Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
256
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 450

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Laitoin lataukseen, laturi ilmoitti, että muutama tunti menee...
- Kari

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Toi on jollain akkutesterillä vedetty ja mittaustapa cca (cold cranking amps). Aika yleinen. Ton perusteella testeri on antanut akulle about puolikuntoisen tilan joka voi pitää paikkansa tai sitten ei. Ei noi testerit mitenkään aukottomia ole varsinkaan ihan tolleen lennosta mitattuna vain yhdellä mittaustavalla, mutta antanee suuntaa.

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

tuplauk kirjoitti:
17 Touko 2022, 14:13
harde kirjoitti:
30 Huhti 2022, 15:00
Mites tuo optimointi 2.0 bensaversioon (10/2016)? Onko paras tapa tehdä suoraan ecuun, tavoitteena nelivetoversion tehot ja vääntö..
Kiinnostaa kans mihin päädyit, joskin oma kulkine hippusen tuoreempi tapaus.
Celtic on varmasti se paras vaihtoehto. Mieti vakavasti stage2:sta. Turha jättää vajaaksi, ei se siitä hajoa.
Eli ilman muuta joka tapauksessa ecuun suoraan. Kaikki muu on moottoriohjauksen huijausta.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1512
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

JanV kirjoitti:
18 Touko 2022, 08:15

Celtic on varmasti se paras vaihtoehto. Mieti vakavasti stage2:sta. Turha jättää vajaaksi, ei se siitä hajoa.
Eli ilman muuta joka tapauksessa ecuun suoraan. Kaikki muu on moottoriohjauksen huijausta.
Kaikki se mitä olen Celticistä autojen softauksia tekeviltä kuullut, on sellaista etten voi suin surminkaan suositella. Tietysti jos pystyy elämään esim. softasta poistettujen turvaominaisuuksien (nakutunnistus, lämmöt tms.) tai puolitiehen jätettyjen talviominaisuuksien kanssa niin kyllähän sitä sitten voi hankkia sellaisenkin.

Itsellä on erikoismoottori.fi -softaa, ei tosin Alfa Romeossa, ja porkkiksen tekemisiin ei voi kuin olla tyytyväinen.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Mites tuo maailmalla mainostettu Eurocompulsion ?
- Kari

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

TeroPee kirjoitti:
18 Touko 2022, 08:45
JanV kirjoitti:
18 Touko 2022, 08:15

Celtic on varmasti se paras vaihtoehto. Mieti vakavasti stage2:sta. Turha jättää vajaaksi, ei se siitä hajoa.
Eli ilman muuta joka tapauksessa ecuun suoraan. Kaikki muu on moottoriohjauksen huijausta.
Kaikki se mitä olen Celticistä autojen softauksia tekeviltä kuullut, on sellaista etten voi suin surminkaan suositella. Tietysti jos pystyy elämään esim. softasta poistettujen turvaominaisuuksien (nakutunnistus, lämmöt tms.) tai puolitiehen jätettyjen talviominaisuuksien kanssa niin kyllähän sitä sitten voi hankkia sellaisenkin.

Itsellä on erikoismoottori.fi -softaa, ei tosin Alfa Romeossa, ja porkkiksen tekemisiin ei voi kuin olla tyytyväinen.
Nyt on sit sellasta esson baarin juttua et en ees vaivaudu kommentoimaan. Perehdy asiaan.

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

karila kirjoitti:
18 Touko 2022, 09:14
Mites tuo maailmalla mainostettu Eurocompulsion ?
Eurocompulsion on kyllä hyvä mutta heidän mainettaan söi kyllä rajusti ne valheelliset lupaukset stage 3:sta joka ylti aina 400 hp asti kunnes euroopassa alettiin dynottamaan noita ja osoittautui ettei niistä (yllätys) tullut siltikään kuin se 310-320 hp koneelta. Syy ihan yksinkertaisesti se että ahdin ei pysty tuota enempää tuottamaan. Valheella on lyhyet jäljet.
Mutta jos ulkomailta hankittavaa miettiin niin squandra tuning on alfojen puolelta ihan vahvin vaihtoehto. He ovat keskittyneet näihin ja todellakin osaavat hommansa
https://squadra-tuning.com/

Avatar
TeroPee
Viestit: 1512
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

JanV kirjoitti:
18 Touko 2022, 09:55
TeroPee kirjoitti:
18 Touko 2022, 08:45
JanV kirjoitti:
18 Touko 2022, 08:15

Celtic on varmasti se paras vaihtoehto. Mieti vakavasti stage2:sta. Turha jättää vajaaksi, ei se siitä hajoa.
Eli ilman muuta joka tapauksessa ecuun suoraan. Kaikki muu on moottoriohjauksen huijausta.
Kaikki se mitä olen Celticistä autojen softauksia tekeviltä kuullut, on sellaista etten voi suin surminkaan suositella. Tietysti jos pystyy elämään esim. softasta poistettujen turvaominaisuuksien (nakutunnistus, lämmöt tms.) tai puolitiehen jätettyjen talviominaisuuksien kanssa niin kyllähän sitä sitten voi hankkia sellaisenkin.

