Mi.To
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
Mielestäni tässä on ihan normaali myötäpäivään puristamalla kierto? Olen kerran MiTon takajarruja katsellut joskus 4-5v sitten, niin ihan satavarma en ole.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Ok, toinen on myötäpäivään ja toinen on vastapäivään. Eli tämä on sitten myötäpäivään. Kiitos.
E: Onnistui, meni läpi katsastuksesta.
E: Onnistui, meni läpi katsastuksesta.
- Bird
- Viestit: 121
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): Alfa MiTo QV, BMW 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
Palataas tähän nyt sitten vielä. Eli lopulta olit kuin olitkin oikeassa, vaikka käyttämäni korjaamo suositteli ne braketit hankkimaan. Ei niitä ollutkaan mitään tarvetta uusia, sillä vanhat kannattimet sai kuulemma helposti ehjinä irti ja pystyi käyttämään uudestaan.JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Tulin siis hankkineeksi ne kiihtyvyysanturien kiinnikkeet turhaan, mutta Alfa Workshopin kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa sopia osien ja rahojen palautuksesta tältä osin. Muutoinkin kaikki hommat toimivat heidän kanssaan erittäin hyvin eli uskallan ehdottomasti suositella osien tilaamista tuosta kaupasta!
Mulla muuten on nyt sitten MiTo QV:n oikeanpuoleinen sähkösäätöinen etuiskari joutavana varastossa. Onhan se ollut auton alla liki 60 tkm mutta kuitenkin siis edelleen täysin ehjä, toisin kuin se vasemmanpuoleinen etuiskari, joka nyt oli päästänyt nesteitä pihalle. Eli jos joltain foorumistilta sattuisi hajoamaan QV:n oikea etuiskari ja haluaisi yrittää mahdollisimman halvalla remontista päästä, niin saapi kysellä osan perään.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Viime viikkoina on ruvennut Mitolla ajaessa ihmetyttämään ajoittainen hyytyminen kiihdytyksessä, esimerkiksi kolmosella kiihdyttäessä veto "loppuu" kolmen tonnin kohdilla, minkä jälkeen kiihtyy selkeästi tahmeammin. Vedon loppuminen ilmenee yleensä 3000-4000 kierroksen paikkeilla.
Mistähän olisi parasta lähteä oireeseen hakemaan helpotusta? Vikavaloja ei taulussa pala ja muuten toimii kyllä normaalisti. Ja ajettu 125 tkm.
Mistähän olisi parasta lähteä oireeseen hakemaan helpotusta? Vikavaloja ei taulussa pala ja muuten toimii kyllä normaalisti. Ja ajettu 125 tkm.
-
- Viestit: 265
- Liittynyt: 25 Syys 2016, 17:11
- Car(s): Mito QV '10
360 Modena F1 '01
ex. 911 '08 & Fiat 500 '10 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mi.To
Kannattaa säästää, epäilisin että autojen pienen tuotantomäärän sekä selkeän tyyppivian kombo pitää uudet sähköiskarit tuollaisissa IMO aivan älyttömissä 500e/kpl -hinnoissa. Bonarina vielä ensi kesänä toteutuva (?) Brexit jonka jälkeen ihan turhaa katsella mitään briteistä kun päälle tulee tullit. Mun entisestä Mito QV:stä hajosi se iskarin kyljessä oleva kiihtyvyysanturi, niitä ei löytänyt erillisinä ainakaan vuosien 2017 / 2018 vaihteessa yhtään mistään. Jos se pätkii / hajoaa kokonaan niin DNA-systeemi menee vikatilaan ja iskunvaimennus maximijäykkyydelle. Avattiin nimimerkki JiiPeen kanssa vikakoodia pukannut anturi ja vaikka se on ns. avaamaton niin oli saanut kosteutta sisäänsä ja sekoili.Bird kirjoitti:Palataas tähän nyt sitten vielä. Eli lopulta olit kuin olitkin oikeassa, vaikka käyttämäni korjaamo suositteli ne braketit hankkimaan. Ei niitä ollutkaan mitään tarvetta uusia, sillä vanhat kannattimet sai kuulemma helposti ehjinä irti ja pystyi käyttämään uudestaan.JiiPee kirjoitti:Tuo mainittu "vaadittu" bracketti on kiihtyvyysanturin kiinnityskorvake/-kannatin. Miksi se pitäisi hankkia? Eikö sitä voisi ottaa vanhasta iskareista antureineen ja siirtää uuteen? Tämä vain "ääneenpohdittuna".
