Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Polforea kirjoitti:
19 Heinä 2021, 20:57
Onkos tuossa avaimetonta kulkua? Jos on, niin siinä on potentiaalista syypäätä, eikä vika silloin välttämättä ole avaimessa. Jos auto huutelee avainta, huutelee avain takaisin ja radiolähetin tuppaa haluamaan energiaa.
Ei, kyllä tää on vielä ihan perinteinen kaukon nappeja totteleva auto.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi,
ostamassani Giuliettassa on vähän erikoinen ulkonäkövika. Ostaessani en heti huomannut, että oikean takaoven lasin alaosassa oleva kromattu lista repsottaa. Sen pitäisi olla samassa linjassa vastaavan etuoven listan kanssa mutta ei ole. Lista on noussut n. 8mm ylemmäksi. Kun sitä painaa alaspäin, niin saa hyvin voimakkaasti painaa, että se asettuisi kohdalleen.
Ajattelin, että siitä on jostain syystä viimeinen kiinnike pois ja siksi se ei ole linjassa. Ehkä oven lasi on vaihdettu tai jotain vastaavaa.
Olisin käynyt tänään Automilanossa näyttämässä tilannetta, mutta ovat loppukuun lomalla. Autokauppias ei ole välittänyt vastata e-mailiin, lähetin kuviakin asiasta, myyjä voi tietysti olla lomallakin.
Onkohan muilla foorumilaisilla jotain tietoa, missä tuon mahdollisesti saisi korjautettua? Ei iso homma varmaan, mutta rumastihan tuo lista repsottaa...

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

^ Omassanikin oli sama vika eikä siihen mitään laseja oltu vaihdettu. Taitaa olla tyyppivika, kun olen useammassa Giuliettasta nähnyt. Joku viisaampi voi tietää, että onko se liimalla vai jollain kiinnikkeellä paikoillaan.

Edit: Oma Giulietta oli vuosimallia 2011.
Viimeksi muokannut Cloverleaf, 23 Heinä 2021, 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Ohoh!!
Mielenkiintoista. Edellisessä Giuliettassani ei ollut tuollaista. Aika erikoisia tyyppivikoja näkyy löytyvän :shock:
Osaisiko tosiaan joku kertoa, että miten tuo lista on kiinnitetty? Tuli mieleen, että lista on voitu esim. maalauksen takia poistaa ja sitten joku kiinnike on jäänyt laittamatta, mutta että tyyppivika???
Jos lista on liimattu, niin mukä liima olisi sopiva korjaukseen? Täytyy olla aika kova paine silloin listaan, että saa oikeaan asentoon liimattaessa. Kun painaa listaa oikeaan asentoon, niin saa tosissaan käyttää voimaa siihen.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Tehtaalla on aseteltu joskus vuonna 2016 lista samalla lailla epäsynkkaan mun Giuliettaani. Ja tais olla jokaisessa G:ssä, joita katselin ennen omani ostoa. Eli oli tiedossani ja nauratti, mutta en pitänyt sitä ongelmana enkä oo koittanut fixata. Vois ehkä kokeilla, josko sille olis jotain tehtävissä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Että olisi kaikissa 2016 jälkeisissä malleissa tuollainen tyyppivika? Uskomatonta...
Ehkä jokin lasiliike sitten voisi tuollaisen korjata?
Minulla on tietsikan työpöydällä tuollaisesta samanlaisesta Giuliettasta kuva, siinä ovat listat linjassa, että ainakin yksi oikein tehty on.
Tuli mieleen, että kysyisin tuulilasinasennusliikkeestä asiasta. Asennutin edelliseen Giuliettaan uuden tuulilasin ja heillähän on hyvät liimat ja kokemusta. Voisivat ehkä korjata tuon listan liimauksen, koska kaikesta päätellen se on liimattu, ei noin monesta autosta ole voinut unohtua kiinnikkeitä. Otankin maanantaina yhteyttä Tuulilasi 123:een. Uskoisi, että ammattimies saa listan kuntoon, jos kukaan.
En ole laskenut lasia alas, mutta kun lasin saa alas, niin silloin saa yläkautta pakotettua listaa alaspäin lasia liimattaessa.
Täytyykin kokeilla meneekö lasi riittävän alas!
Ei mene, ehkä on asentajan otettava koko lista pois ja puhdistettava vastepinnat ennen liimausta, luulisi tuon onnistuvan.

Onko muuten kaikissa autoissa tuo sama lista repsottamassa?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mielestäni omassa '11 mallisessa ei repsota... En ainakaan ole kiinnittänyt huomiota :D

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Myöskin 11/2012 käyttöönotetussa kaikki listat on ihan ryhdissä.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Niin minun 2011-mallin Giuliettassakin oli lista OK. Täällä puhuttiin, että vedenjakaja saattaisi olla 2016->.
Tiedä häntä, eihän noista tilastoa ole, mutta näköjään 2016 ja 2017(minulla) on mainittu, että näissä malleissa tuota on ollut ainakin.
Mutta tosiaan aion selvittää, saako tuon korjautettua ja millä hinnalla.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

aaiitee kirjoitti:
23 Heinä 2021, 22:40
Niin minun 2011-mallin Giuliettassakin oli lista OK. Täällä puhuttiin, että vedenjakaja saattaisi olla 2016->.
Tiedä häntä, eihän noista tilastoa ole, mutta näköjään 2016 ja 2017(minulla) on mainittu, että näissä malleissa tuota on ollut ainakin.
Mutta tosiaan aion selvittää, saako tuon korjautettua ja millä hinnalla.
Omani oli siis 2011 mallia. Epäilin, että se on saanut aurinkoa liikaa tms. ja se on lähtenyt taipumaan pois liimauksestaan tai muusta kiinnityksestään.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tuo aurinkoilmiö on minustakin uskottavampi, kuin asennusvirhe tehtaalla. Kyllä liima on 90% uskottavampi, kuin joku kiinnike.
Liima ei ilmeisesti oikein ole kestänyt lämpöä, mekaaniset kiinnikkeet ovat siksi olleet yleisempiä listojen kiinnityksessä vuosikymmeniä.
Liimat ovat tosin yleistyneet autojen kokoamisessa kovasti viime vuosina.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Koska tätä listan irtoamista ei ole esiintynyt vanhemmissa malleissa, niin varmaan listan kiinnitysliima on vaihdettu jossain vaiheessa. Uusi liima ei ole kestänyt auringon lämpöä, vaan pettänyt.
Uskoisin, että lämpöpuhaltimen avulla saa listan irti ja sitten puhdistaa vastinpinnat ja liimaa tuollaisella tuulilasin kiinnitykseen tarkoitetulla liimalla uudelleen.
No maanantaina rupean selvittämään asiaa Tuulilasi 123 kanssa, eiköhän tuohon ratkaisu löydy. Ruman näköistä jälkea tosiaan saatu autoissa aikaiseksi huonoilla menetelmillä. Näitä tapauksia saattaa olla vaikka kuinka paljon, tuskin ne ovat heti tulleeet esille auton hankinnan jälkeen...

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Vien auton maalattavaksi, maalautan kuoriutuneet kohdat takahutlarista ja pyöränkaarien alaosista. Tokihan maalaamoissa on laatueroja, mutta onko kellään kokemuksia onko tuo kuinka hyvä ratkaisu loppupeleissä vai onko jo vuoden päästä samannäköinen?

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Kertsu kirjoitti:
26 Heinä 2021, 10:37
Vien auton maalattavaksi, maalautan kuoriutuneet kohdat takahutlarista ja pyöränkaarien alaosista. Tokihan maalaamoissa on laatueroja, mutta onko kellään kokemuksia onko tuo kuinka hyvä ratkaisu loppupeleissä vai onko jo vuoden päästä samannäköinen?
Täällä on vähän samat tarpeet plus että takalippa päätti kuoriutua lakasta kun painepesurilla päästelin.. :?
Etupää vaatii ehdottomasti roiskeläpät, jotta säilyy maalit.
Auttaa varmasti koko kylkeä.
Takaluukussa täälläkin on noita sinkkikukkasia, eli maali kuplii irti ja painepesuri hoiti loput.
Huolella tehty pohjatyö ja maalaus ei voi olla huonompi kuin tehtaan liukuhihnan sarjatyön tulos. :)

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Osaako kukaan suositella mistä ja minkälaiset läpät tähän kannattaa hankkia?

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Mä hankin läpät Korja-Kumilta. Kiinnitin wroniceilla sisäloksuun niin ei tarvinnu rei'ittää peltejä. Istuu mielestäni varsin nätisti ja ajaa asiansa.

Kuva

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Moi,
repsottavasta listasta soittelin Tuulilasi 123:een. Eivät korjaa tuollaisia. Sitten soitin Air-Maal'iin ja käyn näyttämässä heille, josko onnistuisi korjaaminen.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

tritonus kirjoitti:
26 Heinä 2021, 13:06
Mä hankin läpät Korja-Kumilta. Kiinnitin lla sisäloksuun niin ei tarvinnu rei'ittää peltejä. Istuu mielestäni varsin nätisti ja ajaa asiansa.

Kuva
Oikein nätisti istuvat. Pitää harkita omaan kiesiinkin. Mistäs noita wroniceita saa? Millaisia ne ovat, saisiko linkin? Ilmeisesti nuo kiinnittävät sellaisenaan läpät (siis läpi loksuista suoraan)?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kävin Air-Maalissa näyttämässä autoani. Asentaja totesi listan kiinnityksestä, että nämä laitetaan nykyisin muovikiinnikkeillä. Ilmeisesti 1-2kpl kiinnikkeitä on sitten rikkoutunut. Tuntuu kyllä oudolta, että vaikka kuinka monesta autosta saman listan kiinnikkeet olisivat rikkoutuneet??
Hän oli sitä mieltä, että liimataan lista kiinni. Huomiseksi on sovittu aika ja käyn liiman kuivuessa lounaalla. Nykyiset liimathan kuivuvat tunnissa, kuten tiedän tuulilasin liimauksesta. Ennestään tiedän, että tuossa firmassa osataan hommat.
Viimeksi muokannut aaiitee, 26 Heinä 2021, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tritonus
Viestit: 229
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 14:50
Car(s): ex-Giulietta -10 (170hv jtdm2)
Giulietta -11 (170hv multiair)
Fiat 127 1.2 16v

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja tritonus »

Siis ihan itseporautuva ruuvi, jossa on sellainen leveämpi kanta, ikäänkuin prikka kiinteästi itsessään.
Jos googletat wronic, niin kuvahaulla tulee kyllä osumia. Noita saa mistä tahansa rautakauppa- tai ruuvitavaraa myyvästä puodista. Kandee ottaa tarpeeksi pitkiä, ainakaan nuo läpät eivät taivu myötäilemään jokaista sisälokasuojan mutkaa, niin ei jää kiinnilaittaminen ruuvin pituudesta kiinni.
Valitettavan tuttu ruuvi monelle auton- tai pyöränrenkaasta :wink:

Nuo kumiläpät on aika jäykät, joten asennusta helpottaa kun läpän paikalleen mallaamisen jälkeen poraa pienet (pienempi kuin ruuvi) reiät valmiiksi läppään. Sit ei tartte kun ruuvata tuo ruuvi ikäänkuin valmiiseen reikään.
Onkohan nuo mulla 5 ruuvilla kiinni, jokainen toki laittaa oman harkintansa mukaan. Tässä linkki kuvaan asennuksesta. Hifistelijä ostaa mustat ruuvit tai maalaa kannat mustaksi. Ihmeesti on sähkösinkki pitänyt pintansa kohta vuoden verran, vähän paistavat pyöränaukosta yhä...

Mallaamiseen jos haluaa vinkkiä, niin kun läpän on asetellut haluamaansa kohtaan, niin piirtää rasvakynällä, liidulla tjms. helposti pois pestävällä merkkaimella tuon pyöränaukon ja helman pään muodon siihen läppään. Ja vaikka ne ruuvien paikatkin.
Sit voi porata ruuvien reiät jossakin mukavalla työtasolla ja saa läpän asetettua takaisin siihen samaan hyväksi katsomaansa kohtaan.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Ei tuollaista nimeä noissa ruuveissa käytetä, vaan lättäkantaruuveista me olemme työmaalla puhuneet, jokainen tietää mistä on kyse.
Ilmastointimies oli kylvänyt niitä ja yksi meni autoni renkaaseenkin.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kromilista Giuliettassa liimattiin. Ei tullut ihan täydellinen, vähän jäi hammastamaan, vika ei ehkä kokonaan ollut listan asennossa. Sentään lopputulos on parempi, eikä maksanut mitään, kun olin kanta-asiakas. Teetin vakuutusyhtiön piikkiin kaskokorjauksen aiemmin.
Kanta-asiakkuus kannatti taas. Toivottavasti tuo liimaus pitää myöhemminkin.

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

G käväisi tänään huollossa. Moottoriöljyiksi vaihdettiin täälläkin aiemmin kehutut Totalit. Myös vaihteisto sai uudet öljyt (edellinen vaihto 80 tkm sitten) ja vaihteensiirto kyllä tuntui nyt aavistuksen pehmeämmältä. Paperisen moottorin ilmansuodattimen tilalle tuli BMC:n vapaavirtaussuodatin (lisää imuääntä 8) ) Samalla suoritettiin ilmastointihuolto, kylmäaineesta oli kadonnut neljännes ja nyt täytön jälkeen puhaltaa kyllä selkeästi tehokkaammin kylmää ilmaa. Mitäs muuta. No uudet sytytystulpat toki. Aiemmin täyskaasulla esiintyi välillä pientä nykimistä, uusilla tulpilla korjaantui.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Wheeler dealers ohjelmassa johonkin autoon laitettiin vedettömät nesteet syylariin.
Onkohan joku täällä kokeillut, ilmeisesti ei tarvitse ikinä(moottorin käyttöiän aikana) vaihtaa nesteitä, kun nesteessä ei ole vettä? Ainakin ohjelmassa kehuttiin niin. Tietysti hinta on kovempi, kuin vedellä ohennettavassa.Tuolla näköjään on tietoa, aika homma:
https://www.hemimotors.fi/p1373-evans-p ... 5l-fi.html
Tässä lisää:
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... te-fi.html

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

aaiitee kirjoitti:
27 Heinä 2021, 17:36
Onkohan joku täällä kokeillut, ilmeisesti ei tarvitse ikinä(moottorin käyttöiän aikana) vaihtaa nesteitä, kun nesteessä ei ole vettä?
Periaatteessa nää kuulostaa kivalta mm. huoltovapauden ja korkean kiehumispisteen takia.

Käytännössä kuitenkin sitä sitten ei pitäisi lainkaan jatkaa vedellä, eli ainetta pitäisi olla myös varalla, koska nestettä pitää lisätä ja sitä käytännössä vaihtuu kun jostain vuotaa, vesipumppu tarvii vaihtaa tms. Huoltoihin on tietty helppo varautua, mutta vikatilanteen kannalta olisi hyvä olla kannua käsillä tarpeen vaatiessa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Typpi
Viestit: 249
Liittynyt: 22 Tammi 2020, 13:16
Car(s): Alfa Romeo 145 1.4 boxer vm. 1995
Alfa Romeo 145 2.0 TS QV vm. 1998

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Typpi »

Niin ja varsinkin uudemmissa autoissa en lähtis kokeilemaan noita vedettömiä. Niiden lämmönsiirtokyky on luokkaa 25% huonompi kuin normaalilla vesi/glykoli sekotuksella. Uusissa autoissa varsinkin kun on lämpötilat optimoitu palotilan ja sylinterien ympärillä niin jopa 10-20C nousu jäähdytysnesteessä voi aiheuttaa odottamattomia vaikutuksia mm. Nakutuksenkestoon jne. Muutenkin nykyautoissa on jo suljettu jäähdytysjärjestelmä ja lämpötilat nousee jopa 125-140C ennen kuin painekorkki alkaa "hallitusti" kiehuttamaan/vapauttamaan painetta. Vanhoissa vehkeissä missä paineet on pienemmät ja järjestelmä suhteellisen avoin, tuo saattaa auttaa niihin satunnaisiin hetkittäisiin ylikuumenemisiin. Ei tartte hitaassa kaupunkiajossa hermostua pienestä ylilämmöstä :wink:

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Joskus tuli pyöriteltyä putelia käsissä kun katsoin vaihtoehtoja tig-poltimen jäähdytys liemille.
Pullosta ei löytynyt muuta kuin kauniita lupauksia :-D

Onneksi nää Safety Data Sheetit on nykyään pakollisia niin saa vähän tietoa mitä noi pitää sisällään:
https://blackworks.in/cars/resources/MS ... _NPG-R.pdf
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... BQ8B7L.pdf
SDS:n perusteella vaikuttaisi aika perus jäähdytysnesteelle?

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onneksi pahimmat helteet hellittivät ja saan Giuliettani moottorin optimointiin parin viikon päästä.
Oikein odottaa, että saa autoon lisää puhtia...

Oscar-Papa
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Helmi 2021, 17:35
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 TS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Oscar-Papa »

Muutamien runsaampien sateiden jäljiltä takaluukun kannesta on tullut oikein urakalla vettä kannen yläkulmista pellin pokkauksessa olevista pienistä aukoista. Vettä ei ole siis päätynyt itse takaluukkuun ja se alkaa virtaamaan vasta kun luukun avaa kunnolla auki siten, että kansi on ylösalaisin. Onko tämä nyt sen pahamaineisen pyyhkijän tiivisteen aiheuttama ongelma ja millaisia ratkaisuja ihmisillä on ongelmaan ollut? En meinaa millään löytää aiheeseen liittyviä viestejä enää. Vettä ei tule minnekään silloin kun kansi on ala-asennossaan. Kyseessä on vuoden 2016 auto joka edustaa sitä viimeistä edeltänyttä faceliftia.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Noin uudessa on jo parempi tiiviste pyyhkijässä. Kaivele ne reunimmaiset kumitulpat pois siitä luukun alareunasta ja nakkaa takavasemmalle. Sen jälkeen jos ja kun sinne kertyy vettä, niin se valuu suurimmaksi osaksi pois.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tänään ajoin Motorbitiin moottorin optimointia varten. Oli huonoa tsäkää-tähän vuosimalliin ei ollutkaan toimivaa ohjelmaa. Uusi ohjelmaversio on kuitenkin tekeillä ja vajaan kuukauden päästä pitäisi olla saatavana. Uusi yritys siis joskus syyskuun puolessa välissä.
Harmittaa, ensin kaksi kuukautta odottelua ja sitten taas lähes kuukausi odottelua, mutta ei auta...

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Hain tänään Giuliettani huollosta. Kyseessä pieni huolto. Ihmetystä herätti, kun kaikista pyöristä joutuu vaihdattamaan jarrulevyt ja palat yhtäaikaa. Tuntuu, että edellinen omistaja ei ole paljon välittänyt huolloista. Yleensähän etujarrujen remontti on ensin ja sitten takajarrujen myöhemmin. No, ainakin voimalinja tuntuu olevan kunnossa kaikesta päätellen...
Sorateillä on näköjään ajettu aika paljon, kun etupyörät ovat suihkuttaneet kynnyskoteloiden etuosat aika paljaaksi maalista.
Siis täysi jarruremontti ja kynnyskoteloiden maalaus edessä, aika on jo varattu. Tyydyn siihen, että maalauksen lisäksi ruiskutetaan massa kiveniskuja vastaan. Kyllä tuo käsittely kestää minulla vuosikausia. Sentään 4-kertainen käsittely: pohjamaali+pintamaali+kiveniskumassa+pintamaali.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

aaiitee kirjoitti:
03 Syys 2021, 23:25
Ihmetystä herätti, kun kaikista pyöristä joutuu vaihdattamaan jarrulevyt ja palat yhtäaikaa. Tuntuu, että edellinen omistaja ei ole paljon välittänyt huolloista. Yleensähän etujarrujen remontti on ensin ja sitten takajarrujen myöhemmin.
Giulietta on yksi niistä autoista, joissa jarruja Pitää Käyttää (TM) omien kokemusten mukaan.
Eli normikäytössä eivät pysy vetreänä, vaan joskus pitää oikeasti jarrutellakin. Esim moottoritieltä kun laskee rampille, voi tehdä kunnon jarrutuksen häiritsemättä muita ihan kauheasti.
Suhteellisen kevyt auto ja etenkin isoilla Bremboilla melkosen järeät jarrut, ettei nuo ihan kauheasti mitään tee etenkään kaupunkipyörittelyssä.

Toivottavasti paja saa aikaiseksi myös hoitaa palojen liikkuvuuden hyvin - etenkin takana :lol:

Mulla on ehkä vähän huono kokemus autokorjoaamoista noin yleisesti, kun perusasiatkin on "eppäilen"-listalla :lol:

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Giulietassa saattaa normisti mennä takalevyt nopeammin. Ottavat aika hyvin ruostetta auton seistessä hetkenkin. Eikä näihin tehtaalla ole rasvaa tuhlattu = jarrut jumi ja vinkui päivästä 1. alkaen. Milloin mikäkin nurkka ja välillä kaikki yhdessä. Reippaammat jarrutukset maantiellä yms.teki selvästi hyvää ja ruhkassa kihnuttaminen haittaa. Minulla meni n. 70 tkm kohdalla kaikki levyt vaihtoon. Takalevyt kuluivat "normaalisti" ja edessä toinen levy muotopuoli, kun oli jarrusatulasta joku jousi hukattu jossain herkisetelyhuollossa (mikä oli pakko teettää vuosittain) vai onko jo tehtaan jäljiltä ollut. Kiva kun ei noissa edellisissä huolloissa (merkkihuolto) tästä piitattu. Milanon rassauksen jälkeen ei enää vinkumisia esiintynyt.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

^
Taas tuli sulka hattuun Automilanolle, eikä syyttä. Siellä olen huollattanut autoni varmaan 6 vuotta. Nyt viimeisessä huollossa pesivät moottorin kaupan päälle. Hienoa!
Onneksi on tuollainen huolellinen huoltopaikka riittävän lähellä. Saan sijaisautonkin kunhan aikaa tilatessa pyydän.
Jarruissa ei ole edellisessä autossakaan ollut muuta ongelmaa kuin vinkuminen ja vaiva loppui, kun takajarrujen levyt ja palat vaihdettiin.
Se kylläkin hoidettiin läheisellä huoltsikalla, jossa myöskin tehdään hyvää työtä, onneksi!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

aaiitee kirjoitti:
04 Syys 2021, 11:21
^
Taas tuli sulka hattuun Automilanolle, eikä syyttä. Siellä olen huollattanut autoni varmaan 6 vuotta. Nyt viimeisessä huollossa pesivät moottorin kaupan päälle. Hienoa!
Onneksi on tuollainen huolellinen huoltopaikka riittävän lähellä. Saan sijaisautonkin kunhan aikaa tilatessa pyydän.
Jarruissa ei ole edellisessä autossakaan ollut muuta ongelmaa kuin vinkuminen ja vaiva loppui, kun takajarrujen levyt ja palat vaihdettiin.
Se kylläkin hoidettiin läheisellä huoltsikalla, jossa myöskin tehdään hyvää työtä, onneksi!
Täytyykin pitää huoli tuosta vuosittaisesta jarrujen herkistyksestä, kiitos vinkistä!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

aaiitee kirjoitti:
04 Syys 2021, 11:23
aaiitee kirjoitti:
04 Syys 2021, 11:21
^
Taas tuli sulka hattuun Automilanolle, eikä syyttä. Siellä olen huollattanut autoni varmaan 6 vuotta. Nyt viimeisessä huollossa pesivät moottorin kaupan päälle. Hienoa!
Onneksi on tuollainen huolellinen huoltopaikka riittävän lähellä. Saan sijaisautonkin kunhan aikaa tilatessa pyydän.
Jarruissa ei ole edellisessä autossakaan ollut muuta ongelmaa kuin vinkuminen ja vaiva loppui, kun takajarrujen levyt ja palat vaihdettiin.
Se kylläkin hoidettiin läheisellä huoltsikalla, jossa myöskin tehdään hyvää työtä, onneksi!
Täytyykin pitää huoli tuosta vuosittaisesta jarrujen herkistyksestä, kiitos vinkistä! Yleensä unohtuu helposti tuo...

Avatar
ArttuNaattor
Viestit: 68
Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
Car(s): 2012 Giulietta T-Jet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ArttuNaattor »

aaiitee kirjoitti:
03 Syys 2021, 23:25
Hain tänään Giuliettani huollosta. Kyseessä pieni huolto. Ihmetystä herätti, kun kaikista pyöristä joutuu vaihdattamaan jarrulevyt ja palat yhtäaikaa. Tuntuu, että edellinen omistaja ei ole paljon välittänyt huolloista. Yleensähän etujarrujen remontti on ensin ja sitten takajarrujen myöhemmin. No, ainakin voimalinja tuntuu olevan kunnossa kaikesta päätellen...
Sorateillä on näköjään ajettu aika paljon, kun etupyörät ovat suihkuttaneet kynnyskoteloiden etuosat aika paljaaksi maalista.
Siis täysi jarruremontti ja kynnyskoteloiden maalaus edessä, aika on jo varattu. Tyydyn siihen, että maalauksen lisäksi ruiskutetaan massa kiveniskuja vastaan. Kyllä tuo käsittely kestää minulla vuosikausia. Sentään 4-kertainen käsittely: pohjamaali+pintamaali+kiveniskumassa+pintamaali.
Takalevyt kuluu näissä aika nopeaan, itsekkin tein jarrut joka nurkaaan 99tkm mittarissa, etulevyt oli 0,2mm yli minimin ja takalevyt 0,5mm. Veikkaan, että johtuu siitä että takajarrulevyt on aika pienikokoiset niin ne kuluu aika samaa tahtia isompien etulevyjen kanssa, vaikka käyttö onkin vähäisempää/kevyempää taka-akselilla. Mut eipä nuo takalevyt mitään oikeastaan maksa, niin eipä tuo kauheasti haittaa.

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Näyttää siltä, että ostin autoni vähän huonoon aikaan, kaikki kulumisesta johtuvat tapahtumat tulevat kerralla korjattavaksi...
Edellinen omistaja on laittanut vahingon kiertämään, eikä ole välittänyt oikein mistään mitään, tehnyt vain aivan välttämättömät asiat.
Itse olen hoitanut kunnolla autoani alusta saakka.
Muistuu mieleen Wealers Dealers sarjasta Miken toteamus kunnostettavaksi ostamastaan autosta:"edellinen omistaja ei ole rakastanut autoaan". No onneksi edellinen omistaja ei ole aiheuttanut nähdäkseni kovin pahoja vahinkoja. Kaikkia välinpitämättömyydestä johtuvia seurauksiahan ei näe heti. Jotkut liikkeet tekevät käytettyihin autoihin tarkastuksen ja korjaavat viat. Tuon käytännön soisi yleistyvän.

Monet liikkeet eivät kerro etukäteen mitään, että vain myyvät käytetyn auton eteenpäin aivan sellaisenaan, kuin se on heille tullut vaihdossa. Ei ole oikeaa kiinnostusta asiaan. Korkeintaan pesettävät, sisäsiistivät ja vahauttavat auton ja nekin huonosti. Eivät edes moottoritilaa pese. Minullekin myydyssä autossa oli nettikuvista poikkeavat pyörät ja toisten pyörien kiinnityspultit. Sisätilan lämmitin lojui lattialla ja yksi ylimääräinen pyörä, nuo sitten rahtasin Tikkurilaan(ei sisätilan lämmitintä tietenkään).
Jäin miettimään asioita, kun huomasin, että auto oli toimitettu muistaakseni Seinäjoen liikkeestä(missä 1. huolto tehty) Tikkurilaan ja kuitenkin huollettu Espoon Aritassa aikanaan, että mistä tuollainenkin johtui?

Tällä foorumilla olen tuonut näitä asioita julki siksi, että muut kiinnittäisivät huomiota näiden autonmyyjien välinpitämättömyyteen. Autoja vain siirretään paikasta toiseen, eikä asiakas pääse ollenkaan selvyyteen minkälainen auto oikein on kyseessä...
Joku henkilö X tekee kaupat netissä, henkilö Y siirtää auton toiseen myymälään, jossa henkilö Z sitten tekee paperit ja siinä kaikki! Tätä menettelyä autoliike kutsuu sitten asiakkaalle käteväksi! Kolme autoliikkeen henkilöä osallistuu tapahtumaan, eikä kukaan oikeasti välitä asiakkaasta. Onneksi minä en ole ilmeisesti saanut mitään pommia itselleni...
Toivottavasti.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

aaiitee kirjoitti:
11 Syys 2021, 14:58
Näyttää siltä, että ostin autoni vähän huonoon aikaan, kaikki kulumisesta johtuvat tapahtumat tulevat kerralla korjattavaksi...
Edellinen omistaja on laittanut vahingon kiertämään, eikä ole välittänyt oikein mistään mitään, tehnyt vain aivan välttämättömät asiat.
Itse olen hoitanut kunnolla autoani alusta saakka.
Muistuu mieleen Wealers Dealers sarjasta Miken toteamus kunnostettavaksi ostamastaan autosta:"edellinen omistaja ei ole rakastanut autoaan". No onneksi edellinen omistaja ei ole aiheuttanut nähdäkseni kovin pahoja vahinkoja. Kaikkia välinpitämättömyydestä johtuvia seurauksiahan ei näe heti. Jotkut liikkeet tekevät käytettyihin autoihin tarkastuksen ja korjaavat viat. Tuon käytännön soisi yleistyvän.

Monet liikkeet eivät kerro etukäteen mitään, että vain myyvät käytetyn auton eteenpäin aivan sellaisenaan, kuin se on heille tullut vaihdossa. Ei ole oikeaa kiinnostusta asiaan. Korkeintaan pesettävät, sisäsiistivät ja vahauttavat auton ja nekin huonosti. Eivät edes moottoritilaa pese. Minullekin myydyssä autossa oli nettikuvista poikkeavat pyörät ja toisten pyörien kiinnityspultit. Sisätilan lämmitin lojui lattialla ja yksi ylimääräinen pyörä, nuo sitten rahtasin Tikkurilaan(ei sisätilan lämmitintä tietenkään).
Jäin miettimään asioita, kun huomasin, että auto oli toimitettu muistaakseni Seinäjoen liikkeestä(missä 1. huolto tehty) Tikkurilaan ja kuitenkin huollettu Espoon Aritassa aikanaan, että mistä tuollainenkin johtui?

Tällä foorumilla olen tuonut näitä asioita julki siksi, että muut kiinnittäisivät huomiota näiden autonmyyjien välinpitämättömyyteen. Autoja vain siirretään paikasta toiseen, eikä asiakas pääse ollenkaan selvyyteen minkälainen auto oikein on kyseessä...
Joku henkilö X tekee kaupat netissä, henkilö Y siirtää auton toiseen myymälään, jossa henkilö Z sitten tekee paperit ja siinä kaikki! Tätä menettelyä autoliike kutsuu sitten asiakkaalle käteväksi! Kolme autoliikkeen henkilöä osallistuu tapahtumaan, eikä kukaan oikeasti välitä asiakkaasta. Onneksi minä en ole ilmeisesti saanut mitään pommia itselleni...
Toivottavasti.
Yksi tapa saada infoa vaihdokista on soittaa ainakin edelliselle omistajalle, Traficomilta
vaan historia ja esim. FonectaCallerilta omistajien yhteystiedot. Sitten luuri vaan
käteen. Ja jos omistushistoriassa on kovin lyhyitä vuoden pätkiä niin ainakin meikä
skippaa ko. yksilön. Se tonnin- parin laskupinkka vielä vahvistaa ettet osta
huoltamatonta hylkiöitä.
Ps. Alle 15 keur vaihdokissa en luota ollenkaan liikkeen stooreihin vaan omaan dataan ja päättelyyn sen
perusteella.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Onhan se tietysti niinkin. Aiemmin olen niin tehnytkin.
Autoni on 4v. vanha ja ajettu ennen minua 92tkm, joka on aika paljon/v. Hain 2017 mallin autoa, jota oli autotoimittaja kehunut hyväksi ja kai oli mallisarjan viimeinen päivitys tietääkseni. Muuten OK, mutta autossa on ilmennyt merkkejä välinpitämättömästä kohtelusta, esim ovien katvealueilla näkyy maalirikkoutumia, jotka ilmentävät kovia lyöntejä metalliesineellä. Maali ei lohkea millään kevyellä kosketuksella! Tällaista on vaikeaa saada selville millään puhelinsoitoilla, jotain muuta ehkä. Tällaiset ilmentymät tulevat esille vasta kunnollisen tarkastuksen jälkeen ja tätähän ei pääse tekemään, kun kauppaa tehdään nykyisin netissä tällaisella kierrätyksellä. Yksilö ei ole nähtävänä kunnolla missään, vain muualta liikkeen pihaan ajettuna hätäisesti, kun oman vaihdokkinsa ajaa liikkeen parkkipaikalle. Kyllä tällä kauppatavalla jää asiakkaalle huonosti mahdollisuuksia tutkia mahdollista ostostaan etukäteen. Koeajokin oli lähinnä auton pikainen toimivuustesti.Tämä ei ole mielestäni mikään hyvä ilmiö. Onneksi ei minulla ilmeisesti ole käynyt köpelösti, mutta jollain toisella voi käydä.
Ehkä tuollainen paperi auton kunnosta olisi asiallinen, sellainenhan on jo osittain käytössä, mutta pitäisi olla mielestäni pakollinen. Autoliittohan ajaa asiaa eteenpäin, luin asiasta tänään, hyvä esitys Autoliitolta, itsekin kuulun Autoliittoon. Enemmän pitäisi olla tuollaista käytännön toimintaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ihan näin yleisesti. Käytetty auto on aina käytetty. Jos haluaa virheettömän niin pitää ostaa uusi. Monessa autossa kuluvia osia joutuu ensimmäisen kerran vaihtamaan siinä ~100tkm kohdilla. Riippumatta siitä miten sitä on pidetty. Jarrut ja alustan osat kun vain kuluvat jokaisessa jarrutuksessa tai töyssyssä.

Aina voi myös kysyä itseltään. Miksi edellinen omistaja on halunnut luopua autosta? Onko siinä jotain piilevää vikaa? Tarve autolle muuttunut? Kyllästyminen? Joku muu, mikä?
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tiige ei ilmeisesti tiedä mikä on pointtini. Ehkä olen kirjoittanut epäselvästi.
En pidä tämänlaisesta autojen nettikaupasta. Syyt olen edellä kertonut. Myytävää autoa olisi syytä seurata kirjallinen tarkastuskertomus auton kunnosta. Itse olisin ollut oman autoni kohdalla valmis siihen, koska minulla ei ole ollut mitään syytä vieroksua tuollaista tarkastusta. Olen pitänyt autojani kuin kukkaa kämmenellä.
Kuudentoista tuhannen myyntihinnan autoissa ei ole suuri työ autoliikkeen suorittaa mahdollisimman puolueettoman tarkastajan tarkastusta ennen kuin auto laitetaan myyntiin. Käytäisiin läpi auton kori, voimalinja, sisustus, varusteet, renkaat, jarrut, autoon kuuluvat dokumentit(esim. käyttäjän käsikirja, huoltolaskut yms.).

Ja tulisi tuo Autoliiton tarkastuspaperi yleiseen käyttöön autoliikkeissä.
Saisi edes autoliikkeessä paremman turvan kuin jopparin kautta asioitaessa.Tätä olen käynyt läpi oman kokemukseni kautta, jotta muutkin kiinnittäisivät nykytilanteeseen huomiota.



Edellisen auton ostin liikkeestä koeajon jälkeen, taisin ajaa parikin kertaa. Silloin harkitsemani auto oli lähiliikkeessä ja tuo onnistui, nyt ei. Ja tämänkaltainen myynti on lisääntynyt ja lisääntyy yhä, kun alkuun on päästy.
Helppoahan se on autoliikkeille ja automyyjille. Muistuttaa liikaa jopparin toimintaa autoliikkeen taholta.

Kaksi kertaa olen sanonut vaimolle, että tämä saa olla viimeinen autoni, toivottavasti nykyinen on sitä. Ei innosta ajatus auton ostosta...

Autoni on nyt jarruremontissa ja lokasuojien päiden+kynnyskoteloiden atupäiden+vas. puolen ovien katvealueiden maalinhakkautumien+takaoven etureunan taitteen maalauskorjauksessa. Jollain metalliesineellä/esineillä hakattu maalipintaa rikki, ei näytä murtojäljiltä...Onneksi nuo ovien tienoon korjaukset eivät ole normaalisti näkyvissä paikoissa ja saa korjatuksi ihan pensselillä aika hyvin.
Aika vähällä olen päässyt jos ei tule jotain yllättävää vielä. Onneksi on luottamuksellinen suhde autoa huoltavaan liikkeeseen joka tuottaa hyvää työnjälkeä ja pyrkii ennakoimaan viat!

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Hain tänään autoni jarru-ym remontin jäljiltä. Juttelin Automilanon kaverin kanssa ja kyselin, että mikä auto hänellä on?
Kuulemma 6-7 autoa, joista 2 on Alfoja, toinen Spider ja toinen GTV V6 koneella, taisi olla vielä ainoa laatuaan suomessa-jotain erikoisrakenteita, en muista mitä. Kuulemma ollut joskus yksi Giuliettakin.
Olimme samaa mieltä nykyisen älyttömästä elektroniikan lisääntymisestä. Aivan liiallisuuksiin mennyt. Tuntuu että mitään ylärajaa ei ole.
Missään.
Taidan olla vanhanaikainen :-D .
Mutta kun nuoremmatkin ovat...
Ei vaan ehtinyt jutella pitempään, toinen asiakas tuli. :(

aaiitee
Viestit: 546
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Tässä on mietityttänyt, että onko tällä foorumilla kukaan teettänyt moottorin optimointia TCT-giuliettaan?
Kun tässä on taas tullut viiveitä tuohon ohjelman saantiin, niin olen miettinyt sitä, että vaikuttaako tuo automaatti jollain tavoin asiaan.
Siis esimerkiksi siihen miten tuo väännön lisäys ja tehon lisäys asettuu.

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Millainen hihnanvaihtoväli näissä 1750 TBi koneissa on Suomen olosuhteissa?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1730
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ 105tkm/4 vuotta

Avatar
molsky
Viestit: 551
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja molsky »

Nyt sitten MiTo QV vaihtui Giulietta QV:n (launch control mallistoa). Muutaman vuoden ikäinen ja todella vähillä kilsoilla. Onkohan tässä jotain vinkkejä muilta mitä hyvä tehdä tai mistä hyvä pitää huolta jos haluaa ongelmatonta ajoa? On kyllä mukava ajettava ja audiopuolikin ensimmäistä kertaa hyvällä tasolla. uConnect 5:n osalta tosin pieni miinus kun ei sisältänyt DABia. Muuten tuntuu kyllä kaikki tarvittava löytyvän, tosin lohkolämmintä ei löytynyt ja pitää pistokkeetkin asennuttaa ja lumiharja piti ottaa omasta takaa käyttöön. :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^onkos tosta dab-virittimestä jotain hyötyä täällä?
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Romeo y Julieta
Viestit: 532
Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11
Paikkakunta: Heinola

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Romeo y Julieta »

molsky kirjoitti:
25 Syys 2021, 16:55
Nyt sitten MiTo QV vaihtui Giulietta QV:n (launch control mallistoa). Muutaman vuoden ikäinen ja todella vähillä kilsoilla. Onkohan tässä jotain vinkkejä muilta mitä hyvä tehdä tai mistä hyvä pitää huolta jos haluaa ongelmatonta ajoa? On kyllä mukava ajettava ja audiopuolikin ensimmäistä kertaa hyvällä tasolla. uConnect 5:n osalta tosin pieni miinus kun ei sisältänyt DABia. Muuten tuntuu kyllä kaikki tarvittava löytyvän, tosin lohkolämmintä ei löytynyt ja pitää pistokkeetkin asennuttaa ja lumiharja piti ottaa omasta takaa käyttöön. :lol:
Onko musta Ruotsista tuotu yksilö pikkukilvillä? Oli nettiautossa vähän aikaa sitten myynnissä

Vastaa Viestiin