Itsellä on erikoismoottori.fi -softaa, ei tosin Alfa Romeossa, ja porkkiksen tekemisiin ei voi kuin olla tyytyväinen.
Nyt on sit sellasta esson baarin juttua et en ees vaivaudu kommentoimaan. Perehdy asiaan.
Olen nimenomaan perehtynyt asiaan Celticin softia tutkineiden kanssa. He ovat perehtyneet asiaan sen jälkeen kun on tullut ongelmia ja on etsitty niihin syitä. Ja noita edellä kirjoitettuja on tullut esiin.

Mutta ei oo pakko uskoa jos ei halua. Eikä tämä aihe varmaan tämän enempää tähän ketjuun kuulukaan.

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Optimointi näyttäisikin periaatteessa vaativan muutoskatsatuksen. Käytännössä mitään valvontaa ei asian suhteen kuitenkaan liene..

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Juu, niinkuin jossain aiemmin mainitsin, niin jos 159 erinomaisen istuimen jälkeen Giuliassa olisi ollut vakiona tuo Velocen istuin, niin 200 hp takaveto olisi riittänyt mainiosti meikäläiselle. Sen verran liukkaasti sekin liikahtaa.
Tuli pikkasen hinnakkaampi istuin hankittua 😁.
- Kari

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

harde kirjoitti:
18 Touko 2022, 13:24
Optimointi näyttäisikin periaatteessa vaativan muutoskatsatuksen. Käytännössä mitään valvontaa ei asian suhteen kuitenkaan liene..
Ei katsuri laitteilla ole oikein mitään mahdollisuuksia huomata ohjelmointia.
932 937 955 955

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

harde kirjoitti:
18 Touko 2022, 13:24
Optimointi näyttäisikin periaatteessa vaativan muutoskatsatuksen. Käytännössä mitään valvontaa ei asian suhteen kuitenkaan liene..
Nauratti viimeksi katsastuskonttorilla, kun niillä on yhteinen toimitila paikallisen korjaamoyrittäjän kanssa ja sen tiskin takana seinällä oli iso mainosjuliste moottorinoptimoinnista ja teholisäyksestä. Tuskin kuitenkaan katsastusmiestä optimoinnit kiinnostaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

harde kirjoitti:
18 Touko 2022, 13:24
Optimointi näyttäisikin periaatteessa vaativan muutoskatsatuksen..
Virallisesti kyllä. Onnistunut muutoskatsastus toki vaatii myös todisteet mm. siitä, että auto täyttää päästönormit (näihin on vanhemmisa autoissa iän tuomia kevennyksiä, mutta Giulian ikäluokka ei vielä moisiin yllä), eikä moisia todisteita tarjoa käytännössä mikään "jälki"softaamo.

Käytännössä siis about jokainen optimointi tarpeeksi uudessa autossa on virallisesti laiton ja jos moisen menee konttorilla myöntämään, pääsee pian ostelemaan vakiointia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

harde kirjoitti:
18 Touko 2022, 13:24
Optimointi näyttäisikin periaatteessa vaativan muutoskatsatuksen. Käytännössä mitään valvontaa ei asian suhteen kuitenkaan liene..
Veikkaus että katsastuskonttorilla niitä kiinnostaa vain ne päästöt, ja vaikka puhuisikin vitsillä et on "ohjelmoitu" ni sitähän ei voida näyttää toteen katsastuksessa mitenkään.
Onko joku kuullut että uus auto olis katsastuksesta passitettu tehonmittaukseen?

OT: Aikanaan kun omistin mk1 RS Octavian niin voimaa.com ohjelmoinnilla auton päästöt parani edellisvuoteen verrattuna :-D Sitähän se optimointi on. Tuosta RS Octaviasta penkitettiin täysin vakiona 192hv ja 278nm kun paperilla siinä pitäisi olla 180hv ja 235nm.
Voimaa.com ohjelmoinnin jälkeen 220hv ja 323nm niin miten katsastus olisi tuon tulkinnut jos vakiona on noin iso ero ilmoitettuun :roll:

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Sampza kirjoitti:
18 Touko 2022, 15:40
Onko joku kuullut että uus auto olis katsastuksesta passitettu tehonmittaukseen?
Hylsyjä tiedän tulleen, koska teho- ja päästölappuja ei ole ollut tarjolla, kun softaus on suoraan myönnetty. Ne päästölaputhan tuossa on pahempi ongelma, sopivat teholaput saa helposti.
Sampza kirjoitti:
18 Touko 2022, 15:40
OT: Aikanaan kun omistin mk1 RS Octavian niin voimaa.com ohjelmoinnilla auton päästöt parani edellisvuoteen verrattuna :-D Sitähän se optimointi on.
Ns. ajonaikainen mittaus (tyhmä nimi, nämähän mitataan paikallaan), eli leimakonttorilla otettava testi menee toki vähänkin järkevänoloisella virisoftalla läpi ja lukemat voi tosiaan parantua, mutta se on kevyt pintaraapaisu päästöasioihin. Tuossa pitäisi muutoksen mukaan toimittaa tyyppihyväksynnässä suoritettava ns. pussitesti, jossa tutkitaan päästötasot eri ajotilanteissa, kylmäkäynnistyksissä yms. Se on kallis, vaikea (siksihän isotkin valmistajat on näissä innokkaasti huijanneet) ja tekijät on harvassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

Polforea kirjoitti:
18 Touko 2022, 16:41
Sampza kirjoitti:
18 Touko 2022, 15:40
Onko joku kuullut että uus auto olis katsastuksesta passitettu tehonmittaukseen?
Hylsyjä tiedän tulleen, koska teho- ja päästölappuja ei ole ollut tarjolla, kun softaus on suoraan myönnetty. Ne päästölaputhan tuossa on pahempi ongelma, sopivat teholaput saa helposti.

oolrait.. Varmaan ollut sitten räikeitä tapauksia lisäksi.
Sampza kirjoitti:
18 Touko 2022, 15:40
OT: Aikanaan kun omistin mk1 RS Octavian niin voimaa.com ohjelmoinnilla auton päästöt parani edellisvuoteen verrattuna :-D Sitähän se optimointi on.
Ns. ajonaikainen mittaus (tyhmä nimi, nämähän mitataan paikallaan), eli leimakonttorilla otettava testi menee toki vähänkin järkevänoloisella virisoftalla läpi ja lukemat voi tosiaan parantua, mutta se on kevyt pintaraapaisu päästöasioihin. Tuossa pitäisi muutoksen mukaan toimittaa tyyppihyväksynnässä suoritettava ns. pussitesti, jossa tutkitaan päästötasot eri ajotilanteissa, kylmäkäynnistyksissä yms. Se on kallis, vaikea (siksihän isotkin valmistajat on näissä innokkaasti huijanneet) ja tekijät on harvassa.
Tää on melko hankala toteuttaa. Varmaan ku laittais lompsan levälleen ni sais jonku VTT:ltä suorittamaan tuon :-D
https://turbotec.fi/muutoskatsastaminen/

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tietynlaisissa epätasaisuuksissa (”nypytys”) satunnaisesti pientä metallista kolinaa takaa oikealta. Alkoi renkaanvaihdon jälkeen tai ainakin huomasin sen silloin. Oikea takakulma ylös ja rengas irti. Ei löytynyt muuta ihmeellistä, paitsi se, että vetoakseli (taka oikea) pääsee liikkumaan pituussuunnassa* noin 1 cm. Onko normaalia, että vetoakseli liikkuu noin muiden osien pysyessä paikoillaan?

*akselin janan suuntaisesti

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

155156 kirjoitti:
21 Touko 2022, 17:30
Tietynlaisissa epätasaisuuksissa (”nypytys”) satunnaisesti pientä metallista kolinaa takaa oikealta. Alkoi renkaanvaihdon jälkeen tai ainakin huomasin sen silloin. Oikea takakulma ylös ja rengas irti. Ei löytynyt muuta ihmeellistä, paitsi se, että vetoakseli (taka oikea) pääsee liikkumaan pituussuunnassa* noin 1 cm. Onko normaalia, että vetoakseli liikkuu noin muiden osien pysyessä paikoillaan?

*akselin janan suuntaisesti
Kuullostaa oudolta.

Oisko samaa onkelmaa maailmalla jollain:

https://www.giuliaforums.com/threads/dr ... ced.49230/
- Kari

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Vaikea uskoa että vetarissa tai perässä ois vikaa, vaikka ylläolevassa topicissa olikin vähän sen suuntaista yritetty vääntää. Ja että vain tuolla yhdellä jampesterilla ois menny 2000 km välein noita niin veikkaan että diagnosi on väärä.

Mutta koiranluut vois olla jopa todennäköinen. Niihin on vissiin tullut päivitettyjä versioita eli se saattaisi olla ihan tiedossa oleva ongelma. Ei ois kallis kokeilu vaihtaa ne.
https://www.giuliaforums.com/threads/me ... ump.50264/

Ja en oo kokeillu just giuliassa mutta kyllän vetareissa on ns väljää. Niin pituusuunnassa koska sehän on vaan sokalla perässä ja myös pyörimissuunnassa koska pinioniin täytyy olla tietty välys joka ei ole mallia tiukka.