Tulin siis hankkineeksi ne kiihtyvyysanturien kiinnikkeet turhaan, mutta Alfa Workshopin kanssa ei ollut pienintäkään ongelmaa sopia osien ja rahojen palautuksesta tältä osin. Muutoinkin kaikki hommat toimivat heidän kanssaan erittäin hyvin eli uskallan ehdottomasti suositella osien tilaamista tuosta kaupasta!
Mulla muuten on nyt sitten MiTo QV:n oikeanpuoleinen sähkösäätöinen etuiskari joutavana varastossa. Onhan se ollut auton alla liki 60 tkm mutta kuitenkin siis edelleen täysin ehjä, toisin kuin se vasemmanpuoleinen etuiskari, joka nyt oli päästänyt nesteitä pihalle. Eli jos joltain foorumistilta sattuisi hajoamaan QV:n oikea etuiskari ja haluaisi yrittää mahdollisimman halvalla remontista päästä, niin saapi kysellä osan perään.
Mutta hyvä että sait uudet iskarit. Itse löysin Ruotsin "autopurkaamot.fi" -sivustolta käytettyjä QV:n etuiskareita 75 euron hintaan, mukana seurasi tuo kiihtyvyysanturi. Melkoinen munkki. En voi kuin suositella: http://www.bildelsbasen.se
Koska täällä on pari sivua takaperin kirjoiteltu iskariongelmista, eikä varmasti jää ainutkertaiseksi, niin kertauksen vuoksi:
Mito QV sähköisten etuiskareiden osanumerot:
Vasen 50513813
Oikea 50513814
Pelkän etuiskareiden kiihtyvyysanturin oikea osanumero:
50513826 / 50710580
https://www.ilcats.ru/alfa-romeo/?funct ... anguage=en
HUOM HUOM HUOM!
Päällisin puolin aivan samanlaisia antureita ovat auton korin kiihtyvyysanturit, osanumerolla 51848965. Aivan samannäköinen mötikkä samanlaisella liittimellä muttei yhteensopiva. Älkää toistako minun virhettä
- Liitteet
-
- Oikea iskunvaimentimen kiihtyvyysanturi.
- OIKEA.jpg (56.7 KiB) Katsottu 10187 kertaa
-
- Korin kiihtyvyysanturi, ei toimi iskunvaimentimen kanssa.
- VÄÄRÄ.jpg (68.53 KiB) Katsottu 10187 kertaa
Re: Mi.To
Vuosi sitten katsastuksessa hylkäys seisontajarrun heikon tehon takia. Taakse sitten kaikki niin sanotusti uusiksi, levyt ja palat. Meni uusintakatsastuksesta läpi. Nyt sitten vuoden jälkeen taka-akselin jarrutehoissa liian suuret erot. Oikealla puolella todella paljon heikompi ja oikeanpuolen seisontajarru ei esimerkiksi juuri mitään tee (0,2kN). Mitenhän tuo voi noin äkisti muuttua vuoden aikana huollosta?
Viimeksi muokannut molsky, 21 Touko 2021, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mi.To
Mulla puolsi MiTo oikealle ja tarkistutin aurauskulmat, ei auttanut ja ostinkin uudet kesäkumit, niin silloin puoltaminen loppui. Ajattelin, että kaiketi vika renkaissa. Kun kesärenkaat taas kuluivat käytössä, niin alkoi uudelleen puoltaa oikealle. Talvirenkaat (aika uudet) tätä ei ilmennyt. Eikö aurauskulmien tarkistus onnistunut? Vai mistä lie kiikastaa...
