Haaveissa oma Alfa

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Ainahan tämä on ollut mielessä, mutta nyt rupesin pistämään rahaa syrjään omaan alfa romeoon. Alkaa olla toimintatonni kasassa ja tavoitteena on nopea säästötahti.

Kiinnostuksen kohteet mito, giulietta ja varauksin GT sekä bussokoneiset alfat. Budjetti olematon. Harrasteautoa katselen.

Kirjoitin varauksin GT, koska vaikka auto on todella kaunilinjainen ja mukava ajaa koeajolla se on sisältä varsin vanhanaikainen. Varsinkin kangassisustuksella. Ja vanhan V6n ääntä olen usein kävellessäni kaupungilla jäänyt vaan kuuntelemaan jos sellaisen näen liikenteessä.

MiTo qv jota ajoin tuntui itselle suoraan kaikin puolin täydelliseltä, mutta edelleen vähän arvokkaalta. Giuliettaa on ainut näistä jota en ole ajanut, mutta se on vaan todella kaunis luukkuperä. Siksi kiinnostaa.

Ajatuksia haaveistani?

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Toimintatonni on hyvä olla,kun vanhan Alfan ostaa, mutta jos itse korjailee/huoltaa niin halvemmalla pääsee.
Uudemista malleista mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, uusin tähän mennessä on -05 rekisteröity.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Joo, luulen (toivon) kyllä ymmärtäväni mihin ryhdyn. Ja varmaan tästä tulisi sellainen mukavien kelien elämän virkiste jota voisi muina aikoina itsekin vähän laitella.

Toisaalta ehkä kannattaisi säästää sen verran, että ottaisi tuollaisen vähän modernimman auton.

Onko mitään palstaa mitä kannattaisi seurata jos etsii tällaista aloitusautoa? Olin katsovinani, että täällä on lähinnä auton osia myynnissä.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Foorimilla on osia ja joskus harvoin kokonaisia autoja. Nettiauto.com ja jos on aikaa odottaa, niin huutokaupat.com tarjoaa aina välillä jotain halvalla. Jos modernimpaa kampetta etsit, niin Mito ilman sähköalustaa taitaa olla yksinkertaisimmasta päästä ja todennäköisesti siihen on halvimmat osat. Giulietassa on vähän se, että jos autolla on ajettu paljon, niin alustan tukivarsien ja puslien ehjääminen maksaa paljon. Puhkiruostumistakuu taitaa olla kaikissa se 12 vuotta, eli sitä vanhempia hitsataan.

Kuva

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Periaatteessa kaikki nuo paikat olen jo selannut säännöllisen epäsäännöllisesti viimeisen kuukauden ajan. T-jet mito varmaan olisi aika ok, mutta toimiva multiair voisi olla hauskempi ajaa. Osassa ilmoituksista qv:sta on vaihdettu sähkösäädettävä alusta käsisäätöiseen. Varmaan budjettikysymys kun tulevat käyttöikänsä loppuvaiheeseen.

Jos todella kohtuuhintaista ja hyvää ei tule vastaan tämä kai voisi realisoitua aikaisintaan ensi kesänä.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja molsky »

Haetaanko tässä nyt harrasteautoa vai käyttöautoa? MiTo ja Giulietta eivät nyt mitään varsinaisia harrasteautoja ole.
Ammiratore kirjoitti:Osassa ilmoituksista qv:sta on vaihdettu sähkösäädettävä alusta käsisäätöiseen.
Sähkösäätöiset iskarit menneet rikki ja ei ole ollut varaa ostaa uusia vastaavia iskareita tilalle. Eikös tuollainen muutos pahimmillaan vielä poista DNA-asetukset käytöstä?

Jos haluaa mahdollisimman halvalla ajella, niin MiTo QV nyt on aina pieni riski jos sieltä etuiskarit menee vaihtoon. Unohtamatta, jos MultiAirin kanssa käy huonompi säkä (ikä, huoltohistoria, onko yksikkö jo kertaalleen vaihdettu).

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ammiratore kirjoitti:Periaatteessa kaikki nuo paikat olen jo selannut säännöllisen epäsäännöllisesti viimeisen kuukauden ajan. T-jet mito varmaan olisi aika ok, mutta toimiva multiair voisi olla hauskempi ajaa. Osassa ilmoituksista qv:sta on vaihdettu sähkösäädettävä alusta käsisäätöiseen. Varmaan budjettikysymys kun tulevat käyttöikänsä loppuvaiheeseen.

Jos todella kohtuuhintaista ja hyvää ei tule vastaan tämä kai voisi realisoitua aikaisintaan ensi kesänä.
Hei - toivottavasti oma Alfa löytyy.

Ei T-jet MiToa. Sen yhteydessä saa vaihteisto-ongelmia. Giulietta T-jetillä varmin valinta, parempi laatikko kuin MiTon T-jetissä eikä muutenkaan MA pulmia. GT tarvitsee enemmän kuin toimintatonnin ja JTS:ään ei kannata koskea. Listaten: GT Bussolla paras näistä harrasteeksi, muutoin ei kannata koskea. MiTo erinomainen pikkuauto, ei saa valita M32 laatikolla, QV aidosti hauska. Giulietta se tavallisin autona, MA tuo mukanaan puuhastelua. QV Giulietta lienee varmin hauskoista, ei säätyviä iskareita. Joiden tilalle MiToon saa ihan sopuisia kilkkeitä suht siististi.

