Myytiinköhän 159 farkkuja enemmän vai vähemmän kuin sedaneita?
Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Re: Uutisia Alfa Romeosta
"Production of the 159 ended in November 2011, and around 240,000 cars were built"
pitääköhän nuo numerot paikkansa, farkkuja olisi sitte myyty aika paljon.
pitääköhän nuo numerot paikkansa, farkkuja olisi sitte myyty aika paljon.
- Macela
- Viestit: 2636
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Voi pitääkkin. Noin tuhannen 159 yksilön Autoscout -valikoiman osaltakin farmareita on nyt hieman enemmän myynnissä kuin sedaneita.
- Janne
- Viestit: 2120
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jos sedania on myyty noin paljon, niin taivas varjele millainen määrä farmarimallia olisi noiden lisäksi myyty.
Ei tuota tehtaan ajatusmaailmaa vaan millään meinaa käsittää. Varmasti on ollut tiedossa että farkkuja on 156/159 mallistojen osalta myyty helvetisti ja sitten vaan tehdään viisas päätös että eipä tehdä enää. Tehdäänkin suv, jolla korvataan farkku. Tehtaalla on ilmeisesti niin takuuvarma kristallipallo, josta nähdään, että tavalliset farmariautot kuolee pikkuhiljaa pois kokonaan.
Kuinka iso työ loppujen lopuksi olisi ollut muuttaa Giulian perää sedanista farkuksi. Muotoiluhan siellä tehtaalla ainakin osataan, joten siitä se ei varmasti ois jäänyt kiinni. Platformi lienisi kutakuinkin sama sedanissa ja farkussa, miten 156/159 akselilla lienee?
Ei tuota tehtaan ajatusmaailmaa vaan millään meinaa käsittää. Varmasti on ollut tiedossa että farkkuja on 156/159 mallistojen osalta myyty helvetisti ja sitten vaan tehdään viisas päätös että eipä tehdä enää. Tehdäänkin suv, jolla korvataan farkku. Tehtaalla on ilmeisesti niin takuuvarma kristallipallo, josta nähdään, että tavalliset farmariautot kuolee pikkuhiljaa pois kokonaan.
Kuinka iso työ loppujen lopuksi olisi ollut muuttaa Giulian perää sedanista farkuksi. Muotoiluhan siellä tehtaalla ainakin osataan, joten siitä se ei varmasti ois jäänyt kiinni. Platformi lienisi kutakuinkin sama sedanissa ja farkussa, miten 156/159 akselilla lienee?
Alfa Romeo 155 V6 1992
Paikalla
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4336
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Teknisesti ei iso juttu, mutta koska SUV näkyi kristallipallossa niin rahkeet eivät riittäneet farkkuun. Saa nähdä tulisiko vielä kunnon coupe eli se GTV Giorgion pohjalevylle Alfaltakin kun Stellantiksella pitäisi olla isommat hartiat. Farkkua ei varmaan enää tule... niin tuo GTV tulee sitten power-hybridinäJanne kirjoitti: ↑26 Maalis 2021, 09:23Jos sedania on myyty noin paljon, niin taivas varjele millainen määrä farmarimallia olisi noiden lisäksi myyty.
Ei tuota tehtaan ajatusmaailmaa vaan millään meinaa käsittää. Varmasti on ollut tiedossa että farkkuja on 156/159 mallistojen osalta myyty helvetisti ja sitten vaan tehdään viisas päätös että eipä tehdä enää. Tehdäänkin suv, jolla korvataan farkku. Tehtaalla on ilmeisesti niin takuuvarma kristallipallo, josta nähdään, että tavalliset farmariautot kuolee pikkuhiljaa pois kokonaan.
Kuinka iso työ loppujen lopuksi olisi ollut muuttaa Giulian perää sedanista farkuksi. Muotoiluhan siellä tehtaalla ainakin osataan, joten siitä se ei varmasti ois jäänyt kiinni. Platformi lienisi kutakuinkin sama sedanissa ja farkussa, miten 156/159 akselilla lienee?
