Paljonkos tuolle tuonti Stelvio QV:lle tuli hintaa lopulta? Nettiautossa yksi käytetty Giulia QV ja ihan järkyttävä hintapyynti kun 92k euroa pitäisi maksaa jo kohtuu paljon ajetusta yksilöstä ja ikääkin melkein viisi vuotta. Toki tämä sama ongelma koskee kaikkia vastaavanlaisia autoja Suomessa...
Tuskin autokauppias hankintahintaa kertoo...
Ihan riittävän hauskaa Suomen teillä on Q4 Giuliallakin, ja säästät 50t€ hankintahinnassa .
Ostohintaa en osaa vielä sanoa, koska toteutunutta autoveroa saanee odottaa tämän vuoden.
Toi että Q4 Giulia on ihan riittävän hauska, niin ei kait se ihan niinkään voi olla.
Viimeksi muokannut HANU, 28 Huhti 2022, 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Screenshot_20220429_054435.jpg (61.18 KiB) Katsottu 5723 kertaa
Kaluston nykytila. En oikeastaan pidä edes hopeisista autoista, mutta vähäruosteiset ja muutenkin ehjät rupeaa käymään vähiin, joten värivalikoima on, mitä on.
^Kyllä mun silmään istuu oikein hyvin tuollakin värillä! Ei haittaisi ottaa hopeaa/harmaata kulkinetta, vaikka itsellä nyt vahva sininen kausi onkin päällä.
Mun mielestä hopea on ulkonäöllisesti aliarvostettu väri. Omaan silmään se on raikas vaalea metallisävy joka tuo muodot hyvin esiin. Luulen että tästä syystä myös konseptiautoissa suosittu väri. Eihän se itse värinä niin erottuva ole mutta hienosti muotoiltu auto näyttää imo todella hyvältä hopeana.
Mun mielestä hopea on ulkonäöllisesti aliarvostettu väri. Omaan silmään se on raikas vaalea metallisävy joka tuo muodot hyvin esiin. Luulen että tästä syystä myös konseptiautoissa suosittu väri. Eihän se itse värinä niin erottuva ole mutta hienosti muotoiltu auto näyttää imo todella hyvältä hopeana.
Itsekään en hopeasta ennen perustanut, mutta täytyy myöntää että ainakin GTV:n kiilamuotoilun kanssa se sopii oikein kivasti.
Itsekään en hopeasta ennen perustanut, mutta täytyy myöntää että ainakin GTV:n kiilamuotoilun kanssa se sopii oikein kivasti.
Vaikka itse en lähtökohtaisesti laittaisi lainkaan spoileria GTV:n perään, niin tuo lintulauta kieltämättä noudattaa aika kivasti sekä kyljestä nousevaa linjaa, että perän leikkausta.
Itsekään en hopeasta ennen perustanut, mutta täytyy myöntää että ainakin GTV:n kiilamuotoilun kanssa se sopii oikein kivasti.
Vaikka itse en lähtökohtaisesti laittaisi lainkaan spoileria GTV:n perään, niin tuo lintulauta kieltämättä noudattaa aika kivasti sekä kyljestä nousevaa linjaa, että perän leikkausta.
Tuo Zenderin lintulauta on tehdasoptio ja ehkä siksi paremmin auton olemukseen sovitettu. Koko takaikkunahan on näillä varustetuissa autoissa erilainen, kun kolmannen jarruvalon paikka on siivessä.
Samaa katselin että harvinaisen hyvin kyllä sovitettu linjoihin, pakko olla orggis.
Hopean tappio tulee siitä, että se kuitenkin on harmaan sävy ja harmaita autoja, monissa (ei yhtä monissa kuin 130 Alfa Rosso) sävyissään on tässä maassa viimeisen ehkä 20v aikana myyty vähän enempi kuin yks, kaks tai monta.
Meisselikin taas liikenteessä. On se kyllä kaikin puolin ihana auto. Löysin siihen vihdoin alkuperäiset AMG:n vanteetkin mutta ne on vielä kunnostettavana.
Työpaikan parkissa kerrankin 2/3 firmasta löytyvää Alfaa vierekkäin. Jos joskus saa kolmen suoran aikaan, niin postaan tietty heti. Sininen Giulia puuttuu.
Teillä on työpaikalla asiallista jengiä. Meillä eläkkeelle siirtyneen johtajan myötä pihalla on vain Skoda, Tojota ja Kia merkkisiä kulkineita. Hänellä oli pitkä Alfa kokemus ja ajossa 500 Abarthia ja avokattoista italiaanoa kesäisin. Ei siis tarvitse enää autoista työpaikalla jutella eikä muutenkaan parkkiksella ihastella. Silloin tällöin ajan oman paholaiseni riittävälle etäisyydelle noista ed. mainituista harmaavarpusista ja aiheutan mutinaa kahvipöytiin
^Kiitos kiitos. Auringonlaskussa on sitä jotain ja kun sihti sopivasti osuu, niin se tuo kuvaan luonnetta ja syvyyttä.
^^Sitähän tämä oikeastaan on - kolmannes eli neljä pyttyä puuttuu Testarossaan verrattuna . No, on näissä vähän muutakin eroa, mutta tyylisuunta on varsin kovasti sama.
^^^On ilo kuulla ettei oma sydän ole ainoa joka lämpiää - ja on hieno taito osata iloita muiden ilosta, kiitos!
Thanks ! Kyllä tuo 916-Spider aika iloisesti etuvetoiseksi myös kulkee, melkein 156-parhautta ohjauksen ja kaarreominaisuuksien
suhteen ( -miinus lievä alustan vetelyys )
On tuo vaan aika matala... auto ollut siis melkein 70 -vuotiaalla ja nyt omistaja
nuorentui vajaa 10 vuotta ... Eikös nämä rengasprofiilit mene
iän mukaan ... 30 v, 45 v, ja meikällä siis pitäisi olla jo kohta 65-sarjan kumea alla
Thanks ! Kyllä tuo 916-Spider aika iloisesti etuvetoiseksi myös kulkee, melkein 156-parhautta ohjauksen ja kaarreominaisuuksien
suhteen ( -miinus lievä alustan vetelyys )
Alustan kiristäminen ei juurikaan auta kun korin jäykkyys on 10min keitetyn spaghetin luokkaa. Jos jostain saisi kunnollisen iskaritolpat yhdistävän strut barin joka on myös kiinni paloseinässä niin se voisi osaltaan auttaa korin kiertojäykkyytteen. Minulla on tolpasta tolppaan kulkeva Wiehersin strut bar joka vaikuttaa melko letkulta jo itsessään.
Tässä näemmä ed.omistaja vaihtanut Ph 2 kabiinia...
Tuossa on siis Ph.1 keskikonsolia värjätty hopean väriseksi ja lisätty pari alumiini-look nappuloiden kehystä. Mielestäni kyllä erittäin onnistunut ja hyvällä maulla tehty päivitys. Normi kokomusta Ph.1 kojelauta on hieman synkkä.
Alla vielä hieman enemmän vaalennettu Ph.1 keskikonsoli.
Ja referenssiksi original. (Taitaa tosin olla Ph.2 ratti ja airbag)
Huomaa pari yksityiskohtaa:
1. Kuvaajan hölmö sommitelma, jossa historiallinen kohderaunio jää sopivasti etualan istuinryhmän taakse , ihan ite kuvattu.
2. Rosso Veloce parkkeerattu kylkisuojaus-suojaukseen . Opeteltu jo bemari-kaudella . Oikealle ei jää enää tilaa laitimmaiselle autolle. Puolustuksena kerron, että parkkipaikka oli puolityhjä. Kerta ja karkuun.
IMG_20220613_211445_resize_88.jpg (97.32 KiB) Katsottu 2704 kertaa
Huomaa pari yksityiskohtaa:
1. Kuvaajan hölmö sommitelma, jossa historiallinen kohderaunio jää sopivasti etualan istuinryhmän taakse , ihan ite kuvattu.
2. Rosso Veloce parkkeerattu kylkisuojaus-suojaukseen . Opeteltu jo bemari-kaudella . Oikealle ei jää enää tilaa laitimmaiselle autolle. Puolustuksena kerron, että parkkipaikka oli puolityhjä. Kerta ja karkuun.
IMG_20220613_211445_resize_88.jpg
Kuskin voi ottaa pois Bemarista - mutta ei Bemaria kuskista.
Oikea havainto koneesta ja keulasta, ikävä kyllä. Auto on Phase 2 joten vakiokeula olisi kauniimpi. Vaikka kuinka olen tuijotellut niin en ole löytänyt keulan aisoista tai muualtakaan kolarikorjauksen merkkejä joten oletan että auto on aikanaan vain "modernisoitu" Phase 3 keulalla. Ja onhan siitä melko lailla löydettävissä tuoreemmankin Alfan näköä.
2018 Stelvio vs 1999 Spider
Auto on siisti sopivan etäisyyden päästä, lähellä näkyy normaali 15 shades of Alfa Rosso kun kriittisellä silmällä katsoo.