Ajatelkaas, jos Stellantis keksisi myydä Lanciaa Suomessa.. Komea sininen embleemi koristaisi Deltan seiniä joka notkossa, Helsingin Sanomat julistaisi voittajan paluuta joku tiistai. Koeajorivistössä olisi kokonainen Ypsilon jossain Kotkan Deltan häkkiaitauksen nurkassa. Akku tyhjänä, avaimet hukassa, kauteen nähden väärin renkain ja tankki tyhjänä. Potentiaalinen italoauton ostaja saapuu paikalle renkaita potkimaan kun netissä on viisi vuotta vanha italialainen nettisivusto Googlen kääntäjän vapaasti kääntämänä, italialaisin hinnoin, ja maininnoin ettei malli ole enää tilattavissa. Myyjä löytyy lopulta Kia-tiskiltä, ja toteaa ettei ole tietoinen liikkeen myyvän Lanciaa. Onko merkki yhä elossa?!! Asiakas ohjaa myyjän Ypsilonin luo, ja myyjä toteaa, että tännekö se Pertsan Fiiatti jäikin... Tarjousta ei tule, vaikka sen itse kirjoittaisi ja tulostaisi. Myyjä huutaa vielä perään, että myy se vanha romus jossain muualla kun ei noi Italialaiset sovi myyntirivistöön. Saat 500€, jos meille jätät! Ai, viime vuotinen olis toi Alfa, no, saat tonnin lisää! Joko tilataan?
Kuopion Deltan huollon pihalla on varmaankin jonkun työntekiän Lancia,mallista en tiedä mutta näyttää viisiovisilta töppöperältä ja muutenkin on 2000 luvun puolelta.Kolme kertaa käynyt 4 kuukauden aikana ja aina on ollut parkissa.Tienpäällä en muista että yhtään Lanciaa olisin täällä päin nähnyt.
Muuten on uusien autojen myynti hallista hävinneet kaikki AlfaRomeot ja Kiat,ei ole kuin muutama Mitsu,Mini ja Jeep.Pihaa en tarkistanut mitä sietä löytyisi koeajoon.Automyyjijäkään ei ole näkynyt kuin yksi,joka kyllä puhelimessa kuuluu kaikkialle,kuuluu koko halliin juttelut.
Deltassa ikinä mitään tilata. Maasta pitää auton löytyä.
Tilasivat kyllä ihan tehtaalta mulle Punton AD 2003. Pientä nikottelua siinä oli, mutta loppujen lopuksi homma hoitui 'ovi auki - ovi kiinni' aikaa mitaten alle kolmen vartin.
Auton valmistumista ja maahantuloa odoteltiin muistaakseni 6,5 kuukautta.
Tämän kardinaalimokan tehnyt myyjä oli sitten kyllä poistunut muonavahvuudesta kun jokunen viikko luovutuksen jälkeen kävin tuolla jotain toimittamassa.
Ehkä organisaatio oppi tavoille tuon jälkeen?
Deltassa ikinä mitään tilata. Maasta pitää auton löytyä.
Tilasivat kyllä ihan tehtaalta mulle Punton AD 2003. Pientä nikottelua siinä oli, mutta loppujen lopuksi homma hoitui 'ovi auki - ovi kiinni' aikaa mitaten alle kolmen vartin.
Auton valmistumista ja maahantuloa odoteltiin muistaakseni 6,5 kuukautta.
Tämän kardinaalimokan tehnyt myyjä oli sitten kyllä poistunut muonavahvuudesta kun jokunen viikko luovutuksen jälkeen kävin tuolla jotain toimittamassa.
Ehkä organisaatio oppi tavoille tuon jälkeen?
-Tazio
Komppaan Taziota. Delta Konala oli viime keväänä toinen seitsemästä Fiat-jälleenmyyjästä, joka oli tilaamassa meille uutta Fiatia tehtaalta. Muut "myivät" varastoautoja, tosin Espoon Metro-auto keskittyi lähinnä eroon pääsemiseen allekirjoittaneesta...
Myös kaiken maailman konfiga...kunfuts...konfuus...guraattorit ovat turhaa hössötystä. Faxilla myyjä laittaa halutun värin Italiaan, jos häkkivaraston nurkassa kolme vuotta maatunut yksilö ei lumihiutaleelle kelpaakaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Muuten on uusien autojen myynti hallista hävinneet kaikki AlfaRomeot ja Kiat,ei ole kuin muutama Mitsu,Mini ja Jeep.
Porin Deltalla Alfan jälleenmyynnistä viittaa pihan perällä oleva merkkipylväs, valaistu. Alkuun on myös kuulemma nähty Stelvio hetken aikaa showroomissa. Sen jälkeen ei ole toista esittelyautoa näkyny, ei sisällä eikä ulkona.
Muuten on uusien autojen myynti hallista hävinneet kaikki AlfaRomeot ja Kiat,ei ole kuin muutama Mitsu,Mini ja Jeep.
Porin Deltalla Alfan jälleenmyynnistä viittaa pihan perällä oleva merkkipylväs, valaistu. Alkuun on myös kuulemma nähty Stelvio hetken aikaa showroomissa. Sen jälkeen ei ole toista esittelyautoa näkyny, ei sisällä eikä ulkona.
Kuopiossa oli esillä molemmat Stelvio ja Giulia ja mielestäni oli myös koeajettavana. Merkkipylväskin(kaikki merkit samassa pylväässä) on ihan sisään tuloreitillä hyvin näkyvillä.
Konalan Teltassa tais olla Stelvio heti ovella vastassa. Järkytyin sydänjuuriain myöten ja siksi epäilen muistikuvaani.
Joo, se on huoltopäällikön käytössä tai ainakin oli, koska ostin Giulia Velocen alta pois viime kesänä. Sanoi ottavansa Stelvion käyttöön, mahtuu golf-bägi paremmin takakonttiin.
Luin pari sivua taaksepäin, mutta vastausta ei löytynyt. Onko kenelläkään vinkata oikeasti hyvää DA:n Alfa-myyjää Etelä-Suomen alueelta kenen kanssa kauppaa voisi jossain vaiheessa vääntää? DA-Tampereesta on itsellä katkeransuloisia muistoja 159:n loputtomista takuukeikoista. Lisäksi ainoa asiallinen (nais)myyjä ei enää ole töissä siellä. Muiden kanssa ei kauppaa pystynyt tekemään.
Luin pari sivua taaksepäin, mutta vastausta ei löytynyt. Onko kenelläkään vinkata oikeasti hyvää DA:n Alfa-myyjää Etelä-Suomen alueelta kenen kanssa kauppaa voisi jossain vaiheessa vääntää? DA-Tampereesta on itsellä katkeransuloisia muistoja 159:n loputtomista takuukeikoista. Lisäksi ainoa asiallinen (nais)myyjä ei enää ole töissä siellä. Muiden kanssa ei kauppaa pystynyt tekemään.
PS. Jos meillä on sama lady kiikarissa niin hän meni DA:lta Tammerautoon Toyotia myymään ja mekin teimme miellyttävän kaupan hänen kanssaan -17
uudesta Toyotasta. Koitti vielä kaupata ennen eläkkeelle jäämistään v. -19 uutta T-autoa (olikohan hybrid-Camryä ) minulle. Kun totesin, että tuli ostettua Giulia hän sanoi vain huokaisten: Giulia on upea auto. Voi kun tuollaisia myyjiä löytyisi vielä nuoremmistakin, ja varsinkin Alfaa myymään.
PS. Jos meillä on sama lady kiikarissa niin hän meni DA:lta Tammerautoon Toyotia myymään ja mekin teimme miellyttävän kaupan hänen kanssaan -17
uudesta Toyotasta. Koitti vielä kaupata ennen eläkkeelle jäämistään v. -19 uutta T-autoa (olikohan hybrid-Camryä ) minulle. Kun totesin, että tuli ostettua Giulia hän sanoi vain huokaisten: Giulia on upea auto. Voi kun tuollaisia myyjiä löytyisi vielä nuoremmistakin, ja varsinkin Alfaa myymään.
Joo, kyllä varmasti sama henkilö on kyseessä. Hänellä oli aitoa yritystä myydä 159:ä, soitteli perään ja teki ihan asiallisia tarjouksiakin. Lisäksi tiesi jopa hieman Alfoista, mikä oli/on harvinaista automyyjälle...
Edellisen kerran uutta Alfaa yrittänyt ostaa Levorannalta, jossa oli hetken Alfan edustus. Melkoinen katastrofi oli. Koeajoautoja oli kyllä pihassa, mutta myyjää ei meinannut saada millään kopista etsimään avaimia, saati että olisi päässyt Giulialla lenkille. Viimein kun pääsi, niin palatessa äijä oli kadonnut jonnekin ja toinen myyjä koppaisi vaan avaimet lokeroon, eikä tullut mieleenkään kysellä että tehdäänkö kauppaa Painui takahuoneeseen kahville...
Mä meinasin saada turpaan Levorannan myyjältä. Tuntui käyvän niin kuumana kun en ottanutkaan autoa ja kehtasin tuoda sen vikoja esille. Mikä tahansa parempi kuin se talo myymään mitään merkkiä! Ehkä ne myyjät sai raippaa takahuoneessa jokaisesta FCA-koeajosta ja sata Ave Mariaa. Talon ansaitaloogiikan täytyy muistuttaa jotain, josta tulee mieleen Netflixistä tuttu Ozark...
Mää sain jopa ostettua uuden Giulietan Levorannasta 2016 keväällä. Alku oli vähän nihkeemäpää mutta nuoremman myyjän kanssa asiat sujuivat lopulta hienosti.
Mites tuo Länsiauton Suomenojan piste? Luulisi uutena myyntipisteenä olevan kiinnostusta kauppoihin...
Luin pari sivua taaksepäin, mutta vastausta ei löytynyt. Onko kenelläkään vinkata oikeasti hyvää DA:n Alfa-myyjää Etelä-Suomen alueelta kenen kanssa kauppaa voisi jossain vaiheessa vääntää? DA-Tampereesta on itsellä katkeransuloisia muistoja 159:n loputtomista takuukeikoista. Lisäksi ainoa asiallinen (nais)myyjä ei enää ole töissä siellä. Muiden kanssa ei kauppaa pystynyt tekemään.
Jos ei tarvitse olla just DA, niin Suomen Laatuautot Oy:lla on Alfa, Fiat, Jeep ja Mitsubishi -edustukset. Oli viime keväänä PK-seudun putiikeista paras hinta/palvelu -suhde. DA Konala pääsi tarjouksella samoihin euroluokkiin, mutta myyntihalukkuus oli Laatuautot Kirkkonummen pisteellä parempi. Vaihdokistakin sai ihan mukavan korvauksen.
Sjöberg on autoja myyvän automyyjän nimi Kirkkonummella. Vahva suositus täältä hänelle.
Eikä ole maksettu mainos, päin vastoin, helpommalla olisin päässyt hölkkäämällä Konalan Deltaan, mutta en halvemmalla, enkä varsinkaan yhtä hyvällä fiiliksellä.
Alfa Romeo -asiakkaat pääsevät testaamaan autoa radalla
Alfa Romeo ja Porvoossa sijaitseva Premier Park ovat sopineet yhteistyöstä, joka mahdollistaa asiakkaille testimahdollisuuden Alfa Romeo -autoilla radalla.
Kilpa-autoiluhistoriastaan tunnettu Alfa Romeo haluaa tarjota asiakkailleen turvallisen ajoelämyksen 280-hevosvoimilla Stelvio- ja Giulia-malleilla. Samalla asiakkaat pääsevät testaamaan radalla Alfa Romeo -mallien urheilulliset ajo-ominaisuudet talvisissa olosuhteissa.
Premier Parkin testimahdollisuudessa on kyse ennen kaikkea turvallisesta ratakokemuksesta, jossa autoja ei viedä äärimmilleen. Asiakkaat saavat koulutetulta ajo-ohjaajalta auton ja radan esittelyn paikan päällä. Testimahdollisuuden voi varata valtuutetulta Alfa Romeo -jälleenmyyjältä.
Ukrainan sodan johdosta yhtiömme on saanut kysymyksiä omistusrakenteesta ja yhtiön tai sen omistajien mahdollisista kytköksistä Venäjän valtaapitävään eliittiin.
Delta Motor Group Oy aloitti toimintansa 2.11.1937 ja yhtiöllä on pitkä ja vaiherikas historia. Vuosina 1948-2003 yhtiö toimi Konela-nimen alla ja toimi mm. Ladan maahantuojana. Sittemmin kytkökset Venäjälle ovat katkenneet. Yhtiön omistus siirtyi vuonna 2009 brittiläisen pääomasijoitusyhtiö Delta Auto Group Ltd:n omistukseen ja Ladan maahantuonti lopetettiin vuonna 2012.
Syyskuussa 2021 omistus on siirtynyt suoraan yksityishenkilöiden omistukseen ja tällä hetkellä Delta-konserni on pääosin brittiläisessä omistuksessa (yli 95% osakkeista).
Pääomistaja Rudy Amirkhanian (yli 80%:n omistusosuus) on Britannian kansalainen ja yksityishenkilö. Rudy on syntynyt Iranissa, mutta muuttanut Iso-Britanniaan jo lapsena vuonna 1978.
Elena Lokteva on yksi yhtiön vähemmistöomistajista ja hallituksen jäsen. Elenalla on Iso-Britannian ja Venäjän kaksoiskansalaisuus. Elena on asunut pitkään Lontoossa ja Deltan lisäksi hän on mukana usean Iso-Britanniassa julkisella sektorilla toimivan yhtiön hallituksessa. Elena on omalla työllään ansioitunut ja kokenut hallitusammattilainen. Elenalla ei ole suhteita Venäjän valtaapitävään eliittiin.
Yhtiön omistajiin lukeutuu myös suomalainen ja saksalainen yksityishenkilö.
Yhtiön hallituksen puheenjohtaja on pitkän uran suomalaisella auto- ja rahoitusalalla tehnyt Pekka Pättiniemi.
Delta Motor Group Oy on Delta-konsernin emoyhtiö. Delta-konserniin kuuluu emoyhtiön lisäksi Delta Auto Oy, joka harjoittaa uusien ja käytettyjen autojen sekä varaosien vähittäismyyntiä ja huoltotoimintaa. Delta-konserni työllistää yli 300 henkilöä Suomessa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
^ Onpa surullista että joku kyselee yrityksen omistusrakennetta.
Pitäisikö ruotsalaisen kysellä suomalaisen alkuperärakennetta ja sen perusteella että jollakin on venäläistä sukua jonkin verran olla ostamatta suomalaista tuotetta?
Oliko Irakin miehityksen aikana yleistä kysellä Coca Colan omistusrakennetta ja sen perusteella boikotoida tuotteita/yrityksiä? Ei. Miksi?
1. Lännen (kuten meidän) median omistajat olivat tehneet aivopesunsa etukäteen silloin. (Myös tämän hetken tilanteessa)
2. Nykypäivän tapainen somesankari ilmiö ei ollut yhtä laaja, jossa tyhmyydessä syntynyt ja kasvanut verkossa oleva ihminen luulee olevansa tietoinen ja kerää huomiota/peukkuja näyttämällä että välittää.
Onko sitä kyselty vai onko se vaan suoraan tiedotettu?
Jos maine on "se on venäläisten pulju" ja nyt jengi boikotoi Venäjää ja pyrkii vähentämään sinne menevää rahaa, niin on ihan bisneksen kannalta järkevä ajatus tiedottaa ja muistuttaa, että liike ei ole venäläisessä omistuksessa.
Deltan osalta historian taakka on ilmeinen ja tämä oli hyvä ulostulo, mikä avaa tuota omistuspohjaa. Coca Colan omistuspohjaa en tunne, mutta ei ole samaan tapaan oikeutettua boikotoida sitä, jos yhdysvallat käy sotaa Irakia vastaan. Yhdysvallat kun yleensä hankkii noihin sotiinsa YK:lta päätöslauselman, joka oikeuttaa erilaisia sotilaallisia toimenpiteitä toisen valtion alueella. Ottamatta kantaa millaisen suhmuroinnin tämä vaatii kulisseissa ja onko sotiminen lopulta oikein, niin tämän hetkisessä maailmassa YK:n luvalla saa käydä sotaa.
Venäjän toimet ovat siksi tuomittavia, että sillä ei ole tapana hakea omille sodilleen YK:lta lupaa. Tämä tekee tästä erityisen paheksuttavaa ja siksi Venäläinen business pitää painaa kenttään missä se vaan on mahdollista. Venäjän sotatoimet rikkovat lähes kaikkia mahdollisia sopimuksia ja ne ovat käytännössä sotaa läntisiä arvoja ja tätä läntistä elämäntapaa vastaan.
Rudyn taustoja kun googlaili niin aika pitkälti pelkästää venäläisissä piireissä näyttänyt pyörivän, eli varmaan edelleen on kulissien takana kyse venäläisestä rahasta.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
^ Onpa surullista että joku kyselee yrityksen omistusrakennetta.
Kysymys on varmaan sarkastinen, mutta ainakin itselleni on ihan normaalia selvittää yhtiöiden omistusta. Esim. kun vaimon kanssa hankittiin suomalaisia huonekaluja, pyrittiin tsekkaamaan niin pitkälle kuin mahdollista, mitkä tahot minkäkin yrityksen omistavat ja mitä "lonkeroita" omistajien suhteen on löydettävissä.
Onko joku onnistunut lähettämään sähköpostia tms. nykyiselle maahantuojalle? Merkin nettisivut ohjaavat jälleenmyyjille ja maahantuojan yhteystiedotkin ovat hepreaa.
Ei kokemusta Astara Finland firmasta, Auto Bergen varaosapäällikkö ja markkinointijohtaja jäi aikanaan meikäläisen haarukkaan kun kaivelin.
Voisin vaikka näiltä yrittää tarkistaa, kuka Alfan asioita hoitelee.
Minkä asian tiimoilta pitäis ottaa yhteyttä ?
Italmotor Finland Oy:n uusi Brand Director on Staffan Johansson, 040 084 3502 - staffan.johansson (at) astara.com ja Alfa Romeon ja Jeepin yhteyshenkilö Brand Director Jyrki Mäkinen, 050 525 0600 - jyrki.makinen (at) astara.com.
Noille vois laittaa varmaan viestiä, samalla vois kysyä, josko Tonalen tuloa juhlittaisiin kuoharin kera ja Alfa-kerholaiset vip- vieraina
^ Kyllähän uuden merkittävän mallin tuloa pitää juhlia ja paikalle tarvitaan paljon merkin edustajia jotta ko merkki olisi näkyvä.
En pitäisi pahana ideana järjestää Tonale convoy tapahtumia isommissa kaupungeissa jonka keulassa Tonale ja perässä siviiliomistajat ylpeänä. Auton ikään pitää tosiaan laittaa katto ettei tapahtumat ikuisteta hinureilla.
2 kpl uusia Alfa Roomeoita tärähti rekisteröintitilastoihin maaliskuussa 2022.
Tuolla myynnillä kyllä rakentaa nopeasti maanlaajuisen jakelu- ja huoltoverkoston.
No , ainakin ESS:llä homma toimii ihan OK Stellantis-siskobrändin Pösön ja Hyundain kyljessä.
Pari ihmistä jos erikoistuu vaikka Tonaleen kuten on erikoistunut Giuliaan/ Stelvioonkin, niin ok.
^Hups!
Bavaria Laakkonen on jatkossa siis Ruotsalainen. Oh well. Hyvä ja kallis liike, muuttuneeko omistussuhteen myötä toiminta - jää nähtäväksi. Ainoa liike josta auton luovutuksen yhteydessä tullut mukaan vaimolle kukkia ja viinipullo. Small touch, mutta ei merkityksetön. Miehekäs moottoripää tietenkin ottaa vaikka mekaanikolta kaupantekijäiseksi turpaan mieluummin kuin homostelee tuolla tavoin! Mutta itse olen avoin tämänmoiselle vaikuttamiselle - katsoin jopa euroviisutkin…
^Hedin myy Alfaa Ruåtsissa. Ehkä voisi tehdä samaa Suomessa? Nostetaan taso BMW:n kanssa samaan. Tämä naimakauppaa henkilökohtaisesti minulle kyllä sopisi!
^Hups!
Bavaria Laakkonen on jatkossa siis Ruotsalainen. Oh well. Hyvä ja kallis liike, muuttuneeko omistussuhteen myötä toiminta - jää nähtäväksi. Ainoa liike josta auton luovutuksen yhteydessä tullut mukaan vaimolle kukkia ja viinipullo. Small touch, mutta ei merkityksetön. Miehekäs moottoripää tietenkin ottaa vaikka mekaanikolta kaupantekijäiseksi turpaan mieluummin kuin homostelee tuolla tavoin! Mutta itse olen avoin tämänmoiselle vaikuttamiselle - katsoin jopa euroviisutkin…
Voinee kiittää ainoastaan automyyjää henkilökohtaisesti kukista ja viinipullosta. Ei kyseiseen merkkiin, mutta täälläpäin liikkeen huippumyyntiin on riittänyt tilanteesta riippuen vain tuo kukkakimppu, on ollut kyllä mallia isohko.