Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Eilen pimeni mittariston keskimittari eli missä sijaitsee digitaalinen nopeus yms. Tänään kuitenkin taas toimi. Onko muilla ollut vastaavaa? Ulkomailla ainakin on vaihdettu ja osalla korjautunut päivityksellä. Itsellä mittariston versio .041.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Farina »

Huomaan katselevinani Stelvio dieseleitä Nettiautosta. Kilometrejä tulee vuosittain sen verran että huolloilla on väliä, ja varsinkaan ei huvita käyttää päivää auton viemiseen ja hakemiseen sieltä.

Yrittänyt netistä selvittää että mikä on Stelvio dieselin huoltoväli? TM-vertailusta luin että olisi että 20tkm/1vuosi? Pitääkö tämä paikkansa? TM-teksteissä oli myös että jakohihnan vaihto on 100tkm/5vuotta, mutta täältä oli lukevinani onnettoman lyhyen 60tkm. Kumpikohan näistä on oikea tieto?

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Farina kirjoitti:Huomaan katselevinani Stelvio dieseleitä Nettiautosta. Kilometrejä tulee vuosittain sen verran että huolloilla on väliä, ja varsinkaan ei huvita käyttää päivää auton viemiseen ja hakemiseen sieltä.

Yrittänyt netistä selvittää että mikä on Stelvio dieselin huoltoväli? TM-vertailusta luin että olisi että 20tkm/1vuosi? Pitääkö tämä paikkansa? TM-teksteissä oli myös että jakohihnan vaihto on 100tkm/5vuotta, mutta täältä oli lukevinani onnettoman lyhyen 60tkm. Kumpikohan näistä on oikea tieto?
Dieselin huoltoväli on 20tkm tai vuosi.
Koska Suomi lasketaan kylmäksi maaksi niin hihnan pitäisi täällä mennä vaihtoon 60tkm kohdalla. 100tkm on tehtaan yleisohje mutta kylmissä ja vaativissa oloissa 60tkm.
Oma Stelvio on ollut rekisterissä 2 vuotta ja 2 kuukautta, 101tkm mittarissa. Kun ovat pikku hiljaa saaneet softat kuntoon niin kyllähän tällä ajelee.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Farina »

^ Onko toi hihnan vaihtoväli silti 5 vuotta tai 60tkm? Marmorilla hihnan vaihdattaminen maksaa ilmeisesti 800-1000€? Onko kenelläkään kokemuksia, että vaihtavatko vanhempiin Alfoihin erikoistuneet pajat jo kohtuullisemmilla kustannuksilla?

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Farina kirjoitti:^ Onko toi hihnan vaihtoväli silti 5 vuotta tai 60tkm? Marmorilla hihnan vaihdattaminen maksaa ilmeisesti 800-1000€? Onko kenelläkään kokemuksia, että vaihtavatko vanhempiin Alfoihin erikoistuneet pajat jo kohtuullisemmilla kustannuksilla?
Turun Autokeskuksella taisi olla 750€ silloin kuin olivat vielä Alfan virallinen marmori.
Ja tuo 5 vuotta voi olla 3 vuotta jos "olosuhteet ovat vaativat". Minulle kerrottiin että Suomessa menee kuitenkin 5 vuotta vaikka kilometrit olisivatkin vain 60tkm... Hieman sekavaa.

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja 90 »

Farina kirjoitti:^ Onko toi hihnan vaihtoväli silti 5 vuotta tai 60tkm? Marmorilla hihnan vaihdattaminen maksaa ilmeisesti 800-1000€? Onko kenelläkään kokemuksia, että vaihtavatko vanhempiin Alfoihin erikoistuneet pajat jo kohtuullisemmilla kustannuksilla?
3v/60tkm täällä kekkoslandiassa, oma kikotin giulia 2.2d menossa hihnanvaihtoon Oulun rintajouppille josta sain kilpailukykyisen tarjouksen, Hinta hihnanvaidolle sis työt+osat= 625€, toinen valtuutettuhuolto oulussa pisti vaihdolle hinnaksi 900€ joten melko kova ero..