Viimeksi muokannut Jiitee, 26 Maalis 2021, 09:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- TeroPee
- Viestit: 1516
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Coupe olis kiva, farkulla tehdään rahaa. Suvilla vielä enemmän.
Ehkä.
Ehkä.
- Polforea
- Viestit: 11222
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ilmeisesti tosiaan tulkattiin että farkku vs suv kehitys- ja tuotantokustannuksen ero on pienempi kuin myynnillä tehtävien tuottojen ero. Ilmeisesti tyyppitestauksista jne tulee isompi kustannus kuin kehityseroista, kun teknisesti Stelvio ja Giulia kuitenkin on hyvin samanlaisia.
Sinällään muotia olisi syytä työntää mökkitiemaastureista takaisin farkkuihin. Farkku on vähintään pääsääntöisesti mökkitiemaasturia matalampi ja kevyempi, mikä tarkoittaa pienempää materiaalimenekkiä tuotannossa ja pienempää energiankulutusta liikuttaessa, eli on kokonaisuutena ympäristöystävällisempi. Muutenkin kokoskaalaus alaspäin olisi ns. vihreätä toimintaa pitkällä aikajänteellä, mutta edelleen ollaan ihmeesti kasvun suunnalla.
Sinällään muotia olisi syytä työntää mökkitiemaastureista takaisin farkkuihin. Farkku on vähintään pääsääntöisesti mökkitiemaasturia matalampi ja kevyempi, mikä tarkoittaa pienempää materiaalimenekkiä tuotannossa ja pienempää energiankulutusta liikuttaessa, eli on kokonaisuutena ympäristöystävällisempi. Muutenkin kokoskaalaus alaspäin olisi ns. vihreätä toimintaa pitkällä aikajänteellä, mutta edelleen ollaan ihmeesti kasvun suunnalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jos paukkuja on vähän ne pitää keskittää mahdollisimman hyvin. SUV:in kate on erittäin todennäköisesti parempi kuin farkun. Globaalisti SUV:ia myydään enemmän kuin farkkua.
Suomen farkkuorientoituneella markkinalla myydään noin 0.1M autoa vuodessa ja USA:n SUVorientoituneella markkinalla myydään noin 1.6M autoa kuukaudessa...
BMW:llä on munuaisvaurio koska Kiina, Alfalla SUV koska USA ja kate. Uskoisin.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Yksi syy muiden joukossa on varsinkin länsimaissa ja erityisesti Itä-Euroopassa kuten Suomessa nopeasti rapautuva tieliikenne infra. Monttuihin on kivempi ajaa isommalla renkaalla.
(Ja jos joku ottaa palkokasvia ylähengitystiehen Suomen itä-eurooppalaisuudesta niin ehdotan katsomaan vaikka aikavyöhykettä.)
Paikalla
i3:n tai Phev-Priuksen idea pieni on kevyttä ja/tai aerodynaamista ei oikein energiatehokkaasti Suv-reseptillä etene, Polforeata komppaan tässä.
Paljonkos se tuleva Tonale painoikaan... toki massakeskipiste saadaan isoilla ( painavilla)akustoilla mukavasti alaspäin ja
muotoilulla voidaan ison otsapinnan vaikutusta energiankulutukseen pienentää Suvissakin.
PS. Teknisestihän kuten tiedämme tuleva Tonale vastaa --> Renegade PHEV 4xe 240hv :na , joten massakin lienee lähes sama ->n. 1700 kg
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4336
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kyllä Suomenkin markkinat aika pian Suv-orientoituu, kun juuri näihin malleihin lisätään PHeviä ja suoraa sähköä...FinPat kirjoitti: ↑26 Maalis 2021, 10:42Jos paukkuja on vähän ne pitää keskittää mahdollisimman hyvin. SUV:in kate on erittäin todennäköisesti parempi kuin farkun. Globaalisti SUV:ia myydään enemmän kuin farkkua.
Suomen farkkuorientoituneella markkinalla myydään noin 0.1M autoa vuodessa ja USA:n SUVorientoituneella markkinalla myydään noin 1.6M autoa kuukaudessa...