Re: Mi.To
Mulla oli sama puoltaminen ongelmana. Aurauskulmat säädettiin eturenkaiden voimakkaan epätasaisen kulumisen jälkeen, mutta puoltamista ei saatu täysin veks, vaikka autosta etsittiin muutakin mekaanista syytä. Lopulta tossa pohdittiin sitä, onko kyse tosta sähköisestä ohjaustehostimesta.jpr kirjoitti: ↑21 Touko 2021, 12:25Mulla puolsi MiTo oikealle ja tarkistutin aurauskulmat, ei auttanut ja ostinkin uudet kesäkumit, niin silloin puoltaminen loppui. Ajattelin, että kaiketi vika renkaissa. Kun kesärenkaat taas kuluivat käytössä, niin alkoi uudelleen puoltaa oikealle. Talvirenkaat (aika uudet) tätä ei ilmennyt. Eikö aurauskulmien tarkistus onnistunut? Vai mistä lie kiikastaa...
Mulla putos kahdesti pois päältä toi tehostin kesken ajon. Molemmilla kerroilla se palautui uudelleen käynnistämisen jälkeen. Mun piti viedä auto huoltoon toisen kerran jälkeen, mutta kun tehostin toimi ihan ok, niin vähän unohtu. Puoltamisen tutkinnassa huoltamon tyyppi totesi, että asentaja oli pohtinut, tulkitsisko se ohjaustehostin kuitenkin jotain ratin asennosta väärin ja siitä johtuis puoltaminen.
En osaa sanoa tosta mitään, mutta olihan sellainen muutaman millin heitto oikealle välillä vähän häiritsevää.
Auto ihan perus vuoden 2010 99 kw 1.4 Multiair.
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
Levyt ja palat, mutta mites vaijerit?molsky kirjoitti: ↑21 Touko 2021, 12:10Vuosi sitten katsastuksessa hylkäys seisontajarrun heikon tehon takia. Taakse sitten kaikki niin sanotusti uusiksi, levyt ja palat. Meni uusintakatsastuksesta läpi. Nyt sitten vuoden jälkeen taka-akselin jarrutehoissa liian suuret erot. Oikealla puolella todella paljon heikompi ja oikeanpuolen seisontajarru ei esimerkiksi juuri mitään tee (0,2kN). Mitenhän tuo voi noin äkisti muuttua vuoden aikana huollosta?
Väsynyt käsijarruvaijeri, jumissa oleva linkku tulee heti ekana mieleen.
Re: Mi.To
Näköjään lähtee jarrusatulat sitten vaihtoon takaa, vaijeri tuntui olevan kunnossa. Onneksi ei ollut etu-akselille mitään jarrujen osia tarjolla kun sinnekin 1-2 vuoden sisään kaikki uusiksi kun etulevyt kuluneet siihen pisteeseen, että tulee luultavasti seuraavassa katsastuksessa sanomista. Onko MiTo QV:n jarruosat sitten muka niin erikoisia, ettei tarvikkeena saa edes paloja ja levyjä suoraan hyllystä mistään Keski-Suomen alueella.
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
^
Oliks tuossa 330mm Brembot edessä? Vai 305? (vai se kolmas koko?)
330mm satuloita saa sitten *hemmetin* huonosti koko planeetalta. Levyjä ja paloja kyllä saa kotomaastakin, mutta itse tuen nettikauppoja ja niiden 50% halvempia hintoja.
Oliks tuossa 330mm Brembot edessä? Vai 305? (vai se kolmas koko?)
330mm satuloita saa sitten *hemmetin* huonosti koko planeetalta. Levyjä ja paloja kyllä saa kotomaastakin, mutta itse tuen nettikauppoja ja niiden 50% halvempia hintoja.
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Mito QV sai uudet levyt ja palat taakse. Toiselle puolelle oli uusittava satula. Joku on joskus historiassa kiristänyt vaijeria,
joka on varsin vihoviimeinen temppu. Alatukivarret myös vaihtoon, varsin vainaat olivat.
Leimalla kävi armo etu-umpioista, jotka ovat aivan finaalissa - toisesta on puuttunut suojakorkki, joten kaiken maailman
paskaa on etsiytynyt umpion sisään. Vaan ei se toinenkaan puoli häävi ole.
Kysymys. Ricambi Alfisti näyttää myyvän Mitoon vain yhtä etu-umpiota, ilmeisesti QV:ssa ei ole mitään omia kotkotuksia?
https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... 10361.html
joka on varsin vihoviimeinen temppu. Alatukivarret myös vaihtoon, varsin vainaat olivat.
Leimalla kävi armo etu-umpioista, jotka ovat aivan finaalissa - toisesta on puuttunut suojakorkki, joten kaiken maailman
paskaa on etsiytynyt umpion sisään. Vaan ei se toinenkaan puoli häävi ole.
Kysymys. Ricambi Alfisti näyttää myyvän Mitoon vain yhtä etu-umpiota, ilmeisesti QV:ssa ei ole mitään omia kotkotuksia?
https://ricambi.alfisti.net/Spare-Parts ... 10361.html
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
^
Tänx, laitoin kysyen.
Tänx, laitoin kysyen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
^ ^^ Tällaista on Ricambilla tarjota.
- Liitteet
-
- image001.jpg (52.82 KiB) Katsottu 9112 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- mutt
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mi.To
Minulta kysyttiin, mitä tämä nappi tekee? Ei kuulemma tapahdu mitään, eikä ohjekirja kerro mitä pitäisi tapahtua.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Romeo y Julieta
- Viestit: 540
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Mi.To
^ Blue & Men navigaattorin telakka, Giuliettassa samanlainen jos varusteena
- mutt
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Mi.To
Niinpä näkyy olevan, kiitoksia!
http://www.italiaspeed.com/2010/motor_s ... /2802.html
http://www.italiaspeed.com/2010/motor_s ... /2802.html
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Aamulla töihin ajaessa -18 pakkasessa Mitoon syttyi palamaan Check engine, ASR, SS, hillholder ja muun muassa ohjaustehostin meni pois päältä 10 km ajon jälkeen. Ajoin bussipysäkille ja auto tuntui ettei vastaa kaasuun ollenkaan ja kävi noin 2000 rpm pörpöttämällä. Sammutin ja uudelleen käyntiin: edelleen Check engine palaa sekä SS pois päältä mutta kone käy normaalisti. Ajoin viimeisen 2 km työpaikalle, jonka parkkksella taas koko setti häiriöilmoituksia tuli tauluun ja käynti alkoi huojumaan 1000-2000 rpm välillä. Akku on ladattu viime viikolla mutta sillä on ikää ja pakkasia Joensuun seudulla ollut 15-24 astetta. Onko vastaavasta kokemuksia kellään? Uskaltaako työpäivän päätteeksi ajella takaisin 12 km vai soittaa suoraan pajalle aikaa?
Re: Mi.To
Lähin Motonet ja uutta akkua, sen jälkeen soittoa pajalle jos jatkuu.Joggeri kirjoitti: ↑09 Joulu 2021, 07:07Aamulla töihin ajaessa -18 pakkasessa Mitoon syttyi palamaan Check engine, ASR, SS, hillholder ja muun muassa ohjaustehostin meni pois päältä 10 km ajon jälkeen. Ajoin bussipysäkille ja auto tuntui ettei vastaa kaasuun ollenkaan ja kävi noin 2000 rpm pörpöttämällä. Sammutin ja uudelleen käyntiin: edelleen Check engine palaa sekä SS pois päältä mutta kone käy normaalisti. Ajoin viimeisen 2 km työpaikalle, jonka parkkksella taas koko setti häiriöilmoituksia tuli tauluun ja käynti alkoi huojumaan 1000-2000 rpm välillä. Akku on ladattu viime viikolla mutta sillä on ikää ja pakkasia Joensuun seudulla ollut 15-24 astetta. Onko vastaavasta kokemuksia kellään? Uskaltaako työpäivän päätteeksi ajella takaisin 12 km vai soittaa suoraan pajalle aikaa?
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Mi.To
Komppaan edellistä . Aikoinaan selailin paljonkin Alfaowner.com -forumia löytääkseni ratkaisuja silloisen MiTo:n haasteisiin. Muistelen, että useimpien kommenttien perusteella mainitsemasi häröilmoitukset (yhdessä esiintyessään) viittasivat nimenomaan akkuun (tai laturiin). Eiköhän vian poistaminen kannata aloittaa nimenomaan akusta.
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mi.To
^ Giulietassa huohottimen jäätyminen ilmaistaan juurikin Hill Holder yms. vikailmoituksilla. Samalla käynti muuttuu röpötteleväksi ja tehot pois. Yleensä jäät sulaa lyhyelläkin tauolla, joten käynti normalisoituu sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Vikavalot katoaa parilla uudelleenkäynnistyksellä, jos ongelma ei toistu. Onko öljytikku pompannut ylös?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- ArttuNaattor
- Viestit: 68
- Liittynyt: 23 Huhti 2021, 15:10
- Car(s): 2012 Giulietta T-Jet
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
- Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98 - Paikkakunta: Joensuu
Re: Mi.To
Akku oli päivän laturissa työpaikan pihassa ja akku otti paljon virtaa kun sen laturiin kytkin. Kotiin ajaessa paloi vielä check engine ja start & stop oli pois pelistä. Latasin kaksi vuorokautta akkua ja tänään häiriövalot eivät enää palaneet. Akulta tämä haiskahtaa mutta pitää vielä seurailla, ajomatkan lopussa valoissa seisoessa luki start & stop unavailable joten vaatinee akkukaupassa käynnin.insinörtti kirjoitti: ↑10 Joulu 2021, 07:47^ Giulietassa huohottimen jäätyminen ilmaistaan juurikin Hill Holder yms. vikailmoituksilla. Samalla käynti muuttuu röpötteleväksi ja tehot pois. Yleensä jäät sulaa lyhyelläkin tauolla, joten käynti normalisoituu sammuttamalla ja käynnistämällä uudelleen. Vikavalot katoaa parilla uudelleenkäynnistyksellä, jos ongelma ei toistu. Onko öljytikku pompannut ylös?
Öljytikku ei ollut hypännyt ylös eikä ollut muuta huohottimen käätymiseen viittavaa. Viime talvena uusin huohottimen vaikka ei se välttämättä tässä vaikuta.
Re: Mi.To
ok, eli vois varmaankin käyttää silloin tuota satasta .
Käytin muuten vm -12 MiTon Glosspointilla Jyväskylässä pinnoituksessa (3v) ja tulipa muuten hyvä! Eipä pinta juuri uudesta eroa ja kuitenkin siis 10 vuotta vanha peli
...en näköjään osaa laittaa kuvaa, ainakaan tuosta img-painikkeesta ei onnistu.
Käytin muuten vm -12 MiTon Glosspointilla Jyväskylässä pinnoituksessa (3v) ja tulipa muuten hyvä! Eipä pinta juuri uudesta eroa ja kuitenkin siis 10 vuotta vanha peli
...en näköjään osaa laittaa kuvaa, ainakaan tuosta img-painikkeesta ei onnistu.
- Tommi
- Viestit: 640
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Aika kovaan momenttiin menee tuolla tavalla. Kilot ja Newtonit on hieman eri asia.
110 Nm (ja helposti yli) menee ihan käsin vääntämällä normaalilla ristikkoavaimella. Ei tarvitse omaa painoa ollenkaan taakse.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Nyt äkkiä kaikki!!!
Kertokaas nopeasti miksi EI kannata osta MiToa?
Ihan vaan ettei huomenna käy huonosti...
...taas
Kertokaas nopeasti miksi EI kannata osta MiToa?
Ihan vaan ettei huomenna käy huonosti...
...taas
932 937 955 955
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mi.To
Öhm.
Ei kai siihen muita syitä ole kuin liian vähän ovia?
Ei kai siihen muita syitä ole kuin liian vähän ovia?
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
^Q4 -kuskin olisi pitänyt myös osata kertoa, ettei MiToa saa takavetareilla
Ei siihen muuten saa Bussoakaan, joten nyt on koossa kasa hyviä syitä jättää kauppaan
Ei siihen muuten saa Bussoakaan, joten nyt on koossa kasa hyviä syitä jättää kauppaan
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
^ Siis jos kyseessä/ostoajatuksissa on QV, niin jos ei ole jo fiksattu,
niin kohta siitä hajoaa vaihdelaatikko, iskarit ja Multiair. Ja pitkä lista muita remeleitä.
Nokkahihna 4v välein. Hajoaa. No ei. Vaihdetaan.
niin kohta siitä hajoaa vaihdelaatikko, iskarit ja Multiair. Ja pitkä lista muita remeleitä.
Nokkahihna 4v välein. Hajoaa. No ei. Vaihdetaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Tällä kertaa ei ole QV, TCT loota on jo vaihdettu, multiairia ei vielä
Pitää varmistaa mutta taisi olla niin että hihnan vaihto olisi nyt edessä, saavat sen kyllä ottaa huomioon hinnassa että kiinnostus jatkuu...
Onkos Tampereen Deltan Alfa -huollosta kokemuksia? Jeepin kanssa meinasi olla kitkaa... Entäs mitä Automilanolle kuuluu nykyään?
Sori vaan, olen ollut ulkona näistä Alfa-kuvioista useamman vuoden
932 937 955 955
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Murheellinen yksinpuhelu jatkuu. Melkein ostin jo, mutta koeajon jälkeen jäin kuuntelemaan rallatusta joka kuului moottorin kuskin puoleisesta päästä.
Onkohan vauhtipyörä antautumassa? Ääni oli kyllä hyvin tasainen, ei samanlaista satunnaista hakkaamista kuin interneetin videoissa kuuluu, mutta en kyllä muista että aiemmassa QV:ssa olisi ollut tuollaista
Onkohan vauhtipyörä antautumassa? Ääni oli kyllä hyvin tasainen, ei samanlaista satunnaista hakkaamista kuin interneetin videoissa kuuluu, mutta en kyllä muista että aiemmassa QV:ssa olisi ollut tuollaista
932 937 955 955
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Ei tullut selvyyttä räminään, pitää käydä hakemassa se tuohon omalle montulle tarkempaa diagnosointia varten.
932 937 955 955
-
- Viestit: 629
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Mi.To
Hukkaportin tanko. Nolottaa kun en itse keksinyt, vaikka omalla montullakin tuon käytin 🫣
Mekaanikon stetarilla ei kuulunut mitään outoa, joten pakko sen oli olla motin ja vaihteiston ulkopuolella.
Mekaanikon stetarilla ei kuulunut mitään outoa, joten pakko sen oli olla motin ja vaihteiston ulkopuolella.
932 937 955 955
- silverine
- Viestit: 2465
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Mi.To
Kun QV:sta hajoaa tolppa etuoikealta tai takaa, niin täältä löytyy korvaaja. Ihan vaan tiedoksi.
- Liitteet
-
- IMG_20220429_205757 (2).jpg (130.32 KiB) Katsottu 6973 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM