Kiitos. Lupaava tieto tämä. Ilmalämpöpumppua ei kai ole?
Vaimon auton vaihdolla ei ole mikään kiire, joten koeajoa odotellessa.
Valvoja: Moderators
Kiitos. Lupaava tieto tämä. Ilmalämpöpumppua ei kai ole?
Kulkeeko talvella pelkällä sähköllä vai lähteekö kylmässä bensakone aina käyntiin?
Jiitee kirjoitti: ↑06 Kesä 2022, 15:33Lisäkysymys selvitettäväksi ?
Onko Tonalessa normi Multiair tuunattuna säästöliekille ? Ei kuitenkaan Miller-Atkinssonina kuten
Kialla tai Toyotalla ? Puhdas polttiskulutus hybridinä tyhjällä ajoakulla kiinnostaa paljon ajavia.
vrt. Auris- 17 itselataava ka. 80 tkm noin 4,9 litraa sadalle.
Tuo keulamaski istuisi kuin nenä päähän johonkin muskeliautoon, mutta tässä eriparia ja konepelti näyttää ihme kyömynenältä.
Jos tuo fuellyn ilmoittama kulutus 5,9 pitää paikkansa, niin kyllä perinteiset ei plugari hybriidit menevät litraa vähemmällä. Kevyt hybriidit ovat sitten oma asiansa.Pujazuba kirjoitti: ↑09 Kesä 2022, 08:03^ Pakko myöntää tämä korimalli sopii Dodgelle paremmin kuin Alfa Romeolle. AR SUV on hyvin hankala ajatus sulattaa. Stelvio tekee siitä kuitenkin uskottavan. Livenä tämä tunne voi muuttua jonkin verran mutta periaatteena AR tarkoittaa minulle ketteryyttä ja urheilullisuutta ajossa joten SUV merkitsee samaa kuin kaljamaha urheilussa.
Polttoainehintoja katsoen en löydä yhtään bisneskeissiä diesel Giuliettan korvaamiselle kalliilla kevythybridillä joka kuluttaa enemmän. 2.0 JTDm vetää kuin juna ja on taloudellinen. Ainoastaan plugari/täyssähkö + latauspaikka on omasta mielestä järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.
Noin pian tuleva sisarpuoli, vaikkakin vain US-markkinoille tarkoitettu, on kyllä vähän tylsä ryöstökalastushomma.juri kirjoitti: ↑08 Kesä 2022, 23:40Tonalelle sisko:
https://www.carscoops.com/2022/05/2023- ... wertrains/
...vai onko tämä ameriikanserkku?
Eivätkä mene, eivät ainakaan 200 hp "itselataavat hybridit". Ei meneGusse kirjoitti: ↑09 Kesä 2022, 10:34Jos tuo fuellyn ilmoittama kulutus 5,9 pitää paikkansa, niin kyllä perinteiset ei plugari hybriidit menevät litraa vähemmällä. Kevyt hybriidit ovat sitten oma asiansa.Pujazuba kirjoitti: ↑09 Kesä 2022, 08:03
Polttoainehintoja katsoen en löydä yhtään bisneskeissiä diesel Giuliettan korvaamiselle kalliilla kevythybridillä joka kuluttaa enemmän. 2.0 JTDm vetää kuin juna ja on taloudellinen. Ainoastaan plugari/täyssähkö + latauspaikka on omasta mielestä järkevä vaihtoehto tällä hetkellä.
Itse epäilen että vaikka Dodgalea ei olisi tehtykään, ei Tonale olisi ollut mikään kova hitti... Alfa lie melko marginaalimerkki edelleen tuolla oikeiden autojen maassa
On sillä väliä, kun verrataan kahta samanhintaista autoa:
Se on yksi argumentti, jonka moni autonhankkija ottaa huomioon, eli kyllä. Ei pidä myöskään unohtaa, että kulutus = päästöt ja päästöt = autovero%. Kulutuslukema siis vaikuttaa paitsi auton, myös tehdasvarusteiden hintaan merkittävässä määrin
Tonale-niteessä kun oltiin niin ajattelin lähinnä Tonalea vs kilpailijat. EV:t erikseen. Ymmärrän hyvin halun siirtyä paikasta toiseen kutakuinkin paikallispäästöttä ja töpselivoimalla liikkuminen säästää vs bensalenkkari yms. Mutta en ole vielä kokenut sähköautoa joka pääsisi lähelle Alfa Romeolla ajamisen tunnetta. Joka toivottavasti Tonalessa tallella. Siitä tunteesta voi jotain maksaakin! Itse sijoitan paljon enemmän kuin jokin verrokki 3 kiloa autoiluuni vuodessa (perhe ei tosiaan ”tarvitse” kahta autoa, hyvä jos yhtä). Koska se raha menee ihan suoraan omaan hyvinvointiin. Säästetään sitten jos joskus on pakko.Garmund kirjoitti: ↑14 Kesä 2022, 09:19Onko muuten ladattavalle versiolle mitään aikataulua, milloin edes toimittajat pääsevät tutustumaan. Nyt varmaan kompokenttipulan jne takia helpompi saada se kevythybridi markkinoille, lähinnä kun eikös yleensä (ainakin giulian kohdalla) ne erikoisemmat/kalliimmat versiot tulleet ensimmäisenä.
