Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja mutt »

matti_vuorio kirjoitti:-Onko se kastellu tulpat? Paina kaasupoljin ihan pohjaan ja starttaa joku 15-20s tulppien kuivaamiseksi. Testaa sen jälkeen uudestaan käynnistys?
Ei taida toimia enää toivomuspolkimien (sähköinen kaasu, ei vaijeria kaasuläpälle) aikana.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

On siinä se tulppien kuivaus toiminto. Viimetalvena pelasti pinteestä.

Edit. Siis kun startissa painetaan kaasu tietyn % arvon yläpuolelle tyyliin 95-100% niin se katkaisee ruiskutuksen kokonaan.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Öljykorkki+lähiseutu oli öljyssä, mutta tikku näytti täyttä ja oli paikallaan. Korkkikin oli tiukasti kiinni, niin mistä lie sitten on ruikkinut.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Onko se tuoretta?
Monessa edellisessä autossa mulla tuo alue on saattanut olla melko öljyinen varmaan täytön yhteydessä tapahtuneiden missausten seurauksena.
Kuva

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Tuoreelta vaikutti, enkä nyt viime aikoina ole lisäillyt. Tosin eihän se korkki paikoillaan sillon edes ole ja siksi ihmetyttää miten se oli päältäkin öljyssä.

gaylord
Viestit: 38
Liittynyt: 24 Heinä 2017, 09:02
Car(s): Giulietta -11
Linea -08

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja gaylord »

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa diesel giulietan laturin vaihdosta? Pajalla arvelivat olevan koko päivän homma, pahassa paikassa ja paljon purkamista.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

Jaahas, tänään kauppareissulta kotiin tullessa kun löin takaluukun kiinni niin samalla hetkellä vasemmalta puolelta pimeni takavalo, siis se luukussa oleva. Ei toimi takavalo, sumuvalo eikä peruutusvalo ja tästä valittaa myös ajotietokone. Kaikki muut valot toimii normaalisti. Mikäköhän mahtaa olla vikana? Liittyykö näihin kuuluisiin takaluukun johtosarjoihin?

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Siltä tuo vaikuttaa. Pakkasen kovettamat johdot tuli tiensä päähän ja napsahti poikki. :roll:

Oscar-Papa
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Oscar-Papa »

Olin haaveillut Giuliettasta jo vuosia ja sen piti olla selkeä valinta ensimmäiseksi ”käyttöautoksi” nimenomaan 1.4 MA koneella varustettuna. Luettuani kymmeniä sivuja huohottimen jäätymisestä, multiair-yksikön rikkoutumisesta, potentiaalisesta ruosteherkkyydestä lokasuojan tienoilla, tehottomista ajovaloista, takaluukun ongelmista ja TCT-vaihteiston nykimisestä yms. vaivoista olen kuitenkin alkanut epäilemään, onko tästäkään käyttöautoksi (vrt. VW Golf / Audi A3) vai tulisiko siitä toinen ikuinen työmaa nykyisen kesäkäytössä olevan GTV:n rinnalle. Onko tilanne todella näin paha kun auto on kuitenkin vika- ja katsastustilastoissa pärjännyt varsin hyvin Alfan mittapuulla? Voiko näitä viimeisimpiä Suomeen tuotuja 2015-2016 aikakauden autoja valitsemalla välttyä edes osalta mainituista ongelmista? Lisäksi ihmettelen, miten koko maassa ei juurikaan näy 2016 jälkeisiä facelift-autoja?

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Ensirekisteröinnit putosivat huimasti 2010-luvun loppua kohden: http://www.autowiki.fi/index.php/Alfa_R ... etta_(940)
Mitä tulee ajovaloihin, niin xenoneilla varustetuissa yksilöissä ei pitäisi olla ongelmaa valotehon suhteen. Manuaalivaihteisto taitaa olla melko varmatoiminen, ei ole se surullisenkuuluisa GM:n laatikko joka esim. Mitosta löytyy. Takaluukun ongelmat johtuvat heikosta johtosarjasta, ongelmia tulee käytön myötä johtojen hapertuessa ja lopulta katketessa. Omastani meni viime viikonloppuna toinen takavalo pois pelistä mitä todennäköisimmin juuri tästä syystä, korjaus varattu ensi viikolle ja maksaa reilun satasen. Kai niitä huonompiakin käyttöautoja löytyy, Giulietta ei ainakaan tylsimmästä päästä ole :)

Oscar-Papa
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Oscar-Papa »

Sehän siinä onkin kun nuo saksalaiset tuntuvat niin kuolettavan tylsiltä ja harmailta, eikä sellaista ikinä pysähdy kadunvarressa katsomaan. Toisaalta käytettävyys talvella on autossa ehdottomasti oltava sellainen, ettei hinauspalveluun tarvitsisi turvautua esim. viikon Lapin reissulla kovin suurella todennäköisyydellä. Nimenomaan nuo talviongelmat vaikuttaisivat olevan viestien perusteella niitä yleisimpiä, eikä valmistaja ilmeisesti ole onnistunut ongelmia korjaamaan myöhemmissäkään malleissa. No täytyy joka tapauksessa varmaan suorittaa viikonloppuna koeajoa kun tällä hetkellä näkyy olevan parissa paikassa myynnissä n. 5v ikäistä +50k ajettua yksilöä (tosin kaikki näistä nimenomaan TCT-laatikolla).

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Nojaa, kahdella työkaverilla pakkanen otti bemareista voiton mutta Giulietta se vaan porskuttaa. Ainoa ongelma kovilla pakkasilla ollut ettei radio lähde heti toimimaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

-27c, moottorin esilämmitys + TCT = huono kombo. Sekin kuulemma korjaantuu, kunhan vetää 10min breikin ja jatkaa matkaa.

