Onhan noissa sähkökilpa-autoissa se, että millä radalla on infra joka tukee sitä että erällinen kilpureita lyödään roikan nokkaan vedon jälkeen. Noihin kun ei liikoja akkuja varmastikaan laiteta ja toisaalta pitää olla seuraavaan erään täysi reuhu.
Genuahan voi ajaa pööllä. Tosin verkkosähkö on reilusti halvempaa, mutta entäs jos lataussähkö ei olisikaan saman hintaista mitä verkkosähkö.. Ei kuitenkaan tuo genusähkö ihan hirveästi kalliimpaa ole mitä seinästä tuleva. Joku farmari taisi tässä lähellä joskus puhua, että olisi luokkaa 30 c/kWh. Tosin en tiedä tarkasti miten tuo oli laskettu.
Jos nopeasti laskee, että nafta on 11,8 kWh/kg ja joku 0,85 kg/l. Hyvittäin siis 10 kWh/l. Olisiko genun hyötysuhde joku 45 % jos laskee moottorille 50 % ja genulle 90 %. Noin saa siis 4,5 kWh/l ulos ja näyttäisi olevan 0,975 e/l tällä hetkellä. Noin saisi about 22 c/kWh. Ei paha jos vielä saa pöön vähennettyä veroissa. Tuosta ainakin itse äkkiä mietin että tuo genulataus ei välttämättä ole ihan huono idea ja moisen voi aika moni muukin keksiä jos sähkökamppeet reilusti lisääntyy. Äkkiä alkaa moisia latauspisteitä nousta maatilojen kupeeseen ja latausverkko laajenee siten myös syrjäseuduille
Ei mitään hajua mitä sähköauton lataaminen noin yleensä maksaa, mutta tuosta voisi takaperin äkkiä laskea millaisen TMA:n genulle saisi jos myy latausta vaikka 60 c/kWh. Toki käyttöaste vaikuttaisi aika reilusti, mutta jos miettii vaikka kisaviikonloppua niin kyllä tuossa tilin tehnee.