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

JanV kirjoitti:
22 Touko 2022, 13:21
Mutta koiranluut vois olla jopa todennäköinen. Niihin on vissiin tullut päivitettyjä versioita eli se saattaisi olla ihan tiedossa oleva ongelma. Ei ois kallis kokeilu vaihtaa ne.
https://www.giuliaforums.com/threads/me ... ump.50264/
Oireet passaa tuossa ketjussa oleviin. Olisi pitänyt toisella tunkilla nostaa reilummin pyöräntuentaa ylemmäs, kun lauantaina ihmettelin vipujen määrää takakulmassa. Olisi ehkä mahdollinen väljyys koiranluussa tullut esille.

Unique
Viestit: 326
Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
Car(s): Polestar 2
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97

ex Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Unique »

JanV kirjoitti:
18 Touko 2022, 09:58
karila kirjoitti:
18 Touko 2022, 09:14
Mites tuo maailmalla mainostettu Eurocompulsion ?
Eurocompulsion on kyllä hyvä mutta heidän mainettaan söi kyllä rajusti ne valheelliset lupaukset stage 3:sta joka ylti aina 400 hp asti kunnes euroopassa alettiin dynottamaan noita ja osoittautui ettei niistä (yllätys) tullut siltikään kuin se 310-320 hp koneelta. Syy ihan yksinkertaisesti se että ahdin ei pysty tuota enempää tuottamaan. Valheella on lyhyet jäljet.
Oli miten oli, ei Eurocompulsionista ole pahaa sanottavaa. Heidän ECU-tuning pelasi oikein hyvin ja ohjelmointilaite oli helppoa käyttää.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
10 Maalis 2022, 09:17
Unique kirjoitti:
10 Maalis 2022, 08:41
karila kirjoitti:
05 Maalis 2022, 17:46

Älä pelottele vanhaa miestä 😮, puhuin jo kauniisti Alfalle, että en enää kiusaa kylmäkäynnistyksellä vaan laitan lämmittimen päälle hyvissä ajoin ennen lähtöä, jos pakkasta aamusta 😁.
Multiair menossa rikki. Oireet täsmäävät 100%:sti. Varaudu laittamaan 2000 eur marmorille.
No nii, vai sillai aatellaa sielläkin. Täytyykin merkkarilta kysellä, kuuluuko takuun piiriin, jos porsii.
Huolto 4000 tkm päässä. Pitää valitella jo valmiiksi. Jos ei kuulu takuuseen,
no, Finnairin osakkeet plussalla ja nousussa, joten korjausrahasto kasvaa , let's rock 💪😎.
Tossa motarilla kun kiihdyttelin ja itseäni viihdyttelin, samalla aattelin, että olisi se eri kurjaa neliapilan 500+ heppasella körötellä Suomen huonoilla teillä 🤔.
No niin 45000 huolto oli ja meni, ei ihmeitä. Ei vikakoodeja eikä myös käynnistysongelmia.
Deltan takuuseen maalaamat sivuhelmat laitettiin tänään uudestaan Incarissa paikoilleen, kun huomasin vasta talven jälkeen että kiinnitykset vähän repsottaa parista paikkaa. +50v asentaja teki millintarkkaa työtä ja homma kunnossa, kiitän ammattitaitoa 👍. Sain päivän viihdyttää itseäni Kia Rio sijaisautolla. Ei mainintoja siitä autosta 😆.
Rosso Velocen akku testattiin uudestaan, kun olin sen ladannut alkuviikosta itse. Nyt näytti akkutesti kiitettävää. Onkohan tää kuitenkin hybridi, kun pitää ladata vähän väliä 😂.
- Kari

MikaT
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): MB C 300e -22
Ex:Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Ex:Peugeot 206 -06
Ex:Peugeot 406 Sport -00,
Ex: Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MikaT »

TeroPee kirjoitti:
18 Touko 2022, 08:45

Kaikki se mitä olen Celticistä autojen softauksia tekeviltä kuullut, on sellaista etten voi suin surminkaan suositella. Tietysti jos pystyy elämään esim. softasta poistettujen turvaominaisuuksien (nakutunnistus, lämmöt tms.) tai puolitiehen jätettyjen talviominaisuuksien kanssa niin kyllähän sitä sitten voi hankkia sellaisenkin.
Tälläistä kuulin joskus kauan sitten. Ja tutkittuani asiaa tulin siihen tulokseen että sivuutin nuo kommentit.
Eli kolme vuotta ECU Helsingin softa ollut sisällä eikä ole auto vielä rikki. Ja erittäin tyytyväinen muutokseen!
Puolitien talviominaisuudet? Mitä nämä ovat? En ole vielä huomannut minkäänlaisia ongelmia talvella enkä kesällä.
Tämän perusteella kyllä suosittelen sillä tavalla että seuraavaankin kerran suuntaan tarvittaessa samaan liikkeeseen.