Jos aidosti pelkkä harraste, nouki talteen Busso GT - jos löytyy. Jos tarkoitus ajella ihan oikeasti ja budjetti rajoittaa - T-jet Giulietta. Näiden välistä järkivalinta QV MiTo.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

molsky kirjoitti:Haetaanko tässä nyt harrasteautoa vai käyttöautoa? MiTo ja Giulietta eivät nyt mitään varsinaisia harrasteautoja ole.
Ammiratore kirjoitti:Osassa ilmoituksista qv:sta on vaihdettu sähkösäädettävä alusta käsisäätöiseen.
Sähkösäätöiset iskarit menneet rikki ja ei ole ollut varaa ostaa uusia vastaavia iskareita tilalle. Eikös tuollainen muutos pahimmillaan vielä poista DNA-asetukset käytöstä?

Jos haluaa mahdollisimman halvalla ajella, niin MiTo QV nyt on aina pieni riski jos sieltä etuiskarit menee vaihtoon. Unohtamatta, jos MultiAirin kanssa käy huonompi säkä (ikä, huoltohistoria, onko yksikkö jo kertaalleen vaihdettu).
Kyllähän yli 10v autosta äkkiä harrasteauton saa. Käyttöautona olen ajanut uudehkoja ranskalaisia ja yli vuosikymmenen ajan. Alkavat vaan olla jo liian tylsän luotettavia, että saisi harrastustunnelmaa.

Aika monesta on multiair yksikkö vaihdettu. Jos ei ole usean huoltohistoriassa lukee yksikön huuhtelu tms (öljyäkö siellä huljuttelevat?).

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

lerppu kirjoitti: Hei - toivottavasti oma Alfa löytyy.

Ei T-jet MiToa. Sen yhteydessä saa vaihteisto-ongelmia. Giulietta T-jetillä varmin valinta, parempi laatikko kuin MiTon T-jetissä eikä muutenkaan MA pulmia. GT tarvitsee enemmän kuin toimintatonnin ja JTS:ään ei kannata koskea. Listaten: GT Bussolla paras näistä harrasteeksi, muutoin ei kannata koskea. MiTo erinomainen pikkuauto, ei saa valita M32 laatikolla, QV aidosti hauska. Giulietta se tavallisin autona, MA tuo mukanaan puuhastelua. QV Giulietta lienee varmin hauskoista, ei säätyviä iskareita. Joiden tilalle MiToon saa ihan sopuisia kilkkeitä suht siististi.

Jos aidosti pelkkä harraste, nouki talteen Busso GT - jos löytyy. Jos tarkoitus ajella ihan oikeasti ja budjetti rajoittaa - T-jet Giulietta. Näiden välistä järkivalinta QV MiTo.
Pidetään mielessä tuo laatikkoasia, mutta katsotaan miten käy jos ja kun osuu sopiva kohdalle osaako sitä olla järkevä.

JTS kaiketi on vähän turhan innostunut öljystä. Miten lie giuliettan (ja miksei mitonkin) dieselmallit? Hätätilanteessa kai sellaisellakin alkuun ajaisi jos tarve saada auto alle käy liian kovaksi.

Viimeiseen, oletan että tuo on melko tarkalleen järkevä jako.

Edit: tuo m32 ongelmakuvaus on aikamoista luettavaa kummittelevine vaihdekeppeineen ja vinkunoineen. Hyvä tietää.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja molsky »

Ammiratore kirjoitti:
molsky kirjoitti:Haetaanko tässä nyt harrasteautoa vai käyttöautoa? MiTo ja Giulietta eivät nyt mitään varsinaisia harrasteautoja ole.
Ammiratore kirjoitti:Osassa ilmoituksista qv:sta on vaihdettu sähkösäädettävä alusta käsisäätöiseen.
Sähkösäätöiset iskarit menneet rikki ja ei ole ollut varaa ostaa uusia vastaavia iskareita tilalle. Eikös tuollainen muutos pahimmillaan vielä poista DNA-asetukset käytöstä?

Jos haluaa mahdollisimman halvalla ajella, niin MiTo QV nyt on aina pieni riski jos sieltä etuiskarit menee vaihtoon. Unohtamatta, jos MultiAirin kanssa käy huonompi säkä (ikä, huoltohistoria, onko yksikkö jo kertaalleen vaihdettu).
Kyllähän yli 10v autosta äkkiä harrasteauton saa. Käyttöautona olen ajanut uudehkoja ranskalaisia ja yli vuosikymmenen ajan. Alkavat vaan olla jo liian tylsän luotettavia, että saisi harrastustunnelmaa.

