Pele kirjoitti: ↑18 Helmi 2021, 21:21
Kiitos pikaisista vastauksista. Lueskelin tuota ketjua läpi... Onhan siinä ollut askartelua ja näpertelyä..
159 ei mulle ole millään tavalla tuttu, kuin mitä täältä olen lueskellut ja jotain muualta satunnaisesti lueskellut.
Tuo 2,4 kone ei taida olla niitä kaikkein luotettavimpia, eikä myöskään taloudellisimpia. Kilometrejä hänelläkin tulee suht reippaasti.
Joten siinä mielessä jos 159 Dieseliä mielii, niin 1,9 (vai 2,0:ko se on) olisi järkevämpi vaihtoehto?
Mites näiden korien ja alustojen kestävyys?
Joskus vain liikkeissä nähnyt about 150tkm ajettujakin joissa apurunko ja takapyöränkoteloissa näkymä on ollut aika huolestuttava.
Onko tyypillistä?
Entä helmat?
Joo, tuo nelikko lienee vieläkin haasteellisempi, ja myös kalliimpi osien ja remonttien suhteen kuin etuveto.
Tuo on tosiaan mun ex ja saanut aika paljon fiksiä. Uskoisin, että ainakin jotain toimenpiteitä etuapurunko aiheuttanee 2-3v sisällä. Etulevyt kannattaisi vaihtaa johonkin vähemmän kieroon kans. Mut aika vähän tuossa oli enää vikaa jäljellä, kun kiertoon lähti
Talvirenkaat on sitten jo vuodelta 2017, olkoonkin Contin CVC6:t, hyvällä pinnalla, muttei enää montaa talvea kannattane ajella. Kesäset on sellaset, että tuskin tarvii ihan heti niitäkään murehtia.
Tuota härveliä on kyllä vähän ikävä
Jos tulis ajoa yli tonni kuussa, niin en olis ees luopunut. Edes Giulietta-himoissani.
Anyway, pari 2.4:sta on kuollut sen öljyn paluukanavan takia. Tai lähinnä sen suodattimenjalan surkean o-rengasrakenteen, mut eipä tuo kone muuten mikään kökkö ole. Onhan täälläkin foorumilla yks yli 500tkm ajettu, siitä en pelkäisi. Jos jostain olis huolissaan, niin kyllä 159:n kohdalla korista olisin reippaasti enempi huolissani.