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Stelvio-kysymys: Onko näihin mallikohtaiseksi viritettyä jälkiasenteista peruutuskameraa, joka näpsäkästi integroituisi auton omiin systeemeihin ja käyttäisi auton omaa näyttöä (à la BMW & Ampire)?

Ainakin maailmalla näkyi aikoinaan Giuliettan Uconnectiin moisia asennuksia.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Lienee aika siirtää Stelvio yöpymään tallissa.

Taikatankinluukku taas kertoo selvästi, että pakkaselle ollaan menossa ainakin öisin :lol: .

Mutta muuten hienoa kulkua pimeän harmaissa syyskeleissä. Valot ja pyyhkijät toimii edelleen hienosti syksyn keleissä. Jopa valonpesuritkin.

Cotzy

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:Jopa valonpesuritkin.
Rohkea mies kun uskaltaa niitä käyttää!
Ja tuolla taktiikalla suosittelen sinne talliin 10L nokkakannua lattialle ja tuulilasinpesunestetiivistettä hyllyyn. Valonpesureiden kanssa säiliö ei kestä yhtä Tku-Espoo-Tku keikkaa syyskelillä.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

^ Kieltämättä pesunestettä kuluu reippaasti maantieajossa syksyllä ja hätävaraa kannattaa pitää mukana.
Pesunesteen vähyyden varoitusvalo on pari kertaa pamahtanut tauluun työmatkoilla. Tyhjää pissapoikaa saakin täyttää hetken.
Onneksi ei tartte sumareista huolta kantaa :) .

Cotzy

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^tuohon liittyen lisää Stelvio kysymyksiä: oliko niin että näissä oli taipumusta valopesureiden suojien ottaa ritolat suht herkästi?

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

lerppu kirjoitti:^tuohon liittyen lisää Stelvio kysymyksiä: oliko niin että näissä oli taipumusta valopesureiden suojien ottaa ritolat suht herkästi?
Kyllä ne kerran vaihdetut pysyvät, kuten Giuliassakin :mrgreen:
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JT Newman kirjoitti:
lerppu kirjoitti:^tuohon liittyen lisää Stelvio kysymyksiä: oliko niin että näissä oli taipumusta valopesureiden suojien ottaa ritolat suht herkästi?
Kyllä ne kerran vaihdetut pysyvät, kuten Giuliassakin :mrgreen:
Auto-Milanossa oltiin sitä mieltä, että kyllä ne vaihdetutkin lähtee taivaan tuuliin. Kuulemma ihan samat suojat eikä mitään kehitystä osassa vuosien saatossa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Samat on suojat, mutta irtirepeytyvien pesureiden tilalle kun vaihdetaan uudemmat, lasinpesunestettä kestävät pesurit, niin se auttaa tuohon suojien lentelyyn osaltaan.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jarsan kirjoitti:lasinpesunestettä kestävät pesurit.
:lol:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

jmi kirjoitti:Eilen pimeni mittariston keskimittari eli missä sijaitsee digitaalinen nopeus yms. Tänään kuitenkin taas toimi. Onko muilla ollut vastaavaa? Ulkomailla ainakin on vaihdettu ja osalla korjautunut päivityksellä. Itsellä mittariston versio .041.
Hep! Tänään päivällä töistä lähdettäessä ei suostunut keskinäyttö heräämään. Väliin harmaana välähtää hetkisen.
Muuten ei mitään kummaa. S&S, FCW ja cruise toimivat normaalisti.
No, yön tallissa ja katotaan huomenna uudestaan. Jos kenkkuilee vielä, soittelen Saloon jos sais hoidettua samantien.

Cotzy

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

palkus kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:lasinpesunestettä kestävät pesurit.
:lol:
Luigi ja muovimateriaalit, osa XLVIII. Stelvio-Giuliassa myös lämpösensitiivinen bi-muovinen polttoainesäiliön luukku vettä/glykolia kestämättömien pesurien ja sumuvalojen kiinnikkeiden lisäksi.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Cotzy kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eilen pimeni mittariston keskimittari eli missä sijaitsee digitaalinen nopeus yms. Tänään kuitenkin taas toimi. Onko muilla ollut vastaavaa? Ulkomailla ainakin on vaihdettu ja osalla korjautunut päivityksellä. Itsellä mittariston versio .041.
Hep! Tänään päivällä töistä lähdettäessä ei suostunut keskinäyttö heräämään. Väliin harmaana välähtää hetkisen.
Muuten ei mitään kummaa. S&S, FCW ja cruise toimivat normaalisti.
No, yön tallissa ja katotaan huomenna uudestaan. Jos kenkkuilee vielä, soittelen Saloon jos sais hoidettua samantien.