Aika monesta on multiair yksikkö vaihdettu. Jos ei ole usean huoltohistoriassa lukee yksikön huuhtelu tms (öljyäkö siellä huljuttelevat?).
MiTo ja Giulietta nyt kuitenkin loppupeleissä ovat sen verran tylsiä autoja (luotettavuuden takia), että samalla logiikalla esimerkiksi sitten joku kymmenen vuotta vanha C-sarjan mersukin menee harrastepeliksi. Kolme vuotta päivittäisessä käytössä ollut oma MiTo QV ja tähän asti vain tullut taka-akselille vaihdettua jarrulevyt ja palat. Toki sitten polttimoiden, filtterien ja erilaisten nesteiden vaihdot päälle mitä tarvinnut tehdä huolto-ohjelman mukaan. Tokihan aina voi sattua se huono yksilö kohdille, josta vuoden aikana menee kaikki mahdollinen rikki. Tuo harrastepeliksi maininta aina vähän mietityttää, mitä nyt lopulta olisi oikeasti tarkoitus hankkia. Etenkin kun vaihtoehtoina oli listattu vanhemmat GT ja V6 busso mallit.

MultiAir (vm. 2010/2011 ja vanhemmat), M32 laatikon laakerivika ja MiTo QV:n iskarit tuo toki omat pienet riskinsä, jos ei ole varaa käyttää paria touhutonnia ylläyksiin noiden osalta.

MiTo QV toki hauska auto ja varsin luotettava, jos ei nuo kolme pahinta ja ainoaa tyyppivikaa osu kohdille (MultiAir, iskarit, ohjaustehostin).
Viimeksi muokannut molsky, 02 Tammi 2021, 18:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3333
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Olisko sittenkin viisainta hommata 166:n taitaisi ollaa paras hinta/laatusuhde ja suht. hyväkuntoisiakin voi löytyä, kun suostuu maksamaan hieman enemmän.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja mutt »

M32 on General Mistaken laatikko, joten kotimaastakin niiden remontointiin löytyy osaamista. En nyt harrastelaitteessa olisi välttämättä sellaisen takia skippaamassa, ellei tavoitteena ole ajaa satoja tuhansia. Tyypillisestihän nuo kumminkin on kestäneet 100-200tkm ennen laakeriremonttia. Ottaa vain hankintavaiheessa huomioon. Orastavalla laatikkoviallahan voi saada mukavasti tinkivaraa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

VMTD kirjoitti:Olisko sittenkin viisainta hommata 166:n taitaisi ollaa paras hinta/laatusuhde ja suht. hyväkuntoisiakin voi löytyä, kun suostuu maksamaan hieman enemmän.
Tuttavalla on sellainen, mutta en ole varma olisiko se jo vähän turhan iso auto hauskanpitoon.

Kuuma luukku olisi kiva joskus olla.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

mutt kirjoitti:M32 on General Mistaken laatikko, joten kotimaastakin niiden remontointiin löytyy osaamista. En nyt harrastelaitteessa olisi välttämättä sellaisen takia skippaamassa, ellei tavoitteena ole ajaa satoja tuhansia. Tyypillisestihän nuo kumminkin on kestäneet 100-200tkm ennen laakeriremonttia. Ottaa vain hankintavaiheessa huomioon. Orastavalla laatikkoviallahan voi saada mukavasti tinkivaraa.
On todennäköistä, että ajokilometrit tulisivat olemaan vähäisiä koska käyttöautossa on diesel-automaatti. Luultavasti lähtisin höyryillä kulkevalla käyttöautolla joka tapauksessa Suomen halki jos tarve on. Eli hätätilanteessa hyväkuntoinen t-jet ajaisi asiansa. Olen tästä keskustelusta viisastuneena lukenut aika paljon autojen sudenkuopista muualta myös. Jotakin mitä kuulostella koeajolla.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Eli kulutus, luotettavuus yms on toisaalta sivuseikkoja, kun ei käyttöautosta ole kyse, mutta ei niiden osalta positiivisestakaan tuloksesta välttämättä haittaa ole.

Käy tutustumassa ja koeaja eri malleja. Jos joku malli tuntuu vikurilta tai hassulta, niin koeaja toinenkin yksilö, jotta saat tietää oliko ensimmäinen auto rikki.

Kun olet koeajanut muutaman auton, niin tiedät paremmin mitä itse haluat ja sitten etsit hyvän yksilön. Harrasteauton tärkein tehtävä on kuitenkin tuottaa iloa omistajalleen ja omistajat ovat yksilöitä, joten harrasteautoa ei voi valita toisen puolesta. Ei ole yksiselitteisesti oikeaa tai väärää harrasteautoa tai harrastustapaa - tärkeintä on, että harrastajalla on harrastusvälineensä ansiosta hymy naamalla. Ei luotettava malli ole välttämättä huono valinta harrasteeksi, sitäkin voi mm. rakentaa ja hifistää, ihan miten oma mieli vaan asian kokee.

Tietty hyviä vinkkejä ja teknisiä detaileja voi - ja kannattaa - täältä lukea (kuten sen, että JTS 2.0 -moottoreilla on tosiaan taipumusta öljynsyöntiin tai että M32-laatikoissa on laakerointivikoja) ja ne kannattaa ottaa huomioon etenkin yksilöä valitessa, mutta lopulta parhaan ilon saat siitä autosta, jonka oikeasti itse haluat.

Joten: tutustu ja koeaja eri malleja. Äläkä unohda törkkiä sitä DNA-kytkintä eri asentoihin niissä autoissa, joissa se on. Jos koeajolla joku asia herättää huomiota, kannattaa siitäkin kysellä täällä.

