta. Tiesin että rullassa on viisi kutia ja melkoista venäläistä rulettia lähteä liikenteeseen. Kolme neljästä rengaspaineanturista kirkui tällä kertaa. Mahtaako noi kirkua jos paine on alle 2,5baria - en keksinyt miten ne kalibroidaan?
alle 2 bar ni alkaa kirkuu

Vastaa Viestiin