Cotzy
Tehtaan ohjeen mukaan piti ajaa ensin päivitys mittariin, mutta sitä ei löytynyt :-D Tämän jälkeen tuli ohje akun vaihdosta ja se myös tehtiin. Takuu loppui viime kuussa ja täytyy vaan toivoa että vika oli akussa. En kyllä ymmärrä miten akun huono kunto ilmenee yhden mittarin pimenemisellä kerran...

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:lasinpesunestettä kestävät pesurit.
:lol:
Luigi ja muovimateriaalit, osa XLVIII. Stelvio-Giuliassa myös lämpösensitiivinen bi-muovinen polttoainesäiliön luukku vettä/glykolia kestämättömien pesurien ja sumuvalojen kiinnikkeiden lisäksi.
Onkohan saksalaisia osia? Itse sain luukun suht asialliseksi liimaamalla luukun kiinni siihen tukeen, ei väänny enää. https://www.motonet.fi/fi/tuote/602597/ ... ima-250-ml

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

jmi kirjoitti:Onkohan saksalaisia osia? Itse sain luukun suht asialliseksi liimaamalla luukun kiinni siihen tukeen, ei väänny enää. https://www.motonet.fi/fi/tuote/602597/ ... ima-250-ml
Hioitko maalin pois luukun kannesta vai laitoitko suoraan maalatun pinnan ja tuen väliin?

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

FinPat kirjoitti:
jmi kirjoitti:Onkohan saksalaisia osia? Itse sain luukun suht asialliseksi liimaamalla luukun kiinni siihen tukeen, ei väänny enää. https://www.motonet.fi/fi/tuote/602597/ ... ima-250-ml
Hioitko maalin pois luukun kannesta vai laitoitko suoraan maalatun pinnan ja tuen väliin?
En hionut vaan irroitin kannen ja laitoin liimaa niihin tuen osiin, jotka tulevat takaosaan eli juuri sinne mihin se 5mm rako muodostuu. Tällä liimalla rako jäi vain n.2mm suuruiseksi. Pikaliimaakin yritin, mutta oli liian juoksevaa.

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

FinPat kirjoitti:
palkus kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:lasinpesunestettä kestävät pesurit.
:lol:
Luigi ja muovimateriaalit, osa XLVIII. Stelvio-Giuliassa myös lämpösensitiivinen bi-muovinen polttoainesäiliön luukku vettä/glykolia kestämättömien pesurien ja sumuvalojen kiinnikkeiden lisäksi.
Muoviluukku oli myös -88 Lancia Themassa ja tuossa vaimon Puntossakin, eikä ne ole vääntyilleet mihinkään. Ehkä Alfaan haluttiin vähän temperamenttia, eli kyseessä on suunniteltu ominaisuus?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

mutt kirjoitti: Muoviluukku oli myös -88 Lancia Themassa ja tuossa vaimon Puntossakin, eikä ne ole vääntyilleet mihinkään. Ehkä Alfaan haluttiin vähän temperamenttia, eli kyseessä on suunniteltu ominaisuus?
Advanced adaptive aero?

Kylmässä ilmassa Giulia/Stelvio lähtee kiertämään hieman niin poltoainaluukun muodostaman siivekken tuottama sideforce sitten oikaisee ajolinjan..

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vääntyykö se takareunasta ulospäin? Kylmällä ilmalla käytetään hanskoja, jolloin valmiiksi raollaan oleva luukku on helpompi avata. Nerokasta!
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Luukku on tavallista isompi ja eikä ole mitenkään kiinnitetty takaosastaan, joten ei ihme että vääntyy. Punton ja Theman luukku ovat puolet pienempiä. Lisäksi vielä takaa painetaan luukku auki niin rasitusta tulee juuri takaosaan. Huonosti suunniteltu mutta niin on monessa muussakin autossa eri asioita suunniteltu huonosti.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

mutt kirjoitti:Vääntyykö se takareunasta ulospäin? Kylmällä ilmalla käytetään hanskoja, jolloin valmiiksi raollaan oleva luukku on helpompi avata. Nerokasta!
:lol: Nyt meni juomat näppikselle. Kerrassaan ihailtavaa positiivisuutta! :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nyt on kovaa suorittamista - posin kautta!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Hyvä se on että ne joilla ei kyseistä autoa ole ovat positiivisia.
Voisi tehdas siihen tehdä korjaukset että myös omistajat hymyilisivät :-D

Paikalla
Avatar
mutt
Viestit: 5417
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja mutt »

jmi kirjoitti:Hyvä se on että ne joilla ei kyseistä autoa ole ovat positiivisia.
Joskus asian nerokkuuden näkee paremmin ulkopuolelta. Kahdenkymmenen vuoden päästä kaikkien autojen latausluukut on tuommoisia.

No, vakavammin: Noita luukkuja saattaa olla varastossa jo valmiina vaikka kuinka paljon, ja laskutikkumiehet on todenneet, että on halvempaa käyttää ne loppuun ja tehdä takuukorjaukset kylmissä maissa, kuin alkaa tekemään uutta sarjaa. Kaverilla oli aikoinaan Renaultilla tuttu töissä, ja se tiesi kertoa vastaavan tarinan silloin relluja vaivanneista sytytyspuolavioista. Varastossa pari miljoonaa vika-alttiiksi tiedettyä puolaa, ja laskeskeltiin, että riittävän moni niistä kestää takuuajan loppuun, että on kannattavampaa vaihdella loppuja takuuna, kuin dumpata varasto kierrätykseen. Mainehaitalle ei ilmeisesti laskettu mitään hintaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

mutt kirjoitti:
jmi kirjoitti:Hyvä se on että ne joilla ei kyseistä autoa ole ovat positiivisia.
Joskus asian nerokkuuden näkee paremmin ulkopuolelta. Kahdenkymmenen vuoden päästä kaikkien autojen latausluukut on tuommoisia.

No, vakavammin: Noita luukkuja saattaa olla varastossa jo valmiina vaikka kuinka paljon, ja laskutikkumiehet on todenneet, että on halvempaa käyttää ne loppuun ja tehdä takuukorjaukset kylmissä maissa, kuin alkaa tekemään uutta sarjaa. Kaverilla oli aikoinaan Renaultilla tuttu töissä, ja se tiesi kertoa vastaavan tarinan silloin relluja vaivanneista sytytyspuolavioista. Varastossa pari miljoonaa vika-alttiiksi tiedettyä puolaa, ja laskeskeltiin, että riittävän moni niistä kestää takuuajan loppuun, että on kannattavampaa vaihdella loppuja takuuna, kuin dumpata varasto kierrätykseen. Mainehaitalle ei ilmeisesti laskettu mitään hintaa.
Tosiaan esteettinen haitta ainakin aluksi, mutta lähtee tosiaan vetämällä irti koko luukku, kun on vääntynyt.
Takuuna vaihdetaan sama osa ja en usko että tehdas siihen koskaan parannusta tekee.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mukava huomata että vuosien vieriessä talviaikaan vaihtuu puheenaiheet mallien kehittyessä! Ei enää niin paljon puhetta Giulietta MA versioiden huohottimen jäätymisestä, nyt on saatu tilalle Stelvio/Giulia vääntyvät bensaluukut ja irtoilevat pesurisuojat. Niin se maailma muuttuu. :silly:

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JanV »

lerppu kirjoitti:Mukava huomata että vuosien vieriessä talviaikaan vaihtuu puheenaiheet mallien kehittyessä! Ei enää niin paljon puhetta Giulietta MA versioiden huohottimen jäätymisestä, nyt on saatu tilalle Stelvio/Giulia vääntyvät bensaluukut ja irtoilevat pesurisuojat. Niin se maailma muuttuu. :silly:
Juu, mut vikojen määrä pysyy vakiona.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

jmi kirjoitti:
Cotzy kirjoitti:
jmi kirjoitti:Eilen pimeni mittariston keskimittari eli missä sijaitsee digitaalinen nopeus yms. Tänään kuitenkin taas toimi. Onko muilla ollut vastaavaa? Ulkomailla ainakin on vaihdettu ja osalla korjautunut päivityksellä. Itsellä mittariston versio .041.
Hep! Tänään päivällä töistä lähdettäessä ei suostunut keskinäyttö heräämään. Väliin harmaana välähtää hetkisen.
Muuten ei mitään kummaa. S&S, FCW ja cruise toimivat normaalisti.
No, yön tallissa ja katotaan huomenna uudestaan. Jos kenkkuilee vielä, soittelen Saloon jos sais hoidettua samantien.

Cotzy
Tehtaan ohjeen mukaan piti ajaa ensin päivitys mittariin, mutta sitä ei löytynyt :-D Tämän jälkeen tuli ohje akun vaihdosta ja se myös tehtiin. Takuu loppui viime kuussa ja täytyy vaan toivoa että vika oli akussa. En kyllä ymmärrä miten akun huono kunto ilmenee yhden mittarin pimenemisellä kerran...
S&S oli muutaman päivän pois pelistä, samoin kuin keskinäyttö. Stelvio meni yöksi talliin lämpötilan laskettua pakkaselle. Tulkitsin lämpötilan laskemisen indikaattoritankinluukusta.

Ensin palautui S&S ja sitten myös keskinäyttö heräsi henkiin. Luultavasti latausjärjestelmä on vähän herkällä lämpötialn laskiessa, kun akku vaihdettu 3 kk sitten.

No, menee hieman pidemmälle tammikuun vuosihuoltoon tämän asian selvitys. Stelvio puhuu nyt minulle suorastaan pyytäen ajamista.
Ymmärrän, Paimalantie odottaa aamulla. Kelihän on Stelviolle mitä parhain, tien pinta kevyesti jäässä ja pienellä peräluistolla voi mennä läpi s-mutkat.

Cotzy

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.

MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.

Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.

Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?

Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....

n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Itsellä pamahti öljynlaadun heikkenemisen varoitus tauluun 9500 öljynvaihdon jälkeen ajetun kilometrin älkeen. Onneksi vuosihuolto tulossa loppiaisen jälkeen, jottei tartte kilometrejä paljoa kerrytellä ennen öljynvaihtoa. Manuaali suosittaa max. 500 km ajomäärää ensimmäisen öljynlaadun heikkenemisen varoituksen jälkeen.

Kevään ja kesän 2020 Stelvio oli vaimolla työmatkakulkineena ja sai nauttia aikas lyhyttä kaupunkinpyrähdystä. Joten selittänee osaltaan aikas lyhyen öljynvaihtovälin.

Cotzy

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

jmi kirjoitti:Tulipa tehtyä öljynvaihto ensimmäistä kertaa Stelvioon ja muuten ihan ok, mutta oikean öljyn tason löytäminen ei.
Huoltokirja ilmoittaa että tilavuus on 4,6+0,6(suodatin) eli 5,2. Lisäsin n.5 litraa kun sain valutettua n. 4,9 litraa ja mittari on näyttänyt kahta vajaa täyttä.
Ajattelin että nousee varmaan yhdellä pykälällä, mutta ei.

MES näytti ennen vaihtoa 4,69 litraa ja 81,1mm ja keskimittari siis 2 vajaa täysi.

Vaihdon jälkeen 4,741 ja 84,1mm eli tuo n. desin lisäys taitaa tuossa näkyä. Keskimittari pysyi samana vaikka ohjeen mukaan annoin tyhjäkäydä 5 min. tasaisella pinnalla.

Kysymys kuuluu onko tuo MES:n lukema pelkkä moottorin määrä ilman suodatinta vai miten voi näyttää noin vähän?
Miksei keskimittarissa näy mitään muutosta?