Tervetuloa foorumille :). Toivottavasti se oma Alfa löytyy nopeasti, mutta aina ei kannata pidättää hengitystä. Jos joku auto ei tunnu omalta, niin ei sitä kannata ostaa, vaikka aikaa harmittavasti kuluisikin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

molsky kirjoitti: MiTo QV toki hauska auto ja varsin luotettava, jos ei nuo kolme pahinta ja ainoaa tyyppivikaa osu kohdille (MultiAir, iskarit, ohjaustehostin).
Vanhemman käyttäjän neuvo: jos otat MiTo:n, ota perus-MiTo tai 155 hp MiTo ellei sinulla ole vähintään parin tonnin käsikassaa. Sama koskee oikeastaan ihan mitä tahansa ns erikoismallia. Ota QV vasta kun on varaa ottaa RISKI tai sellainen mistä em "tyyppiviat" on dokumentoidusti korjattu. Vankka kokemus kertoo, että vaihteisto 2t€, multiair 0.5t€ , iskarit 2 kpl 1.2t€, ohjaustehostin 0.3t€ + MES+tietokone+interfacet, etuiskareiden johdotuksien uusinnat + antureita ja mittaamaton määrä työtä. Eräs henkilö sai tuosta kaikkien puuhastelujen jälkeen itselleen suht'koht varman pelin. MP:t alkoivat kiinnostamaan vähän liikaakiin ja kolmelle autolle ei enää ollut tarvetta. :wink:.

Niin, jos hankit alfan, niin hyvä perustyökalu niiden kanssa on MES+interfacet+kannettava.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vanhemmat forumistit totuuksien äärellä, mutta hyvä muistaa että jos nuori sydän tahtoo niin sitten se sydän tahtoo! 15 eri merkkiä ja 35 autoyksilöä kolunneena vanhuksena väitän että Alfat eivät hajoa sen enempää kuin muutkaan merkit. Niillä on vain hiukan oikukkaampi luonne...

Eli hyppyä vaan syvään päähän ja rohkeasti omia virheitä tekemään! Muistaa vaan että jos kassassa on nyt klappia, niin kohta ei enää ole. :roll:

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Auton tarkoitus tosiaan olisi tarpeettomasti mennä mutkatietä perille tai parin vahakerroksen kanssa mennä ihmisten ilmoille.

Tällä hetkellä budjettiin sopivaa autoa ei ole, joten hiljalleen säästän lisää budjettia. Odottavan aika on pitkä, joten katsotaan malttaakohan sitä.

Pitää varmaan käydä ajamassa Giuliettaa vielä niin tietää minkä tyylistä kyytiä sillä saa.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Yksi Alfan hienous on upeat, harvinaisemmat väriyhdistelmät, joita tulee vastaan paaaljon useammin kuin monella muulla merkillä.
Ja beigeä Alfaa mustilla kangaspenkeillä ei ole itselle edes vastaan tullut :P.

Joten malttia odotteluun. Se itselle hienoin väriyhdistelmä siihen himoitsemaasi malliin saattaa vain tulla jokin päivä yllättäen tarjolle.
Voi olla, ettei siinä tilanteessa malta talvirenkaiden kulutuspintoja kauheasti mittailla, vaan harrastus alkaakin sitten vauhdilla 8) .

Cotzy

Kuvaaja
Viestit: 168
Liittynyt: 04 Marras 2018, 10:29
Car(s): Käyttis Kia ceed 1.6 bensa,hupia ajelen pojan 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kuopio

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Kuvaaja »

Muista ei ole kokemusta kuin 156 (2x 2.0ts ja 2.5 V6) kaikki 98-99 ja hintaluokka tonnin-kaksi.Kyllähän nuo kaikki on olleet melkoisia pommeja ja rahareikiä.Ruoste pahimpana murheena ja lisäsi ts koneet huonolla pidolla ejettu loppuun,toisen kk-laakerit petti ja toinenkin on varmaankin vähää vaille.Nykyään ei enää tahdo kunnollista 156 löytyä tonnin parin hintaluokasta.Joka tapauksessa kannattaa kasvattaa kassaa ja halvimmat jättää ostamatta,muutenkin pitää osata korjata itse ja myös pitää olla paikka missä sitä tekee muuten menee vaan rahat ja hermot hukkaan.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Itsekin yhden M32-laatikollisen omistaneena en sitä poissulkevana speksinä pitäisi. Onhan niitä hajonnut, mutta aika monta ehjää on ajossakin ja hankalaa alkaa olla löytää autoa sellaisilla metreillä että laatikko olisi hajoamisriskin alla.

Miksei näissä koskaan mainita 147:aa? Toki sitä bussoa ei saa, mutta muuten 156:sta ”helpompi” harrastettava.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^GTA:n löytäminen voi olla kiven alla, joten Bussoa ei ehkä käytännössä 147:aan saa...
Lienee kaupattavat yksilöt hinnan puolesta tietty myös ulkona nyt esitellystä budjettiraamista.