BMW:llä on munuaisvaurio koska Kiina, Alfalla SUV koska USA ja kate. Uskoisin.
i3:n tai Phev-Priuksen idea pieni on kevyttä ja/tai aerodynaamista ei oikein energiatehokkaasti Suv-reseptillä etene, Polforeata komppaan tässä.
Paljonkos se tuleva Tonale painoikaan... toki massakeskipiste saadaan isoilla ( painavilla)akustoilla mukavasti alaspäin ja
muotoilulla voidaan ison otsapinnan vaikutusta energiankulutukseen pienentää Suvissakin.
PS. Teknisestihän kuten tiedämme tuleva Tonale vastaa --> Renegade PHEV 4xe 240hv :na , joten massakin lienee lähes sama ->n. 1700 kg
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ajatuksissa on ollut enemmän varmaan tuo USA myynti, kuin Euroopan, muuten tuota farkun puutetta ei voi käsittää, tosin kai se Euroopassakin myy tuo SUV luokka jo hyvin.
Paikalla
Tuo tuleva GTV- Phev- coupena antaa tilaa hiukan enemmän pistää taka-akselin puolelle lattiaan tavaraa kun takamatkustajien jalkatila ei ole 1-prioriteetti tässä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4336
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Valmistajilta nyt myös "pakkorako" hypettää SuVia, koska miten muuten saadaan halvalla/helposti akusto mahtumaan Sedanin tai farkun lattian alle?
Tuo tuleva GTV- Phev- coupena antaa tilaa hiukan enemmän pistää taka-akselin puolelle lattiaan tavaraa kun takamatkustajien jalkatila ei ole 1-prioriteetti tässä.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 11222
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Se on totta, mutta kuten joku aiemmin sanoi, Suomessa myydään vuodessa 0,1M autoa, ei niitä markkinoita täältä sanella. Toisaalta meno mukavoituu matala-autollakin, kun lyödään kehiin progressiivinen alusta ja järkevän kokoinen ja -massainen pyörä.
Totta, aerodynaamisella muotoilulla saadaan ilmanvastuskerrointa alaspäin. Mutta niin saadaan pienemmässäkin luokassa ja kun ilmanvastus on ilmanvastuskerroin*otsapinta-ala, niin se pienempi otsapinta-ala vaan tarkoittaa helpommalla parempaa energiatehokkuutta.
Jonkun verran hyvää saadaan polttoainetankin ja pakoputken/kardaanitunnelin paikalta, mutta pääosin suunnittelemalla auto alunperin niiden akkujen kanssa. Vaikken kauheasti autojen applesta välitäkään, niin jotenkin Tesla tässä onnistuu - ei kolmonen ole kauhean korkea ja vissiin siinä hieman tavaratilaakin on, vaikka tarjolla on messevää rangea nelivedolla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11235
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Taitaa olla ihan turhaa haikailla jonkun coupén perään. Pitäisi olla mallistossa monta oikeasti paljon myyvää mallia, jotta moinen olisi mahdollista ja edes jotenkin järkevää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Uutisia Alfa Romeosta
kohta on Alfan mallistossa taas 2 mallia (Tonale ja B SUV), Maseratille puskee jo hybridiä Levanteenkin vaikka Grecale on juuri tulossa ja Alfalle ei mitään.-
Paikalla
kohdalla hyödyntämättä
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4336
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jep, harmi kun tämä loistava takavetopohjalevy jää hybridinä ilmeisesti Juulian ja Stelvion
kohdalla hyödyntämättä
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ihmetyttää miten kauan tuota GTA mallia oikein hierotaan...
https://www.quattroruote.it/news/primo_ ... _gtam.html
Speaking of lap times, it might interest you to know that, in Vallelunga, the Alfa Romeo Giulia GTAm was almost three seconds faster than the Quadrifoglio. An even more important gap if you move on the 6,222 meters of the Nardò handling circuit: in this case, the advantage of the GTAm reaches four seconds and seven tenths. It must be said, however, that the times were measured with the respective original equipment tires: 19 "Pirelli PZero Corsa for the Quadrifoglio, 20" Michelin Pilot Sport Cup 2 mounted on single-nut rims for the bad sister.
https://www.quattroruote.it/news/primo_ ... _gtam.html
Speaking of lap times, it might interest you to know that, in Vallelunga, the Alfa Romeo Giulia GTAm was almost three seconds faster than the Quadrifoglio. An even more important gap if you move on the 6,222 meters of the Nardò handling circuit: in this case, the advantage of the GTAm reaches four seconds and seven tenths. It must be said, however, that the times were measured with the respective original equipment tires: 19 "Pirelli PZero Corsa for the Quadrifoglio, 20" Michelin Pilot Sport Cup 2 mounted on single-nut rims for the bad sister.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jeeppiä saa ultramildhybridinä toistaiseksi ja huhuja ollut että tulee myöhemmin enemmänkin hybridiä joten eiköhän Giulia ja Stelviokin jotain hybridimallia saa. Milloin onkin se suurempi kysymys..
https://www.autoevolution.com/news/why- ... 54776.html
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ALFA ROMEO Alfa Romeo Tonale: Tuotanto alkoi POMIGLIANO D'Arco POMIGLIANO D'ARCO: ssa TONEALEn tuotanto aloitettiin: Ensimmäisten yksilöiden tien debyytti näyttää yhä lähempänä Joulun heidät vanha 30/03/2021, 22:40 Alfa Romeo Tonale Kahden vuoden kuluttua todellisen esityksen jälkeen 2019 Geneven Motor Show, Alfa Romeo Tonale näyttää lähemmäksi nyt. Vain muutama päivä sitten puhuimme tässä puolustamisesta, joka liittyy POMIGLIANO D'ARCO -laitoksen ensimmäisten testimuletien todelliseen toteutumiseen, joka on Biscionin uuden maastoautojen tuotantopohja. Näyttää sen sijaan, että näissä viime hetkellä Ensimmäisen Alfa Romeo Tonalen todellinen tuotanto on aloitettu, että niitä käytetään siis välttämättömien tieliikenteen aloittamiseen, samat autot, jotka myös taudinavat heille, jotka on omistettu POMIGLIANOn D Arco. Siksi näyttää olevan päättänyt paremman rytmin lähestymispolku todellisiin tosiasioihin, jotka johtavat uuden äänen tien varsinaiseen placithiin. Tonale prototyyppien tuotantovertailu Tonale Prototype Tuotantovertailu (PRE-sarja) Alfa Romeo Brand C -segmentti on itse asiassa odotettu ensi syyskuussa tai alle kuusi kuukautta: syksyllä on hyödyllistä aloittaa tarvittavat tilaukset, jotka vaihtelevat todellisessa markkinoinnissa aloittaa ensi vuonna. Nykyinen tila tuo todellakin, että todella seuraavan huhtikuussa on oikea, joka alkaa vilkaista joitakin POMIGLIANO D'ARCOn ympärillä olevat äänet: Ensimmäisten huhujen mukaan näyttää siltä, että tonal ensimmäiset stratit ovat jo tuotantolinjoilla. Toisaalta tämän kuukauden aikana Campania-tehdas oli pysähtynyt pari viikkoa hyödyllistä määritellä paremmin tuotantolinjat, jotka alkavat myönteisesti ensimmäiseen ääneen. Loppujen lopuksi se on siis (lopulta) hyvä uutinen: Alfa Tonalen tuotannon alku on käännekohta Biscionelle, joka palaa uuden mallin tuottaa useita vuosia Stasis-luettelon tasolla. Odotus laajennettu kahden pitkän vuoden ajan on todella paljon, mutta luultavasti olemme lähempänä kuin koskaan Alfa Romeon odotetun todellisen debyytin. ClubEALFA.it on valinnut uusi Google-uutispalvelu, jos haluat aina päivittää uutisissamme Seuraa meitä täällä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11235
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^
Maahantuoja laatinut tiedotteen?
Maahantuoja laatinut tiedotteen?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Katselin n-kertaisen uusinnan Kutosen wheeler-dealerin Maserati 3200 GT:sta. Se oli aikanaan juuri sistä, mitä Maserati tarvitsi Biturbo-kauden jälkeen. Minusta edelleenkin upean näköiset coupé ja spider, jotka korvattiin vielä paremman näköisellä Gran Sportilla. Valmistuksen loputtua siitä olisi voitu tehdä Alfan GT- ja Spider-malli laittamalla Alfan merkki keulaan ja joku kengurumoottori pellin alle. Tämä vain oma näkemykseni, Fiiun pääjohtaja Uno Inutili-Fiume toki tietää paremmin minkälaisia Stelvioita tai muita möhköfantteja nykyalfistit halajavat.Vittorio Jano kirjoitti: ↑26 Maalis 2021, 16:27Taitaa olla ihan turhaa haikailla jonkun coupén perään. Pitäisi olla mallistossa monta oikeasti paljon myyvää mallia, jotta moinen olisi mahdollista ja edes jotenkin järkevää.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11235
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kauniissa Maailmassa AR:n olisi noita coupemalleja, mutta pienten myyntimäärien vuoksi ne taitavat nykyään edellyttää sitä, että tulos tehdään suveilla. Noin se taitaa mennä nykyään BMW:llä, Mercedeksellä ja Porschellakin.alum kirjoitti: ↑04 Huhti 2021, 17:54Valmistuksen loputtua siitä olisi voitu tehdä Alfan GT- ja Spider-malli laittamalla Alfan merkki keulaan ja joku kengurumoottori pellin alle. Tämä vain oma näkemykseni, Fiiun pääjohtaja Uno Inutili-Fiume toki tietää paremmin minkälaisia Stelvioita tai muita möhköfantteja nykyalfistit halajavat.
Tähän on tultu.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Yllättyikö joku että Alfa Romeon malli viivästyy... Miten mulla on olo että olen kuullut sen joskus ennenkin..
https://www.is.fi/autot/art-2000007907770.html
https://www.is.fi/autot/art-2000007907770.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11235
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ei yllätä edes Mietaata.
Sitten kun se joskus Tonale tulee, niin lehdissä on taas ne samat otsikot, kuinka tämä on nyt se malli, joka ratkaisee merkin tulevaisuuden.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- _rico
- Viestit: 1342
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^Ja on jo valmiiksi ikivanhaa teknologiaa. Korealaiset julkaisevat promokuvat helmikuussa ja auto on jo myynnissä toukokuussa myös meillä täällä pohjolassa. Alfa julkaisi Tonalen, olikohan 2017 (?) ja se saadaan myyntiin ehkä jo 2022..
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Mutta esim. 10v vanhan italialaisen ja 10v vanhan korealaisen (tai jopa japanilaisen) auton muotoilu ovat kuin yö ja päivä.
Toinen vanhenee kuin viini tai George Clooney ja toinen kuin pahvi tai Matti Nykänen.
Mutta myönnän että korealaisten muotoilu on parantunut tuntuvasti ja tällä hetkellä mielestäni lähes kaikki Kia mallit ovat nättejä omalla tavallaan.
- 90
- Viestit: 8048
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Konseptin Julkaisu tapahtui 2019.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
kohta sen koko Tonalen voi peruttaa tai ainakin hybridi version, FCA ei saanut hybridia ulos ennenkuin koko hybridi on vanhentunut systeemi. Toyota Prius oli jo 97 markkinoilla....
https://europe.autonews.com/automakers/ ... urs-europe
https://europe.autonews.com/automakers/ ... urs-europe
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Alfa Romeo Tonale, Ferrari Electric, tulevaisuuden suunnitelmat Stellantis: paras uutinen viikolla Tässä on paras uutinen viimeisten seitsemän päivän aikana Davide Raia 18/04/2021, 16:38 Alfa Romeo Fiat Ferrari Maserati Jeep FCA News Tervetuloa takaisin Clubalfa. Viimeisten seitsemän päivän aikana maanantaista 12 tänään sunnuntaina 18. huhtikuuta, suuri määrä uutisia, jotka on omistettu Alfa Romeolle ja koko neljän pyörän maailmaan Italiassa. Alfa Romeo -brändin osalta uusien tietojen mukaan Alfa Romeo Tonale tallennetaan. C-SUV ei tule 2021: n aikana, kuten aiemmin ilmoitettiin, mutta valmistuu yksinomaan vuoden 2022 aikana. Hankkeessa on joka tapauksessa erittäin tärkeä rooli brändin tulevaisuudessa. Ilmoita myös uusi uutinen Alfa Romeo -myynnistä. Italian brändi kirjasi ensimmäistä negatiivista vuosineljänneksen Euroopassa selkeästi myynnin lasku verrattuna viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon saaduihin tuloksiin. Tällä viikolla Tärkeät uutiset liittyvät Ferrarin tulevaisuuteen saapui. Presidentti Elkann itse asiassa virallisesti vahvisti ensimmäisen sähköisen Ferrarin hankkeen ja toisti, mikä on Ferrarin laukaisupäivä, joka on yhä enemmän lähellä virallista debyyttia.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ei ihan hirveitä odotuksia Alfan uudelta design bossilta kun katselee vanhoja designeja.
https://www.ruetir.com/2021/04/19/alfa- ... sign-boss/
https://en.wikipedia.org/wiki/Alejandro ... ro-Romanos
https://www.ruetir.com/2021/04/19/alfa- ... sign-boss/
https://en.wikipedia.org/wiki/Alejandro ... ro-Romanos
- Manu
- Viestit: 525
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
https://www.forbes.com/sites/michaeltay ... ev-future/
No niimpä tietysti!! Imparaatto on sanonut että Alfa romeo ei käytä enää tulevissa malleissaan Giorgio alustaa.
Eli PSA:n alustoja käytetään ja muitakin komponentteja (alkaa kuulostaa Vag hommilta nää jo)
No niimpä tietysti!! Imparaatto on sanonut että Alfa romeo ei käytä enää tulevissa malleissaan Giorgio alustaa.
Eli PSA:n alustoja käytetään ja muitakin komponentteja (alkaa kuulostaa Vag hommilta nää jo)
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Niinpä niin. Mies sinisessä villapaidassa, vai miten se nyt menikään, on monin paikoin ollut suuren visionäärin maineessa. Ei visio sitten oikein riittänytkään. Todella harmillisesti.
932 937 955 955
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Tulevaisuus rakennetaan rullalautojen päälle.Manu kirjoitti: ↑22 Huhti 2021, 23:25https://www.forbes.com/sites/michaeltay ... ev-future/
No niimpä tietysti!! Imparaatto on sanonut että Alfa romeo ei käytä enää tulevissa malleissaan Giorgio alustaa.
Eli PSA:n alustoja käytetään ja muitakin komponentteja (alkaa kuulostaa Vag hommilta nää jo)
Olisiko sitten Giulia QV oikeasti keräilyharvinaisuus Alfan historiassa?
Re: Uutisia Alfa Romeosta
vaikea sitä on käyttää jos autot tulee olemaan sähköisiä, hybridin siitä voi vielä tehdä. Sähköautot pitää alunperin suunnitella sähköisiksi jos niistä meinaa hyviä tehdä, jos katsoo miten esim Mazda MX-30 on tehty normialustalle on lopputulos todella surkea.Manu kirjoitti: ↑22 Huhti 2021, 23:25https://www.forbes.com/sites/michaeltay ... ev-future/
No niimpä tietysti!! Imparaatto on sanonut että Alfa romeo ei käytä enää tulevissa malleissaan Giorgio alustaa.
Eli PSA:n alustoja käytetään ja muitakin komponentteja (alkaa kuulostaa Vag hommilta nää jo)
- TeroPee
- Viestit: 1516
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Yllättyneitä ovat?Manu kirjoitti: ↑22 Huhti 2021, 23:25https://www.forbes.com/sites/michaeltay ... ev-future/
No niimpä tietysti!! Imparaatto on sanonut että Alfa romeo ei käytä enää tulevissa malleissaan Giorgio alustaa.
Eli PSA:n alustoja käytetään ja muitakin komponentteja (alkaa kuulostaa Vag hommilta nää jo)
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Stellantiksella on kehitteillä kokonaan uusia EV pohjia, myös noi FCA/PSA nimitykset jäävät pois, joten jatkossa niitä ei voi yhdistää mihinkään brandiin. Osissa juttuja oli että Giorgiosta kehiteltäisiin noita uusia, mutta tiedä sitten onko sillä mitää tekemistä tuon STLA pohjan kanssa.
https://www.autoexpress.co.uk/peugeot/3 ... iles-range
https://www.autoedizione.nl/stellantis- ... -platform/
https://youtu.be/McMtwnurj8w
- Manu
- Viestit: 525
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^Itsekkin luin tuolta että Imparato on sanonut että hänet on ymmärretty väärin. Giorgiosta ei luovuta vaan sitä jatkokehitetään edelleen sähköistyksiä varten mutta nimeä Giorgio ei enää käytetä.
(Juuri tuo STLA alusta) useammat merkit käyttäisivät tätä kuten Alfa, Jeep ja Maserati ja ehkä muutkin merkit isommissa malleissaan.
Hyvä uutinen ettei kallista ja kohtuu tuoretta alustaa heitetä pois sillä kyllähän siinä potentiaalia on kuten ollaan Giulian ja Stelvionkin kohdalla huomattu!
(Juuri tuo STLA alusta) useammat merkit käyttäisivät tätä kuten Alfa, Jeep ja Maserati ja ehkä muutkin merkit isommissa malleissaan.
Hyvä uutinen ettei kallista ja kohtuu tuoretta alustaa heitetä pois sillä kyllähän siinä potentiaalia on kuten ollaan Giulian ja Stelvionkin kohdalla huomattu!
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Periaatteessa jos Peugeot 508 PSE:stä tehtäisiin Alfa Romeo, niin eipä se minua haittaisi. Yli 300hv lataushybridi, joka ei ole VAG-konsernin tuote. OK, on etuvetopohjainen neliveto, mutta silti ei haittaisi.
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ei se minuakaan varsinaisesti haittaisi mutta joutuis ostaa bemarin.
https://youtu.be/JQugEZOrZSc
https://youtu.be/JQugEZOrZSc
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ehkä mieluiten kuitenkin ottais tuon Ghiblin kevythybridivaihtoehdon Giuliassa. Giulia pitäs olla aika liukas noillakin tehoilla 330 hv/5750 r/min, ja mak450 Nm. Ghblin arvot 255 km/h 5,7s. Giulian ollessa kevyempi arvotkin varmaan hivenen paremmat.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kuulostaa hyvältä Giulia Ghiblin kevythybriditekniikalla, mutta onkohan se realistista? Mietin itse tosiaan, että jos pahin mahdollinen skenaario on Peugeot 508 Alfan korilla, niin voisin silti ostaa sellaisen. Toki jos on mahkut säästää takavetoalusta, niin ilman muuta se mieluummin.
Peugeothan sinällään on ainakin aikoinaan ollut ihan ajamisesta kiinnostuneiden auton maineessa. Kuka muistaa esim. sellaisia autoja kuten Peugeot 405 Mi16 x4 tai Peugeot 205 GTi 1.9. Olivat hyviä ajettavia. Uudemmista Pösöistä ei ole minulla kokemusta. Kyllä tässä olisi huonomminkin voinut käydä sanoisin.
Peugeothan sinällään on ainakin aikoinaan ollut ihan ajamisesta kiinnostuneiden auton maineessa. Kuka muistaa esim. sellaisia autoja kuten Peugeot 405 Mi16 x4 tai Peugeot 205 GTi 1.9. Olivat hyviä ajettavia. Uudemmista Pösöistä ei ole minulla kokemusta. Kyllä tässä olisi huonomminkin voinut käydä sanoisin.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
mikä ettei, Ghiblissä on kuitenkin se sama 2 litrainen moottori kuin Alfassa ja käsittääkseni tuo piti tulla ensin Alfalle, mutta jostain käsittämättömästä syystä tungettiin Maseratille ensin. Mutta voihan se olla että Giulia ei ikinä sitä faceliftiä tule saamaan on se sen verran erikoinen autonvalmistaja tuo FCA(Stellantis)
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Tässä on ongelmana, että Maserati ja Alfa Romeo ovat brändeinä saman tyylisiä, mutta Maseratista voi pyytää enemmän hintaa. Puhtaasti taloutta ajatellen tod näk tekisin Alfa Giuliasta Maseratille oman version (eli uusi kokoluokka Maseratille) ja Alfasta tekisin sporttisemman Peugeotin.V6 kirjoitti: ↑04 Touko 2021, 00:01mikä ettei, Ghiblissä on kuitenkin se sama 2 litrainen moottori kuin Alfassa ja käsittääkseni tuo piti tulla ensin Alfalle, mutta jostain käsittämättömästä syystä tungettiin Maseratille ensin. Mutta voihan se olla että Giulia ei ikinä sitä faceliftiä tule saamaan on se sen verran erikoinen autonvalmistaja tuo FCA(Stellantis)
Re: Uutisia Alfa Romeosta
no Giuliasta tuleekin Maserati, eli tuo uusi Grecale on Alfan pohjalla ja samoin tuleva Gran Turismo
https://www.motor1.com/news/443317/2022 ... uv-teaser/
https://www.autoedizione.nl/nieuwe-mase ... gsfase-in/
https://www.motor1.com/news/443317/2022 ... uv-teaser/
https://www.autoedizione.nl/nieuwe-mase ... gsfase-in/
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ALFA ROMEO GIULIA GTA: A LEGEND TAKES TO THE STREETS
https://www.media.stellantis.com/uk-en/ ... streets-UK
näkyy olevan Englannista jo koeajoraporttejakin netissä.-
https://www.media.stellantis.com/uk-en/ ... streets-UK
näkyy olevan Englannista jo koeajoraporttejakin netissä.-
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Legendaarista hölmöilyä mielikuvien kanssa.
- Alfissimo
- Viestit: 8684
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Uutisia Alfa Romeosta
https://drivetribe.com/p/alfa-romeo-chr ... wvYjyIWxgw
10v aikaa, mutta ainakin budjettia pitäisi olla käytössä toteuttaa.
10v aikaa, mutta ainakin budjettia pitäisi olla käytössä toteuttaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
eihän se kauhean hyvältä näytä.
" less than 2,000 units sold in Europe in April "
https://www.clubalfa.it/355745-alfa-rom ... -ad-aprile
mutta eikai noin vanhat mallit enää myy, Giuliaan ja Stelvioon olis pitänyt saada se kunnon facelift jo viime vuonna. Nyt se ei edes ole varmaa tuleeko sitä faceliftiä ollenkaan (https://www.clubalfa.it/355674-alfa-rom ... -restyling) . Jos facelifitä ei ala kuulumaan Alfan mallisto ja myynti kerkeää putomaan lähelle nollaa ennen Tonalen tuloa ja sitten on taas 1 tai 2 mallin mallisto. En tajua että joku vielä ihmettelee huonoa myyntiä tällaisella mallistolla. B Suvistakin on ollut huhua että se tulisikin Lancian mallina.
" less than 2,000 units sold in Europe in April "
https://www.clubalfa.it/355745-alfa-rom ... -ad-aprile
mutta eikai noin vanhat mallit enää myy, Giuliaan ja Stelvioon olis pitänyt saada se kunnon facelift jo viime vuonna. Nyt se ei edes ole varmaa tuleeko sitä faceliftiä ollenkaan (https://www.clubalfa.it/355674-alfa-rom ... -restyling) . Jos facelifitä ei ala kuulumaan Alfan mallisto ja myynti kerkeää putomaan lähelle nollaa ennen Tonalen tuloa ja sitten on taas 1 tai 2 mallin mallisto. En tajua että joku vielä ihmettelee huonoa myyntiä tällaisella mallistolla. B Suvistakin on ollut huhua että se tulisikin Lancian mallina.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
https://www.motor1.com/news/508719/alfa ... to-rumors/
Alfa Romeo CEO Keen On Bringing Back GTV And Duetto Sports Cars
Alfa Romeo CEO Keen On Bringing Back GTV And Duetto Sports Cars