Todella vaikeaa, kun ei ole mittatikkua....

n.10tkm ajojen jälkeen öljyn laadun arvo oli n.19% eli vaihtokunnossa.
3 viikkoa öljynvaihdon jälkeen öljyntasonanturi päätti näyttää mittaristossa täydet palkit :crazyeyes:
Tuo mittarihan näyttää olevan täysi vitsi...

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Mielestäni aiemmin Stelvio ei ole "sirissyt" tai "sihissyt" kun ohjaus on vedetty täysin linkuun. Nyt ääni kuuluu selvästi. Olenko aiemmin ollut kuuro?

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

FinPat kirjoitti:Mielestäni aiemmin Stelvio ei ole "sirissyt" tai "sihissyt" kun ohjaus on vedetty täysin linkuun. Nyt ääni kuuluu selvästi. Olenko aiemmin ollut kuuro?
Pieni sihisevä ääni kuuluu itsellä, kun kääntää Stelvion ohjauksen tappiin. Mutta sihinä kuuluu lähinnä auton ulkopuolella.
En ole itse ratin takana siihen kiinnittänyt huomiota.

Cotzy

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:
FinPat kirjoitti:Mielestäni aiemmin Stelvio ei ole "sirissyt" tai "sihissyt" kun ohjaus on vedetty täysin linkuun. Nyt ääni kuuluu selvästi. Olenko aiemmin ollut kuuro?
Pieni sihisevä ääni kuuluu itsellä, kun kääntää Stelvion ohjauksen tappiin. Mutta sihinä kuuluu lähinnä auton ulkopuolella.
En ole itse ratin takana siihen kiinnittänyt huomiota.

Cotzy
En ole mielestäni sisälle kuullut tätä ääntä ennen 2021 lumipyryä.

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

Cotzy kirjoitti:
S&S oli muutaman päivän pois pelistä, samoin kuin keskinäyttö. Stelvio meni yöksi talliin lämpötilan laskettua pakkaselle. Tulkitsin lämpötilan laskemisen indikaattoritankinluukusta.

Ensin palautui S&S ja sitten myös keskinäyttö heräsi henkiin. Luultavasti latausjärjestelmä on vähän herkällä lämpötialn laskiessa, kun akku vaihdettu 3 kk sitten.

No, menee hieman pidemmälle tammikuun vuosihuoltoon tämän asian selvitys. Stelvio puhuu nyt minulle suorastaan pyytäen ajamista.
Ymmärrän, Paimalantie odottaa aamulla. Kelihän on Stelviolle mitä parhain, tien pinta kevyesti jäässä ja pienellä peräluistolla voi mennä läpi s-mutkat.
Stelvion 3-vuotishuolto tehtiin Salon Moottorihuollossa. Keskinäyttö oli mennyt koodien mukaan tauolle akun varauksen laskettua liian alas.
Auto oli yön yli mittauksessa, purkaako itsekseen akkua jostain syystä.
Vai eikö lyhyessä nurkkapyörityksessä syyskoleilla vain laturi lähde lataamaan riittävän voimakkaasti varauksen ylläpitämiseksi, kun kaikki lämmittimet on päällä?

Ei tuossa yön yli mittauksessa saatu esille mitään epänormaalia akun purkautumista. Mutta sainpahan nautiskella eilisaamuisen lumituiskun sekä sijais-Tipon että Stelvion ratista. Ensimmäinen oli mukavasti fiattimaisen pirteä tapaus, jälkimmäinen tietysti puhdasta hauskuutta myös lumipöpperössä 8) .

No, keskinäyttö palasi eloon kun Stelvio pääsi lämpimään talliin yöksi joulukuussa ja tein vähän pidempää lenkkiä.
Huollossa suosittelivat laittamaan älykkäämmän ylläpitolaturin väliin kiinni moottoritilan jumpstarttipisteisiin, jotta akun varaus pysyy varmasti hyvänä myös talvisessa kaupunkipyörityksessä.
Samaa juttua ylläpitolatauksen tarpeesta talvella bensamoottorin kanssa näyttää olevan myös Giulia-ketjussa.

No, seurataan miten tuo vaiva kehittyy. Ei tarttis talvella uuden akun noin nopsaan tyhjentyä :? .
Mutta pitää lenkittää Stelviota viikonloppuisin vähän pidempään nyt koronatalvena, jotta laturi ehtii lähteä lataamaan kunnolla.

Cotzy

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja jmi »

Cotzy kirjoitti:
Cotzy kirjoitti:
S&S oli muutaman päivän pois pelistä, samoin kuin keskinäyttö. Stelvio meni yöksi talliin lämpötilan laskettua pakkaselle. Tulkitsin lämpötilan laskemisen indikaattoritankinluukusta.

Ensin palautui S&S ja sitten myös keskinäyttö heräsi henkiin. Luultavasti latausjärjestelmä on vähän herkällä lämpötialn laskiessa, kun akku vaihdettu 3 kk sitten.

No, menee hieman pidemmälle tammikuun vuosihuoltoon tämän asian selvitys. Stelvio puhuu nyt minulle suorastaan pyytäen ajamista.
Ymmärrän, Paimalantie odottaa aamulla. Kelihän on Stelviolle mitä parhain, tien pinta kevyesti jäässä ja pienellä peräluistolla voi mennä läpi s-mutkat.
Stelvion 3-vuotishuolto tehtiin Salon Moottorihuollossa. Keskinäyttö oli mennyt koodien mukaan tauolle akun varauksen laskettua liian alas.
Auto oli yön yli mittauksessa, purkaako itsekseen akkua jostain syystä.
Vai eikö lyhyessä nurkkapyörityksessä syyskoleilla vain laturi lähde lataamaan riittävän voimakkaasti varauksen ylläpitämiseksi, kun kaikki lämmittimet on päällä?

Ei tuossa yön yli mittauksessa saatu esille mitään epänormaalia akun purkautumista. Mutta sainpahan nautiskella eilisaamuisen lumituiskun sekä sijais-Tipon että Stelvion ratista. Ensimmäinen oli mukavasti fiattimaisen pirteä tapaus, jälkimmäinen tietysti puhdasta hauskuutta myös lumipöpperössä 8) .

No, keskinäyttö palasi eloon kun Stelvio pääsi lämpimään talliin yöksi joulukuussa ja tein vähän pidempää lenkkiä.
Huollossa suosittelivat laittamaan älykkäämmän ylläpitolaturin väliin kiinni moottoritilan jumpstarttipisteisiin, jotta akun varaus pysyy varmasti hyvänä myös talvisessa kaupunkipyörityksessä.
Samaa juttua ylläpitolatauksen tarpeesta talvella bensamoottorin kanssa näyttää olevan myös Giulia-ketjussa.

No, seurataan miten tuo vaiva kehittyy. Ei tarttis talvella uuden akun noin nopsaan tyhjentyä :? .
Mutta pitää lenkittää Stelviota viikonloppuisin vähän pidempään nyt koronatalvena, jotta laturi ehtii lähteä lataamaan kunnolla.

Cotzy
Minulla oli tämä sama vaiva ja akku vaihdettiin takuuna, on kuulemma lähes 300€:n arvoinen. Sitten loppuikin takuu.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cotzy kirjoitti:Mutta pitää lenkittää Stelviota viikonloppuisin vähän pidempään nyt koronatalvena, jotta laturi ehtii lähteä lataamaan kunnolla.
Minulla huollossa totesivat että testerin mukaan akun kunto on hyvä mitä voikin odottaa pari kuukautta sitten asennetulta OEM akulta. Sen sijaan latauksen taso oli hieman alhaalla. Kuulemma pitäisi ajaa pidempää siivua. Huoltoa edellisenä päivänä Stelviolla oli ajettu 150km maantiellä ja sitä edellisenä päivänä 310 km. Ja auto oli 100 tkm huollossa kahden vuoden ikäisenä. Kuinka paljon ja pitkää siivua näillä pitäisi ajaa että akku pysyy täydessä latauksessa?

Minulla tosin ei valitettavasti S&S ole putoillut pois päältä. Vaikka en kaipaa kolmannen osapuolen softaa ECU:un tehon ja väännön takia niin voisi kyllä käydä kääntämässä tuon S&S pois jollakin softapajalla.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

^Varmaan helpoin vaihtoehto sitten tämä:
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

jmi kirjoitti:
Minulla oli tämä sama vaiva ja akku vaihdettiin takuuna, on kuulemma lähes 300€:n arvoinen. Sitten loppuikin takuu.
Joo, oma uusi, takuuna vaihdettu akku kesti 3 kk, kunnes kelien kylmentyessä alkoi S&S:n ja keskinäytön häipyminen varauksen pudottua.
Kummaahan toi, kun lataus ei lähde talvella nousuun kuin pidemmällä maantiesiivulla. Seurantaa tarjolla hoitona.
Pitää käydä Akkupojilta hakemassa älyn ylläpitolaturi viikonloppukäyttöön talvikaudella.

Cotzy

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Cotzy kirjoitti: Kummaahan toi, kun lataus ei lähde talvella nousuun kuin pidemmällä maantiesiivulla. Seurantaa tarjolla hoitona.
Pitää käydä Akkupojilta hakemassa älyn ylläpitolaturi viikonloppukäyttöön talvikaudella.
Eihän se lähde, kun normiajossa parannetaan kulutuslukemia sillä, että ei ladata. Täyslataus tapahtuu vain jarruttaessa, kun laturi aloittaa moottorijarrutuksen, ja akun varaus on max 80%, jotta tuo jarrutusenergia saadaan talteen.
Giulia-ketjussa tästä on enemmänkin keskustelua.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
Cotzy
Viestit: 802
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

JT Newman kirjoitti:
Cotzy kirjoitti: Kummaahan toi, kun lataus ei lähde talvella nousuun kuin pidemmällä maantiesiivulla. Seurantaa tarjolla hoitona.
Pitää käydä Akkupojilta hakemassa älyn ylläpitolaturi viikonloppukäyttöön talvikaudella.
Eihän se lähde, kun normiajossa parannetaan kulutuslukemia sillä, että ei ladata. Täyslataus tapahtuu vain jarruttaessa, kun laturi aloittaa moottorijarrutuksen, ja akun varaus on max 80%, jotta tuo jarrutusenergia saadaan talteen.
Giulia-ketjussa tästä on enemmänkin keskustelua.
Kiitos tästä tiedosta. Älylaturin yksi esiintymismuoto siis tuokin, polttoainetta säästävä laturi.
Tykkään väliin jarrutella moottorilla ja vedellä pienempää ZF:ään vasurilla. Pitää harrastaa vielä enemmän myös talvella 8) .

Cotzy

Avatar
Josef Matula
Viestit: 142
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

En tiedä auttaako Alfassa mutta paikallinen MB huolto sanoi uudempien lataavan paremmin jos ajovalot ovat katkaisijasta pakotettuna päällä.

Tällöin laturin ekomoodi olisi pois päältä.

Paikalla
FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tänään kun oli -22C mittarissa niin tietysti Stupid User yhdistettynä saksalaiseen achtung-achtung käyttöliittymään jätti Webaston ajastimen aamun osalta lämmittämättä katoksessa. No, hyvin oli Rouva töihin päässyt silti. Kuulemma aika kolinaa lämmittämätön diesel pakkasessa pitää.

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Täällä -26, 30 min webastoa ja käyntiin. Pienen hetken oli kuulema valittanut alhaisesta öljynpaineesta mikä nyt äkkiseltään ei kuulosta hyvältä. Alhainen jännite, anturi kohmeessa vaiko ihan aiheesta? Sen jälkeen 150km maantietä kuitenkin ilman ongelmia. Olikos näissä joku muuttuvatuottoinen öljypumppu?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JT Newman
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Alfa Romeo Stelvio (Tipo 949)

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Tiige kirjoitti:Olikos näissä joku muuttuvatuottoinen öljypumppu?
Amerikan foorumin perusteella on high/low pressure circuit ja solenoidiohjaus. Solenoidit kosahtavat, on vaihdeltu uudempiin, lisätyllä suodattimella.
https://www.giuliaforums.com/threads/an ... ump.47517/
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin