Kysymyksiä alfa 147
Valvoja: Moderators
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tästä on ollut ennenkin epäilyjä.. viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Muistelisin että olivat m5 kokoa. Ei siinä ihan kauheasti sitä tavaraa ole mihin kierre tehdä, mutta riittävästi. Liiman laitoin kyllä varmuudeksi.Giovinazzi kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 10:49Hei mutta tuossahan on ideaaPele kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 20:33Viimeinen modaus ennen auton myyntiä olikin sitten tämän näköinen.
https://deltateam.kuvat.fi/kuvat/ALFA+R ... 160708.JPG
Muistakko, että oliko noi m5 vai m6 kierteellisiä?
Ilmeisesti 45-asteisia nuo, tuleekohan suora huonoon asentoon...
Saiko helposti tehtyä kierteen tuohon, ilmeisesti materiaalia tarpeeksi noissa TRW:ssä tuossa kohtaa?
Jos ruuvilukitteella vielä varmistaisi, niin varmasti pystyis
Nipat laitoin myös ihan vain varmuudeksi 45- mallia, niin on helpompi rasvata. Voi olla että suorakin olisi ollut ok.
Tiedä sitten tarviiko noihin ensirasvauksen jälkeen enää laittaa, mutta onpahan ainakin lähtötilanteessa rasvaa myös kuulan takana. Se kun ei sinne tahdo kulkeutua vaikka miten sivelisi suojakumin alle.
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Déjà-vu 7-vuoden takaaPele kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 17:46Tästä on ollut ennenkin epäilyjä.. viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
Ja sieltähän se pilkottu pallonivelkin löytyi, kiitoksia...
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Tiige
- Viestit: 2849
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kysymyksiä alfa 147
No niin. Huoleni on siis edelleen turha.Pele kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 17:46Tästä on ollut ennenkin epäilyjä.. viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jo vain!Tiige kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 18:31No niin. Huoleni on siis edelleen turha.Pele kirjoitti: ↑30 Tammi 2021, 17:46Tästä on ollut ennenkin epäilyjä.. viewtopic.php?f=3&t=24534&start=1950 Ja edelleen ne ovat aiheettomia.
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Nonni, nyt on molemmat ylätukivarret vaihdettu ja väljiähän ne pallonivelet todellakin oli. TRW merkkiset laitettiin ja Sparetolta tuli ne päivässä!Alfissimo kirjoitti: ↑28 Tammi 2021, 15:08Halvemmatkin on toimineet, kunhan ennen asennusta laittaa pusliin ja palloon rasvaa. ”Kallis” merkki ei ole takuu, että siellä rasvaa olisi ja kuivua on olleet niin TRW kuin Lemförderkin, kun avannut . Joku halpismerkki taas oli niin täys rasvaa, ettei tarvinnu pohtia lisäämistä edes varuiksi.
Itse olen vaihtanut vain huono kerrallaan ja kulmien säätöä toki suositellaan kaiken rempan jälkeen, joten eipä se samalla useammankaan vaihto huono ajatus ole.
Yksi yksilö tappoi, onneksi jo valmiiksi kehnot, renkaat tuhannen kilsan matkalla alatukivarsien vaihdon jälkeen
Onks tietoo mistä sen pitkän ison pultin saa hommattua, toisella puolen oli vähän ongelmaa sen kaa, nii tekis mieli vaihtaa, onks se kovuus jotain spesiaalia ja mikähän sen muut speksit on?
Sit löyty lisää väljää, nimittäin hammastanko kolistaa aika paljon, eli kaikki ei pallonivelestä kuulunutkaan.
Onks toi minkä moinen homma vaihtaa pajalla?
Autodocista kattelin nii reilu 200egee maksaa + pantti, tekeeköhän hinnat alkaen mallilla mitään?
Ja onko vanhanokkasessa ja uus nokkasessa sama ohjausvaihde ku vähä ristiriitaista tietoa TRW merkkisessä Autodocissa ku on kahta eri mallia ja sit jonkun muun merkkinen on puhtaasti 2001-2010 vuotisiin.
Näköjään 156 ollu kans samaa väljyyttä, mitä kattelin keskusteluista, mutta ei kuitenkaan taida olla samaa osaa näissä.
Onks muilla ollu väljyyttä hammastangoissa ja millä kisoilla alko oleen, itellä ajettu 233tkm
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
mulla ei noissa 147 ole ollut oikeen minkäänlaista välystä hammastangoissa. jos on ihan aavistus sivusuuntaista (esim.ylös/alas) välystä eikä vuoda niin ei ole paniikkia.
molemmissa 166 oli pikkaisen kuljettajan puolella tuollaista, mutta kaks eri katsuriakin sanoi ettei pidä vakavana, ja jossain autoissa jopa ominaisena. ei ne mulla vuosien saatossa pahentunu eikä alkanu vuotaan.
erääseen 1.6ts 147 pitäisi takaiskareita hommailla. mistä tiedän mitkä tilaan? onko noissa nyt se ulosjouston pituus ratkaiseva tekijä kun niitä näyttäs olevan 698mm-708mm. kun samalla valmistajalla näyttäs olevan useita vaihtoehtoja ja niiden mukaan kaikki sopii ristikkäin.
molemmissa 166 oli pikkaisen kuljettajan puolella tuollaista, mutta kaks eri katsuriakin sanoi ettei pidä vakavana, ja jossain autoissa jopa ominaisena. ei ne mulla vuosien saatossa pahentunu eikä alkanu vuotaan.
erääseen 1.6ts 147 pitäisi takaiskareita hommailla. mistä tiedän mitkä tilaan? onko noissa nyt se ulosjouston pituus ratkaiseva tekijä kun niitä näyttäs olevan 698mm-708mm. kun samalla valmistajalla näyttäs olevan useita vaihtoehtoja ja niiden mukaan kaikki sopii ristikkäin.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Sattuuko jollain olemaan tietoa noista 147:aan (2,0TS) sopivista vaihdelaatikoista, että miten olisi järkevintä koittaa saada välityksiä lyhennettyä rata-ajoa silmällä pitäen. Onko 1,6:n 88kW:n laatikko paras vaihtoehto vai olisko tuohon jotain muuta järkevää kombinaatiota? Googlella löysin kovin vähän tietoa. Auto on pelkästään ratakäytössä, eli liikenteessä ei tule ajettua.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
1,9jtd:stä pari kysymystä:
-kiihdyttäessä tuntuu pitävän melkoisen kovaa mekkalaa tietyllä kierrosalueella. Tasanopeudella hiljenee merkittävästi, mutta jyriseehän se vähäsen. Liekö ihan tavallista?
-kulkupuolikin tuntuu hieman laiskahkolta, mutta en toki tiedä miten ärtsy tuon pitäisi olla, kun ei ole vuosiin ollut noin pienitehoista autoa omistuksessani. Ei kuitenkaan savuta, eikä muutenkaan mitään ihmeellistä tapahdu. Ei myöskään vikavaloja.
Kyseessä siis reilut 100 tonnia ajettu 8v JTD. Eka turbo-dieselini ikinä, joten vähän pihalla vielä näistä.
-kiihdyttäessä tuntuu pitävän melkoisen kovaa mekkalaa tietyllä kierrosalueella. Tasanopeudella hiljenee merkittävästi, mutta jyriseehän se vähäsen. Liekö ihan tavallista?
-kulkupuolikin tuntuu hieman laiskahkolta, mutta en toki tiedä miten ärtsy tuon pitäisi olla, kun ei ole vuosiin ollut noin pienitehoista autoa omistuksessani. Ei kuitenkaan savuta, eikä muutenkaan mitään ihmeellistä tapahdu. Ei myöskään vikavaloja.
Kyseessä siis reilut 100 tonnia ajettu 8v JTD. Eka turbo-dieselini ikinä, joten vähän pihalla vielä näistä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- jeQQ
- Viestit: 4340
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mitähän siinä tehoja pitäisi olla? 150hp 1.9 oli croman kopassa semipirteen oloinen.
Jyrinä voi olla kytkin/vauhtispuolelta, olikos näissä kaksoismassa? Gtan kytkin jyrisi ja kosahtikin aika nopeesti.
Jyrinä voi olla kytkin/vauhtispuolelta, olikos näissä kaksoismassa? Gtan kytkin jyrisi ja kosahtikin aika nopeesti.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tää on kasivenainen 115hv. Toki tehot parani, kun huomasin ottaa maton pois kaasupolkimen alta.
Mut toi kiihdyttäessä kuuluva jyrinä on semmonen niinku joku äänenvaimennin puuttuisi. Tulipa vaan mieleen, ettei joku apina olis tyhjentänyt kattia? Viime katsastuksessa k-arvo yli kahden, voisko toi viitata johonkin?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- jeQQ
- Viestit: 4340
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
- Paikkakunta: Vihti
Re: Kysymyksiä alfa 147
Dpf voi hyvinki olla tyhjätty. Mulla ei kokemusta millasta ääntä pitää tyhjällä dpf:llä.
Jos se kuitenkin on enemmänkin ääni kuin tunne niin tuskin mitään maata kaatavaa.(nytmä manasin)
Jos se kuitenkin on enemmänkin ääni kuin tunne niin tuskin mitään maata kaatavaa.(nytmä manasin)
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Missään 147ssa ei ole dpfää ollut tehtaalta.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tuossa just palaverin lomassa katselin toiselta näytöltä ePeristä kuvia. Taitaa ainakin näissä CF3 -malleissa olla kaks kappaletta katteja? Toinen heti turbon perässä ja toinen "keskipöntön" paikalla?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ehjä JTD ei savuta.
Mulla oli 103kW 2.4JTD 10v 156:ssa, eli sama kone mutta yksi pytty enempi. Sillekun toisinaan tarjoili kunnolla kenkää, se ihan iloisesti lopetti savutuksen. Toki siinä oli aina jotain, mikä ei helpottanut asiaa
Suuttimien korjausarvo olis ehkä ihan hyvä vilkasta, jos on raakoja heittoja niin voipi olla suutinhuollon paikka. Lisäksi uus ilmanputsari, ihan varuiksi vaan.
Mulla oli 103kW 2.4JTD 10v 156:ssa, eli sama kone mutta yksi pytty enempi. Sillekun toisinaan tarjoili kunnolla kenkää, se ihan iloisesti lopetti savutuksen. Toki siinä oli aina jotain, mikä ei helpottanut asiaa
Suuttimien korjausarvo olis ehkä ihan hyvä vilkasta, jos on raakoja heittoja niin voipi olla suutinhuollon paikka. Lisäksi uus ilmanputsari, ihan varuiksi vaan.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
Joo ei tuo mullakaan savuta yhtään.Aquatica kirjoitti: ↑10 Touko 2021, 22:35Ehjä JTD ei savuta.
Mulla oli 103kW 2.4JTD 10v 156:ssa, eli sama kone mutta yksi pytty enempi. Sillekun toisinaan tarjoili kunnolla kenkää, se ihan iloisesti lopetti savutuksen. Toki siinä oli aina jotain, mikä ei helpottanut asiaa
Suuttimien korjausarvo olis ehkä ihan hyvä vilkasta, jos on raakoja heittoja niin voipi olla suutinhuollon paikka. Lisäksi uus ilmanputsari, ihan varuiksi vaan.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kojelaudan päällä olevan venttiilin irrotus, huopasuikaleet väliin ja uudelleen kasaus auttoi huomattavasti kitinöihin, mutta edelleen tuntuu, että rämisee aika tavalla kabiinissa. Kun oikein jämäkästi heiluttelee, niin tuntuu, että vähän irti koko kojelauta.
Sivustolla alfa156.net oli aiemmin joku kuva, jossa neuvottiin 147/GT:n kojelaudan kiinnityspisteet, mutta näkyy sivuston luonne hieman muuttuneen . Ei kellään olis muistissa tietoa siitä miten se on kiinni, tai linkkiä johonkin missä kuvat löytyy? Pikainen googletus ei tuottanut tulosta....
Sivustolla alfa156.net oli aiemmin joku kuva, jossa neuvottiin 147/GT:n kojelaudan kiinnityspisteet, mutta näkyy sivuston luonne hieman muuttuneen . Ei kellään olis muistissa tietoa siitä miten se on kiinni, tai linkkiä johonkin missä kuvat löytyy? Pikainen googletus ei tuottanut tulosta....
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kannattaa hommata eLearn, niin selviää muidenkin osien irrotus niitä rikkomatta Pistä PM, jos kaipaat 147 eLearn!
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tänks, löysin netin syövereistä itsekin.
Joku entinen omistaja ilmeisesti käyttänyt ei-originaalia mankkaa joskus. Niiltä jäljiltä roikkuu piuha jos toinenkin irrallaan radion takana ja nekös rämisee. Vähän jo käpistelin niitä parempaan asentoon ja taas hiljeni auto. Pitää kiinnitellä vielä paremmin, kun ehtii taas harrastaa joku päivä. Pikku hiljaa tää paranee tai ainakin hiljenee.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mistähän löytäs uuden tai huolletun ajoituksenmuuntimen solenoidin?
Tai varaosanumeron sille niin tietäs ettiä?
Rallattaa niin pirusti ja jakohihnan vaihto ois edessä niin ois hyvä tuo laittaa samalla. Välillä käy ihan normaalisti mutta kiekkoja kun antaa niin putoaa pois pelistä ja rallattaa tyhjäkäynnillä ja alle 3000 kierroksilla. Joskus vuos sitten löysin osan jostakin mutta en pihistyksissäni tilannut
Oliko kellään tiedossa hyviä huoltamoita alfan jakohihnaremppaan jyväskylän seudulla? Samalla vaihtus tuo solenoidikin (ja vesipumppu tietty)
Tai varaosanumeron sille niin tietäs ettiä?
Rallattaa niin pirusti ja jakohihnan vaihto ois edessä niin ois hyvä tuo laittaa samalla. Välillä käy ihan normaalisti mutta kiekkoja kun antaa niin putoaa pois pelistä ja rallattaa tyhjäkäynnillä ja alle 3000 kierroksilla. Joskus vuos sitten löysin osan jostakin mutta en pihistyksissäni tilannut
Oliko kellään tiedossa hyviä huoltamoita alfan jakohihnaremppaan jyväskylän seudulla? Samalla vaihtus tuo solenoidikin (ja vesipumppu tietty)
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Siis solenoidin vai itse ajoituksenmuuntimen? Nehän ovat kummatkin omat osansa. Tuossa on ainakin itse muunnin :
https://www.ebay.co.uk/itm/313327528973 ... SwmOhfyJta
Muunninhan sen rallatuksen tekee yleensä niin sillä varmistin että kumpaa tässä nyt haettiin
https://www.ebay.co.uk/itm/313327528973 ... SwmOhfyJta
Muunninhan sen rallatuksen tekee yleensä niin sillä varmistin että kumpaa tässä nyt haettiin
Re: Kysymyksiä alfa 147
Hmm no toihan se varmaan on. Mitäs se solenoidi sit touhuaa? Kytkee varmaan jotain mut miten? Pitäskö sekin vaihtaa samalla?
Rallatteluhan taitaa olla tyyppivika näissä?
Mitenhän tuolta uk:sta tulee pakettia? Tai voiskait tuota yrittää etsiä EU:n alueeltakin. Nyt kun tietää osan
Rallatteluhan taitaa olla tyyppivika näissä?
Mitenhän tuolta uk:sta tulee pakettia? Tai voiskait tuota yrittää etsiä EU:n alueeltakin. Nyt kun tietää osan
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
No nythän tämä muuttui mielenkiintoiseksi: Reilut 1200km kiihdyttäessä jyrisevällä JTD:llä ajettuani sille tapahtui jotain outoa ja jyrinä loppui ihan itsekseen! Nyt menty jo 500km, eikä vika ole palannut. Voisko olla, että vaikkapa joku kivi ollut moottorin tuen välissä? Tai voisko joku muu vika korjautua itsekseen? Kulkupuolessa ei mitään muutosta sinänsä, mutta onhan tuo nyt yleisesti vähän piristynyt kun on lähes pelkkää maantietä tullut ajeltua. Kulutus matka-ajossa himpun yli viiden. Lienee ihan normaaleissa lukemissa?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
- Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Toyota Prius Plug in
Re: Kysymyksiä alfa 147
Sysmässä onkiniemen tienhaaran parkkipaikka punainen 147 hyljätty ilman rekisterikilpiä, näytti ettei ole isompia vaurioita
- JMC
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Vähän myöhäinen vastaus kun harvemmin tulee foorumia nykyään luettua.Lankyra kirjoitti: ↑07 Kesä 2021, 20:49Hmm no toihan se varmaan on. Mitäs se solenoidi sit touhuaa? Kytkee varmaan jotain mut miten? Pitäskö sekin vaihtaa samalla?
Rallatteluhan taitaa olla tyyppivika näissä?
Mitenhän tuolta uk:sta tulee pakettia? Tai voiskait tuota yrittää etsiä EU:n alueeltakin. Nyt kun tietää osan
Solenoidi aukoo tai sulkee tuota muuntimelle menevää öljykanavaa, mikäli en aivan väärin muista. Korjatkoon joku jos tietää varmaksi.
Solenoidia ei tartte vaihtaa jos toimii ja harvoin niitä on hajonnut, ei tule itsellä mieleen yhtäkään.
Tuo linkkaamani muunnin on toki britti ebayn kautta mutta toimitusmaa on Unkari. Uskaltanee siis tilata aivan normaalisti.
- Jakke
- Viestit: 3373
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Kysymyksiä alfa 147
Saako 147:n automaatti-ilmastointia jotenkin "vähemmän automaattiseksi"? Muistelen, että 156:ssa tämä ainakin oli mahdollista, jollain näppäilyllä. Nythän tuo kylmillä ilmoilla laittaa välillä esim. takalasinlämmityksen automaattisesti päälle ja näin kesähelteillä taas säätelee mm. suuntauksia ja kierrätystä miten sattuu. Toisin sanoen aina kun auton käynnistää, joutuu tarkastamaan, mitkä asetukset tällä kertaa on päällä.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo
ooo--v--ooo
- Alfissimo
- Viestit: 8684
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Omat, sekä uusi- että vanhakeulaiset, on pitäny asetuksensa. Itse tosin en koskaan pidä automaatilla, joten siinä voi olla osasyy. Autot aina käsisäädöllä, että auto säätää lämmön, mutta minä päätän numeron, suunnan ja nopeuden.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onks 147 käsijarrun kahvan "kotelossa" tyyliin perinteinen M8 mutteri, josta kiristämällä saa välyksiä pienemmälle?
Ennen katsastusta pitäis vähän saada kahvan pelivaraa pienemmäks, kuhan pakkaset hellittää.
Pakkasella jää laahaamaan, niin plussa keleillä voi vaan katsastaa
Ennen katsastusta pitäis vähän saada kahvan pelivaraa pienemmäks, kuhan pakkaset hellittää.
Pakkasella jää laahaamaan, niin plussa keleillä voi vaan katsastaa
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onkos vaan vaijeri huono? Ei ole kauhean paha vaihtaa, etenkään jos montulle tai nosturilla pääsee.
Monesti kuori rikki, kerää kuraa ja jumittaa. Toisinaan sitten satulan päässä vipu jumissa.
Kahvan juuresta löytyy muistaakseni 13mm mutteri, mut tuolla on ERITTÄIN helppo saada kivat laahaukset ja rikottua satula (kokemuksia x2 156:sta, jossa ainakin vaijerit samat)..
Monesti kuori rikki, kerää kuraa ja jumittaa. Toisinaan sitten satulan päässä vipu jumissa.
Kahvan juuresta löytyy muistaakseni 13mm mutteri, mut tuolla on ERITTÄIN helppo saada kivat laahaukset ja rikottua satula (kokemuksia x2 156:sta, jossa ainakin vaijerit samat)..
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Joo, ainakin toisen vaijerin kuori pikkusen kökkö ja sen takia varmaan jumittelee pakkasilla.
Heti ku menee miinuksen puolelle, niin jämähtää laahaamaan, jos erehtyy käkkäriä vetämään.
Tommonen on ollu jo parisen vuotta ja parkkihallin kautta menty leimalle, että on saanu paikkoja vähän sulamaan.
Heti ku menee miinuksen puolelle, niin jämähtää laahaamaan, jos erehtyy käkkäriä vetämään.
Tommonen on ollu jo parisen vuotta ja parkkihallin kautta menty leimalle, että on saanu paikkoja vähän sulamaan.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Välyksen huomaa mulla ku ajelee nimismiehenkiharaa tai sit ku on nosturilla etupää vapaana ja heiluttelee.
Ei mitään vuotoja, mutta ärsyttävä kolikoli...
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Onko varma, että on hammastanko? Näissähän kunnon kolina tulee mm. kallistuksenvakaajan runkopuslista. Ensikorjauksena moni porannu kumiin vähän ruuvia, mutta nosturilla saa kyllä vaihdettua ihan tyystin suht järkevällä duunilla.Giovinazzi kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 17:08Välyksen huomaa mulla ku ajelee nimismiehenkiharaa tai sit ku on nosturilla etupää vapaana ja heiluttelee.
Ei mitään vuotoja, mutta ärsyttävä kolikoli...
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
No sillee mun luottokorjaaja kerto, että hammastangossa on väljää ja näytti välykset auto ylhäällä ku sitä edes takas siinä nylkytti.
Sillä kertaa vaihdettiin ylätukivarret ja aiemmin vaihdettu myös ala ja mun aikana myös iskarit ja koiranluut.
Nyt kohta vuosi menty tuosta kolikolinalla, joka pysynyt vakiona.
Sillä kertaa vaihdettiin ylätukivarret ja aiemmin vaihdettu myös ala ja mun aikana myös iskarit ja koiranluut.
Nyt kohta vuosi menty tuosta kolikolinalla, joka pysynyt vakiona.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
Re: Kysymyksiä alfa 147
Juu, voi siinä väljää olla. Mutta etenkin, jos nimismiehen kiharassa kolkottaa niin lähtisin tuohon Aquatican mainitsemaan suuntaan. On meinaan runkopuslat juurikin sellaiset, että ei nosturilla välystä niin huomaa vaan pitää siltanosturillla katsoa. Ja oliko siis suojakumi irti, että näki onko välys hammastangossa vai aksiaalinivelessä?Giovinazzi kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 20:05No sillee mun luottokorjaaja kerto, että hammastangossa on väljää ja näytti välykset auto ylhäällä ku sitä edes takas siinä nylkytti.
Sillä kertaa vaihdettiin ylätukivarret ja aiemmin vaihdettu myös ala ja mun aikana myös iskarit ja koiranluut.
Nyt kohta vuosi menty tuosta kolikolinalla, joka pysynyt vakiona.
En lähtisi tuon takia vaihtamaan hammastankoa ensimmäisenä, ellei vuoda.
- RaceAlfa
- Viestit: 216
- Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
- Car(s): 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 JTDm -08, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72, Giulietta -82, Alfa 90 2.0 -85, Alfa 90 Super -88
Re: Kysymyksiä alfa 147
Yhdessä omista projekteista hammastanko oli vasemmalta puolelta väljä, mutta ei vuotanut. Oletin itsekin, että sisempi nivel on väljä, mutta tilanne paljastui, kun suojakumin irrotti.
Re: Kysymyksiä alfa 147
Hammastangon vasemman puolen "välyksen" aiheuttaa säädettävä hammastangon vaste, jolla säädetään hammasvälys. Jos välys on kovin suuri, ja kolina johtuu tuosta hammasvälyksestä se voidaan säätää hiukan tiukemmalle. Raidetangon välys on asia, joka useimmin on syyllinen hammastangon välyksiin. Vakaajatanko on asia erikseen, sekin kuluu käytössä!
Re: Kysymyksiä alfa 147
Näissä etenkin tuntuu vakaajatankojen puslat väljistyvän kohtuu nopsaan, Jos ei ole hiljattain vaihdetut, ne on vaihtokunnossa. Takana myös. Uudet puslat kompensoi pienen kuluman itse tangossa.seppo kirjoitti: ↑05 Joulu 2021, 07:25Hammastangon vasemman puolen "välyksen" aiheuttaa säädettävä hammastangon vaste, jolla säädetään hammasvälys. Jos välys on kovin suuri, ja kolina johtuu tuosta hammasvälyksestä se voidaan säätää hiukan tiukemmalle. Raidetangon välys on asia, joka useimmin on syyllinen hammastangon välyksiin. Vakaajatanko on asia erikseen, sekin kuluu käytössä!
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Oli siltanosturilla ilmassa ja ei kuitenkaan suojakumia irrotettu, luotin korjaajan sanaan ja kolinaan ku demonstroi.legza kirjoitti: ↑04 Joulu 2021, 00:49Juu, voi siinä väljää olla. Mutta etenkin, jos nimismiehen kiharassa kolkottaa niin lähtisin tuohon Aquatican mainitsemaan suuntaan. On meinaan runkopuslat juurikin sellaiset, että ei nosturilla välystä niin huomaa vaan pitää siltanosturillla katsoa. Ja oliko siis suojakumi irti, että näki onko välys hammastangossa vai aksiaalinivelessä?Giovinazzi kirjoitti: ↑28 Marras 2021, 20:05No sillee mun luottokorjaaja kerto, että hammastangossa on väljää ja näytti välykset auto ylhäällä ku sitä edes takas siinä nylkytti.
Sillä kertaa vaihdettiin ylätukivarret ja aiemmin vaihdettu myös ala ja mun aikana myös iskarit ja koiranluut.
Nyt kohta vuosi menty tuosta kolikolinalla, joka pysynyt vakiona.
En lähtisi tuon takia vaihtamaan hammastankoa ensimmäisenä, ellei vuoda.
Pitää tsiikailla vaikka ens öljynvaihdossa paremmin, että miltä nuo puslat vaikuttaa, niitä ei ole koskaan vaihdettu ja 240tkm ajettu.
Tuolla oli juttua 156 välyksestä hammastangossa:
viewtopic.php?p=230699
Kiitoksia vinkeistä.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kuinkas helposti tuonne mutterille pääsee?
Mitä kaikkea tarvii purkaa järkevästi tieltä pois?
Ex pögötin ja citikan säädölle pääsi aikoinaan aika kivuttomasti.
147 näyttää olevan kaikkee edessä, eikä selkeyttä, että mistä pitäis aloittaa, ettei vaan suotta liikaa pura.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- Alfissimo
- Viestit: 8684
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kahvan suojapussi pois. Sitten on esillä.
Siitä ei silti kuulu kirrata kuin löysät pois, mutta jos käsijarru ei pidä, tuohon säätöön koskeminen on väärä tapa ja rikkoo vaan satulat.
Toisin sanoen, pitämättömän käsijarrun korjaaminen aloitetaan pyörän päästä. Kahvan säätöön kosketaan vain, jotta saadaan löysälle vaijereiden vaihtoa varten ja vaihdon jälkeen vain löysät pois.
Siitä ei silti kuulu kirrata kuin löysät pois, mutta jos käsijarru ei pidä, tuohon säätöön koskeminen on väärä tapa ja rikkoo vaan satulat.
Toisin sanoen, pitämättömän käsijarrun korjaaminen aloitetaan pyörän päästä. Kahvan säätöön kosketaan vain, jotta saadaan löysälle vaijereiden vaihtoa varten ja vaihdon jälkeen vain löysät pois.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei voi tosiaan painottaa liikaa. Monessa autossa tuolla kiristetään, mutta Alfassa on tosiaan automaattinen kiristys satulassa. Jos on löysä, vikaa etsitään ensisijaisesti pyörän päästä tai väliltä kahva-satula.
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kysymyksiä alfa 147
Kahvalta kiristämiseen on semmonen helppo apu, että pistää millisen rakotulkin sinne satulan käsijarrulinkun ja stopparin väliin ja alle peltilevyn. Kun rakotulkki kilahtaa peltilevyyn, lopetetaan vaijerin kiristäminen kahvan juuresta. Jos tuo väli on niin iso, että millinen rakotulkki ei siinä pysy, niin sitä vaijeria ei enää kirrata.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- dnapekko
- Viestit: 562
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Kysymyksiä alfa 147
Tunteeko kukaan tuota tapausta: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/147/12724202
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Kysymyksiä alfa 147
Mitenkäs näissä menee?
Ilmeisesti oltava ELM327-kaapeli että pääsee body compuutteriin käsiksi ja kytkemään vakkarin päälle? MESsillä
Elis mulla on tuommonen 1.6 120hv karvalakki ja siinä oo ees sitä infonäyttöö mikä on vissiin kaikissa 147 ollut mitä oon nähny.
Tuossa kaverilta otin vakkarin 147 viiksen siihen ja muovit jos sais pelittään. Tutkailin VAkkikaapelilla että elm327 kaapelilla pääsis naksuttelee jotain optioita auki.
Ei kellään Keski-Suomessa sattuis olemaan kaapelia että pääsis testaamaan?
Tai hajua näkeekö sen jotenkin saako tuota edes pelittää miun autoon?
Kesälomareissu ois tiistaina niin ois mukava jos ennen sitä sais pelittää
Ilmeisesti oltava ELM327-kaapeli että pääsee body compuutteriin käsiksi ja kytkemään vakkarin päälle? MESsillä
Elis mulla on tuommonen 1.6 120hv karvalakki ja siinä oo ees sitä infonäyttöö mikä on vissiin kaikissa 147 ollut mitä oon nähny.
Tuossa kaverilta otin vakkarin 147 viiksen siihen ja muovit jos sais pelittään. Tutkailin VAkkikaapelilla että elm327 kaapelilla pääsis naksuttelee jotain optioita auki.
Ei kellään Keski-Suomessa sattuis olemaan kaapelia että pääsis testaamaan?
Tai hajua näkeekö sen jotenkin saako tuota edes pelittää miun autoon?
Kesälomareissu ois tiistaina niin ois mukava jos ennen sitä sais pelittää
Re: Kysymyksiä alfa 147
Ei vaatinutkaan mitään koodailuja että sai homman pelittää. Piti vaan ajella yli 30kmh niin sai päälle ja vihreä merkkivalo syttyi vakkarin merkiks. Parkissa ei ilmoita vakkarista mitenkään vaikka kuin nykisit eri suuntiin. Tällä kertaa tuli ite ajateltua liian monimutkasesti.
Nyt on mukava lähteä kamerapätkille jyyryämään
Nyt on mukava lähteä kamerapätkille jyyryämään
- Giovinazzi
- Viestit: 486
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Re: Kysymyksiä alfa 147
Jospa tänä kesänä sitten ehkä...Giovinazzi kirjoitti: ↑04 Maalis 2019, 09:18Oisko jollain vinkata sataneljäseiskaan kuraläppiä?
Ärsyttää kun monessa yksilössä maalipintaa lähtenyt etupyörien takaa, omassakin jonkin verran.
Jos maalipinnan kesän aikana fiksailis kuntoon, niin vois kuraläpät pistää, nii ei ainaka heti uusiutus...
3-vuotta sitten fiksatut maalaukset ei näytä kovin hyviltä, niitä ei enää ole, sillä roiskeläppiä en asentanut tuolloin ja kivisuihku ajanut asiansa.
Hommasin nyt Motonetin jokku nönnönnöö Model3 malliset, mutta ei istu sitte millään, niin en alkanut niitä eteen kiinnittelemään, ku persiilleen ois menny kuitenkin.
Testasin piruuttaan taakse ja istu ku nenä päähän, eli ei ollut lopulta turha ostos, takana on nyt läpät.
Oisko jollakin vinkata, että mikkä läpät ois eteen ees sinnepäin? niin ei menis tän vuotiset fiksailut ihan hukkaan.
"Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella"->"Pyydän anteeksi"
- dnapekko
- Viestit: 562
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Kysymyksiä alfa 147
Joo, sataneliseiska 2,0 TS tuli sitten ostettua, ja kuraläpät kiinnostaa täälläkin, sekä kuskin oven rajoitin ) . Toinen juttu on todella epämääräinen vaihteensiirto, ei keskitä kunnolla kolmos-neloslinjalle, ja muutenkin sellainen lusikka kiisselissä koko vaihdekeppi. Oliko tähän jotain korjaussarjaa olemassa? Paljon on keskustelu täälläkin vaihteensiirrosta, mutta ihan absoluuttista totuutta ei löytynyt.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Re: Kysymyksiä alfa 147
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... anguage=endnapekko kirjoitti: ↑11 Elo 2022, 11:56Joo, sataneliseiska 2,0 TS tuli sitten ostettua, ja kuraläpät kiinnostaa täälläkin, sekä kuskin oven rajoitin ) . Toinen juttu on todella epämääräinen vaihteensiirto, ei keskitä kunnolla kolmos-neloslinjalle, ja muutenkin sellainen lusikka kiisselissä koko vaihdekeppi. Oliko tähän jotain korjaussarjaa olemassa? Paljon on keskustelu täälläkin vaihteensiirrosta, mutta ihan absoluuttista totuutta ei löytynyt.
https://www.ebay.com/itm/113707218774
- dnapekko
- Viestit: 562
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Kysymyksiä alfa 147
Olisiko tässä ratkaisu: https://ricambi.alfisti.net/en/Spare-Pa ... 12181.htmldnapekko kirjoitti: ↑11 Elo 2022, 11:56Joo, sataneliseiska 2,0 TS tuli sitten ostettua, ja kuraläpät kiinnostaa täälläkin, sekä kuskin oven rajoitin ) . Toinen juttu on todella epämääräinen vaihteensiirto, ei keskitä kunnolla kolmos-neloslinjalle, ja muutenkin sellainen lusikka kiisselissä koko vaihdekeppi. Oliko tähän jotain korjaussarjaa olemassa? Paljon on keskustelu täälläkin vaihteensiirrosta, mutta ihan absoluuttista totuutta ei löytynyt.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001