On sillä väliä, kun verrataan kahta samanhintaista autoa:
Toisella maksaa ajaa 17 €/100 km (7 L/100 km ) ja toisella 4€/100 km (sähköauto).
Vuodess 3500 € (neljässä 13500€) vai 800€ (neljässä 3200€), 20 tkm vuodessa ajosuoritteella
Kyllä monelle se melkein kolmetonnia vuodessa muuhun kuin autolla ajoon on ihan kiva raha.
Toi hankintahintapointti on merkityksellinen. Vaikka puolitoista vuotta sitten taisin tälläkin palstalla juhlia X1 mitätöntä autoveroa, en tullut tuota ajatelleeksi! Eli joo - ostohetkellä kulutuksella on merkitystä aidosti. Jopa itselleni. Vaikka ei ole tällä hetkellä sitten taas minkäänlaista tietoa kummankaan auton kulutuslukemista. Tankkaan kun tarvitsee. Oikea rahanmeno tapahtuu joka sekunti kun nuo kikottimet tuossa pihassa vanhenee.
Omalla kohdalla lasku vielä brutaalimpi koska Teslailu maksaa kotilatauksella luokkaa 2.5€/100km ja kilometrejä näyttäisi tulevan vuodessa noin 45 000 kappaletta. Ja sitten vielä siihen päälle täyssähkön edullisuus työsuhdekäytössä. Tässä kohtaa Tesla lyö Tonalen tai Cupra Formentorin aika vahvasti.
Vuodenvaihteeseen sitä nyt lupaillaan, lehdistö ja ennakkohinnat yleensä sen 1-2kk ennen lanseerausta. Tammikuun näyttely tuntuisi luonnolliselta ajankohdalta siihen, että autot on kaiken kansan koeajettavina. Alfisteille toivottavasti järjestyisi jo välipäiviksiGarmund kirjoitti: ↑14 Kesä 2022, 09:19Onko muuten ladattavalle versiolle mitään aikataulua, milloin edes toimittajat pääsevät tutustumaan. Nyt varmaan kompokenttipulan jne takia helpompi saada se kevythybridi markkinoille, lähinnä kun eikös yleensä (ainakin giulian kohdalla) ne erikoisemmat/kalliimmat versiot tulleet ensimmäisenä.
Pitää paikkansa. On se huomattavasti kuvia hienompi. Mittasuhteet näyttää livenä olevan paremmin hallinnassa. PHEV-mallia (ja sen hinnastoa) ootellessa ajelen kuitenkin mieluummin tehokkaammalla etanolisaapilla.
Yllättäen olen täysin samaa mieltä. Nykyinen pohjamaali / 50 shades of grey värikartta joka on suosiossa shakkiruudukon (musta/valkoinen) kanssa on kyllä niin tylsää kuin olla ja voi. Sopii toki Geely-Skeida-Tojo-Taxi-Teini autoihin mutta ei aika harvoin mihinkään mielenkiintoiseen.Polforea kirjoitti: ↑04 Elo 2022, 10:10Iso plussa siitä, että esittelyautot on ymmärretty hankkia värillisinä. Kohta tuokin Tonale paistaa harmaasta syksystä ihmisten silmään jo kaukaa, kun siinä on ihan oikeasti hieno ja pirteä väri päällä, eikä mitään stealth-harmaasävyä. Ei Alfa Romeo oikein ole ujon kuskin auto muutenkaan, niin etenkin esittelyautoissa kunnon näkyvyys on vain plussaa.
Okei, 40cm on aika paljon, mutta Giuliettakin voisi näyttää paremmalta 5-15cm matalampana. Johan vakiokorkunen viisysikin on 18,3cm Tonalea matalampi ja se on sentään Berlina, jossa pitkä perä antaa visuaalisesti vähän korkeutta anteeksi.
Vähemmän oli ämpärimuovia kuin kummassakaan referenssissä. Ja kojetaulu istui nitinöittä ja nitkumatta kun paineli kämmenellä. Hyvään suuntaan menty Tonalen laatuvaikutelmassa .
Ajolupalapussa luki näemmä 7-pykäläinen DCT. Joten sellainen kaksoiskytkilnloota taisi olla. 6-pykäläinen automaatti on sitten PHEVissä.