buubaa
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2015, 03:45

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Auton päivitys ollut hetken mielessä ja Giulia on kyllä vieny sydämen. Paljon on tekstiä tullut luettua viime päivinä autosta mutta edelleen hieman askarruttaa toi luotettavuus verrattuna bmw, mb, vw ym. Tankin luukusta, lampunpesureista ja vastaavista pikkuvioista on tullut luettua mutta sellaiset nyt ei maailmaa kaada, mutta onko isompia moottorivikoja tai muita ollut joista tommosta ~100tkm ajettua ostavan tarvii olla huolissaan? 2.0 bensa takaveto ollut kiikarissa. Multiair yksikköö ilmeisesti mennyt joillain jo 20tkm kohdalla ja viimeistään 100tkm paikkeilla ja kustannus sen 2ke? Semmonen alkaakin jo vähän haittaan jos pahimmillaan reilun 20tkm välein joudut viemään 2ke remonttiin :roll:

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

buubaa kirjoitti:
31 Touko 2022, 17:48
hieman askarruttaa toi luotettavuus verrattuna bmw,
Venyvät jakopäät, EGR-tulipalot, jäästä hajoavat turbot, pykivät ohjausvaihteet, kuluvat valvetronicit...
buubaa kirjoitti:
31 Touko 2022, 17:48
mb,
Tähän en osaa sanoa mitään, kun en Mersuja tunne.
buubaa kirjoitti:
31 Touko 2022, 17:48
vw ym.
Jakopäät, vaihteistomekatroniikat, vauhtipyörät, öljynsyönnit, pykivät ohjausvaihteet...


Tämän ei ole tarkoitus morkata muita vaihtoehtoja, vaan ihan vain muistuttaa, että kaikilla merkeillä on omat sudenkuoppansa ja akilleen kantapäänsä. Voin esim. suoraan sanoa että Bemari on oikeasti ihan hyvä auto, vaikkakin vain neljän yksilön kokemuksella, eikä Volkkaria varmaankaan myytäisi kuin leipää ellei dsg-viat ja kumppanit olisi vahvasti ylihuudettuina.
buubaa kirjoitti:
31 Touko 2022, 17:48
Tankin luukusta, lampunpesureista ja vastaavista pikkuvioista on tullut luettua mutta sellaiset nyt ei maailmaa kaada, mutta onko isompia moottorivikoja tai muita ollut joista tommosta ~100tkm ajettua ostavan tarvii olla huolissaan? 2.0 bensa takaveto ollut kiikarissa.
Kun starttirelevioista on vissiin aika pitkälti päästy eroon, niin suurimpina sudenkuoppina kipinäsytkä-Giulialla taitaa olla Multiair -yksikkö, akun älykäs latausjärjestelmä, ohjelmistopäivitykset ja tukiorganisaatio.

Multiair -yksikkö on ilmeisesti käytännössä kuluva osa, mutta huollot ja käytetty öljy vaikuttaa kovasti. Latausjärjestelmän vaivoihin auttaa ainakin jossain määrin ohjelmistopäivitys, mutta Foorumilla on löytynyt parikin tapausta joille ei ohjelmistojen päivitys meinaa millään onnistua, joten kannattaa varmistaa että hankittavassa yksilössä on ohjelmistoja päivitetty. Tukiorganisaation osalta tarjonta on yksinkertaisesti virallisten huoltopisteiden osalta melko harvaa, eikä ihan kaikki kokemuskertomukset ole olleet positiivisia.

Mutta lopulta Giulia on ollut markkinoilla 6 vuotta ja niistä alkaa olla jo maailmalla kokemusta, niin kohtuullisen vähän niistä minusta kuuluu mitään hälyttäviä jännittävyyksiä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

buubaa
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2015, 03:45

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Joo kyllä noi kaikkien mainittujen merkkien viat on itellä tiedossa enkä niitä viattomiksi missään tapauksessa väittäiskään, otin ne vaan vertailukohdiks sillä että on jollain tapaa kiinnostavia autoja, tojotaan turha verrata kun sellaiseen päin pierasiskaan vaikka luotettavia onkin :lol:

Starttirele vikaan on siis olemassa oleva toimivaks todettu korjaus? Siitä ei haittaa oo vaikka kohdalle osuisikin jos vaan on sitten kerrasta korjattavissa eikä tarvi joka aamu jännittää miten nyt käy. Mutta multiair kyllä askarruttaa. Huollosta riippuvainen mutta onko noilla päästellyt kukaan esim +150tkm alkuperäisellä? Täältä kun lueskelin että jollekkin oli jouduttu uusiin jo 19tkm kohdalla ja oireili ilmeisesti uudelleen jo 40tkm kohdilla niin sitä ei oikein voi huollon puutteen piikkiinkään enään laittaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

buubaa kirjoitti:
31 Touko 2022, 19:29
Joo kyllä noi kaikkien mainittujen merkkien viat on itellä tiedossa enkä niitä viattomiksi missään tapauksessa väittäiskään, otin ne vaan vertailukohdiks sillä että on jollain tapaa kiinnostavia autoja, tojotaan turha verrata kun sellaiseen päin pierasiskaan vaikka luotettavia onkin :lol:

Starttirele vikaan on siis olemassa oleva toimivaks todettu korjaus? Siitä ei haittaa oo vaikka kohdalle osuisikin jos vaan on sitten kerrasta korjattavissa eikä tarvi joka aamu jännittää miten nyt käy. Mutta multiair kyllä askarruttaa. Huollosta riippuvainen mutta onko noilla päästellyt kukaan esim +150tkm alkuperäisellä? Täältä kun lueskelin että jollekkin oli jouduttu uusiin jo 19tkm kohdalla ja oireili ilmeisesti uudelleen jo 40tkm kohdilla niin sitä ei oikein voi huollon puutteen piikkiinkään enään laittaa.
Hep, originaali- Multiairilla mennään, nyt 170 tkm taulussa. Vaihda öljyt max. puolivuosittain tai
Max 8000 km:n välein niin Multiair tykkää tuoreesta öljystä. Sitten kuten kaikkia autoja koskien
älä kierrätä isoilla kierroksilla ennen kuin öljyn lämpötila mittarin mukaan min. 2 palkkia.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

buubaa
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Syys 2015, 03:45

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Okei mukava kuulla ettei ihan kiveen hakattua ole että sitä saa olla jatkuvasti remppaamassa.

Mites toi öljy, onko välttämätöntä multiairin kannalta käyttää juuri tota seleniaa vai onko muita hyväks todettuja joilla olis vähän parempi saatavuus? Ajatuksena olisi käyttää huolto-ohjelman mukaisesti huollossa ja lisäksi sitten välissä vaihdella itse öljyjä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

buubaa kirjoitti:
01 Kesä 2022, 08:41
Okei mukava kuulla ettei ihan kiveen hakattua ole että sitä saa olla jatkuvasti remppaamassa.

Mites toi öljy, onko välttämätöntä multiairin kannalta käyttää juuri tota seleniaa vai onko muita hyväks todettuja joilla olis vähän parempi saatavuus? Ajatuksena olisi käyttää huolto-ohjelman mukaisesti huollossa ja lisäksi sitten välissä vaihdella itse öljyjä.
Tilaa Seleniaa vaikka shop.alfisti.netistä kerralla vähän suurempi erä, niin ei tarvitse joka kerta taistella öljyjen löytämisen kanssa. Ja samoilla posteilla tilaat vielä jotain muuta osaa Alfaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1519
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^^Provona heitän, että maailma on täynnä Selenialla hajotettuja Multiaireja, joten ei se ole ainoa merkki mitä saa käyttää. Tarkista, että öljyssä on Fiat 9.55535-GS1 -hyväksyntä, ACEA luokitus oikein ja viskositeetti 0W-30. Kyllä niitä Multiaireja taitaa hajota etupäässä vääränlaisen öljyn käytöstä, huollon laiminlyönnistä ja valmistevioista johtuen. Sitten kun niitä hajoaa muutaman tonnin välein, niin menee enemmän spekuloinnin puolelle, eikö tekniikka sovi kaikkiin olosuhteisiin ja kuljettajien ajoprofiileihin.

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Aika vähän noita multiaireja on todellisuudessa vaihdettu. Täällä saa siitäkin väärän kuvan kun heti jos prötää vähänkin tyhjäkäynnillä, cold startissa tms niin täällä ehdotetaan multiairin vaihtoa.

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Maaseutukierroksella jarrupalojen kulutussensori alkoi ilmoittamaan olemassaolostaan. Eikä turhaa, nopea kierros läpi auton ja takapalat ihan finaalissa.
Ei vaan kovin kestävät oo vakiopalat. 22tkm mittarissa. EBC:tä aattelin taakse laittaa seuraavaksi.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

JanV kirjoitti:
05 Kesä 2022, 20:37
Maaseutukierroksella jarrupalojen kulutussensori alkoi ilmoittamaan olemassaolostaan. Eikä turhaa, nopea kierros läpi auton ja takapalat ihan finaalissa.
Ei vaan kovin kestävät oo vakiopalat. 22tkm mittarissa. EBC:tä aattelin taakse laittaa seuraavaksi.
Omassa huoltokirjassa on jarrupalat eteen ja taakse 84 tkm kohdilla. Jos on aiemmin vaihdettu, niin ei oo merkintää.

harde
Viestit: 347
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Noin 110 tkm kohdalla kaikki levyt ja palat ( Brembot). Alkuperäiset oli, liekö vaihettu aiemmin..

FinPat
Viestit: 7275
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

JanV kirjoitti:
05 Kesä 2022, 20:37
Maaseutukierroksella jarrupalojen kulutussensori alkoi ilmoittamaan olemassaolostaan. Eikä turhaa, nopea kierros läpi auton ja takapalat ihan finaalissa.
Ei vaan kovin kestävät oo vakiopalat. 22tkm mittarissa. EBC:tä aattelin taakse laittaa seuraavaksi.
Aktiivinen ajotapa syö vauhdilla nykyaikaisissa tietokonejarruautoissa varsinkin takapaloja.

JanV
Viestit: 940
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

FinPat kirjoitti:
06 Kesä 2022, 08:13
JanV kirjoitti:
05 Kesä 2022, 20:37
Maaseutukierroksella jarrupalojen kulutussensori alkoi ilmoittamaan olemassaolostaan. Eikä turhaa, nopea kierros läpi auton ja takapalat ihan finaalissa.
Ei vaan kovin kestävät oo vakiopalat. 22tkm mittarissa. EBC:tä aattelin taakse laittaa seuraavaksi.
Aktiivinen ajotapa syö vauhdilla nykyaikaisissa tietokonejarruautoissa varsinkin takapaloja.
Juuri näin olen ymmärtänyt. Tästä on ulkomaillakin juttua. Ja allekirjoitan aktiivisuuden koska autot tykkää että niillä ajetaan eikä vaan siirrytä paikasta toiseen.
Ajonvakautus käyttää takapaloja, Sähköinen "lukko" käyttää takapaloja (kun ei ole Q2) jne.
Uutta sisään ja kovaa ajoa.

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko vaimon ei-aktiivinen ajotapa se joka pilaa levyt takana? Vajaa 20v. ajellut Alfalla ja missään muissa ei ole takalevyt menneet huonoiksi. Täytyy kesän aikana vaihtaa uudet.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Vai luuleeko vaimo että ajotapa on ei-aktiivinen, talvella. Luistonesto on niin eleetön että nilkka (vähän liian) suoraksi liukkaalla ja odotellaan että auto siitä sitten annostelee lisää vauhtia. Onko kitkat talvella? Kitkarengas, ja nastakin, sortaa helposti lamellia sen verran että nämä nykyiset todella tarkat luistonestot/vakautukset saattaa aktivoitua vaikka rengas ei varsinaisesti pyöritä joutavaa.

Ps. viikonloppuna vaihdoin etujarrut 98tkm kohdalla, taakse on uusittu jarrut jossain kohden ennen 75tkm.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

jmi
Viestit: 1481
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
06 Kesä 2022, 10:06
Vai luuleeko vaimo että ajotapa on ei-aktiivinen, talvella. Luistonesto on niin eleetön että nilkka (vähän liian) suoraksi liukkaalla ja odotellaan että auto siitä sitten annostelee lisää vauhtia. Onko kitkat talvella? Kitkarengas, ja nastakin, sortaa helposti lamellia sen verran että nämä nykyiset todella tarkat luistonestot/vakautukset saattaa aktivoitua vaikka rengas ei varsinaisesti pyöritä joutavaa.

Ps. viikonloppuna vaihdoin etujarrut 98tkm kohdalla, taakse on uusittu jarrut jossain kohden ennen 75tkm.
Siis levyt menneet laikukkaiksi eivätkä ota joka pinnasta enää kiinni, paloissa kuitenkin vielä n.puolet jäljellä. Autolla ajettu vajaa 50tkm.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Olen alkanut huomata, että auton etupäästä kuuluu suht tasaista vikinää/vinkunaa kun ajelee moottoritienopeuksia. En tiedä onko normaali dieselkoneen sivuääni, kun nyt on Pirelleillä pienempi rengasmelu kuin entisillä kiinakumeilla, niin on saattanut aina kuulua ja en ole vain aiemmin kuullut. Saattanut jäädä myös nastarenkaiden melun alle aiemmin.

Havainnot:
- ääni alkaa kuulua 80 km/h ja voimistuu mitä lujempaa ajelee
- ajan 120 km/h ja päästän kaasupolkimen pois, niin ääni pysyy muuttumattomana
- ajan 120 km/h ja vaihdan vaihdetta isommalla/pienemmälle, niin ääni pysyy muuttumattomana
- otan ilmastoinnin pois, niin ääni pysyy muuttumattomana

Voisiko olla pyöränlaakeri vai laahaako jarru pienesti? Tuskin uudet vanteet saisi ilmavirtauksista tehtyä vikisevän äänen.

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Muuttuuko ääni jos viipsautat tuulilasinpyyhkijöitä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Polforea kirjoitti:
09 Kesä 2022, 15:46
Muuttuuko ääni jos viipsautat tuulilasinpyyhkijöitä?
Pyyhkijät on kyllä hiljattain vaihdettu. Pitääpä testata.

henkkar
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Maalis 2020, 21:49

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja henkkar »

buubaa kirjoitti:
01 Kesä 2022, 08:41
Okei mukava kuulla ettei ihan kiveen hakattua ole että sitä saa olla jatkuvasti remppaamassa.

Mites toi öljy, onko välttämätöntä multiairin kannalta käyttää juuri tota seleniaa vai onko muita hyväks todettuja joilla olis vähän parempi saatavuus? Ajatuksena olisi käyttää huolto-ohjelman mukaisesti huollossa ja lisäksi sitten välissä vaihdella itse öljyjä.
Itse ostin Giulian kaksi vuotta sitten. En tiennyt mitä ostin, mutta tiesin mitä halusin. Ja sitä sain mitä halusin: näyttävä auto, jolla on upea ajaa. Öljyn suhteen: miksi laittaisi muuta kuin Seleniaa, sitä saa Saksasta tilaamalla ihan hyvin, eikä ole sen kallimpaa kuin muukaan öljy. Mutta yleisesti ottaen en olisi kauhean huolissani "ongelmista", jos tietää mitä haluaa. Jos olet epävarma, osta bemari. Jos haluat jotain erilaista, osta vaikka Alfa.

...ja siitä puheen ollen, minulla olisi ajamista vailla erinomainen yksilö, josta ei ole aiheutunut huolia: https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulia/12940252 =)

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1566
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Polforea kirjoitti:
09 Kesä 2022, 15:46
Muuttuuko ääni jos viipsautat tuulilasinpyyhkijöitä?
Pyyhkijöillä ei vaikutusta.

Ääni on metallinen ja sen voimakkuus vaihtelee jaksollisesti. Harvimmillaan pari kertaa sekunnissa tulee "maksimi", mutta yleisesti ottaen taajuus on kovempi. Ääni vaimenee, kun moottoritiellä tulee riittävä kaarre ja autoa kääntää. Kääntämisellä ei ole suuntaeroa eli oikea/vasen kaarru hiljentää äänen. Ääni kuuluu juuri ja juuri radion yli, mutta ilman radiota sen kuulee selkeästi.

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Cloverleaf kirjoitti:
17 Kesä 2022, 08:37
Polforea kirjoitti:
09 Kesä 2022, 15:46
Muuttuuko ääni jos viipsautat tuulilasinpyyhkijöitä?
Pyyhkijöillä ei vaikutusta.

Ääni on metallinen ja sen voimakkuus vaihtelee jaksollisesti. Harvimmillaan pari kertaa sekunnissa tulee "maksimi", mutta yleisesti ottaen taajuus on kovempi. Ääni vaimenee, kun moottoritiellä tulee riittävä kaarre ja autoa kääntää. Kääntämisellä ei ole suuntaeroa eli oikea/vasen kaarru hiljentää äänen. Ääni kuuluu juuri ja juuri radion yli, mutta ilman radiota sen kuulee selkeästi.
Pyöränlaakeri se voisi olla. Niitä kai mennyt näistäkin. Silloin kyllä yleensä toiseen suuntaan kaartaessa ääni voimistuu ja toiseen suuntaan hiljenee. Ei tosin aina.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

juusano
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Heinä 2021, 18:57
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce 2.2D

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juusano »

Onko täällä kellään ollut vaikeuksia saada kärryä kiinnittäessä johtoa kiinni? ei sitten mene millään sisään :agrue:

Avatar
Polforea
Viestit: 11173
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^13-napainen tökkeli?

Jos menee liian perustasoiseksi, niin pahoittelut aliarvioinnista, mutta kun en tiedä oletko koskaan moista tökkeliä käyttänyt, niin huomaathan että siinä on ~varttikierroksen pyörähtävä kaulus, jolla tökkeli lukitaan paikoilleen ja jonka pitää olla oikeassa asennossa alkuun ja sitä tarvii käytännössä pyöräyttää myötäpäivään samalla kun työntää tökkeliä paikoilleen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

Kellään ollu ongelmia takalasin lämmittimen kanssa? Nappi kyllä pelittää ihan normaalisti, mutta huomasin just tänään kun oli vähä kosteempi ilma ja takalasi oli ihan huurussa, ettei toimi.
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Herkästi syyttäisin akkua. Takalasin lämppäri on ekoja pois pudotettavia kun akun kunto heikkenee.

Julli
Viestit: 231
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Julli »

Polforea kirjoitti:
20 Kesä 2022, 19:33
^13-napainen tökkeli?

Jos menee liian perustasoiseksi, niin pahoittelut aliarvioinnista, mutta kun en tiedä oletko koskaan moista tökkeliä käyttänyt, niin huomaathan että siinä on ~varttikierroksen pyörähtävä kaulus, jolla tökkeli lukitaan paikoilleen ja jonka pitää olla oikeassa asennossa alkuun ja sitä tarvii käytännössä pyöräyttää myötäpäivään samalla kun työntää tökkeliä paikoilleen.
Minulla kävi niin, että tuo adapteri tökkeli lakkasi kerran toimimasta ja efekti oli sama että ei mennyt kärryn liitin paikalleen. Vaikka olin sitä käyttänyt monta kertaa. Kävin sitten ostamassa uuden adapterin ja sen kanssa kaikki taas toimi ok.
Ehkä tuo vanha oli jotenkin kiertynyt itsestään.

Vastaa Viestiin