Tähän ketjuun, näillä reunaehdoilla, ei oikein ole muita oikeita vastauksia kuin GT sillä Giuseppen moottorilla.
Ellei heitä kierrepalloa ja nouki 166:sta tyyliteltyyn ajoon. Sen sisusta on maileja GT:tä edellä.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja molsky »

Toki jos oikeasti se busso houkuttelee, niin GT 3.2 V6 taitaa vielä mahdollinen olla ennen kuin hinnat ampaisee taivaisiin kun alkaa olemaan jo jonkinlainen harvinaisuus tien päällä (ehjät Alfat Bussolla).

https://not2grand.co.uk/not-2-grand-car ... -romeo-gt/

Tai jos joskus myyntiin taas ilmestyy Breraa, joka ehkä taas hieman erilainen ajettava.

https://not2grand.co.uk/not-2-grand-car ... meo-brera/
Viimeksi muokannut molsky, 04 Tammi 2021, 18:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

molsky kirjoitti:Toki jos oikeasti se busso houkuttelee, niin GT 3.2 V6 taitaa vielä mahdollinen olla ennen kuin hinnat ampaisee taivaisiin kun alkaa olemaan jo jonkinlainen harvinaisuus tien päällä.

https://not2grand.co.uk/not-2-grand-car ... -romeo-gt/
^
Vahva suositus harrasteautovalinnaksi.
Ja sitten voikin lisäillä kokemuksia muiden iloksi vaikka tähän ketjuun :
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... lit=buyers

No komeat vanteet, nahkapenkit ja kiiltävät pakoputkenpäät siellä want -to-have in my- Alfa monella on
lisättynä sanoilla pininfarina tai giugiaro :wink: Lisää "keittoon" vielä rehellinen takaveto ja manuaalivaihteistoinen bensamoottori coupekoriin niin mitä saadaan ?
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Björn Contio
Viestit: 1544
Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Björn Contio »

Tällä saitilla on runsaasti tarjolla Alfoja, on mistä valita.
https://www.mobile.de/?lang=en

Avatar
dnapekko
Viestit: 549
Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
Car(s): 147 2,0 TS; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0, ex Brera 3,2 -06

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja dnapekko »

molsky kirjoitti:Toki jos oikeasti se busso houkuttelee, niin GT 3.2 V6 taitaa vielä mahdollinen olla ennen kuin hinnat ampaisee taivaisiin kun alkaa olemaan jo jonkinlainen harvinaisuus tien päällä (ehjät Alfat Bussolla).

https://not2grand.co.uk/not-2-grand-car ... -romeo-gt/

Tai jos joskus myyntiin taas ilmestyy Breraa, joka ehkä taas hieman erilainen ajettava.

https://not2grand.co.uk/not-2-grand-car ... meo-brera/
Kyllä minäkin olin niin kahden vaiheilla kun kesäkäyttis/harrasteautoa olin ostamassa. Breraan sitten päädyin, kun neliveto isolla bensakoneella tuntui hauskalta idealta, mutta joka GT:n perään kääntyy pää vieläkin :D
Kummankaan Alfan hankinta ei kaduta, sataviiskutosessa on joutunut koodeja lukemaan enemmän kuin edellisessä Lagunassa, mutta hyvin olemme toimeen tulleet
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Voisitteko sen verran auttaa vielä, että mitkä ovat jakohihnan vaihtovälit:
- mito t-jet 155
- mito multiair 170
- gt jts ja busso

Aikoinaan muistan puhetta melko lyhyistä vaihtoväleistä ainakin kun 156 oli uudempi.

Avatar
Garmund
Viestit: 2135
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Ammiratore kirjoitti:Voisitteko sen verran auttaa vielä, että mitkä ovat jakohihnan vaihtovälit:
- mito t-jet 155
- mito multiair 170
- gt jts ja busso

Aikoinaan muistan puhetta melko lyhyistä vaihtoväleistä ainakin kun 156 oli uudempi.

GT 3v ja 60tkm. Näistä jts tarkka, en tiedä uskaltaako väisin ajaa edes täyttä 60tkm (jos se nyt edes tulisi ekana täyteen...) busson kanssa en näe pelkoa ettei kestäisi tuota väliä ja ajallisesti ei varsinkaan esim. pelkässä kesäkäytössä taida haitata vaikka menisi 4 vuotta. (Tällöin hyvä tarkistaa että hihna pysynyt kireällä)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Fire moottoreissa tuo vaihtoväli on suomessa 60tkm/3v ja Italian lämmössä taisi olla 120tkm/+3v. Hihna, vesipumppu ja kiristin pitäisi vaihtaa kerralla, mutta osat on aika edullisia.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Voi pojat kävin ajamassa alfaa. Tässä oli kaikki viat paitsi m32 laatikko ei pitänyt ääntä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kerro ihmeessä lisää (mikä malli, miltä vaikutti, miten oireili jne), joko tässä tai kirjoita vaikka rapsa koeajoketjuun.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

matti_vuorio kirjoitti:Fire moottoreissa tuo vaihtoväli on suomessa 60tkm/3v ja Italian lämmössä taisi olla 120tkm/+3v. Hihna, vesipumppu ja kiristin pitäisi vaihtaa kerralla, mutta osat on aika edullisia.
Ja tässäkin on sitten eroja siinä, että keneltä kysyy.

AK sanoo Multiair 170 koneelle 2011 Giulietassa sen olevan 120tkm/4v.
Toisaalla puhutaan jopa 5vuodesta, mutta en uskaltaisi ees kokeilla...

Nyt itselläni menossa jossain 4v+ kohdalla, joten tässä alkuvuodesta pitää hihna teettää ihan varmuudeksi :D

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Polforea kirjoitti:Kerro ihmeessä lisää (mikä malli, miltä vaikutti, miten oireili jne), joko tässä tai kirjoita vaikka rapsa koeajoketjuun.
Harkitsen vielä tätä toista ketjua, mutta siis löysin huutokauppasaitilta ”suoraan ajosta, tule tutustumaan” auton. En tiedä kenen ajosta lie tullut. No, olin sattumalta samassa kaupungissa joten eikun katsomaan. Todella paha lommo, ei yllättäen oli paljon pahempi kuin kuvassa. Myös vanne vääntynyt samalla. Lähdin ajamaan ja kulki muuten ok paitsi veti oikealle. Päätin ajaa sitten pätkön moottoritietä, 80 vauhdissa oikealle vetäminen paheni aika lailla, satasessa auton ratti alkoi vatkata hivenen edestakaisin, oli pakko pudottaa takaisin kahdeksaan kymppiin ja paapoa auto liikkeeseen. Liikkeen pihassa ohjaus jäykkeni ja ”power steering failure” tms ja ”dnamic mode unavailable” virheilmoitukset. Onneksi ei satasen vauhdissa. Sisätilat myös varsin surkeassa tilassa ja tupakansavun haju. Konepelti ei auennut vaan jäi vipu käteen. Sen sai kyllä takaisin, mutta ei auennut sillä voimalla mitä uskalsin kokeilla.

Muuten ei kolinoita, vaihdelaatikko hiljainen ja kylmänäkin täydellinen. Sanoin myyjälle pienistä eroista ilmoituksen ja todellisuuden välillä mutta äsken ilmoitus ei ollut ainakaan päivittynyt.

(Edit: mito t-jet 155 manuaali, nyt joku on tietämättä asiaa huutanut siitä jo nelinumeroisen summan. Saa nähdä peruvatko kaupan koeajon jälkeen)
Viimeksi muokannut Ammiratore, 09 Tammi 2021, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Aquatica kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Fire moottoreissa tuo vaihtoväli on suomessa 60tkm/3v ja Italian lämmössä taisi olla 120tkm/+3v. Hihna, vesipumppu ja kiristin pitäisi vaihtaa kerralla, mutta osat on aika edullisia.
Ja tässäkin on sitten eroja siinä, että keneltä kysyy.

AK sanoo Multiair 170 koneelle 2011 Giulietassa sen olevan 120tkm/4v.
Toisaalla puhutaan jopa 5vuodesta, mutta en uskaltaisi ees kokeilla...

Nyt itselläni menossa jossain 4v+ kohdalla, joten tässä alkuvuodesta pitää hihna teettää ihan varmuudeksi :D
Tätä mietin jos löytyisi auto jolla ajettu melko paljon ensimmäisenä 2 vuotena uskaltaisiko pientä nurkkapyörittelyä jatkaa sen jälkeen 1-2 vuotta

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja _rico »

En nähnyt ketjussa mainintaa siitä millaisella budjetilla tässä ollaan liikkeellä? Tai sitä haetaanko käyttö- vai harrasteautoa?

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

_rico kirjoitti:En nähnyt ketjussa mainintaa siitä millaisella budjetilla tässä ollaan liikkeellä? Tai sitä haetaanko käyttö- vai harrasteautoa?
Tällä hetkellä rahaa on tonni, sitä on tarkoitus säästää koko ajan lisää.

On hyvä käyttöauto, joten vähäisiä kilometrejä varten hauskanpito/harrasteauto jonka ajamisesta tulee hyvä mieli. Toisaalta ei haittaa jos auto on käyttökelpoinen muutenkin.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Ammiratore kirjoitti:
_rico kirjoitti:En nähnyt ketjussa mainintaa siitä millaisella budjetilla tässä ollaan liikkeellä? Tai sitä haetaanko käyttö- vai harrasteautoa?
Tällä hetkellä rahaa on tonni, sitä on tarkoitus säästää koko ajan lisää.

On hyvä käyttöauto, joten vähäisiä kilometrejä varten hauskanpito/harrasteauto jonka ajamisesta tulee hyvä mieli. Toisaalta ei haittaa jos auto on käyttökelpoinen muutenkin.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=38192

Tässä vois olla tonnin budjetille sopiva ratkaisu.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ammiratore kirjoitti:
_rico kirjoitti:En nähnyt ketjussa mainintaa siitä millaisella budjetilla tässä ollaan liikkeellä? Tai sitä haetaanko käyttö- vai harrasteautoa?
Tällä hetkellä rahaa on tonni, sitä on tarkoitus säästää koko ajan lisää.

On hyvä käyttöauto, joten vähäisiä kilometrejä varten hauskanpito/harrasteauto jonka ajamisesta tulee hyvä mieli. Toisaalta ei haittaa jos auto on käyttökelpoinen muutenkin.
Tolla rahalla kohtalaisen haasteellinen tilanne, mutta eiköhän täällä kaikki voi yhtyä siihen että 156 busso täyttää kaipaamasi tyhjiön.
Itse kävisin varmaan hakemassa tämän ja korjailisin pikku hiljaa:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/11826015

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tonnin - 2:n harraste-Alfa on siinä mielessä haasteellinen, että
yleensä tuolloin pitää tehdä korroosionpoistotöitä, joko itse tai ulkoistettuna = ei halpaa.
156 Bussolla on kyllä tekijämiehelle hyvänoloinen newbie-harrasteautovalinta.

Nimimerkki Yhden ennen projektia hyväpeltisen Kuplavolkkarin hitsanneena 20 vuotta sitten
( meni sitten siihen kuitenkin n.1 m2 uutta peltiä ja peltiosia :wink: )
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Tulen hankalasti ymmärretyksi, mutta ensisijainen tavoite ei ole tonnin auto. Vaan aloitin hiljattain säästämään autoa varten. Jos kyseessä on kunnoltaan kärsinyt auto joka on oikeasti useamman tonnin kulkine (kuten vaikka tuo mainitsemani karukuntoinen mito jota ajoin eilen) josta voisi tulla hyvänäpidolla 4-5 tonnin auto se toki sopii että pääsisin harrastamaan melko saman tien. Mutta jos sopivaa kohdetta ei löydy olen valmis säästämään siihen asti, että sopivaan on varaa.

Ja koska näköjään monet eivät ole ajaneet eilisen mitoa sen hinta alkaa olla järjen ulkopuolella jo. Toki jos ilmoituksesta puuttuu 80% vioista hinta helposti nousee.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

_rico kirjoitti: Tolla rahalla kohtalaisen haasteellinen tilanne, mutta eiköhän täällä kaikki voi yhtyä siihen että 156 busso täyttää kaipaamasi tyhjiön.
Itse kävisin varmaan hakemassa tämän ja korjailisin pikku hiljaa:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/11826015
Olen pitänyt 156 mallista sen tulosta asti ja katsoin kyllä tuotakin autoa. Malli alkaa hiljalleen muuttua vähän vanhaksi ja tuon yksilön suurin ongelma on se, että se ei ole suoraan järkevästi ajettavissa pois tuolta kun puoli pakoputkea puuttuu. Pitäisi olla koukku ja traileri.

Pääasiassa haaveilen silti modernimmasta alfakannasta, kuten juuri Mitosta. Se auto vaikutti symppikselta heti ensi kokeilussa.

Budjetti kasvaa koko ajan, ehkä kesällä se olisi jo sen kokoinen ettei tarvitsisi selailla kaikkein huonoimmassa kunnossa olevia alfoja vaan voisi ottaa vaikka jonkin joka on suoraan ok tai kaipaa vähän pienempää huolenpitoa. Nyt vaan rahaa on tässä kohtaa tämän verran, joten oikotienä katselen myös enemmän työtä vaativia kohtaita. Kädet saavat tulla rasvaisiksi, mutta vaativimpiin peltitöihin minulla ei ole taitoa eikä välineitäkään eli ne pitäisi ulkoistaa sitten.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

_rico kirjoitti:
Ammiratore kirjoitti:
_rico kirjoitti:En nähnyt ketjussa mainintaa siitä millaisella budjetilla tässä ollaan liikkeellä? Tai sitä haetaanko käyttö- vai harrasteautoa?
Tällä hetkellä rahaa on tonni, sitä on tarkoitus säästää koko ajan lisää.

On hyvä käyttöauto, joten vähäisiä kilometrejä varten hauskanpito/harrasteauto jonka ajamisesta tulee hyvä mieli. Toisaalta ei haittaa jos auto on käyttökelpoinen muutenkin.
Tolla rahalla kohtalaisen haasteellinen tilanne, mutta eiköhän täällä kaikki voi yhtyä siihen että 156 busso täyttää kaipaamasi tyhjiön.
Itse kävisin varmaan hakemassa tämän ja korjailisin pikku hiljaa:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/11826015
Tuo on mun ensimmäinen Alfa. Varmaan aika paljon jo mittarissa. Minä vaihdoin tuohon tuon punaisen nahkasisustan jonka ostin Briteistä eli penkin säädöt on esimerkiksi paremmat apukuskilla. :mrgreen:

edit: Ai ilmoitukseen oli lisättykin jo ajokilometrit..

arv
Viestit: 587
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja arv »

Ammiratore kirjoitti:
_rico kirjoitti: Tolla rahalla kohtalaisen haasteellinen tilanne, mutta eiköhän täällä kaikki voi yhtyä siihen että 156 busso täyttää kaipaamasi tyhjiön.
Itse kävisin varmaan hakemassa tämän ja korjailisin pikku hiljaa:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/11826015
Olen pitänyt 156 mallista sen tulosta asti ja katsoin kyllä tuotakin autoa. Malli alkaa hiljalleen muuttua vähän vanhaksi ja tuon yksilön suurin ongelma on se, että se ei ole suoraan järkevästi ajettavissa pois tuolta kun puoli pakoputkea puuttuu. Pitäisi olla koukku ja traileri.
Asun melko lähellä Ilmajokea; ota yhteyttä, niin hitsataan siihen uusi pätkä. Tietysti se pätkä pitää hankkia jostain...

Avatar
Giovinazzi
Viestit: 481
Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
Car(s): 147
Paikkakunta: Tre

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Giovinazzi »

arv kirjoitti:
Ammiratore kirjoitti:
_rico kirjoitti: Tolla rahalla kohtalaisen haasteellinen tilanne, mutta eiköhän täällä kaikki voi yhtyä siihen että 156 busso täyttää kaipaamasi tyhjiön.
Itse kävisin varmaan hakemassa tämän ja korjailisin pikku hiljaa:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/11826015
Olen pitänyt 156 mallista sen tulosta asti ja katsoin kyllä tuotakin autoa. Malli alkaa hiljalleen muuttua vähän vanhaksi ja tuon yksilön suurin ongelma on se, että se ei ole suoraan järkevästi ajettavissa pois tuolta kun puoli pakoputkea puuttuu. Pitäisi olla koukku ja traileri.
Asun melko lähellä Ilmajokea; ota yhteyttä, niin hitsataan siihen uusi pätkä. Tietysti se pätkä pitää hankkia jostain...
Asennetta, arvostan :)
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei kai se mitään ajamista estä, jos takavaimennin puuttuu? Etummainen olisi paljon hankalampi. Kyllä maailmaan sen verran ääntä mahtuu, että kotiin ajelee.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Kyllä Bussoa yhden reissun viitsii ilman vaimenninta kuunnella. :roll: Samantien catbackiä vaan hankintaan. Vähän tekisi itsekin mieli tuo hakea takaisin omistukseen. Tykkäsin kyllä tuosta autosta ja siitähän tämä tauti vain paheni. Nuo tarrat ja valkoiseksi maalatut vanteen ei kyllä maistu..

2011-2014 taisi olla minulla.. :roll:
Liitteet
798407_10151431934374872_80603421_o.jpg
798407_10151431934374872_80603421_o.jpg (109.11 KiB) Katsottu 5490 kertaa
457235_10150718932744872_268336731_o.jpg
457235_10150718932744872_268336731_o.jpg (167.28 KiB) Katsottu 5490 kertaa
478816_10151589069539872_564023387_o.jpg
478816_10151589069539872_564023387_o.jpg (162.63 KiB) Katsottu 5490 kertaa

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Nämä huutokauppasaitit taitavat olla kusetusta. Se mito mitä ajoin (ks. ylhäällä) huudettiin melkein ehjän hinnalla, ihan lopussa merkittiin osa auton vioista ilmoitukseen. Ei edelleenkään kaikkia, joten katsotaan peruuntuvatko kaupat.

Todellisuus on usein niin masentava tässä maassa. Pitää säästää iso summa rahaa ja kinata jonkin automyyjän kanssa suorista kaupoista varmaan.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Gasket »

^ Välillä kyllä hinnat karkaavat aika älyttömiksi. Kai sen voi tunnustaa että yhtä 147:aa hiljan kyttäilin, tosin lopetin huutamisen jo ajoissa.. Nousi lopulta liki tuplaan mitä itse olisin ollut valmis maksamaan. Jotain työkoneostoksia olen huutokaupoista tehnyt. Ensi viikolla pitäisi itselle hakea perälevy. Tuo oli mielestäni hyvin ok, tosin noissa ei ihmeellisiä vikoja voi piilossa olla. Taisi olla kolmas mitä huusin, pari ekaa nousi liian koviin hintoihin. Kaveri osti taannoin traktorin lumiauran etukuormaajaan - suora Soukkio hydraulikäännöllä ja hinta jäi satasiin. Hyvä tuokin on ollut.

Malttia noissa kun takuuehdot taitaa olla aika olemattomat ja jostain kamasta väki huutaa enempi mitä ihan kaupan hinta olisi.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Ammiratore
Viestit: 134
Liittynyt: 02 Tammi 2021, 10:02
Car(s): MiTo QV -11

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja Ammiratore »

Gasket kirjoitti:^ Välillä kyllä hinnat karkaavat aika älyttömiksi. Kai sen voi tunnustaa että yhtä 147:aa hiljan kyttäilin, tosin lopetin huutamisen jo ajoissa.. Nousi lopulta liki tuplaan mitä itse olisin ollut valmis maksamaan. Jotain työkoneostoksia olen huutokaupoista tehnyt. Ensi viikolla pitäisi itselle hakea perälevy. Tuo oli mielestäni hyvin ok, tosin noissa ei ihmeellisiä vikoja voi piilossa olla. Taisi olla kolmas mitä huusin, pari ekaa nousi liian koviin hintoihin. Kaveri osti taannoin traktorin lumiauran etukuormaajaan - suora Soukkio hydraulikäännöllä ja hinta jäi satasiin. Hyvä tuokin on ollut.

Malttia noissa kun takuuehdot taitaa olla aika olemattomat ja jostain kamasta väki huutaa enempi mitä ihan kaupan hinta olisi.
Juu, ei niissä mitään takuita ole. Ainoastaan tuo jos olennaisia jätetään kertomatta silloin voi ilman kuluja perua kaupan. Suunilleen tuplahintaan päädyttiin nytkin, mutta nyt tuleva omistaja ei tiennyt joutuvansa ainakin ohjaustehostimen vaihtoon.

Hankalaa on sopivan projektin löytäminen. Jatketaan säästämistä jos sopiva vielä kohdalle osuisi.

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Haaveissa oma Alfa

Viesti Kirjoittaja mutt »

Katsotaan missä vaiheessa törmäät kiertopalkintoon nimeltä merivedessä uinut 156. Se putkahtaa esiin aika ajoin vähän ajetuksi ja ruosteettomaksi kehuttuna.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Vastaa Viestiin