Giuliettan suurin ongelma talvikeleissä on mataluus. Aivan heittämällä. Muuten en kyllä osaa autoa pelätä. Joo, johtosarjaa on rikki ollut omassanikin jo (kohta 89tkm ajettu '11) takaluukusta, mutta nää on nyt näitä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla on ollut takaluukun johto rikki 2x. Tapahtui kai 3v. välein, mutta korjaus alle 150€, ajettu n.85000km. Kerran etujousi poikki, ei juuri muuta. Jaa tuulilasi vaihdettiin kulumisen takia. Pidän luotettavana autona, vain Toyota ollut luotettavampi. Alfa on kuitenkin muuten parempi auto, kohtuullisen lämmin, aika kiva ajaa ja kulkee hyvin. Ostohinta 8v. sitten joku 16000€, en pidö pahana.
Auto on niin hyvässä kunnossa, että ei tule mieleenkään vaihtaa sitä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

2011 MA TCT oli minulla 2.5 vuotta ja 60 tkm. Ainut viaksi lukemani tilanne oli kun laturi piti vaihtaa, eikä silloinkaan jääty tien päälle. Muuten oli tosi huoletonta ajoa. Talvella jännitti huohotin, mutta arpaonni suosi eikä ollut ongelmia.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Diesel Giulietta ollut mulla nyt kolmisen vuotta (50 tkm) ja talviautona en voi muuta kuin kehua. Lähtee käyntiin kelillä kuin kelillä kunhan akku on kunnossa. Lämpenee nopeasti ja kulkee luotettavasti.
Takaluukun johtosarjat vaihdettu itse, muuten menty määräaikaishuolloilla.
En missään nimessä odottaisi saman luokan luotettavuutta vastaavanlaisesta saksalaisesta, erikoisuutta, kauneutta ja ajettavuutta mainitsematta.
Kuva

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tasan 2 vuotta ja 22 000 kilsan verran ollut nyt 75 000 ajettu vuoden 2016 MultiAir+TCT-Giulietta alla. Öljyjä, tulppia yms. romppeita lukuunottamatta mitään tosta ei oo vielä vaihdettu. En oo ajanut esim. tän päivän pakkasilla pitkää matkaa motarilla, joten mahd. huohottimen jäätymiset on vielä kokematta. Muutenkin 80 prossaa kilsoista on tullut ajettua Kehä I:n sisällä ja siitä suurin osa Helsingin ytimessä, joten en voi muuta tosta sanoa kuin, että nurkka-ajoon sopii hyvin ja lähtee valoista ihan reippaasti.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

-10 170hv diesel itselläni. Kokemusta sangen ohkaisesti vielä, kun auton vasta syyskuussa hankin, mutta on hyvä talviautona.
Tuo radion mykistyminen tuli koettua kaikista kovimmilla pakkasilla, se hieman nauratti.
Akku on toistaiseksi kunnossa ja auto lähtee ilman lämmitystäkin nätisti käyntiin.
Tähän liittyen kuitenkin, jos akkua haluaa latailla c-tekillä, niin eikös ohje ole pitää se autossa kiinni, jotta sähköaivokin ymmärtää akkua ladattavan tjms syystä? Oliko tähän liittyen jotain muuta huomioitavaa?

Jaa, tulihan sitä heikohkoja talviominaisuuksia mieleen. Takaovien kahvojen alle pääsee lunta, joka lopulta muuttuu jääksi tai paakkuuntuu sinne muuten vaan, ja kahvan käyttäminen tuntuu ikävältä tai sitä ei viitsi käyttää ollenkaan. Olenkin avannut ovet sisäkautta jos tarve on ollut, onnistuuhan se niinkin.
Lisäksi tankinluukku näkys jäätyneen. Eka kerta tänä talvena, onneksi tankki on vielä puolessa enkä huomannut tuota esimerkiksi mittarilla. Vaikuttais jäätyneen reunoistaan eikä lukkomekanismistaan, ei liiku nimittäin mihkään.
Tää jälkimmäinen ei tosin ole vierasta saksalaisistakaan. Mieleeni muistuu eräs lauantaiyö Tebarin mittarilla taksi-Passatilla, kun yritin jäätynyttä luukkua saada sillä kuskin ovessa olevalla napilla auki, ja korkkihan on just vastakkaisessa kulmassa autoa...

Oscar-Papa
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Oscar-Papa »

sanctus kirjoitti:
04 Helmi 2021, 09:52
Tasan 2 vuotta ja 22 000 kilsan verran ollut nyt 75 000 ajettu vuoden 2016 MultiAir+TCT-Giulietta alla. Öljyjä, tulppia yms. romppeita lukuunottamatta mitään tosta ei oo vielä vaihdettu. En oo ajanut esim. tän päivän pakkasilla pitkää matkaa motarilla, joten mahd. huohottimen jäätymiset on vielä kokematta. Muutenkin 80 prossaa kilsoista on tullut ajettua Kehä I:n sisällä ja siitä suurin osa Helsingin ytimessä, joten en voi muuta tosta sanoa kuin, että nurkka-ajoon sopii hyvin ja lähtee valoista ihan reippaasti.
Oletko pitänyt autoa piuhan päässä tai hallissa vai käynnistellyt raakana vain pakkasillakin? Itse joutuisin todennäköisesti ainakin tämän talven ajan tyytymään kadunvarsipaikoitukseen kun asun myös Helsingin kantakaupungissa. Webaston jälkiasennusta autoon kuin autoon harkitsenkin tästä syystä vakavasti jos ja kun sitä ei löydy valmiiksi asennettuna. Olisikin kiinnostava kuulla kustannuksista ja toiminnasta jos joku on webaston omaan Giuliettaansa asennuttanut.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tuosta vastaus Giulietta-kuumeeseen:
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/11896700

On facelift, eli jonkinlainen infotainment tarjolla. Ei MA-huohotinongelmia (omassa meni uusiksi 50tkm, kyseessä oli FL MA -tct, asui KehäI sisällä sekin, mutta kävi usein kehäIII ulkopuolella). Frendillä ollut TBi-tct kesästä, ei mitään ongelmia, yksilö majailee Pasilassa. Toisella kaverilla taas T-Jet ollut vuosikausia, asuu sekin KehäI sisällä - ainoastaan jenkkakoneen jäätymisen kanssa talvella mutinoita. T-Jet itselläkin oli ns. varmista varmoin - johtosarja tosin poikki takaluukusta, mutta se kuuluu asiaan. Oman MA:n kanssa oli myös turbon ahtojen ongelmia, ne eivät koskaan selvinneet.

Summaten - jos QV tarjolla, kannattaa sellainen noukkia talteen! Jostain syystä tuntuu että siinä myös tct toimii fiksummin kuin ainakin omassa MA:ssa toimi, mukaanlukien 2 kpl MiToja suht vastaavalla tekniikalla.

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja RIPA »

tritonus kirjoitti:
04 Helmi 2021, 10:23
-10 170hv diesel itselläni. Kokemusta sangen ohkaisesti vielä, kun auton vasta syyskuussa hankin, mutta on hyvä talviautona.
Tuo radion mykistyminen tuli koettua kaikista kovimmilla pakkasilla, se hieman nauratti.
Akku on toistaiseksi kunnossa ja auto lähtee ilman lämmitystäkin nätisti käyntiin.
Tähän liittyen kuitenkin, jos akkua haluaa latailla c-tekillä, niin eikös ohje ole pitää se autossa kiinni, jotta sähköaivokin ymmärtää akkua ladattavan tjms syystä? Oliko tähän liittyen jotain muuta huomioitavaa?

Jaa, tulihan sitä heikohkoja talviominaisuuksia mieleen. Takaovien kahvojen alle pääsee lunta, joka lopulta muuttuu jääksi tai paakkuuntuu sinne muuten vaan, ja kahvan käyttäminen tuntuu ikävältä tai sitä ei viitsi käyttää ollenkaan. Olenkin avannut ovet sisäkautta jos tarve on ollut, onnistuuhan se niinkin.
Lisäksi tankinluukku näkys jäätyneen. Eka kerta tänä talvena, onneksi tankki on vielä puolessa enkä huomannut tuota esimerkiksi mittarilla. Vaikuttais jäätyneen reunoistaan eikä lukkomekanismistaan, ei liiku nimittäin mihkään.
Tää jälkimmäinen ei tosin ole vierasta saksalaisistakaan. Mieleeni muistuu eräs lauantaiyö Tebarin mittarilla taksi-Passatilla, kun yritin jäätynyttä luukkua saada sillä kuskin ovessa olevalla napilla auki, ja korkkihan on just vastakkaisessa kulmassa autoa...
Mulla taas nyt parikin kertaa kunnon pakkasilla 140hv diesel jäänyt pihaan lämmityksestä huolimatta, ekan kerran jälkeen vaihdettiin löpösuodatin, mutta tänään n pari viikkoa myöhemmin ei n kolmen tunnin piuhassa olon jäleen kuin hörähtänyt pari kertaa. Jätin piuhaan ja ruokatunnilla kokeilemaan niin käyntiin että helähti, alkaakohan hehkut olla tiensä päässä ?

Tuon takaovien kahva ongelman allekirjoitan täysin.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Oscar-Papa kirjoitti:
03 Helmi 2021, 17:47
Luettuani kymmeniä sivuja huohottimen jäätymisestä...
Huohottimen jäätyminen uhkana lähinnä maantieajossa. Omat jäätymiset aina pitkän maantie/moottoritiesiivun jälkeen seuraavana aamuna. Nokkapeitto ja huohotinolion säännöllinen puhdistus varmaan vähentää riskiä, vaikkei kokonaan poista. 5 v./100 tkm aikana ei tarvinnut hinausautokyytiä kertaankaan, mutta 500X kanssa 1. talvena kahdesti. Seuraavaksi talveksi hommasin siihen rätin keulalle -> toimi. Giulietassa rättiä ei tullut kokeiltua.

TCT:llä ei aina vaihdot kylmänä aina ihan siistejä , mutta hyvä muistaa, että manuaalinkin hämmentäminen menee -25 kelissä voimailulajiksi. Olikohan kolme kertaa oma auto TCT:n osalta vikatilassa kovalla pakkasella. Aina reilun esilämmityksen ja lyhyen ajomatkan jälkeen. Aquatica jatkoi tänä talvena testejä ja vähän siltä näyttää, että esilämmityksen siivittämänä kun on äkkiä kone lämmin ja loota vielä kylmä, lastuaivo päättelee lootan lämpötila-anturin olevan rikki -> limp mode päälle. Tarttis nähdä mittaustiedot/vikakoodit, kun tilanne on päällä. Tämä siis voi olla riskinä, jos pellin alle tuupataan webasto.

Takaluukun ongelmat pääasiassa johtosarjan katkeamista. Marmorihintaa korjaukselle et halua kuulla, mutta nyrkkipaja ehjää nuo siedettävällä summalla.

Hyviin puoliin laittaisin rauhallisen käytöksen (c-segmentin töpöperäksi) liukkaalla (mitä jotkut kutsuvat tylsyydeksi), hyvä vetopito, sähkölämmittimetkin OK ja karvalakkeja lukuun ottamatta tuulilasin alareunassa lämmitys, mikä pitää pyyhkijät sulana, xenonit ovat tehokkaat ja kääntyvyys pelaa kuin ajatus. Tosin xenonien hiipuminen voi olla normaalia nopeampaa, tämä muistaakseni tuli jossain vertailussakin esiin ja myös oman auton valoissa teho väheni selvästi 100 tkm matkalla. Jäi kokeilematta, olisiko korjaantunut pelkällä polttimoiden uusimisella.

Vrt. nyt käsissä V60. TM valitsi 4-vetoversion vuoden 2016 talviautoksi. Ehkä siinä sitten ei lakkaa mm. peilien kääntö toimimasta 0 °C lämpötilassa (Guilietan pakkasraja -15 °C), tuulilasin tunnistimet eivät huurru varttitunnin ajon jälkeen, jos ei käsin säätele puhallusta isolle teholle ja tuulilasille, ja autoon pääsee sisälle ilman esilämmitystä webastolla. No, syksyllä kyllästin kaikki tiivisteet oikein kunnolla silikonilla, joten nyt saa räppänät auki myös alle 0°C lämpötilassa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

^ Omani menee ensi viikolla johtosarjan korjaukseen, hinta-arvioksi sain 120 e. Ei kuulosta kovin pahalta verrattuna siihen mitä merkkiliike saattaisi laskuttaa :-D

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Oscar-Papa kirjoitti:
04 Helmi 2021, 12:05
sanctus kirjoitti:
04 Helmi 2021, 09:52
Tasan 2 vuotta ja 22 000 kilsan verran ollut nyt 75 000 ajettu vuoden 2016 MultiAir+TCT-Giulietta alla. Öljyjä, tulppia yms. romppeita lukuunottamatta mitään tosta ei oo vielä vaihdettu. En oo ajanut esim. tän päivän pakkasilla pitkää matkaa motarilla, joten mahd. huohottimen jäätymiset on vielä kokematta. Muutenkin 80 prossaa kilsoista on tullut ajettua Kehä I:n sisällä ja siitä suurin osa Helsingin ytimessä, joten en voi muuta tosta sanoa kuin, että nurkka-ajoon sopii hyvin ja lähtee valoista ihan reippaasti.
Oletko pitänyt autoa piuhan päässä tai hallissa vai käynnistellyt raakana vain pakkasillakin? Itse joutuisin todennäköisesti ainakin tämän talven ajan tyytymään kadunvarsipaikoitukseen kun asun myös Helsingin kantakaupungissa. Webaston jälkiasennusta autoon kuin autoon harkitsenkin tästä syystä vakavasti jos ja kun sitä ei löydy valmiiksi asennettuna. Olisikin kiinnostava kuulla kustannuksista ja toiminnasta jos joku on webaston omaan Giuliettaansa asennuttanut.
Kun lämpötila laskee jonnekin alle -10, laitan auton tolppaan kiinni. Webastoa tossa ei oo, vaan ihan perus (en muista minkä tehoinen) säteilylämmitin. Vaikka noiden lämmittimien idea on vaan saada öljy vähän juoksevammaks käynnistystä varten, niin kyllä kovilla pakkasilla käynnistyksessä on ihan korvin kuultava ero. MultiAir kalkattaa huomattavasti hiljaisemmin.

Jos roikkaa ei pysty käyttämään, niin kyllä mä Webastoa suosittelen.

Tänään tosin tulen käynnistämään auton n. 5-8 tunnin hiihtolenkin jälkeen jostain Espoon/Kirkkonummen peräkyliltä. Koska mulla ei ole kuolemanpelkoa enkä usko jumaliin, luotan, että kaikki menee 100 pros ok.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

sanctus kirjoitti:
06 Helmi 2021, 09:37
Tänään tosin tulen käynnistämään auton n. 5-8 tunnin hiihtolenkin jälkeen jostain Espoon/Kirkkonummen peräkyliltä. Koska mulla ei ole kuolemanpelkoa enkä usko jumaliin, luotan, että kaikki menee 100 pros ok.
Viimeisestä lauseesta päätellen, olet varautunut hiihtämään kotiin :mrgreen:

Ei vaiskaan, sillon kun mulla oli Giulietta MA + TCT, niin kerran kaks oli kovana pakkasaamuna vastoinkäymisiä roikasta huolimatta. Moottorinhäiriövalo syttyi parin kilsan jälkeen lähdöstä ja auto siirtyi ns. Limp modeen. Näistä selvisi pysähdyksellä ja uudelleenkäynnistyksellä sekä annoin muutaman minuutin käydä rauhassa tyhjäkäynnillä, jonka jälkeen matka jatkui ilman ongelmia. Tästä oppineena, kovemmilla pakkasilla annoin aina käydä tyhjäkäynnillä muutaman minuutin parkissa ennen ajoa, vaikka olis roikka ollut kiinni. Putsautin huohottimen huoltojen yhteydessä.

E: ja viimasuojat tuli hankittua.

Yleisesti ottaen loistava ja luotettava auto. Kontin johtosarjojakaan ei tarvinnut uusia, vaikka takavalojen sekoillessa näin luulin. Liittimien puhdistaminen auttoi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onkos TCT:lle tunnettua piipitellä ilman varsinaista syytä?

En ole jaksanut manuaalia kollata läpi, mutta... Nyt, etenkin viileällä koneella, toisinaan kun halunnut vaihtaa alas, kuuluu vain "PIIP" eikä mitään tapahdu. Ei näkyville mitään vikailmoitustakaan; hetken päästä kun haluaa tiputella alaspäin niin kiltisti toimii.

Käyttelen nyt N-moodissa manuaalitilaa vaihteiden kanssa, koska tuo pirulauta haluaa pitää kierrokset jossain 900-1100 välimaastossa muuten vaikka väkisin, joka sitten luistattaa tai stumppailee mäkisellä alueella kaupunkissa; joutuu siis pienistä nopeuksista jyrkkiin nousuihin, auton mielestä hyvä vetää isompi pykälä mäen alla silmään ja sit tukehtua jyrkässä rinteessä :lol:

Vaihtoehtona on toki ajaa D:llä, mutta ei jaksais aina tuota raskasta rattia väännellä. Se on yllättävän tiukassa dynamicilla, vaikka muuten ajotila sopiikin omaan tyyliin selvästi paremmin 8)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Oscar-Papa kirjoitti:
03 Helmi 2021, 17:47
Olin haaveillut Giuliettasta jo vuosia ja sen piti olla selkeä valinta ensimmäiseksi ”käyttöautoksi” nimenomaan 1.4 MA koneella varustettuna.
Alkupään Giulietta TCT:llä on ollut kohta kuusi vuotta. On ollut kyllä huolettomin auto mitä minulla on koskaan ollut! Kertooko se sitten enemmän autoista mitä minulla on ollut, mutta on siellä ollut Mersua, Saabia jne.. Perushuoltoa autolle on tehty. Oli auto kyllä uusinkin, mitä minulla on ollut. Ostettaessa 60 tkm mittarissa. Ainoa korjaus on ehkä ne takaluukun johtosarjat, jotka asentaja teki itse merkkihuollossa 150€ yhteensä! Sanoi, ettei johtosarjaa kannata tilata. Kerran auto hinattiin, kun kovilla pakkasilla kuoli akku ja sitten tulpat. Tulpat piti oikeasti vaihtaa, ne ei enää lähtenyt toimimaan. Sekin oli ehkä omaa tyhmyyttä, kun en ollut niitä vaihtanut ajallaan. TCT on tominut moitteetta ja minulla ei lähinnä pätkäajossa ole ollut mitään ongelmia huohottimen kanssa. Toisilla merkeillä näihin on asennettu lämmittimiä huohottimiin ja mielestäni sellainen pitäisi olla näissäkin. Senhän pystyisi jälkiasentamaankin..

Auto on oikeasti hyvä. Talviautona on tullut parannusta hurjasti ainakin alkupään 156 TS verrattuna hurjasti.

Kuusi vuotta takana. Tarkoitus oli ajaa tällä piiitkäään.. Nyt mittarissa 120 tkm.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Aquatica kirjoitti:
06 Helmi 2021, 20:19
Onkos TCT:lle tunnettua piipitellä ilman varsinaista syytä?

En ole jaksanut manuaalia kollata läpi, mutta... Nyt, etenkin viileällä koneella, toisinaan kun halunnut vaihtaa alas, kuuluu vain "PIIP" eikä mitään tapahdu. Ei näkyville mitään vikailmoitustakaan; hetken päästä kun haluaa tiputella alaspäin niin kiltisti toimii.

Käyttelen nyt N-moodissa manuaalitilaa vaihteiden kanssa, koska tuo pirulauta haluaa pitää kierrokset jossain 900-1100 välimaastossa muuten vaikka väkisin, joka sitten luistattaa tai stumppailee mäkisellä alueella kaupunkissa; joutuu siis pienistä nopeuksista jyrkkiin nousuihin, auton mielestä hyvä vetää isompi pykälä mäen alla silmään ja sit tukehtua jyrkässä rinteessä :lol:

Vaihtoehtona on toki ajaa D:llä, mutta ei jaksais aina tuota raskasta rattia väännellä. Se on yllättävän tiukassa dynamicilla, vaikka muuten ajotila sopiikin omaan tyyliin selvästi paremmin 8)
TCT ei vaihda, vaan piippaa, jos ehdottamasi valinta ei ole sen mielestä järkevä kyseisessä tilanteessa. Tapahtuu sekä ylös ja alas vaihdettaessa. Ottaa siis moottorin kierrosluvun yms. huomioon ja tekee päätöksen kuskin puolesta.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

jkk kirjoitti:
06 Helmi 2021, 09:57
sanctus kirjoitti:
06 Helmi 2021, 09:37
Tänään tosin tulen käynnistämään auton n. 5-8 tunnin hiihtolenkin jälkeen jostain Espoon/Kirkkonummen peräkyliltä. Koska mulla ei ole kuolemanpelkoa enkä usko jumaliin, luotan, että kaikki menee 100 pros ok.
Viimeisestä lauseesta päätellen, olet varautunut hiihtämään kotiin :mrgreen:
Hiihtoa tuli lopulta n. 40 kilsaa, joten exstrakilsat ei kyllä olis kiinnostaneet.

Hyvin toi G käynnistyi lopulta 9 tunnin seisonnan jälkeen. Tosin nyt tuli selväksi, mitä toi TCT:n jähmeys tarkoittaa. Kakkosvaihteella ajeltiin 50 km/h tunnissa useampi 100 metriä, kunnes vaihdoin ratista. Muut kuin 2-3-vaihdot onnistui suht normaalisti.

Oscar-Papa
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Oscar-Papa »

Kävin koeajamassa 1.4 MA Giuliettaa, 1,4 TFSI A3 Audia ja VW Golfia sekä 1,5T BMW 1-sarjalaista ja kyllä se Giulietta vaan ajajan perspektiivistä parhaan vaikutelman jätti vaikka testiolosuhde ei ollut kovin otollinen. Matkustusmukavuudessa ja sisätilojen käytännöllisyydessä tuo auto häviää kyllä kaikille näille samanikäisille kilpailijoille, mutta se on kai se hinta, joka korin muotoilusta on maksettava. Oletettavasti tuo jakopään remontti on viisasta tehdä kaikkiin 4v täyttäneisiin autoihin vaikka kilometrit olisivat alle vaihtorajan, koska elämme huolto-ohjelman tarkoittamassa kylmässä ilmastossa? Webaston asennus tällaiseen maksanee n. 1,5keur vai onko joku päässyt halvemmalla?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jkk »

Oscar-Papa kirjoitti:
07 Helmi 2021, 14:53
Kävin koeajamassa 1.4 MA Giuliettaa, 1,4 TFSI A3 Audia ja VW Golfia sekä 1,5T BMW 1-sarjalaista ja kyllä se Giulietta vaan ajajan perspektiivistä parhaan vaikutelman jätti vaikka testiolosuhde ei ollut kovin otollinen. Matkustusmukavuudessa ja sisätilojen käytännöllisyydessä tuo auto häviää kyllä kaikille näille samanikäisille kilpailijoille, mutta se on kai se hinta, joka korin muotoilusta on maksettava. Oletettavasti tuo jakopään remontti on viisasta tehdä kaikkiin 4v täyttäneisiin autoihin vaikka kilometrit olisivat alle vaihtorajan, koska elämme huolto-ohjelman tarkoittamassa kylmässä ilmastossa? Webaston asennus tällaiseen maksanee n. 1,5keur vai onko joku päässyt halvemmalla?
Mitä tarkoitat matkustusmukavuudella tässä jos ajajan perspektiivistä noista kuitenkin paras? Joo, sisätilojen käytännöllisyyden osalta ehkä Giulietta kaipaa vähän parannusta, esim. Golfiin verrattuna. Tosin, autoon ei tarvita ylimäärästä kamaa, muutakuin aurinkolasit, parkkikiekko, ohjekirja ja välillä kaunis neito.

Oscar-Papa
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Oscar-Papa »

jkk kirjoitti:
07 Helmi 2021, 15:16
Oscar-Papa kirjoitti:
07 Helmi 2021, 14:53
Kävin koeajamassa 1.4 MA Giuliettaa, 1,4 TFSI A3 Audia ja VW Golfia sekä 1,5T BMW 1-sarjalaista ja kyllä se Giulietta vaan ajajan perspektiivistä parhaan vaikutelman jätti vaikka testiolosuhde ei ollut kovin otollinen. Matkustusmukavuudessa ja sisätilojen käytännöllisyydessä tuo auto häviää kyllä kaikille näille samanikäisille kilpailijoille, mutta se on kai se hinta, joka korin muotoilusta on maksettava. Oletettavasti tuo jakopään remontti on viisasta tehdä kaikkiin 4v täyttäneisiin autoihin vaikka kilometrit olisivat alle vaihtorajan, koska elämme huolto-ohjelman tarkoittamassa kylmässä ilmastossa? Webaston asennus tällaiseen maksanee n. 1,5keur vai onko joku päässyt halvemmalla?
Mitä tarkoitat matkustusmukavuudella tässä jos ajajan perspektiivistä noista kuitenkin paras? Joo, sisätilojen käytännöllisyyden osalta ehkä Giulietta kaipaa vähän parannusta, esim. Golfiin verrattuna. Tosin, autoon ei tarvita ylimäärästä kamaa, muutakuin aurinkolasit, parkkikiekko, ohjekirja ja välillä kaunis neito.
Kaikkien muiden kuin kuljettajan mukavuutta kun takapenkillä ei kyllä aikuinen kovin inhimillisesti pysty matkustamaan. Toki myös rengasmelu oli verrokkeja kovempi, mutta tämä oli jo tiedossa tämänkin forumin kirjoitusten perusteella.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Viime kesänä, 7-paikkaisen kuljettimen ollessa korjaamolla juuri kesäloman aikaan, suoritettiin ajot Giulietalla 6-henkisellä perheellä.. Mahtuuhan siihen. :-D
Saas nähdä mihin päädyt. Minulla oli helpompaa. Ei ollut vaihtoehtoja. Halusin Alfan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Giulietta lähti seuraavalle omistajalle, joten yksi aikakausi päättyy omassa autoilun historiassa. Alfa ei tunnetasolla jättänyt kylmäksi, vaan välissä sille sai huutaa pää punaisena, miten se on maailman huonoin auto ja välissä taas takahampaat loistivat vastaantulevissa ajovaloissa. Rahaa korjaamiseen ja ylläpitoon meni kamala määrä, mutta hauskaa oli. Viisas mies olisi luopunut tästä 200k jälkeen ja tyhmä pitää näitä vielä 300k jälkeen. Haikea fiilis siinä mielessä, että tämä oli ehdottomasti luotettavin auto mitä minulla on ollut. Giulialla on tässä isot saappaat täytettävänä. Koskaan ei tarvinnut lastata tätä hinausauton kyytiin tai jättää lähtemättä reissuun siksi, ettei auto pelaa. Jarrujen jäätyminen ja huohotin tosin teetätti kenttäremonttia ajasta, paikasta ja omasta kiireestä riippumatta. Kauppakirja tehtiin ja kauppahinta määriteltiin siten, että perävalotakuuta ei ole eikä perään tarvitse soitella. Ostaja tietää mitä osti. Mielenkiintoista seurata vieläkö kone kestää yli 400k vai meneekö paaliin ennen sitä.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kyllähän tuo kone kestää, jos noin kauan jo kestänyt :wink:

Mulla meinaa mennä hermot jäätyviin jarruihin. Ja siis jäätyy aina palat kiinni levyihin, pahimpaan aikaan ei meinaa TCT:n kanssa päästä liikkeelle parkista ollenkaan :lol: Nyt kovempien pakkasten aikaan ei mitään ongelmaa siinä puolessa...

elky
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 11:02
Paikkakunta: vierumäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja elky »

Eilen varailin korjaamolta aikaa jakohihnaremppaan, 2011 mallin 140hp dieseliin, ajettu 240tkm.
Samaa konettahan taitaa olla käytössä mm. Opelissa.
Korjaamon kaveri alkoi juttelemaan että noissa moottoreissa on hajoillut satunnaisesti jakohihnan pyöriä.
Tosin, kun keskusteltiin asiasta, niin sanoi että saattaa koskea vaan noita opelin koneita ja jossain 250-300tkm tienoilla on noita tullut eteen.
Tuo tuli aivan uutena asiana mulle, en ole ainakaan kuullut moisesta asiasta.
Onkohan täällä kenelläkään empiiristä tietoa asiasta, nimim. onko syytä olla huolestunut???

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja karila »

elky kirjoitti:
11 Helmi 2021, 08:30
Eilen varailin korjaamolta aikaa jakohihnaremppaan, 2011 mallin 140hp dieseliin, ajettu 240tkm.
Samaa konettahan taitaa olla käytössä mm. Opelissa.
Korjaamon kaveri alkoi juttelemaan että noissa moottoreissa on hajoillut satunnaisesti jakohihnan pyöriä.
Tosin, kun keskusteltiin asiasta, niin sanoi että saattaa koskea vaan noita opelin koneita ja jossain 250-300tkm tienoilla on noita tullut eteen.
Tuo tuli aivan uutena asiana mulle, en ole ainakaan kuullut moisesta asiasta.
Onkohan täällä kenelläkään empiiristä tietoa asiasta, nimim. onko syytä olla huolestunut???
250-300t ajetuissa autoissa noin yleensäkin on varmaan mahdollista kaikenlaiset viat. Jos ei täällä palstalla ole jakohihnan pyöristä samanlaista jutturumbaa kuin esim. 159:n jakoketjusta, niin enpä murehtisi asiasta.
- Kari

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja qaz »

hagger16 kirjoitti:
10 Helmi 2021, 17:10
Saas nähdä mihin päädyt. Minulla oli helpompaa. Ei ollut vaihtoehtoja. Halusin Alfan.
Sama, mutta kun yhdistää sen että Alfan valikoima on laaja ja kaikki tuotteet kiinnostavia niin vaikea tulee valinnasta vieläkin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

karila kirjoitti:
11 Helmi 2021, 08:51
elky kirjoitti:
11 Helmi 2021, 08:30
Eilen varailin korjaamolta aikaa jakohihnaremppaan, 2011 mallin 140hp dieseliin, ajettu 240tkm.
Samaa konettahan taitaa olla käytössä mm. Opelissa.
Korjaamon kaveri alkoi juttelemaan että noissa moottoreissa on hajoillut satunnaisesti jakohihnan pyöriä.
Tosin, kun keskusteltiin asiasta, niin sanoi että saattaa koskea vaan noita opelin koneita ja jossain 250-300tkm tienoilla on noita tullut eteen.
Tuo tuli aivan uutena asiana mulle, en ole ainakaan kuullut moisesta asiasta.
Onkohan täällä kenelläkään empiiristä tietoa asiasta, nimim. onko syytä olla huolestunut???
250-300t ajetuissa autoissa noin yleensäkin on varmaan mahdollista kaikenlaiset viat. Jos ei täällä palstalla ole jakohihnan pyöristä samanlaista jutturumbaa kuin esim. 159:n jakoketjusta, niin enpä murehtisi asiasta.
Mitä huolestumisella saa aikasiksi! OIkeat huollot ajallaan ja ajoa kohti auringonlaskua.
Mulla sama huolto tulossa kesäkuussa.
Kyselitkö muuten tarjuksia?
Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

qaz kirjoitti:
11 Helmi 2021, 16:49
hagger16 kirjoitti:
10 Helmi 2021, 17:10
Saas nähdä mihin päädyt. Minulla oli helpompaa. Ei ollut vaihtoehtoja. Halusin Alfan.
Sama, mutta kun yhdistää sen että Alfan valikoima on laaja ja kaikki tuotteet kiinnostavia niin vaikea tulee valinnasta vieläkin.
...mutta vain yksi käytetty oli valkoinen, punaisella nahkasisustalla, lasikatolla, xenoneilla, täyssähköjakkaroilla, sport-paketilla, TCT:llä ja bensaturbolla.

Helppo. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

qaz
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 17:56

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja qaz »

hagger16 kirjoitti:
11 Helmi 2021, 18:13
...mutta vain yksi käytetty oli valkoinen, punaisella nahkasisustalla, lasikatolla, xenoneilla, täyssähköjakkaroilla, sport-paketilla, TCT:llä ja bensaturbolla.

Helppo. :-D
😁 Säpäs oot nirso

elky
Viestit: 67
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 11:02
Paikkakunta: vierumäki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja elky »

Pujazuba kirjoitti:
11 Helmi 2021, 18:07
karila kirjoitti:
11 Helmi 2021, 08:51
elky kirjoitti:
11 Helmi 2021, 08:30
Eilen varailin korjaamolta aikaa jakohihnaremppaan, 2011 mallin 140hp dieseliin, ajettu 240tkm.
Samaa konettahan taitaa olla käytössä mm. Opelissa.
Korjaamon kaveri alkoi juttelemaan että noissa moottoreissa on hajoillut satunnaisesti jakohihnan pyöriä.
Tosin, kun keskusteltiin asiasta, niin sanoi että saattaa koskea vaan noita opelin koneita ja jossain 250-300tkm tienoilla on noita tullut eteen.
Tuo tuli aivan uutena asiana mulle, en ole ainakaan kuullut moisesta asiasta.
Onkohan täällä kenelläkään empiiristä tietoa asiasta, nimim. onko syytä olla huolestunut???
250-300t ajetuissa autoissa noin yleensäkin on varmaan mahdollista kaikenlaiset viat. Jos ei täällä palstalla ole jakohihnan pyöristä samanlaista jutturumbaa kuin esim. 159:n jakoketjusta, niin enpä murehtisi asiasta.
Mitä huolestumisella saa aikasiksi! OIkeat huollot ajallaan ja ajoa kohti auringonlaskua.
Mulla sama huolto tulossa kesäkuussa.
Kyselitkö muuten tarjuksia?
Enpä tuosta varsinaisesti huolestunut, ajattelin vaan kysäistä onko mitään perää asiassa. Taitaa olla taas esson baarin juttuja.
En kysellyt tarjouksia vaihtotyöstä, vien samaan paikkaan kuin edellisellä kerralla
Osat tilasin autodocilta, Gates hihnasarja+vesipumppu+rullat ja SKF apulaitehihnasarja yhteensä 200€, Työn hinnaksi sanoivat noin 300€

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2324
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

elky kirjoitti:
12 Helmi 2021, 07:30
Pujazuba kirjoitti:
11 Helmi 2021, 18:07
karila kirjoitti:
11 Helmi 2021, 08:51


250-300t ajetuissa autoissa noin yleensäkin on varmaan mahdollista kaikenlaiset viat. Jos ei täällä palstalla ole jakohihnan pyöristä samanlaista jutturumbaa kuin esim. 159:n jakoketjusta, niin enpä murehtisi asiasta.
Mitä huolestumisella saa aikasiksi! OIkeat huollot ajallaan ja ajoa kohti auringonlaskua.
Mulla sama huolto tulossa kesäkuussa.
Kyselitkö muuten tarjuksia?
Enpä tuosta varsinaisesti huolestunut, ajattelin vaan kysäistä onko mitään perää asiassa. Taitaa olla taas esson baarin juttuja.
En kysellyt tarjouksia vaihtotyöstä, vien samaan paikkaan kuin edellisellä kerralla
Osat tilasin autodocilta, Gates hihnasarja+vesipumppu+rullat ja SKF apulaitehihnasarja yhteensä 200€, Työn hinnaksi sanoivat noin 300€
Hyvää tulee!
Mitä itse olen kuullut tästä koneesta niin aika huoleton ja tähän asti voin kuitata oman kokemuksen perusteella.
Ainoa miinus puoli on se että moottori on melkoinen traktori tähän suhteelliseen kompaktiin autoon värinä/tärinä asioissa ja siihen keski hiukan tottua. Toisaalta en kaipaisi MultiAirin huohottimen jäätymisjännitystä talvisin.
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kampiakselin hihnapyörästä varmaan puhutaan ja niiden vulkanointi pettää jossain vaiheessa. Ikiaikainen ”ominaisuus” dieseleissä valmistajasta riippumatta ja melkoista värikynää korjaamolla, jos vain Opel/Fiat vaiva. Eikä siinä silloinkaan mitään vaarallista tapahdu, jos/kun vulkanointi antautuu. Pyörä vaihtoon, uusi, tai ehjä vanha, apuremmi päälle ja matka jatkuu. Tokihan se olisi hyvä vaihtaa etupellossa, mutta ei ole työnä kuin yhden muovin ja apuremmin poiston takana.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Alfissimo kirjoitti:
12 Helmi 2021, 15:21
Kampiakselin hihnapyörästä varmaan puhutaan ja niiden vulkanointi pettää jossain vaiheessa. Ikiaikainen ”ominaisuus” dieseleissä valmistajasta riippumatta ja melkoista värikynää korjaamolla, jos vain Opel/Fiat vaiva. Eikä siinä silloinkaan mitään vaarallista tapahdu, jos/kun vulkanointi antautuu. Pyörä vaihtoon, uusi, tai ehjä vanha, apuremmi päälle ja matka jatkuu. Tokihan se olisi hyvä vaihtaa etupellossa, mutta ei ole työnä kuin yhden muovin ja apuremmin poiston takana.
Ei se ihan noin yksioikoista ole. Vulkanoinnin pettäminen sinänsä ei ole vaarallista, mutta sen seurauksena apulaitehihnan repeytyminen ja joutuminen hammashihnan väliin on. Siinähän seuraukset saattaa olla pahemmat. Viallisen hihnapyörän yleensä kyllä kuulee, mutta jos ei reagoi voi vaara olla tuo. Aikoinaa 15-20v sitten ongelma oli ainakin PSA dieseleissä hyvin tunnettu.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

159:ssä viallisen hihnapyörän kyllä kuuli.
5min ennen kuin se levähti :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

En vähättele riskiä, mutta kyllä melko paskaa tuuria tarvitsee, että apuremmi menisi jakopään väliin hihnapyörältä pudotessaan.

Siksi sanoinkin, että parempi se on tehdä ennakkoon ja työnä ei kummoinen, että sen takia jättäisi tekemättä. Jakopään yhteydessä sitä ei silti tarvi tehdä, vaan voi tehdä omana askareenaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja _rico »

Romeo y Julieta kirjoitti:
04 Helmi 2021, 15:54
^ Omani menee ensi viikolla johtosarjan korjaukseen, hinta-arvioksi sain 120 e. Ei kuulosta kovin pahalta verrattuna siihen mitä merkkiliike saattaisi laskuttaa :-D
Miten sen nyt ottaa jos 120€ kerran vuodessa korjauksesta tai 700€ viiden vuoden välein uudesta johtosarjasta.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ja kun itse korjaa niin menee ehkä euro :-D

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

_rico kirjoitti:
14 Helmi 2021, 11:33
Miten sen nyt ottaa jos 120€ kerran vuodessa korjauksesta tai 700€ viiden vuoden välein uudesta johtosarjasta.
Loppujen lopuksi maksoin tuosta 95 €

Vastaa Viestiin